Most do Pelješca gradiće Kinezi

J. KERBLER

15. 01. 2018. u 08:33

Uskoro sledi ulazak graditelja iz najmnogoljudnije zemlje na svetu u Hrvatsku na velika vrata. Ista firma koja je gradila prelaz preko Dunava od Zemuna do Borče

Мост до Пељешца градиће Кинези

Veza sa kopnom tri milijarde evra

ZAGREB: OD STALNOG DOPISNIKA


MOST do Pelješca, gradiće Kinezi. U pitanju je najveća hrvatska investicija narednih godina, a odabir kineskog partnera za ovaj veliki posao nikoga nije iznenadio. "Čajna Rod end Bridž korporejšn" dala je najbolju ponudu u odnosu na još dve koje su pristigle i garanciju da će u tri godine izgraditi most koji treba da spoji hrvatski jug i omogući saobraćaj preko hrvatske teritorije.

To je svakako i ulazak Kineza na velika vrata u Hrvatsku, o kojem se dugo govori, ali zasada nije bilo pravih poslova. Konkurencija Kinezima bili su i Austrijanci, ali je kineski koncern sa ponudom od tri milijarde evra bio najjefiniji. Kineska korporacija poznata je po izgradnji auto-puteva, mostova, tunela, a ukupna vrednost preduzeća je 665 miliona dolara. Do sada su realizovali velike projekte u Kini, a gradili su i most u Srbiji između Zemuna i Borče, te radili veoma zahtevne poslove na izgradnji auto-puta od Bara do Boljara.

Hrvatska je obezbedila i novac od EU, usprkos tome što Bošnjaci u BiH i dalje smatraju da ne postoje uslovi za izgradnju mosta. Sada se intenzivno pregovara sa Miloradom Dodikom da Republika Srpska podrži ovaj projekt, a on je do sada izjavljivao da nema prepreke da Hrvatska na svojoj teritoriji gradi most. Najveći protivnik ovog projekta je Bakir Izetbegović koji kaže da su ugroženi interesi BiH, dok Hrvati imaju argumente da će most biti izgrađen po svim standardima koji omogućuju pristup i najvećim brodovima do tetritorijalnog mora BiH.

Brojne pohvale na rad Kineza govore da poštuju rokove i veoma kvalitetno grade. Dobra iskustva sa kineskim konzorcijumom imali su i Crnogorci, uz napomenu da su veoma tvrdi pregovarači koji ispoštuju sve što je dogovoreno. Izgradnja Pelješkog mosta trebalo bi da bude prvi veliki posao za Kineze, a u planu su još mnoge investicije, pa se tako pominje i ulaganje u riječku luku.

DO OSTRVA 2,4 KILOMETRA

PELjEŠKI most biće dugačak 2,4 kilometra, a Kinezi su dali garanciju da će i nakon izgradnje otklanjati nedostatke. Na konkurs se javio i italijansko-turski konzorcijum, ali nije imao dovoljne bankarske garancije za tako veliki posao. Radovi će početi na proleće, usprkos zahtevima iz Sarajeva i svi veruju da neće biti nikakvih tehničkih, a ni političkih prepreka za ovu ambicioznu hrvatsku investiciju. Kinezi će veoma brzo da započnu sa probnim radovima, a prvu godinu najviše će se raditi ispod mora. Sve što je do sada urađeno biće srušeno i uklonjeno, jer ne odgovara projektu koji će biti realizovan.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

IV. BRIG. ZNG /SPLITSKA/

15.01.2018. 16:45

Kakve vi gluposti pišete. Taman će Hrvatska pitati Izetbegovića i Dodika hoće li spajati svoja dva teritorija mostom.

Zna se

16.01.2018. 06:56

@IV. BRIG. ZNG /SPLITSKA/ - koga vi morate pitati, al' da odlučite nešto sami... ne možete. Tako je, otkad ste "samostalni". Ako Nemačka kaže ne, onda ne...

Luka Modrić

16.01.2018. 18:41

@IV. BRIG. ZNG /SPLITSKA/ - Nisi upoznat da EU (dakle uglavnom Njemačka) financira 85 % troškova, te da su novci isplaćeni na depozit? Što se onda javljaš?

IV. BRIG. ZNG /SPLITSKA/

15.01.2018. 21:12

Pelješki most ne spaja"ostrvo" nego poluotok Pelješac s kopnom.

Pimpek Dudekov

15.01.2018. 23:33

ЕУ и САД не праве проблеме Хрватима због сарадње са Кинезима?