Crnogorsko nebo čuvaće hrvatski avioni

V. KADIĆ

18. 09. 2013. u 21:12

Hrvatske borbene letelice štitiće vazdušni prostor Crne Gore, uz podršku NATO. U zajedničkom projektu „pametna odbrana“ i BiH i Makedonija

PODGORICA - Crnogorsko nebo štitiće hrvatski borbeni avioni! Dan kada će se to i ozvaničiti nije daleko, jer je Vlada Crne Gore utvrdila predlog sporazuma između vojnih ministarstava Podgorice, Zagreba, Sarajeva i Skoplja, za nadzor vazdušnog prostora. Tako će se četiri republike bivše SFRJ naći pod istim kockastim kišobranom, jer će, po sporazumu, Hrvati preuzeti vodeću ulogu u ovom projektu nazvanom „pametna odbrana“, uz delimičnu finansijsku podršku NATO.

Odluka o formiranju zajedničke protivvazdušne odbrane doneta je pre dve godine na sastanku ministara odbrane Jadranske povelje u Draču. Pretpostavke su da će brdo Vrsuta iznad Bara biti lokacija za postavljanje radara za sistem zajedničke vazdušne odbrane.

Priča o zaštiti vazdušnog prostora Crne Gore postala je aktuelna pošto je načelnik Generalštaba crnogorske vojske Dragan Samardžić izjavio da će se to pitanje rešiti u saradnji sa NATO. Reagovao je predsednik Udruženja boraca ratova Crne Gore od 1990. godine, profesor Radan Nikolić, ističući da je u pitanju providna manipulacija i propagiranje pristupanju Alijansi.

DO JUČE RATOVALI - ZA nas je neshvatljivo da nam nebo čuva neko sa kim smo do juče ratovali! Crna Gora nije rešila pitanje granice sa Hrvatskom, ali ni ratne zločine koje su njihove paravojne formacije počinile nad crnogorskim vojnicima i građanima - kaže Nikolić.

- Vojska Crne Gore ima četiri ispravna borbena aviona tipa „supergaleb G4“, kojima može samostalno da kontroliše svoje nebo. Niko ne kaže koliko će Crnu Goru koštati da hrvatski borbeni avioni to čine umesto naših domaćih. Vojna zaštita tuđeg neba je veoma unosan posao, a ovu priču koja se sada ostvaruje nagovestio je još 2009. godine bivši predsednik Hrvatske Stjepan Mesić! Prema proceni NATO stručnjaka, vojnu kontrolu neba, uz odgovarajuću podršku sa zemlje, može da obavlja četiri-pet borbenih aviona - kaže za „Novosti“ Radan Nikolić. - Upućujemo odgovorne u Crnoj Gori da pitaju kolege u Sloveniji, čije nebo je prethodnih godina štitilo ratno vazduhoplovstvo Italije, kakvo je njihovo iskustvo u vezi sa tim. Prema podacima do kojih smo došli, ono je bilo gorko i skupo. Godišnje ih je koštalo između 20 i 40 miliona evra! Čemu onda članstvo u NATO, ako se njime, u političkom smislu, gubi suverenitet ne samo nad vojskom nego i nad teritorijom? A sve to mnogo košta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (140)

kerber52

18.09.2013. 21:31

onolika turska carevina nije mogla da pokori malenu crnu goru, turski vonik nije mogao krociti u tu hrabru zemlju ali sada 'rvat vlada nebom... e junacki narode gde ti nestade ponos...

JOKO

19.09.2013. 04:59

@kerber52 - Prica o neosvojivosti CG od strane Turske je vise romanticna nego istinita....Istorija drugacije kaze.......

mrmika

19.09.2013. 09:30

@kerber52 - Tada su znali da su Srbi. Sad su kao "bosnjaci", pojma nemaju vise ni ko su, ni sta su. Nova svercersko-uvlakacka kvazi nacija.

Miki -Zg

18.09.2013. 21:34

E moji Crnogorci .Ja mislim da se NJEGOŠ prevrće u grobu .Hrvati Vam čuvaju nebo ,jadni bili ,a ne ostali tamo .Mogo bi još mnogo ,ali dosta.

Zika

18.09.2013. 21:49

Dobra vest. Sada ce Ekrem Jevric da bude sigrniji kad se nadje u Crnoj Gori. A dobro ce da bude i mojem drugaru Alaksandru 69.

Aleksandar69

19.09.2013. 08:38

@Zika - Zile,ako ga ponovo napadne Igbala,nece mu pomoci ni Partizanska eskadrila zajedno sa 7-mom konjicom.Proci ce ko bos po trnju.

Aleksandar69

19.09.2013. 10:16

@Zika - Zile,ako ga ponovo napadne Igbala,nece mu pomoci ni Partizanska eskadrila zajedno sa 7-mom konjicom.Proci ce kao bos po trnju.

Hrvati & Bošnjaci & Albanci

18.09.2013. 21:49

Haha Sta je "braco" cuvace vas hrvatska 4. poluispravna Mig-a 21?! Cuvali vam nebo ili himnu, isto mu to dodje...

Zivica Mitrovic

18.09.2013. 22:13

Kolege Crogorci, vi imate vase vazduhoplovstvo, pa mozete sami da se odbranite od agresora iz vazduha. Uzmite vase 3 Utve 75 koje imate na aerdromu Podgorica (vojni deo) i ne treba vam nicija pomoc :D :D :D

Zoran Modli

18.09.2013. 23:30

@Zivica Mitrovic - Nije lepo napadati tudje vazduhoplovstvo makar i ono bilo prizemljeno samo zato sto nemaju para da kupe bolje vazduhoplove i opremu koja uz njih ide.

Zivica Mitrovic

19.09.2013. 00:32

@Zivica Mitrovic - Gospodine Modli, ako ste to zaista Vi, a ne neko ko koristi samo vase ime, ja se dosta dobro razumem u vojno vazduhoplovstvo koliko i Vi u civilno. Znam ko ste i znam da imate dosta i to podosta znanja u vazduhoplovstvu uopste. Ja samo iznosim valjane dokaze i znam kakvo je stanje u vazduhoplovstvu Crne Gore.

Dzoni

18.09.2013. 22:22

Umesto sto pisete napamet, nadjite na internetu podatke o ratnom vazduhoplovstvu republike Hrvatske. Ono je modernizovano u 2 navrata nabavkom aviona iz Nato zemalja i nije mi drago sto to moram priznati ali njihovi avioni su bolji od nasih,imaju ih vise i komplet vazduhoplovstvo je jace. Proverite. Nije ni cudo onda sto su Crnogorci izabrali Hrvatsku a ne nas, sa 4 ispravna MIG-a 29 i ostalim krsem od aviona.

Susjed

18.09.2013. 22:37

@Dzoni - Imamo 7 poluispravnih MiG-ova 21 koji trenutno rotacijski idu u Ukrajinu na remont. Od Ukrajinaca kupujemo još 5 komada. Znači, sve zajedno će biti 12 kanti starih 50 godina, koje ni ne lete često jer za to nema para, pa tako piloti imaju manje od sto sati naleta godišnje - ako imaju sreće. Ne znam otkud ova vijest, jer je skroz nelogična. Prije će biti da će Crnogorci postaviti par radara, da će biti umreženi s našima i da je to cijela priča.

Kanabis

18.09.2013. 22:47

@Dzoni - Ne lupetaj Džoni. Hrvatska ima u svom sastavu samo ruske helikoptere i avione (MIG 21). Trebalo je da dobiju iz Nemačke neke krševe od aviona mislim da je F15 u pitanju, ali od toga su odustali. A ti malo bolje pročitaj zašto su crnogorci izabrali Hrvatsku, a ne nas. A ne da pišeš napamet kao što drugima spočitvaš.

Susjed

18.09.2013. 23:01

@Dzoni - Da je barem F-15 :) Nudili su nam dvadeset komada F-4 na poklon. Ako se ne varam, to je odbijeno jer nije kompatibilno s postojećim zalihama oružja i avioni imaju grozno puno sati naleta, tako da su čak i ovi MiG-ovi mila majka prema njima.

kerber52

19.09.2013. 09:16

@Dzoni - hvala brajko na iskrenosti, hteo sam ovom genijalcu da odgovorima li si me preduhitrio i reko isto sto bih i ja, dodao bih samo da sem grcke na balkanu nijedna zemlja svojim pilotima ne moze priustiti vise od 50 sati naleta godisnje

milan

19.09.2013. 09:58

@Dzoni - nije rec o hrvatskoj vazdusnoj borbenosti. kada nebi imao cime da branim vazdusni prostor svoje zemlje nebi ga ni branio. crnogorci i srbi nikako da shvate da nikom ovakvi nisu dragi ni potrebni. njima ne treba zastita bilo cega jer to nikom ne treba.

Zoran1

19.09.2013. 01:48

@INAT - Kakvih lopova na balkanu ima specijalno na dedinju moglo bi se desiti da ukradu Hrvatima i Crnogorcima nebo u isto vreme. :))) Ljudi cuvaj te nebo i ulazite miljarde u cuvanju neba a narod neka gladuje. Sad bi vec trebali poceti da se brinu i za svemir zamisli da neko i svemir mazne. :)))

zo

19.09.2013. 09:49

@INAT - Pa ostali su im nevidljivi,nevidiš ih nigde ni na zemlji ni na nebu.A jednim će da čuvaju sebe a drugim MNE ,valjda

citizCrn.comenkane

18.09.2013. 22:34

Ko prvi djevojci njemu djevojka! Da je Srbija usla ranije u NATO i pritom pregovarala sa NATO mi bi smo sigurno dobili deo kolaca. Ovako umesto da renoviramo nase Mig21 (na proslavi promocije oficira samo jedan M29 je leteo, da su mogli da ih podignu vise podigli bi ih) mi hocemo da potrosimo stotine miliona eura na nove Mig29, iako znamo da ce nam NATO zavrtati ruku sve dok ne pristanemo na sve sto oni hoce. I tako cemo zavrsiti sa novim M29 koje ce trunuti, a moracemo da kupimo avione od NATO

Zoran1

18.09.2013. 22:36

Zamisli kako bi to bilo strasno ako bi neko ukrao crnogorsko nebo. :)))) Valda u Crnoj Gori se to desava da neko nekome nebo ukrade a ako ga Hrvati cuvaju onda su zaista na sigurnom. :)))

Djuro

18.09.2013. 22:46

Hrvatsko vazduhoplovstvo je modernizovano. Pise ovaj neki dzoni. Da, jeste, i to sa njemackim avionima iz sezdesetih, koji su bili aktivni u Vijetnamu. I Svabo da ne placa troskove za smetljiste, on to pokloni malom ispod njega koji tezi. A mali se jos i obraduje !

Mirko

18.09.2013. 22:51

Ha ha ha ha , jel ovo neki vic ?Ej crnogorstvo cojstvo je spalo na croate.Njegos vam se okrece u grobu koliko ste ga osramotili i ostale crnogorske junake ovim potezom

safet

19.09.2013. 07:32

@Mirko - moj mirko pobratime NJegos se odavno prevrce u grobu.ni cojstva pa bogami ni ljudi.izdali su sami sebe.

Jabre

18.09.2013. 23:25

Hrvatska je očiukala švedske Gripene ali su zbog krize odustali od toga, imaju par mig21 aviona koji jedva lete. Jedan je pre par godina pau u njivu. Mi imamo 4 modernizovana mig 29 i kupićemo još 6 mig35 aviona. Hrvatska jedino ima helikoptere u većem broju ali sa tim ne možeš čuvati nebo. Veće je pitanje ko će da čuva Hrvatsko nebo. Verovatno Italija kao i Sloveniji a Makedoniji ili Bugarska ili Grčka ali sve se to plaća ...

Area

19.09.2013. 01:03

@Jabre - Koja debilnost tako je i hr vlada govorila kupit cemo gripene itd na kraju od toga nista. Tako ce i srbija odustati od kupnje zrakoplova to je fora da politicari imaju popularnost i da se glasa za njih na iducim izborima. Pozz

GALEB BIJELI

19.09.2013. 08:51

@Jabre - U Vašem tekstu nalazim dozu zluradosti.Istina je da se odustalo od Gripena,ali je u toku nabava još polovnih Mig-ova.Takodjer,zaboravili ste na "leteće topovnjače",koje su i u "Oluji" imale veliku ulogu.Slažem se da se sa helikopterima ne čuva nebo,ali oni spašavaju u nevolji(kao preklani baš u Crnoj Gori) i moguće da je i taj detalj prevagnuo u odluci.

Braca

19.09.2013. 09:08

@Jabre - Nije tačno. Slovenci ne plaćaju Italijanima odbranu neba ni jedan jedini dinar. Poenta "pametne odbrane" je da svako o svom trošku stavlja na raspolaganje ono što ima da bi svi uštedeli.

Krle

19.09.2013. 09:31

@Jabre - bit price nije cuvanje vazdusnog prostora nego ulazak u NATO pomalo, da ne bi bilo protesta stanovnistva. Vazdusni prostor svih ovih drzava zajedno se moze kontrolisati sa obicnom Lastom, mozda i efikasnije nego sa mig-om

geronimo

19.09.2013. 11:38

@Jabre - Pa u tome lezi sez, Hrvatski avioni (svih 3! MIG 21) ne vredi vise remontirati, pare za novi nemaju, pa je EU/SAD malo pritisla Djukanovica da se ukljuci u finansiranje (Djuka je otcepljenjem od SCG po njihovom nalogu izbegao medjunarodnu poternicu i zatvor i dobio svoju privatnu Siciliju, ali zauvrat mora da slusa sta mu se kaze).

Jabre

19.09.2013. 11:53

@Jabre - Slovenci plaćaju 50 miliona godišnje Italijanima, a Hrvatska nabavlja migove 21 što je žalostno za 21. vek. A što se tiče "topovnjača" u Oluji da nije bilo NATO pakta i dogovora sa političkim vrhom koji je popustio oduvali bi vas u Sloveniju. Hrvati su imali najgoru vojsku u Balkanskim ratovima, najveće kukavica, jedino su bili brojni i dobro naoružani jer nisu ratovali puno do kraja rata za razliku od VRS, ABiH i HVO-a.

ss

19.09.2013. 22:25

@Jabre - Misliš kada ste napali u oluji ono malo Srba, vaših državljana, koji se nisu ni borili, a slavite ko da ste u najmanju ruku pobijedili Srbiju?

Milena

18.09.2013. 23:42

Nek vam je sa srećom doskorašnja braćo Crnogorci i nek vam vaša nova braća Hrvati u miru čuvaju nebo.Samo fali još i da vam Albanci čuvaju more !?

ss

19.09.2013. 22:23

@Pali - mne-ovco- Teško ti je kad ne znaš ni ko si ni od koga si. takve zovemo Nesoji. Ali, ti konvertitu, kad bi se pojavio u CG, ne bi znao odakle ti sijeva!

Zoran1

19.09.2013. 01:14

Nista strasnije nego zoveti u vremnu kada budale i kriminalci upravlju svetom. :(

Amerikanac

19.09.2013. 01:30

A sta ce biti ako taj hr avion padne iz neba u srbiju- sta onda jel to akat rata hheheh pa onda opet jovo nanovo//// Kada Srbija ude u NATO(nedaj boze) onda ce Srbija da cuva hr nebo, hr crnogorsko, slovenci srbsko, makedonci bosance, bosanci albance i eto nas opet u SFRJ hahahahhaahhah sa pomoc NATO i svi ce onda biti u EU bez granica Zivjela SFRJ II

LOLA

19.09.2013. 01:31

Jedna nedostaje od prijasnjih sest republika .Haj da pogadjamo od koga ce to Croati da brane ove drzavice na Balkanu od kojeg agresora.??

Zoran1

19.09.2013. 02:13

Znaci svi Srbi koji idu na letovanje u Crnu Goru indirektno placaju za odrzavanje Hrvatske aviacije a oni sto idu u Hrvatsku placaju direktno.

Makedonac

19.09.2013. 03:17

Svi smo mi jadni iz bivse YU.Da nas neko gleda i cita sa strane,smejace se.Svadjamo se ko ima vise aviona.Dozvolili smo da nas nasi domaci izdajnici razdvoje,a sada se lupamo u grudi ko je jaci.Sve je biznis,da bi se pojedince obogatile.Oko 300 ljudi iz bivse YU su postali mocni i bogati.a mi cemo se svadjati.Oni nemaju naciju,njihova nacija se zove "novac".Ako je u njihovom interesu da ponovo naprave nekakvu novu YU,oni ce to i uraditi,ko nas pita.I opet ce je rasturiti zbog interesa.IZDAJNICI

Mile Raketa

19.09.2013. 03:39

nece oni cuvati nebo , taj prostor njima dodje kao zaokretnica kad se stuste preko Dalmacije pa uvate levi zaokret.

vuk-maniti

19.09.2013. 04:36

Na Adi Bojani i Ulcinju su odavno skinuli gace !? Na Prevlaci se kresu' to zna cio svijet osim naroda Crne Gore a sada i odozgo ?! Da bi se narod upoznao sto ga ceka, preporucujem rukovodstvu, da svakom domacinstvu pokloni po jedan prirucnik "Kama sutra"?! Ovo vise nije perverzija !!!

miki zjajic

19.09.2013. 05:31

Mogu nemci da im daju zepeline mislim da imaju neke iz prvog sveskog rata netrose mnogo samo treba pumpa

Sale

19.09.2013. 07:34

Koja sramota,zar su toliko jadni da ih oni koji su sa njima do juche ratovali da ih sada chuvaju od kishe....

Branko

19.09.2013. 07:41

1. Šta je ljudi moji toliko značajno u državicama nekadašnje Juge pa da treba da se čuva? 2.Od koga da se čuva?

Sumadinac

19.09.2013. 07:51

Stvarno sramota, ali i ne cudi kad se zna ko je i kako razdvojio Crnu Goru i Srbiju...

Darko Mirnic

19.09.2013. 08:02

O bože šta se ovo dešava sa nama zar u Crnoj Gori i R.Srpskoj da lete oni avioni koji su gađali izbjeglice iz slavonije ovo je prevršilo svaku mjeru!

dejko ns

19.09.2013. 08:27

cuvao sam granicu crne gore pre 20 godina prema hrvatskoj i albaniji i moram da priznam da sam sokiran djukanovicem i njegovim stavovima.pozdrav braci crnogorcima iz ns.

Bojan @@

19.09.2013. 08:55

Ovo je odlicna vest za nasu lepu Srbiju.Sto se vise svi budete odkacinjali od nase prelepe Srbije,u svakom smislu te reci,nama ce biti sve bolje i bolje.Doslo je vreme da mi Srbi napokon gledamo nasu prelepu drzavu,da je uredimo ,da je doterujemo,da je razvijamo na nacin na koji mi mislimo da je najbolji.Vala dosta smo vas sve vukli na ledjima.Kamo lepe srece da se nikada niste ni zakacinjali.Mi imamo nasu armiju,nasu slavnu istoriju,svetlu buducnost,ulazemo u industriju,razvijamo ekonomjiu.

srky

19.09.2013. 08:58

pa braco crnogorci bilo je i vreme,mislim da se njegos i kralj nikola okrecu u grobu,niste za zaljenje

MatijaBG LDP

19.09.2013. 08:59

Za uticaj se bori....Srbija nece u NATO,samim tim,nije problem sto ona nece cuvati tudje nebo,nego sto je pitanje da li bi uspela sacuvati svoje nebo!Hrvati cuvaju crnogorsko nebo,a prirodna Albanija crnogorsku zemlju!Cojstvo,nema sta:)

ivan

19.09.2013. 09:20

ahahahahah ne da ce vas sacuvati nego nesto...ja prosle nedelje skinuo jedan mig 21 vazdusnom puskom...treba da vas je sramota vi ste bruka i sramota prirode i naroda...

cupo

19.09.2013. 09:24

jos jednom se pokazalo da nam crnogorci nisu nista veca braca no siptari i hrvati. i tacno je to da se leti spuste dole po primorju da likuju i vole crnu goru a onda zimi docu malo do nas i opet nas ljube u onu stvari pricaju kako vole srbiju. olos olos olos kakav ne postoji i treba da se stidite vaseg cojstva junastva

Република Српска

19.09.2013. 10:01

Narodna epska pjesma Ženidba Dušanova se završava sa stihom "Teško svuda svome bez svojega". Shvatiće to i Crnogorci, ali se pribojavam da će im biti kasno.

Bojan

19.09.2013. 10:26

Kada krenu da otkazuju hrvatski avioni tu će nastupiti Srbija sa novim avionima. CG finansira nove HR avione sa ovim potezom

Kami

19.09.2013. 10:38

E kada se po svaku cenu trude da se udalje od Srbije, onda im zaista treba uvesti niz mera kao stranim državljanima, a poći od toga da plaćaju studije upravo kao strani državljani, po čemu se oni razlikiuju od naših Srba iz Bosne a koji studiraju ovde kao stranci. Zauzimaju mesto našim studentima, a kada završe studije o našem trošku onda se vraćaju kao evropejci u njihovu vukojebinu i pljuju po Srbiji. Kada im zatrebaju Srbi setiće ih se!!!!

Ѕ.о.Ѕ

19.09.2013. 16:04

@Kami - Извините браћо, Црногорци - Срби! Ово се не односи на вас .

mne

19.09.2013. 16:38

@Anja Popovic - Tacno, ali zavisi od koga si zavisan. Nije isto biti zavisan od Srbije ili od EU i NATO

zeka

19.09.2013. 11:01

Milogorci a ko će vam čuvati kopnene granice? Pozdrav za sve Crnogorce znam da vam nije sve jedno sada!

GALEB BIJELI

19.09.2013. 11:38

Čitam musu zluradih komentara.Slažem se da je neobično,obzirom na nedavne dogadjaje 90-tih.Ali,Hrvatska je članics EU i NATO-a,sve je transparentno,odnose reguliraju ugovori,koji imaju rok trajanja.Nije to zaruka ni vjenčanje.A Crnoj Gori logično od susjeda ne prijeti opasnost,čak ni sporovi. Problem "Prevlaka" će rješavati medjunarodne instance.

Miha

19.09.2013. 12:11

@GALEB BIJELI - Sto su zluradi, haha. Pa ovo je sve samo nije normalno... Kad su vec tako dobrosusedski odnosi sto se onda u tom duhu i ne resi problem Prevlake, nego mora medjunarodni faktor da se ukljuci. Kakve veze ima sto je Hrvatska clanica EU i NATO kad nema avione :-)

laki

19.09.2013. 12:27

@GALEB BIJELI - sta ce resiti pa o tome ne sme djuka ni da zucne. on to izledami kompenzovao za cuvanje vazdusnog prostora. bdenje nije mala stvar !

Uskok

19.09.2013. 13:21

@GALEB BIJELI - U čemu je problem sa Prevlakom, onda je u sastavu države u kojoj i treba biti, problem je Herceg-Novi, koji je izvan matične države :)

Masu

19.09.2013. 14:22

@GALEB BIJELI - Uskok u pravu si. Herceg Novi bi se morao vratiti maticnoj Republici Srpskoj. Mozda bi trebalo ponistiti i ugovor po kojem je car Dusan prodao Peljesac i Ston Dubrovackoj republici, obzirom da nisu ispostovali dio o neprotjerivanju pravoslavnog stonskog episkopa i zabranu pokatolicavanja Srba. A, onda i ponistavanje ugovora o prodaji Konavlja od strane Radoslava Pavlovica, srpskog velikasa.

GALEB BIJELI

19.09.2013. 15:37

@GALEB BIJELI - Masu - e bogami,sa Vama se mora ozbiljno! Da,bilo je tako,ali pravite pravopisnu grešku-nije Konavlja,nego Konavala.Ali,oteli ste nam Šešelja i nekog Grčića,bilo je i obrnutih slučajeva.Pa što ćemo sad-trampu?

Masu

19.09.2013. 19:08

@GALEB BIJELI - Galebe bijeli,rekao sam jednom da su Vasi komentari argumentovani.Hvala, ako ste Vi u svom mislili ozbiljno.Sta cu, malo sam stariji,a kroz ove godine sam svoju ljubav,istoriju i i nauke usko vezane za nju ucvrscivao kroz mnoge istorijske izvore (ne samo Wikipediu,kako danas rade i skolske udzbenike). Sto se tice pravopisa,mislim da ste djelimicno u pravu, jer se u istoriji pominju i ime Konavli, Konavle i Konavlje. Dozvoljavam da nisam u pravu sto se tice opsteprihvacenog, ispravnog naziva.

Данијел

20.09.2013. 02:49

@GALEB BIJELI - Koje crne avione,jel ove što bi ih i praćka oborila...

Nemanjic Cg

19.09.2013. 12:22

jednostavno se ne moze protiv vatikana i te sile,ja sam iz Crne Gore i veoma mi je krivo i lose se osjecam da moju CG i moju Republiku Srpsku cuvaju hrvatski avioni eeee kukala ni majka,jes da mi nemamo nista,zemlja se raspada ali nase nebo od 13.000 m kvadratnih ne mora niko cuvat,ni ovu sirotinju od 600.000 stanovnika niko nece dirat,tako da se samo zalud trose pare kojih naravno nema. Sloga i Vjera pobediti mora

monija

19.09.2013. 13:57

@Nemanjic Cg - Kukala ti majka kad si bio u krađi i paljevini.Sirotinji bi bilo bolje da čuva ovce,pravi sir,sadi krumpir i već što zna,a ne drugom štetu radit. Ako si ti propao slučaj odgoji svoje potomstvo poštenju,a ne razbojništvu.

ZG

19.09.2013. 14:20

@Nemanjic Cg - Nisi ti Nemanjić Crnogorac već Srbin ili pravoslavni Bosanac, vidim da spominješ dio BiH, kakve to ima veze sa C.Gorom?

Ѕ.о.Ѕ

19.09.2013. 15:53

@Nemanjic Cg - Шта ви туђинци коментаришете ? ? !Са којим правом ? Ово је болно питање нас - православаца .

Nemanjic Cg

19.09.2013. 15:58

@Nemanjic Cg - Pa mi u Crnoj Gori koji smo Pravoslavci a ima nas oko 75% smo svi SRBI,svatas!!!,stim sto nas zovu Crnogorci jer smo posle Kosovskoga boja posli u ova brda i planine,da se nebi poturcili i pritom smo Brdjani,Crnogorci kako god oces ali smo svi Srbi,ti imas u Srbiji Srbe Sumadince,Srbe Hercegovce itd.A za BIH ima veze jer i njih cuva nato i hrvati a to je Republika Srpska tamo

laki

19.09.2013. 12:24

e jadni li je to sake jada .dok je djuka nema od njih vajde, za uzvrat ce im dati da puse( krijumcarene cigare)

belmondo

19.09.2013. 12:54

E sad je doslo vreme za svodjenje racuna...mislis da si nezavisan a u stvari jesi I te kako, placas reket, a sam djavo ti je gospodar! Oni obrazovani Srbi, koji znaju ko su I sta su izgleda su vecinom, otisli su iz Crne Gore... a ostali su izgleda, vecinom iskomleksirani, neuki I primitivni. Oni prozvase sebe Montenegrinima i pohrlise kao 45te u novu, jos goru dogmu, ali ovoga puta bez ikakvih ideala, na krilima gramzivosti I malogradjanstine, ostase bez icega!

svi smo jad i bijeda

19.09.2013. 13:19

jadno.... jadno i grozno.. pa zar je mala Cg zbog Milove gluposti prodata u bescenje.... i kakvi su to šupljoglavi komnetari ovdena po VN..pa pola vas kao i ja im ai crnogorsko poreklo gluperde.pročitajte Srbi svoje rodoslove..pola nas je iz stare h hercegovine pa tutanj u crnu goru pa tutanj u srbiju pa sad tutnje katolički avioni nad pravoslavnom, izdanom, razapetom crnom gorom zbog jednog ludaka u podgorici..jadno

monija

19.09.2013. 14:02

Nije Crna Gora vaša kolonija pa da vas pita za mišljenje.Znamo kako je to bilo prije.To su ugovori koji mogu da se raskinu ako jedna strana nije zadovoljna.Susjedi treba da rade i zarađuju, a ne da ratuju.

pera

19.09.2013. 15:08

@monija - Jeste,sad je prava kolonija ,koju vise niko nista ne pita, a sta je sledece , po preuzimanju faktickog suvereniteta: odstranice ,kriminalizovane politicare svedoke iz zivota...

bager

19.09.2013. 14:20

Za crnogorsko nebo su dovoljna tri ULM borbena aviona,i dva -tri helikoptera, kakvi F 16,Mirazi ,Sukoji,Orlovi ,,, ,jer cim daju gas eto ih kod komsija,a to nije dobro,,a sta pa i leti tim nebom,sem goluba i vrana.

ZG

19.09.2013. 14:25

HR i C.Gora već godinama imaju odlične međusobne odnose. C.Gora se samoinicijatnivno odavno javno ispričala za agresiju na Dubrovnik, Konavle i Cavtat, isplatila odgovarajuću ratnu otštetu i ta ružna ratna priča između naših država je zaključena. Čak su Crnogorci nakon isprike mogli ulaziti u HR samo sa osobnim iskaznicama u vrijeme dok su Srbiji trebale vize za ulaz u HR, a mogu sa osobnima i danas! Odnosi sa C.Gorom su normalni kao i sa bilo kojom drugom državom EU.

ss

19.09.2013. 15:50

@ZG - Zg-Nemoj samo da misliš da Milo i njegova vlast su isto što i Crnogorski narod. Mi vas znamo...a i vi da znate da smo mi Srbi, i iskreno, ne možemo vas na oči vidjeti. A Milo se izvinuo za sebe, ne za nas! Budva

mne

19.09.2013. 16:32

@ZG - Sto je ss-ovac sto si se pomamio. U cije ime ti govoris? Ne moze velikosrbin biti advokat Crne Gore. Da ste se vi pitali danas bi bili pokrajina Srbije. Sa Hrvatima smo zivjeli u dobrosusjedskim odnosima sve do rata u Dubrovniku. Kroz istoriju su oni bili vise fer prema nama nego obrnuto. Vidim sto ti hoces ali cinjenice govore drugacije. Crna Gora je dio Mediterana, i budi sretan sto zivis tamo.

ss

19.09.2013. 20:09

@ZG - "mne"- Ti nijesi Crnogorac sigurno. To je očigledno, nekako si mi kockast, i nemoj da se lažno predstavljaš, jadno je. Sjeti se zastave Kralja Nikole-trobojke, Himne CG-onam-onamo, Gorskog Vijenca, Njegoša Srbina, pa onda nešto pričaj o Velikosrpstvu u CG! Pozdrav iz Budve

Zoran1

20.09.2013. 04:56

@ZG - Milo je izabran od strane Crnogorskog naroda, znaci predstavlja crnu goru po volji naroda.

mne

20.09.2013. 15:43

@ZG - Crnogorac katunjanin. medjutim ti ne mozes shvatiti da ja Srbe ne mrzim. naprotiv. Imam dosta prijatelja Srba. Zelim joj svako dobro. Ali srpski nacionalizam, pogotovo dinarkog tipa kakav vi promovisete, nije niti ce doneti ista dobro Crnoj Gori. Ko je Srbiju doveo do ruba propasti - Milosevic, uz pomoc Karadzica, Arkana i slicnih - svi velikosrbi iz Crne Gore. Hvala Bogu da su Srbijanci poceli da se pitaju u Srbiji u zadnje vreme.

Radeta

19.09.2013. 15:18

Crnogorci im krali imovinu tokom rata devedesetih a sad im cuvaju hrvati nebo. Ovo je za Ginisa.

Miroslav

19.09.2013. 15:39

Neka im njihovo partnerstvo, samo da mi kupimo MiG-35 i S-350/400 pa nek' se slikaju. :-)

djura cvorovic

19.09.2013. 15:48

prva stvar je,cime hrvati da cuvaju toliki prostor?mig-om 21?tesko druga stvar,ne mogu cuvati nebo bosne zato sto 49% bosne ne pristaje na to treca stvar da bi cuvali makedonski vap.kako ce doci do njega??preko srbije borbenim avionom i sta mislite koliko treba mig-u 21 da doleti iz zagreba do skoplja??

ss

19.09.2013. 15:48

BiH sigurno neće ući u taj projekat, a CG, čim padne Milo, opet će biti časna država i srpski saveznik i brat. Budva

Saša

19.09.2013. 17:51

Pa zar pre koju godinu nije pola hrvatske avijacije izbačeno iz "borbene gotovosti", ono kad su se sudarila 2 njihova MiG-a 29!? Nisam u toku.. Naravno, izvinite ako sam nekoga uvredio ovim komentarom, kh-kh!

ZG

23.09.2013. 01:56

@Saša - Saša, pa koji to MIG 29 u Srbiji leti? NITI JEDAN, u kvaru su svi, a "braća Rusi ne daju dijelove bez love koju Srbija nema!

Miha

23.09.2013. 15:44

@Saša - ZG imao si priliku da vidis bar jedan da je preleteo iznad Beograda 15. septembra na nekoj tupavoj paradi, cak si mogao i da vidis 3 MiG 21 sto je vise nego vasa dva ispravna... Jooojjjj, ko sve prica o borbenim avionima, pa sad je bar sve javno, ne treba da budes strucnjak, samo informisan malo...

rus

19.09.2013. 18:01

braco crnogorci pobijedicemo mi i ove okupatore i domace izdajnike pa cemo ponovo zajedno zapjevati i neprijatelje otjerati SRBIJA REPUBLIKA SRPSKA CRNA GORA drzava ce nasa biti

Miki -Zg

19.09.2013. 18:31

Hrvatska nema MIG-ove 29 već 21, a pre par god. su se 2 sudarili u zraku i oba,oba su pala ,bezmalo cijela HRV. avijacija(zrakomlatstvo ).

ZG

23.09.2013. 01:51

@Miki -Zg - Miki, ti si ZG vidio samo na razglednicama! Nemate ni vi u Srbiji 29, jer nemate dijelove, svi su van upotrebe, samo vam to ministar krije! I inače 29-a treba 10 min da bude borbeno spreman i da se digne i dotle ti neprijateljska avijacije može uništiti sve aerodrome i avione, dok 21-a treba samo 4 min i ona je u uvjetima male površine naših država idealna!

Miha

23.09.2013. 15:40

@Miki -Zg - @ZG,ti i da zivis u Zagrebu tebi razne slike,ne grada,nego aviona u glavi...Ta razlika od 6 minuta(i da je tacna)se valjda nadoknadjuje radarima?Koliko si u pravu svi se trude da nabave polovne MiG21 iz Ukrajine,Rumunije, mislima da i SAD razmislja da kupi jedno 500kom kako bi se ratosiljala sporih F-16...Covece kakve ti nebuloze iznosis.Imamo MiG29,samo 4 i na tvoju zalost rade jer su bili na remontu pre 4-5 godina..I MiG29 je znatno pogodniji za drzave male povrsine zbog boljeg manevra.

komentator61

19.09.2013. 18:53

Crnoj gori smetalo je da im integritet neba čuva vazduhoplovstvo zajedničke države Jugoslavije...Uspelisu dase odvoje I da stvore posebnu državu u čiju stvarnu suverenost treba I može fdase sumnja kada se vidi da im danas kada su samostalni njihovo nebo čuvaju avionic susewdne im Hrvatske.....

ZG

23.09.2013. 01:47

@komentator61 - komentatator 61. A jel te boli što nisu tražili čuvanje neba od Srbije?

Srki

19.09.2013. 19:24

secate se kako je omalovazavana Sovjetska tehnika? Eto, mig21, konstruisan pre 50 godina koriste NATO snage

Susjed

19.09.2013. 19:43

Evo, malo sam se raspitao danas - radi se o potencijalnom (!) umrežavanju trenutno nepostojećih (!) radara u sklopu BRAAD (Balkan Regional Approach to Air Defence) inicijative. Bitno je napomenuti da se radi tek o sporazumu o izradi studije (!) - drugim riječima, studija još uopće ne postoji i tek treba biti napravljena, a kamoli da nešto zaživi u praksi. Koliko je to zaista ozbiljno govori podatak da ta teoretska studija BiH, CG i Makedoniju košta 66000E. Avioni se ne spominju nigdje.

Saša

20.09.2013. 06:50

@Susjed - Postoje pretpostavke kako Nato želi kroz BRAAD inicijativu da postavi 4 svoja posebna radara u pojedinim državama na Balkanu (Srbija, Makedonija, BiH i Albanija). Verovatna lokacija za Bosnu i Hercegovinu je Jahorina, na mestu gde je za vreme bivše Jugoslavije, kasnije Republike Srpske, postojao JNA radar - uništen u Nato bombardovanju. Korak po korak, okupacija svih naših državica se nastavlja.

Zoran1

20.09.2013. 02:54

Od cega ili koga se nebo mora cuvati? Shvatali iko koliko je apserdno, necivilizovano i jadno postalo sa ovim vojnim mentalitetom? Sta bi bilo ako nebi cuvali nebo? Kavo zlo bi snaslo svet kada bi vojske nestale pa se te pare ulozile u nesto pozetivno? Dali se iko upita kavi teski mentalni slucajevi upravlju sa svetom kada se stalno mora ratovati pa i nebo cuvati?

Milovan Dragutinović

20.09.2013. 16:10

Ovj neprirodni blud će trajati sve dok ne dođe do međunarodnog razgraničenja granice na Prevlaci pa kada Hrvatska uz pomoć EU i Nemačke otme Crnoj Gori ulaz u Boku, tj. Prevlaku, sve će se preko noći promeniti i tada će ova anti-srpska vlast u Crnoj Gori ostati sama i na cedilu.

ZG

23.09.2013. 01:45

@Milovan Dragutinović - Ono što je naše nema potrebe otimati! Prevaka je ionako teritorij HR i svoje se nema potrebe otimati!