TV KRITIKA: Ekran i smartfon
30. 09. 2019. u 14:20
"I šta bi posle (flešbek)", autor Slavko Beleslin, Adrenalin - RTS 1, 2019.

Voditelj Slavko Beleslin Foto RTS
"Ova emisija je revolucionarni projekat jer prvi put povezuje televiziju i mobilne telefone", kaže poznati TV voditelj Slavko Beleslin, otkrivajući tako glavni i ujedno jedini marketinški cilj novog TV zabavnika. Razmišljajući o svom autorskom projektu on je pošao od činjenice da su dve najmasovnije pojave s početka HHI veka upravo TV i mobilija i došao do zaključka da njihov direktni spoj mora dati neku vrstu dobitne kombinacije. Sve to nas podseća na poznatu marketinšku zgodu o ambicioznoj zamisli jedne od najvećih američkih TV mreža, koja je sredinom prošlog veka sondirala tržište na osnovu pitanja: koje su tri stvari najpopularnije u Americi? Odgovor istraživačkog tima glasio je: to su 1. Abraham Linkoln; 2. lekari; 3. psi. Odmah su angažovani scenaristi da napišu prvih sto epizoda TV serije o psu Linkolnovog lekara, pa je lansiran novi TV blokbaster pod naslovom "Njegov najbolji prijatelj", koji je, posle prvih nekoliko epizoda, slavno - propao. Od tada ova pouka kola kao dokaz da TV tržište uopšte nije lako predvideti na osnovu realnih marketinških prioriteta i da mehaničko spajanje inače nespornih činjenica može da odvede u ćorsokak. Ne kažemo da će ovakva sudbina pogoditi Beleslinov projekat, naprotiv, želimo mu svaku sreću, jer predstavlja redak izuzetak u našoj TV ponudi. Nastao je očigledno na osnovu dugog i ozbiljnog razmišljanja i istraživačkog rada, koji su za svako poštovanje. "I šta bi posle" svežanj je originalnih stvaralačakih ideja, koje zbilja nemaju premca u našoj sirotinjskoj TV ponudi, čak predstavljaju neku vrstu izuzetka i u širim okvirima. Franšiza je verovatno zaštićena i trebalo bi je pažljivo negovati, bez obzira na ćudi nasumičnog i nepredvidivog gledališta.
Ko bi se setio da istraži smisao i ishod stvarnih događaja koji žive samo jedan dan u naslovima dnevne štampe ili televizijskih vesti i zatim padaju u zaborav? Desilo se u našem okruženju nešto bizarno ili neobično, i šta mislite, kako se taj događaj završio? Pogledajte klip, odgovorite putem SMS i ponuđene aplikacije u datom roku. Dobro zamišljeno, snimljeno i montirano u standardnom maniru televizije, sve u top dizajnu.
I ovde usamljena gomila pilji u svoje smartfone, kao milijarde pognutih na ovom svetu u svakoj vrsti prevoza, čekanja i predaha, što postaje suludi vid masovne zabave lišene svakog mentalnog i emotivnog učešća. Stada robota hvataju propisane sekunde utrkujući se u jedinoj poželjnoj veštini: kucanju poruka jednim prstom, i to neviđenom brzinom, a prolazi najsrećniji ili najbrži. Sve se to slaže u globalni mrežni signal datog terminala i već sledećeg sekunda postaje feedback, na ovom mestu flashback, već odavno odomaćen u programima za najšire TV stado. Tako je i sa Beleslinovim "Flešbekom". Iako kreće od stvarne slike života, ovaj digitalni destilat zbilje je toliko matematički isprogramiran i izbrendovan da brzo prolazi pored naše duše.