Turci opet zakupci

B. DABIĆ

28. 09. 2017. u 10:54

Barska kompanija obnoviće ugovor sa firmom koja je i dosad iznajmljivala njihove brodove. Opstanku preduzeća naruku ide i sadašnji rast cena vozarine

Турци опет закупци

PLANOVI Kompanija "Barska plovidba"

NA pragu isteka trogodišnjeg ugovora za najam dva teretna broda pomorske kompanije "Barska plovidba", verovatno je da će ugovori za narednu godinu biti produženi sa istom firmom Sea Pioneer Ltd registrovanom u Engleskoj, ali je vlasnik biznismen iz Turske. Za iznajmljivanje teretnih brodova "Plovidbe" bila je zainteresovana i kompanija iz Danske, ali kako saznaju "Novosti" Skandinavci su izgubili posao, jer su imali "limitirajuće" uslove pa će ugovor biti potpisan sa turskim ponuđačem.

Predsednik odbora direktora "Barske plovidbe" Branislav Ćalić potvrđuje da je kompanija "Norden" iz Danske ponudila najbolje vozarine za 2018. godinu od 8.600 dolara na dan, a za 2019. dnevno po brodu 9.700 dolara.

- Nažalost, nismo mogli da prihvatimo dodatne uslove Skandinavaca - rekao nam je Ćalić. - Zato smo odlučili da prihvatimo ponudu dosadašnjeg partnera od 8.600 dolara umanjeno za proviziju, koja nam je prihvatljiva i koja će nam obezbediti i redovno plaćanje obaveza prema "Barskoj", što do sada i nije bilo slučaj.

Ćalić dodaje da kompanija Sea Pioneer Ltd duguje 220.000 dolara za najam oba broda "Barske plovidbe". Međutim, kompanija ima velike dnevne troškove.




- Za posadu se izdvaja dnevno 3.000 dolara, slede troškovi održavanja, kao i plaćanja zaposlenih u firmi u visini od 2.500 dolara. Stav odbora direktora je da se troškovi moraju smanjiti. Do sada je kadete plaćala "Barska plovidba", nadamo se da će i država jednim delom učestvovati u njihovom finansiranju. To je na godišnjem nivou oko 140.000 dolara, kazao je Ćalić, dodajući da je planirano smanjenje broja zaposlenih u "Barskoj plovidbi".

Opstanku kompanije naruku ide činjenica da su takozvane vozarine na tržištu počele da rastu, ali je neophodno povećati prihode, smanjiti rashode, i neminovno sprovesti racionalizaciju radnih mesta.

* Branislav Ćalić

- U toku je izrada nove sistematizacije. Naše viđenje je da jedan čovek prati teretne brodove, sređujemo bazu podataka za pomorce da vidimo koliko je pomoraca i ko su ti ljudi, koliko dugo plove, kakve su im mogućnosti, da dobijemo bazu elektronskih podataka. Pokrenulo se pitanje dobijanja lekarskih uverenja, jer to treba pooštriti. Od trenutno 52 zaposlenih, plan je da u preduzeću ostane 20 do 25. U svetu imate kompanije koje imaju 100 brodova i 100 zaposlenih. A recimo samo naša putnička agencija upošljava 25 radnika, iako više ne nemamo naš putnički brod - kazao je Ćalić.

On najavljuje i nova zapošljavanja, ali ljudi koji čine takozvana "kadrovska rešenja".


OTPREMNINE

IMAJUĆI u vidu da firma godinama posluje sa gubicima, odbor direktora je predložio otpremnine za visoku spremu 14.000, 12.000 za višu i 10.000 za srednju, kao i 1.000 evra za zaposlene u menadžmentu. Smatram da u ovom trenutku ne možemo više. Da se razumemo, u ovoj firmi radi nekoliko ljudi, a ostali nemaju posla - kazao je Ćalić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Dejo

28.09.2017. 12:52

toliko je dobro ugovorena zakupnina da je vec sad 9000$ po baltickom indeksu za tu vrstu brodova.

gradjanin

28.09.2017. 16:35

Ukoliko je tačno da je zakupnina 9000$ sada, a plovidba potpisala na 8600$, znači da ovdje treba pod hitno zvati tužilaštvo jer je gubitak 300 000$ na godišnjem nivou. a ovaj calic štedi na otpremninama radnika da bi pokrio svoje mahinacije

Baranin

28.09.2017. 17:02

Vala ako ovaj gdin Ćalić napravi bazu podataka svih pomoraca Crne Gore da bi vidio "ko su ti ljudi" lično ću mu poslati najskuplju flašu viskija u Crnoj Gori.