Rešen problem zemljišta za pristupne saobraćajnice „Žeželjevom“ mostu

Đ. VUKMIROVIĆ

30. 10. 2013. u 20:23

Gradu i svojina i pare. Od EU stiže 5,5 miliona evra. „Azvi“ ipak ostaje izvođač radova

U GRADSKOJ kući u sredu je potpisan ugovor o prenosu svojine na četiri parcele na potezu novog „Žeželjevog mosta“ sa bačke strane, ukupne površine od oko 17.000 metara kvadratnih, sa Republike Srbije na Grad Novi Sad. Time su, praktično, otklonjene sve nedoumice oko toga da li će 5,5 miliona evra koje je za to opredelila Evropska unija biti iskorišćene za gradnju pristupnih saobraćajnica.

Ugovor su potpisali gradonačelnik Miloš Vučević i direktor Republičke direkcije za imovinu Jovan Vorkapić, a svojina nad pomenutim parcelama preneta je bez nadoknade.

- Posle preuzimanja ovih parcela Zavod za izgradnju grada će, u zakonskom roku, sprovesti neophodne procedure kako bi se iskoristilo 5,5 miliona evra koji su obezbeđeni iz IPA fonda EU - najavio je Vučević, neposredno po potpisivanju ugovora.

Prema rečima Vorkapića, ceo postupak je, po odluci Vlade Srbije, maksimalno ubrzan zbog izuzetnog značaja budućeg mosta, ne samo za Novi Sad, već i za celu zemlju.

Ono što, međutim, i dalje ide sporo jeste gradnja samog mosta, koji bi špansko-italijanski konzorcijum „Azvi“, po ugovoru, trebalo da završi u narednih petnaestak dana. Do sada je, međutim, obavljeno jedva polovina posla. Uprkos tome i najavama koje su se poslednjih meseci mogle čuti, izvođač radova, saznaju „Novosti“, ipak neće biti menjan, a odgovor na pitanje ko će snositi posledice kašnjenja verovatno će dati arbitraža, koja bi mogla da usledi po završetku radova.

- U toku je montaža lukova na sremskoj strani i od ukupno 43 njihova elementa spojena su 23 - predočava za naš list trenutno stanje na gradilištu Srećko Ugrica, u ime „Železnica Srbije“, direktor projekta gradnje mosta. - Uskoro će početi i montaža lukova na bačkoj obali, kao i udaranje talpi oko temelja starog rečnog stuba.

Taj stub je, inače, jedan od ukupno pet koji će nositi most. Preostala četiri su obalna i oni su završeni. U četvrtak će iz Italije krenuti i poslednji kontingent čeličnih elemenata za lukove. Iz Italije je u Novi Sad stiglo oko 9.500 tona čelika, koji će biti deo konstrukcije budućeg mosta.

VETO ZA DODATNE RADOVE

U MNOŠTVU nesporazuma na relaciji investitor - izvođač koji prate gradnju mosta, našao se i zahtev „Azvija“ da mu se odobre, a time i finansiraju, i neki dodatni radovi koji ranije nisu planirani. Stručni nadzor koji je, inače, angažovala EU nije, međutim, to odobrio.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije