Kroz tunel Mekavec od 1. juna

V. KADIĆ - S. GREGOVIĆ

11. 05. 2017. u 13:55

Reporteri "Novosti" na gradilištu velike investicije nedaleko od Cetinja. Tunel Mekavac, "čuven" po udesima, uz hidroizolaciju dobija treću traku

Кроз тунел Мекавец од 1. јуна

Kolona vozila ispred tunela Foto V. Kadić

Magistrala kroz tunel Mekavac, koja od Podgorice vodi prema Cetinju i dalje ka Budvi, biće otvorena za saobraćaj 1. juna i neće ugroziti početak turističke sezone. Ovo je za "Novosti" izjavio Dušan Kokić, savetnik u Direkciji za puteve. Reporteri "Novosti" zatekli su prekjuče radnu atmosferu na gradilištu. Od brektanja teških mašina jedva da se čula reč koju radnici izgovaraju.

Ukupna vrednost ove kapitalne investicije je dva miliona evra. Dužina tunela koji će umesto dve imati tri trake je 198 metara. Do sada je postavljeno 160 metara betonskih obloga, a predstoji još tridesetak metara, nakon čega će tunel biti potpuno nov. Ovde je najveći problem bila voda koja se slivala sa okolnih brda.

Kokić podseća da su radovi na sanaciji tunela počeli 9. februara i da su ih u najvećem delu pratili loši vremenski uslovi, što je donekle usporilo posao. Tunel se nalazi iznad Dobrskog Sela kod Cetinja.

- Velika količina vode se slivala sa okolnih stena, a na pojedinim mestima put je bio raskopan. Sve je to sada prošlost, jer će po završetku radova ovaj deo magistrale biti potpuno bezbedan. Mekavac je bio poznat po udesima jer nije imao hidroizolaciju, pa bi se u zimskim danima zbog mrazeva na putu pravila poledica, a automobili "proklizavali" - kaže Kokić.

Na naše pitanje da li su zadovoljni angažmanom, svi kažu da bi poželeli ovakvih poslova što više.

- Lepo se zaradi, a plata nam je jedini izvor za egzistenciju - pričaju neimari.

- Izdržali smo po nevremenu, iako nije bilo lako. Bitno je da sve ide kako je planirano. Pogledamo ispod šlemova put oblaka očekujući da stane ova dosadna kiša.

STARI SRUŠEN U okviru prve faze srušen je stari tunel koji je bio u izuzetno lošem stanju. U međuvremenu je završen iskop materijala za proširenje tunela za još pet metara ulevo, posmatrajući iz pravca Podgorice. Posle toga usledilo je postavljanje ankera ISPDO stenske mase, tzv. primarna podgrada, pa izrada hidroizolacije i betonskog prstena, odnosno sekundarne obloge tunela.

Sa obe strane tunela kolone automobila, kamiona i autobusa. Saobraćaj se ovde odvija naizmenično jednom trakom uz postavljenu semaforsku signalizaciju sa maksimalnim čekanjem od 13 minuta. Vozači i putnici gube živce, nervoze napretek. Kada su počeli radovi vozačima je alternativni put bila stara saobraćajnica za Cetinje kroz Dobrsko Selo od 3.600 metara. U međuvremenu je on uređen, proširen i presvučen slojem asfalta.

- Bilo je malo problema kada pada kiša zbog rupa, ali su one zakrpljene - podseća Dušan Kokić.

- Pojedini vozači imaju strpljenja, drugi, naravno, prosipaju nervozu.

Vlasnici autobuskih kompanija takođe se žale. Kažu da je podvig doći od Podgorice do Budve. Iz Autobuske stanice u Podgorici obavestili su nas da 20 autobusa i dalje ide preko Cetinja, dok 17 ide novom trasom. Neki prevoznici podneli su zahtev Direkciji za saobraćaj da otkažu linije, poput "Strikovića" iz Nikšića koji je odustao od vožnje do Cetinja, pa je svoj autobus usmerio trasom preko Paštrovačke gore.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije