Tompson brani poklič za dom spremni
03. 03. 2018. u 13:51
Hrvatski pevač Marko Perković Tompson, u čijoj pesmi "Bojna Čavoglave" se spominje ustaški poklič "za dom spremni", poručuje da ga ne interesuju preporuke Komisije za suočavanje s prošlošću

Foto Tanjug / HINA / Mario STRMOTIC
Hrvatski pevač Marko Perković Tompson, u čijoj pesmi "Bojna Čavoglave" se spominje ustaški poklič "za dom spremni", poručuje da ga ne interesuju preporuke Komisije za suočavanje s prošlošću.
Članovi te komisije su i bivši komunisti, "Bojna Čavoglave" i poklič "za dom spremni" su simboli "domovinskog rata" i deo temelja na kojima je nastala moderna Hrvatska država, napisao je Tompson na svom Fejsbuk profilu.
“Pesma “Bojna Čavoglave” nije zabranjena, niti bi smela biti zabranjena i svako onaj ko pokuša da je zabrani nije normalan, jer time zabranjuje simbole Domovinskog rata, a ta pesma je jedan od tih simbola”, naveo je Tompson.
Dodaje i da, inače ustaški, poklič “za dom spremni” nije korišćen samo u pesmi “Bojna Čavoglave” nego su ga koristili hrvatski branitelji gotovo iz svih jedinica od početka domovinskog rata pa sve do njegovog kraja.
U podužem postu na temu hrvatske istorije na Fejsbuku, Tompson dalje tumači da su jedinice HOS-a taj poklič uzeli kao svoj službeni pozdrav.
“Kako su ga koristile jedinice u Domovinskom ratu, tako sam ga i ja 1991. uvrstio u pesmu koja je bila budnica i odigrala važnu ulogu u podizanju morala hrvatskim braniteljima, a koja i danas neguje uspomenu na to vreme u kojem se stvarala Hrvatska država”, naveo je Marko Perković, protiv koga su, inače, do sada više puta pokretane prekršajne prijave zbog insistiranja na ustaštvu na nastupima.
Sve drugo je, kaže, manipulacija jugokomunističkih grupacija.
Naveo je i da je poklič “za dom spremni”, u ovom i sličnom obliku (“za dom i Poglavnika”) korišćen i za vreme NDH, što ga ne čini, kaže vlasništvom ustaškog pokreta.
Smatra i da je nemoguće i nepotrebno negirati i odbaciti sve ono sto je na bilo koji način korišćeno za vreme Pavelićeve NDH - hrvatsku valutu kunu, na primer, vojne činove, nazive teritorijalnih jedinica - župan, županija...
Sve je to, kaže, deo puno starije istorije i ima dublje korene, a sam poklič “za dom spremni” je, prema njegovim rečima, “po svojoj prirodi toliko nenasilan i plemenit i izražava spremnost za obranu svog doma i Domovine”.
Miki moj!
03.03.2018. 14:13
Lepo je rečeno da je zakonom dozvoljen poklič ZDS u posebnim situacijama a slavlje recimo 23 Oluje u Kninu pred 100 000 pobednika je itekako posebna situacija eto videćemo ove godine u Kninu a i tablu HOS-a niko ne sme da takne i šta tu nije jasno pa se pišu ovakvi naslovi a jasno je rečeno da je poklič dozvoljen i kada namesto da se zabrani a jača je vest to šta je petokraka isto dozvoljena i sve je ovo bilo samo mišljenje Komisije i ništa više?
@Miki moj! - nas to više ne zanima... ali doći će dan da vam vratimo za sve.
Hrvati već slave 303 Sinjsku Alku i 23 Oluju, svoje tradicije nepobedivosti! Voleo bi da vidim ko će to zabranit Tomsonu da peva Čavoglave u Kninu pred 100 000 ljudi za 23 godišnicu Oluje pa oni su mu to baš dozvolili kad su rekli da se može koristiti u "izuzetnim situacijama" a pesma budnica to i jeste ko i slavlje oslobodilačke akcije a pisalo se već 23g kako će ga za to kaznit a nikada nisu niti mu mogu zabranit pa narod to neće nikada dozvolit?
Kad tupson objasnjava istoriju... Nije pravilo, ali uzima se kao nepisano za takvo da neki bitni dogadjaji treba da sacekaju bar pedeset godina da ih istorija uzme u obzir. To je zbog toga jer svako prekraja istoriju po svome i dok se sloze... Ustase su zlocinci, istorija je rekla svoje, a ovaj tupson da najavi koncert u Beogradu rasprodao bi ulaznice za dan.
@toliko i o beogradskim "srbima” - Istorija je rekla svoje i za četnike, ali objasni ti to tupsonima ovde...
Komentari (23)