Reporteri Novosti u Vukovaru: Na udaru sve što je srpsko

Jovanka SIMIĆ

03. 09. 2013. u 09:48

U Vukovaru policija i u utorak čuvala table ispisane ćiriličnim pismom. Srbi, koji u Vukovaru čine 34 odsto stanovništva, radije ostajali u svojim kućama. Milanović: Rat je gotov

NE dozvolimo da Vukovar postane Bejrut, budimo tolerantni!

Ova poruka gradonačelnika Vukovara Željka Saboa upućena putem medija nije ni okrznula, a kamoli zaustavila nijednog od gotovo hiljadu hrvatskih desničara koji su i u utorak protestovali zbog dvojezičnih tabli sa ćiriličnim natpisima u gradu na Vuki.

Među njima nije bilo predsednika Štaba demonstranata Tomislava Josića, koji je prethodnu noć sa još dvojicom demonstranata proveo na ispitivanju u Policijskoj stanici u Vukovaru. Već tokom prepodneva, on je ponovo bio na slobodi, ali se nije pridružio protestima.

Demonstrante su demotivisale i tvrdnje koje su se čule na protestu da je, navodno, na auto-putu zaustavljeno 28 autobusa sa gnevnim „braniteljima domovinskog rata“, mada je kasnije u toku dana, policija izdala zvanično saopštenje u kojem se ističe da nisu tačne tvrdnje da je bilo ko zaustavljen.

Kako god bilo, demonstranti su se brzo rasuli, a grupa najupornijih i najekstremnijih zadržala se na glavnom trgu koji nosi ime Franje Tuđmana.

STIŽE TOMPSON NASILNO uklanjanje dvojezičnih tabli organizovao je tzv. Štab za odbranu hrvatskog Vukovara, čiji su članovi poručili da proteste nastavljaju i narednih dana te da će na svaki način nastojati da obezbede prolaz u Vukovar autobusa s hrvatskim veteranima iz drugih gradova Hrvatske. Najavljuju i dolazak kontroverznog pevača Marka Perkovića Tompsona, poznatog po antisrpskom repertoaru.

Oni su najpre pokušavali da priđu dvema tablama na zgradama Hrvatskog penzionog i invalidskog osiguranja, ali su im prepreka bile preko noći postavljena žičana ograda i kordon policije.

- Šta je čuvate, jel’ vam od ćaće ostala? - pokušavao je da se ubeđuje stariji muškarac sa policajcima koji nisu odgovarali. - Šta će nama ćirilica u Vukovaru, to se ne može ni razumeti ni čitati...

- Nismo li je svi u staroj Jugi učili i naučili? - pitamo starca koji, misleći da smo hrvatski novinari, najpre stupa s nama u pristojnu konverzaciju.

- Jesmo, nažalost - odgovara on i počinje priču o „agresiji“.

No, kada je u našem narednom pitanju čuo ekavicu, ton ovog Vukovarca postao je žustriji. Nabrajao je žrtve, nepronađene kosti stradalih Hrvata. Nije mu se dopalo kada smo podsetili da i srpska strana ovde još uvek traži kosti svojih poginulih.

- Znate li vi da mi Hrvati pre rata u Vukovaru nismo mogli da uđemo u pekaru i tražimo „kruh“, morali smo iskati „hleb“ - dobacio je drugi demonstrant i dodao par psovki na račun Srba.

Tek koji minut kasnije, kada smo se udaljili od ove grupe, prišao nam je jedan Srbin:

- Ej ćirilice, i bogu si teška! Lažu, bre, ja nisam smeo da izgovorim reči hleb i mleko, odmah su me popreko gledali -kaže nam polutiho.

GRAĐANI DRUGOG REDA ASOCIJACIJA izbegličkih udruženja Srba iz Hrvatske saopštila je u utorak da je sprečavanje postavljanja ćiriličnih tabli u Vukovaru posledica dosadašnje politike koja je vođena u Hrvatskoj prema Srbima, koji su sve vreme od uspostavljanja hrvatske samostalnosti tretirani građanima drugog reda. A poslednja dešavanja su samo potvrda zašto nije došlo do značajnijeg povratka izbeglih i prognanih Srba u Hrvatsku. Umesto da se ispoštuju preuzete obaveze i omogući povratak prognanih Srba, doneto je više diskriminatorskih zakona.

Penzionisani konobar Josip Jerkov sve ovo posmatra sa bezbedne razdaljine od pedesetak metara.

- Moje mišljenje je da je još rano za ćirilične table, još nam rane nisu zacelile - kaže on. - Možda za desetak godina bude drugačije raspoloženje. Znamo mi da ćirilicu štite hrvatski zakon i Evropska unija, ali...

- Kakvo čekanje 10 godina, pa tada nas Srba neće ni biti u Vukovaru, to vi i hoćete - dobacuje jedna žena u prolazu.

Srbi, koji u Vukovaru čine 34 odsto stanovništva, u utorak su radije ostajali u svojim kućama i stanovima. Neuobičajeno za ovo vreme, bašte srpskih kafića bile su prazne.

U omiljenom srpskom kafiću u neposrednoj blizini Hotela „Dunav“ zatičemo tri mladića. Dvojica Srba i jedan Hrvat, 19-godišnjak.

- Mi smo ogorčeni što se ovo događa, to nije dobro ni za koga - kažu gotovo u glas. - Sinoć na Bi-Bi-Siju gledam užasne snimke iz mog grada. Sada ceo svet misli da je ovde ponovo rat.

U još nečemu su sva trojica saglasni - Vukovar je grad bez budućnosti, bez života.


*****
KAO DA SE SVE VRATILO NA POČETAK
UTORAK u Vukovaru ipak je bio nešto mirniji od ponedeljka možda i zbog mnogo odlučnijih specijalaca pod punom opremom koji su stajali ispred zgrada na kojima su ponovo postavljene dvojezične table, Centra za socijalnu zaštitu, zgrade inspektorata i pred zgradama Zavoda za zapošljavanje i Zavoda za penzijsko osiguranje.

Brisel je u utorak poručio Hrvatskoj da su dvojezični napisi u nadležnosti zemalja članica i da se oko toga Evropska komisija ne može da meša i zato i nema komentara na skidanje ćiriličnih tabli.

- Poštovanje jezične i kulturne raznolikosti jedan je od kamena temeljaca Evropske unije, to je upisano u evropske ugovore i zakone, ali jezična politika je u nadležnosti članica i nije regulisana evropskim zakonima - kazao je Denis Abot, portparol komesarke Andrule Vasiliu, zadužene za obrazovanje, kulturu i višejezičnost. Da Hrvatska još uvek vodi pregovore oko ulaska u EU, situacija bi bila verovatno drugačija, a ovako, kako je postala punopravni član, Brisel sad ne može da interveniše.

Kolona od 1.000 ljudi prolazila je u utorak ujutro ulicama grada, zaustavljala se i izražavala protest protiv ćirilice. Pred zgradom konzulata Srbije su uzvikivali „Ovo je Hrvatska“ i „Zovi, samo zovi“, ljuteći se što je podignuta srpska zastava. Većih incidenata nije bilo, a policija je dobila nalog da interveniše ako ponovo dođe do nereda. Suspendovan je i komandir interventne policije vukovarsko-sremske, jer u ponedeljak nije preduzeo odgovarajuće mere da se spreči razbijanje tabli.

I predsednik države Ivo Josipović je poručio da je legitimna inicijativa za promenu ustavnog zakona, ali ne na ulici i da se postojeći zakoni moraju primenjivati.

Krajnju nesigurnost osećaju i Srbi u Vukovaru, koji sve više vide da žive u neprijateljskom okruženju i to je loše za odnose dva naroda u gradu koji je imao toliko žrtava u ratu. Petnaest godina posle sukoba i pokušaja zajedničkog života kao da se sve vratilo na početak.

MILANOVIĆ: RAT JE GOTOV Oglasio se i hrvatski premijer Zoran Milanović koji kaže da naprosto treba prihvatiti činjenicu da je rat gotov. ”Ako tako treba da se kaže svima onima koji su ovih dana na jedan, po meni i po zakonu neprihvatljiv način protestovali, da naprosto prihvatimo to da je rat gotov, da je prošlo više od 20 godina od Zakona o amnestiji i da Hrvatska u pobedi mora da pokaže velikodušnost, a u miru dobru veru i dobru volju, te poštovati zakone”, kazao je premijer. Optužio je i HDZ da stoji iza protesta, iako nije nagovarao ljude da čekićem razbijaju table. ”Ne mislim da je to HDZ direktno napravio, ali politička odgovornost je ogromna”. Milanović je kazao da ”nažalost ili na sreću” nema mogućnosti da se odloži postavljanje dvojezičnih tabli. U utorak uveče ponovo je postavljena tabla i na ćirilici na zgradi Policije u Vukovaru.

U SDSS-u kažu da ni protesti nisu u potpunosti prava slika raspoloženja u Vukovaru, jer se okupilo 1.000 ljudi, a u gradu živi 23.000 Vukovaraca. Ali bez obzira na sve i domaća politika, stalni sukobi SDP-a i HDZ-a dali su veliki doprinos da se stanje još više destabilizuje.

Lider opozicije Tomislav Karamarko pozvao je vladu da povuče odluku o postavljanju tabli, iako je HDZ bio inicijator da se ustavni zakon donese.

A kao posledica događaja u Vukovaru, u Dubrovniku su se pojavili šovinistički grafiti od kojih se jedan, „Srbe na vrbe“, nalazi na zidu pravoslavne crkve Svete blagovesti. Sličnih natpisa bilo je na dva mesta i u Zadru, ali su brzo uklonjeni.

CRKVA

REAGOVALA je i Katolička crkva, pa sisački biskup Vlado Košić sadašnju hrvatsku vlast proglašava - nehrvatskom i „protunarodnom“.

