Obale Boke će ipak spajati most
28. 03. 2017. u 15:34
Vlada se konačno odlučila za manje skupu varijantu premošćavanja Boke Kotorske. Dug 960 i visok 53 metra, koštao bi i do stotinu miliona dolara

Foto: I. Marinković
PREMOŠĆAVANjE Boke i skraćivanje puta od krajnjeg juga ka Herceg Novom i dalje prema Tivtu, Budvi, Baru i Ulcinju, višedecenijska je tema u Crnoj Gori, ali je ponovo aktuelizovana početkom ove godine, kada je iz crnogorske vlade saopšteno da je most preko Boke pravo i jedino rešenje. Tako je razrešena stara dilema oko izgradnje podmorskog tunela. Ali još nije poznato kada će početi gradnja mosta, kome će biti povereni radovi i koliko će to koštati!
Gradnja mosta bila je aktuelna još posle razornog zemljotresa na crnogorskom primorju 1979. godine. Tada je bilo i para, ali ne i dobre volje da se on sagradi. Onda je devedesetih ponovo vaskrsnula priča o gradnji. Slovenačka firma "Gradis" uradila je idejni projekat spajanja obala između Opatova u tivatskoj opštini, i rta Sveta Neđelja na hercegnovskoj teritoriji. Prema njihovim zamislima, koje su ocenjene kao najbolje, most bi trebalo da bude dug 960 metara i visok 53,5 metara da bi ispod njega mogli da prolaze i najveći brodovi.
I dok se kuju planovi, kolone automobila na prilazima trajektu su sve duže. Turisti se s pravom ljute, posebno oni koji već godinama slušaju kako će se ovuda ići bržim putem.
A i most je skup, još se ne zna tačno koliko, ali se pominje suma od 80 do 90 miliona dolara, možda i više u vreme gradnje mosta. No, kažu oni koji dobro poznaju saobraćajne prilike, da bi se investicija brzo isplatila.
TRAJEKT
A PREVOZ trajektom je skup, u jednom pravcu se plaća više od četiri evra za mala vozila, dok je taksa za kamione, autobuse i druga veća vozila mnogo skuplja.
Jedаn od Vukovа
28.03.2017. 17:38
Колико год да се власт труди да буду антиСрби дела им говоре супротно.
Sad će to NATO da napravi
Komentari (2)