Vršac: Računar umesto šaltera

J. JOVANOVIĆ

13. 07. 2011. u 20:52

Opština Vršac prva u Srbiji uvodi poslednji stepen elektronske uprave. Sve poslove, koje su građani dosad obavljali u opštini, moći će od kuće

VRŠAC - Opština Vršac je samo u prvih sedam meseci 2011. godine od Evropske unije dobila četiri miliona evra za realizaciju nekoliko prekograničnih projekata, koje su radili zajedno sa gradovima i institucijama iz Rumunije i Mađarske. Jedan od njih je i „Elektronska uprava za građane Vršca“, u kojem im je partner mađarska opština Morohalom, a čija je ukupna vrednost 291.500 evra.

Zahvaljujući ovom projektu, uskoro će pokretanje bilo kakve upravne ili neupravne radnje, slanje zahteva i postavljanje pitanja moći da se obavlja elektronskim putem, bez dugih čekanja ispred kancelarija u Gradskoj kući.

Takođe, i potrebna dokumentacija će moći da se dostavlja elektronskim putem, a na isti način će moći i da dobijaju gotova akta, kao što su uverenja i rešenja. Prema zakonu o opštem pravnom postupku, pisani dokument je i dalje obavezan, ali će se pored njega dobijati i elektronski, koji je prema zakonu o elektronskom potpisu i elektronskom dokumentu punovažan dokle god se nalazi u elektronskom prometu.

PRVI I DRUGI NIVO
NIVO elektronske uprave, koji će opština Vršac imati po završetku projekta, trenutno ne postoji u Srbiji. To je, inače, poslednji, četvrti nivo prema standardima Evropske unije. Trenutno se preko portala opštine Vršac mogu naručiti izvodi iz matične knjige rođenih, prijaviti komunalni problemi i imati uvid u birački spisak, što predstavlja elemente prvog i drugog nivoa e-uprave.

- Ovo je jedini projekt kojim se modernizuje rad opštinske uprave. Njegovom realizacijom u velikoj meri ćemo unaprediti i standardizovati poslovne procese, koje opštinska uprava pruža građanima - predočava Dejan Pantović, načelnik odeljenja za lokalni ekononski razvoj opštine Vršac. - Osnovni benefit projekta su četiri softvera, među kojima je osnovni informacioni sistem, preko kog će građani moći sve poslove, koje su do sada radili u opštini, da završavaju od kuće, ukoliko imaju Internet.

Za nabavku računarske opreme i opreme za bežični internet iz ovog projekta je obezbeđeno 50.000 evra. Mesne kancelarije u sva 22 sela biće kompletno opremljene, što će sprečiti bespotrebne dolaske u zgradu opštine. To će naročito biti značajno za stanovnike okolnih sela.

Projekt je sada u četvrtom mesecu realizacije, a predviđeni rok je godinu dana.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije