HAMILTON ZA ISTORIJU: Britanac na VN Kine trijumfovao na 1000. trci šampionata sveta u Formuli 1
14. 04. 2019. u 10:41
Aktuelni prvak bio brži od klupskog kolege Finca Botasa i Nemca Fetela iz Ferarija

Luis Hamilton Foto: AP
ZVANIČNI svetski prvak, čovek koji je pet puta osvajao šampionsku titulu, Britanac Luis Hamilton dodao je još jedan dragulj u svoju krunu. Vozač Mercedesa je trijumfovao na 1000. trci šampionata sveta Formule 1 koja je danas vožena za VN Kine.
Tamnoputi Englez je na samom startu pokazao majstorstvo uspevši ne samo da se na drugoj poziciji odbrani od žestokog naleta vozača Ferarija, već i da u sekundi pretekne klupskog druga Valterija Botasa i preuzme lidersku poziciju koju je bez ijedne greške sačuvao do kraja svih 65 krugova voženih na pisti u Šangaju.
- Iako nije bio perfektan vikend, jer nismo znali koliko mogu da postignu bolidi Ferarija, sama trka je donela veliku radost - blistao je Hamilton, kome je ovo druga ovogodišnja, a 75. pobeda u karijeri. - Imao sam odličan start, dobar tempo, bolid je bio briljantan, i veliku zahvalnost dugujem svima u ekipi, kao i navijačima koji su me bodrili.
Drugo mesto pripalo je Valteriju Botasu, pa je tako Mercedes po treći put uzastopno ostvario dvostruku pobedu.
- Loše sam startovao. Nisam uspeo da sačuvam prvu poziciju. Zanimljivo je kako jedan trenutak može sve da promeni - izjavio je Botas, koji je prepustio lidersku poziciju u šampionatu klupskom drugu Hamiltonu. - Osećam veliko zadovoljstvo jer smo kao tim ostvarili maksimum. Daću sve od sebe da se vratim na prvu poziciju u šampionatu.
Naravno, zna se da Botas, ipak, "svira drugu violinu" u Mercedesu, baš kao i Šarl Lekler, koji je danas dobio direktnu naredbu iz boksa Ferarija da propusti Sebastijana Fetela, koga je pretekao na startu. Lekler je morao da posluša, pa je najviše zahvaljujući tom potezu Fetel stigao do treće pozicije.
- Nismo mogli da pariramo Mercedesu jer su njegovi vozači bili znatno brži - objašnjavao je Sebastijan Fetel. - Usredsredili smo se na Ferštapena, pa sam uspeo da budem bolji od njega. Žao mi je što Lekler nije uspeo da na kraju pretekne vozača Red bula. Imao sam bolji ritam od Leklera, i zato je usledila reakcija iz boksa.
Najbrži krug trke izvezao je Francuz Pjer Gasli u Red bulu, pa je tako zaradio dodatni poen, jer se plasirao na šestu poziciju. Ipak, uprkos trijumfu Hamiltona i brzini Gaslija, titulu "vozač dana" poneo je Tajlanđanin Aleksandar Albon, koji je u bolidu tima Toro roso uspeo da osvoji, u svojoj trećoj trci u karijeri, deseto mesto i prvi bod.
Bodove su osvojili i Maks Ferštapen, na četvrtoj poziciji, i Šarl Lekler, koji je zauzeo peto mesto i koji svakako nije bio zadovoljan naredbom iz boksa, ali i taktikom koja je bila dosta konfuzna, pa je, iako je vozio brže od Ferštapena veći deo trke, na kraj bio iza njega.
Australijanac Danijel Rikjardo je napokon pokazao delić raskošnog talenta i Renou doneo sedmu poziciju na ovoj trci. Sjajan je bio i Serhio Perez, meksički as u bolidu Rejsing pointa, dok je najviše aplauza, zbog mnogobrojnih obilaženja, dobio vozač Alfa Romea Kimi Raikonen, koji je sa 13. startne pozicije stigao do dva boda, osvojivši devetu poziciju.
Jubilarna trka u Kini nije bila preterano interesantna "zahvaljujući" vozačima Mercedesa. Ipak, ostaće upisana u istoriji automobilizma. Treba istaći i da je znak za kraj trke, sa kariranom zastavicom, dao nekadašnji četvorostruki prvak sveta Formule 1 Alen Prost.
Naredna trka vozi se u Bakuu za Veliku nagradu Azerjbejdžana 28. aprila.
FARINA PRVI POBEDNIK
Prva trka šampionata sveta Formule 1 vožena je 13. maja 1950. za Gran-pri Britanije na legendarnoj pisti u Silverstonu. Na prvoj trci pobedio je vozač Alfa Romea,Italijan Đuzepe Nino Farina.
Trka sa rednim brojem 500 vožena je za Veliku nagradu Australije 4. novembra 1990. godine na pisti u Adelaidi. Pobedio je nekadašnji svetski prvak Brazilac Nelson Pike.
REZULTATI VELIKE NAGRADE KINE:
1. Luis Hamilton (V. Britanija) Mercedes 1:32,06,35 časova, 2. Valteri Botas (Finska) Mercedes +6,55 sek., 3. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari +13,7 sek., 4. Maks Ferštapen (Holandija) Red bul + 27,6 sek., 5. Šarl Leklerk (Monako) Ferari +31,2 sek., 6. Pjer Gasli (Francuska) Red bul +1,29,3 minuta, 7. Danijel Rikjardo (Australija) Reno + 1 krug, 8. Serhio Perez (Meksiko) Rejsing point +1 krug, 9. Kimi Raikonen (Finska) Alfa Romeo + 1 krug, 10. Aleksander Albon (Tajland) Toro roso + 1 krug.