Do Barija opet Jadrolinijom
02. 04. 2018. u 07:21
Pomorska kompanija ni ove sezone nije obezbedila putnički brod do Italije. "Barska plovidba" pregovara sa hrvatskom firmom

LETNjU sezonu pomorska kompanija "Barska plovidba" dočekaće bez putničkog broda koji bi preko Jadranskog mora spajao crnogorsku i italijansku obalu.
Premijer Duško Marković je kazao da kupovina putničkog broda koji bi saobraćao na pomorskoj liniji Bar - Bari - Bar nije zatvoreno pitanje, već potreba i interes svih.
- Ipak, taj korak se mora načiniti u pravom trenutku i s merom. Mislim da u sadašnjem trenutku kompanija nema taj potencijal, jer je to investicija između deset i 15 miliona evra - kazao je Marković koji je tokom radne posete Baru razgovarao sa čelnicima "Barske plovidbe", kao i s drugim privrednim subjektima iz pomorstva i turizma.
PROČITAJTE JOŠ: CRNA GORA IZGUBILA BELU FLOTU: Brod Dubrovnik uplovio u Luku Bar
Tokom letnje sezone, na jedinoj pomorskoj liniji Bar - Bari - Bar ploviće putnički brod "Jadrolinije" iz Rijeke jer crnogorska državna kompanija "Barska plovidba" ni za ovu sezonu nije kupila polovni feribot.
PROČITAJTE JOŠ: Ranjeni **Svetac** otplovio
Biće to druga sezona da putnike sa crnogorske na italijansku obalu prevozi hrvatski putnički brod.
Preko 50 godina redovna pomorska linija Bar - Bari - Bar je nekadašnju Jugoslaviju i Crnu Goru preko Jadranskog mora povezivala sa Evropom tokom cele godine. U decembru 2016. redovna linija je ukinuta nakon što je putničkom brodu "Sveti Stefan 2" ukinuta klasa, i u međuvremenu je taj feribot završio u turskom rezalištu.
Predsednik odbora direktora "Barske plovidbe" kapetan Ljubo Kočović potvrdio je, za "Novosti", da predstavnici crnogorske kompanije ovih dana pregovaraju sa čelnicima "Jadrolinije", te da bi ugovor o poslovnoj saradnji trebalo da bude potpisan uskoro.
- Usaglašavamo uslove poslovanja i red plovidbe između crnogorske i italijanske obale - kazao je Kočović, ističući da "Barska plovidba" ne odustaje od kupovine.
- Nastavljamo da pratimo tržište. Takođe, radi se analiza profitabilnosti linije Bar - Bari - Bar.
Putnički brodovi koji zadovoljavaju uslove za ovu liniju, i u ponudi su na tržištu, premašuju budžet državne kompanije.
Brod "Sveti Stefan" i linija Bar - Bari - Bar bili su zaštitni znak Bara, pomorske privrede, Crne Gore. Barani su na poseban, emotivan način bili vezani za tu liniju, a njeno ukidanje ih je ražalostilo.
- Emocije treba poštovati, ali da se, kada je u pitanju ekonomija i biznis, moramo rukovoditi onim na čemu počiva celishodnost biznisa, profita i opravdanosti, jer emocija može da vas odvede u neracionalno ponašanje koje, kada je u pitanju biznis, može stvarati gubitke i glavobolju - kazao je Marković tokom radne posete Baru.