Potapa se linija Bar-Bari-Bar?

B. Boljanović

15. 03. 2016. u 16:05

Na jedinoj redovnoj putničkoj pomorskoj liniji Bar - Bari – Bar saobraća feribot „Sveti Stefan 2“ - brod star 43 godine. Ova pomorska veza Crne Gore i Italije, često nazivana „crnogorski prozor u svet“ došla je pod znak pitanja

Потапа се линија Бар-Бари-Бар?

BAR – Pomorska veza Crne Gore i Italije, često nazivana „crnogorski prozor u svet“ došla je pod znak pitanja nakon 50 godina linije Bar –Bari – Bar. Na jedinoj redovnoj putničkoj pomorskoj liniji saobraća feribot „Sveti Stefan 2“- brod star 43 godine.


Sve učestalije se govori o ukidanju jedinog putničkog crnogorskog pomorskog „izlaska“ u Evopu. Na liniji, koju realizuje crnogorska državna firma „Barska plovidba“ beleži se konstantan pad prometa putnika i vozila, a primeri iz razvijenih pomorskih država pokazuju da putnički brodovi koji podrazumevaju bezbednost i sigurnost, imaju starost do 15 godina.


Doskorašnji izvršni direktor „Barske plovidbe“ i aktuelni direktor agencije koja posluje u okviru firme Rade Radoman kaže da je „linija na izdisaju“ jer je brod „Sveti Stefan 2“ nerentabilan zbog visoke potrošnje goriva.


-Odboru direktora "Barske plovidbe" ukazivao sam u više navrata da brod „Sveti Stefan 2“ treba zameniti manjim, novijim i rentabilnijim. Nije bilo razumevanja sa njihove strane. Takođe, o celoj problematici oko linije Bar – Bari - Bar, kao i oko poslovanja dva teretna broda ove plovibe upoznao sam ministra pomorstva i saobraćaja Ivana Brajovića- rekao je Radoman.

SAMO LOKALNI PORTAL OBELEŽIO JUBILEJ
JUBILEJ od pet decenija linije Bar - Bari - Bar - nije obeležen 18. juna 2015 godine. Za obeležavanje godišnjice nije bilo sluha od kompanije "Barske plovidbe", grada Bara, kao ni od ministarstva pomorstva. Jedino je na portalu "Bar info" objavljen serijal tekstova, iz kojih se mnogo može saznati o otvaranju, značaju ove pomorske linije, kao i o začecima nekada uspešne državne komapnije.


Na pitanje zašto je došlo do drastičnog pada prometa putnika i vozila na liniji Bar-Bari –Bar, Radoman kaže da će se taj trend nastaviti i u ovoj godini.


-Mi smo prošle godine imali 39.198 putnika, aove godine bi trebalo da promet putnika bude oko 37.000. Primera radi 2007.godine, promet putnika je dostizao skoro 91. 000 putnika, ali je tada u letnjem periodu saobraćao feribot i za Ankonu, uz redovnu liniju Bar – Bari –Bar, tokom cele godine, kaže Radoman dodajući da je više parametara uticalo na pad prometa.


- Od Bara do Kosova se putuje šest sati, a iz Drača se auto - putem stižeza dva sata. Iz Tirane za 18 gradova Italije, tokom leta, saobraćajusvkodnevno niskobudžetne aviokompanije.


Takođe, gorivo je relativno jeftino i mnogi se iz zapadne Evrope opredeljuju da sopstvenim automobilima dolaze na odmor Jadranskom magistralom.

Samo u Švajcarskoj živi 100 hiljada Kosovara i njima je najjeftinije da idu kopnenim putem preko Hrvatske, istakaoje Radoman.


Putnički brod „Sveti Stefan 2“ u zimskom periodu uglavnom prevozi do 20 kamiona. Putnici, pa čak i Barani koji se bave trgovinom,putuju za Italiju preko Drača iz ekonomski opravdanih razloga.


Za dve osobe i automobil, povratna karta preko Drača je jeftinija za 180 evra. Podaci ukazuju na „potapanje“ linije Bar –Bari- Bar koja je od osnivanja 18.juna 1965.godine bila u vlasništvu državnih preduzeća Crne Gore.


Državi koja je većinski vlasnik Barske plovidbe sa 51 % kapitala, ostaje da pruži pojas za spasavanje kupovinom novijeg i rentabilnijeg feribota , ili da „izgubi“ jedinu redovnu pomorsku liniju te da zatvori crnogorski prozor u svet.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

M. Pavlovic

15.03.2016. 21:38

Karta preko Draca do Italije jeftinija 180 evra nego iz crne gore preko Bara, pa to je super, kako vi crnogorci umete da odredite realne i konkurentne cene stvarno je cudno zasto nemate putnika. Jeftinije i korisnije da lepo idete preko Pristine i Draca u Italiju nego preko Bara, usput posetite bracu a jos i ustedite.

Tanja

15.03.2016. 21:45

Ne znam kako rade ni do sada. Brodovi ocajno stari, prljavi,pocepana posteljina, kabine skandalozno lose a naravno cena za tu relaciju apsolutno nenormalna, pa cak i da je luksuzan brod. Naravno u letnjem periodu ta cena je drasticno veca.Ne znam kako ocekuju da rade dobro