CG: Neizvesno, jedan ili više koncesionara

B. DABIĆ

04. 02. 2019. u 10:15

Vlada Crne Gore treba da odluči o dodeljivanju koncesija za pružanje lučkih usluga u Baru

ЦГ: Неизвесно, један или више концесионара

Foto A. Baković

PRUŽANjE usluga u Luci Bar - pilotski servis, privez i odvez brodova i remorkaže, moglo bi ubuduće da obavlja više firmi ukoliko Vlada tako odluči. Do sada je u Luci Bar ovaj posao radila samo firma "Ocean Montenegro". U Upravi pomorske sigurnosti, na okruglom stolu posvećenom nacrtu Koncesivnog akta za davanje koncesije za pružanje lučkih usluga u Luci Bar, okončana je javna rasprava prošle sedmice. Za koncesije su, pored "Ocean Montenegra", čiji je većinski vlasnik firma iz Trsta, zainteresovane i dve novooformljene firme iz Bara - "LP Bar pilots" i "Jadropilot".

Pravni zastupnik "Ocean Montenegra", advokat Srđan Janković iz beogradskog CMS, izneo je 15 primedaba na tekst akta. Advokat Janković ističe da se pojam koncesionar svuda u svetu koristi u jednini i pozvao se na praksu u zemljama EU. Ispred Lučke uprave, Ana Drakulović navodi da na jednom lučkom području može biti više koncesionara.

Pročitajte još: Arapi dolaze u Luku Bar

Predstavnici "LP Bar pilots" naveli su da pored iskustva lučkih pilota i zapovednika remorkera poseduju i savremene brodove, dok su na drugoj strani brodovi "Ocean Montenegra", preko stotinu godina stari. Takođe navode da je praksa u Evropskoj uniji da u zemljama članicama ne mogu da rade remorkeri stariji od 25 godina. U "LP Bar pilots" procenjuju da na tim poslovima ima prostora i za dva-tri koncesionara.

Ljubo Pekić iz "LP Bar pilots" ukazao je zastupnicima "Ocean Montenegra" da su se više zabrinuli za ostale interesente nego za sebe.

- Nigde nam niste rekli šta mi to nemamo a vi imate. Zakon je jedan i mi ćemo ga ispuniti. Vi nam pričate o zapošljavanju iz svog iskustva, preuzeli ste lučke poslove sa 54 zaposlena, a sada imate 28 radnika. Nigde u svetu nisam video da ima samo jedan operator pilotaže ili teglja - rekao je Pekić, koji je bivši radnik "Oceana".

Izvršna direktorka "Ocean Montenegra" Nela Vitić istakla je da su lučki poslovi privatizovani na međunarodnom tenderu.

- Naša ponuda je bila dva miliona evra, a sledeća - 600.000 evra. Država je konstatovala da smo u potpunosti sproveli investicioni program, da imamo redovne kontrole Lučke uprave, i ni u jednom izveštaju nije bilo čak ni preporuke da nešto treba da se ispravi - dodaje Vitić. - Nikoga od radnika nismo ostavili na ulici. Nije tajna da od 2010. u proseku imamo po osamsto brodova. Koncesija se ne daje lično ni pilotu ni zapovedniku remorkera, već preduzeću. Ne bojim se konkurencije, ovde želimo da pomognemo u celom postupku i da se sve uskladi s međunarodnim propisima.

USLOVI

ISPRED "Jadropilota", Igor Banović je tražio da se uvede i stavka - dokaz o posedovanju remorkera, da se u tekstu definiše vučna snaga i da Lučka uprava koncesionarima pomogne kod veza njihovih brodova. Direktor Uprave pomorske sigurnosti Safet Kočan, domaćin okruglog stola, pozvao učesnike da se fokusiraju na primedbe i sugestije. On je istakao da će Vlada dati koncesije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Baba Gara i ostale

04.02.2019. 11:43

"Ko sa djavolom tikve sadi, korenje uzbere", kaze nas narod za crnogorce.