Vršac: Železnička bajka
28. 01. 2013. u 07:45
Vrščani obeležili 155. godišnjicu izgradnje najstarije pruge na Balkanu koja je povezivala Temišvar, Vršac i Jasenovo. Vek i po kasnije pravih putnika malo
VRŠAC - Izgradnja prvih pruga u našoj zemlji počela je u drugoj polovini 19. veka, a najstarija među njima je ona koja je 1858. godine prošla kroz Vršac. Vrščani su imali privilegiju da ta pruga, koja je povezivala Temišvar, Vršac i Jasenovo, bude i prva na Balkanu, zbog čega su njen 155. jubilej obeležili svečanom akademijom, pod nazivom "Vršačka železnička bajka".
Za tih vek i po istorijat vršačke železnice, ipak, nije uvek bio bajkovit, pogotovo u prethodnoj deceniji, kad putnički saobraćaj nije ni postojao. Impozantna zgrada železničke stanice, koja je građena od klinker opeke i koju zovu "balkanska arhitektonska lepotica", poslednjih godina je svojom lepotom mamila samo filmske producente, koji su tu snimali scene za neke od najgledanijih filmova i serija.
Pravih putnika nije bilo, jer vršačka železnica nije imala ispravne šinobuse, a kamoli voz, koji bi ovaj grad povezao sa Beogradom i susednim opštinama. Danas, oni mogu da se pohvale da su prvi u Srbiji dobili najsavremeniji voz, koji je proizveden u Rusiji, zahvaljujući čemu su uspostavljena po dva polaska dnevno za Pančevo i Beograd. Takođe, u saradnji sa rumunskom železnicom, vraćena je međunarodna linija Vršac - Temišvar, što je vratilo i putnike na perone.
- Godina 2012. udahnula je novi život vršačkoj železnici - zadovoljno kaže Radovan Lekić, šef putničkog saobraćaja. - Vrščani su to prepoznali, pa je u prvih šest meseci prema Beogradu prevezeno 57.000 putnika, dok je za Temišvar prosek 2.000 putnika mesečno. Sa željom da taj broj još povećamo, ovih dana jubileja delimo i povlastice sa 30 odsto popusta za redovne linije u unutrašnjem saobraćaju.
Lekić dodaje da Vrščani imaju priliku da ponovo, kao prvi u Srbiji, uđu u istoriju.
- U prilici smo da dobijemo prvi najmoderniji međunarodni Intermodalni terminal, kao i da prvi napravimo međunarodnu turističku prugu Oravica-Jam-Jasenovo-Bazjaš. Takođe, želimo da budemo i centralna železnička tačka na planiranom koridoru 11 Bari-Bar-Beograd-Bukurešt - istakao je Lekić.
preko Save i Dunava
28.01.2013. 08:38
Dragi prechani! Vrsac (Werschetz, Versecz) nije na balcanu,a pruga je gradjena od strane magyarszke i austrijske firme, kasniji MÁV -Magyarszke Derzavne Zeleznice, "balkanska arhitektonska lepotica" je tip zel. stanica gradjen sirom Austro-Ugarske, i tako ne moze da bude balcanska!Pozdrav iz Europe
@preko Save i Dunava - I sta si hteo time da kazes. Sad bi te pocastio starom balkanskom poslasticom ali necu nije pristojno.
Komentari (2)