- Demonstrantima dajem punu podršku i zgrožen sam brutalnošću vlasti koja pokazuje toliko raskorak od osećaja svog naroda - tvrdi biskup Košić. - Ova vlast ide direktno protiv hrvatskog naroda. Zar su ovi naši vlastodršci na pozicijama srpskih osvajača. Toga nigde u svetu nema.



(Jurica KERBLER)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (200)

Dragan

03.09.2013. 10:08

Hrvati drze sebe za veliku I pametnu naciju, a ovim basto i ne dokazuju! Ovo je jako bolesno I primitivno !!!

komentarac

03.09.2013. 10:10

brate ovde ce da se sredi situacija napisite na engleskom i tako da ni jedni ni drugi nece se ljutiti

Srki

03.09.2013. 10:11

Kako Hrvati brane svoje, a u Srbiji gradjani nista, dok vlada deli okolo teritorij, imovinu, dok uzvikuju Vojvodina republika, dok u Presevu dizu spomenike UCK

Милица/ Сомбор

03.09.2013. 10:11

Срамотна је "млака" реакција државе Србије,а њених грађана,на фашистичко дивљање усташа,који на по ко зна који пут ,дају до знања шта мисле о нама!!! Ово би требало да буде и порука руководству "Новости" да коначно направе сајт на ћирилици, а тиме и испшоштују Устав Србије!!!

superheroj

03.09.2013. 14:03

@Милица/ Сомбор - Nema potrebe za reakcijom drzave Srbije, to bi samo dolilo ulje na vatru, a ne bi se nista postiglo. Mozda bi u nekim drugim okolnostima to bilo sasvim primjereno. Trenutno? Ne.

Ам

03.09.2013. 10:14

Хитлер би рекао - "Пустимо наше хрватске пријатеље да се иживе".

Marko

03.09.2013. 10:16

Pravo lice primitivnih naslednika olosa poput Pavelica i ostalog dna ljudske civilizacije na Balkanu. Pravo lice Hrvatske takodjer. Zalosno za onu verujem postenu i kulturnu manjinu hrvata.

SELE

03.09.2013. 10:18

sta rade pokatoliceni srbi. zele da svoje poreklo na svaki nacin izbrisu, ali to je nemoguce. znaci da ce agonija porekla da ih prati sve dok budu postojali. ovaj fenomen su psiholozi davno definisali i objasnili.

INAT

03.09.2013. 10:34

Hahahahaha divljaci, prave se Evropljani, hvale se svojom "kulturom", kako su kulturniji od nas i kako oni pripadaju zapadnoj Evropi.... Mi smo za njih predstavnici Engleskog dvora, a oni, oni nisu ni za Balkan vec za Afriku, da budu komsije Somalijcima, imaju iste obicaje...

geronimo

03.09.2013. 10:50

Sve bih mogao donekle da razumem, ali "Demonstrantima su se pridružili i sveštenici" daje pravu sliku o vama, nisu to pojedinci kakvih ima svuda, vi ste kao narod opsednuti mrznjom najpre prema sebi (valjda zbog podsvesnog srama zbog svega sto ste cinili u proslosti) pa onda prema nama.

Beki

03.09.2013. 10:54

vidite kako je tesko biti manjina,biti srbin u hrvatskoj,kosovu,tako kako prripadaju njima prava,i nama pa i svim ljudima ovoga sveta pripadaju manjinjska prava (lgbt+ostali,invalidi,samohrane majke),itd.Nemojte vise da sudite duplim arsinama,vidite kako je tesko biti usamljen i manjina!!! Dajte vise razumevanje za razlicitost,za ljudsko dostojanstvo makar se vi ne slagali sa time!Vidite vecina nije uvek u pravu a crkve i desnicari huligani napadaju samo da imaju koga,danas cirilicu,sutra debele

Filip

03.09.2013. 12:47

@Beki - @beki Bravo! prava manjina su stub demokratije. Ovde se javljaju neke osobe koje su za prava Srba van Srbije, ali su protiv manjinskih prava u Srbiji.. to je licemerno!

superheroj

03.09.2013. 14:16

@Beki - Ne lupetaj. Sta, uostalom i predstavlja riječ manjina van okvira nacionalne pripadnosti u demokratskom smislu? Jesu li po tvom rezonu robijaši,kriminalci,silovatelji , psihički bolesnici,sociopate, manjina? Da li to znači što veća (tj.manja kvantitativno) manjina, veća prava? Demokratija je samo instrument vladavine manjine nad većinom. "Izabrana" manjina "štiti" interese većine koju predstavlja?! Uzmimo u obzir i odnos bogatih i siromasnih.

Bojan @@

03.09.2013. 11:09

Danas cu morati i malo da se nasalim,da se i mi citaoci malo opustimo i relaksiramo...Secate se filma"Tri karte za Holivud" ? Ovako danasnji protest me podseca na sam zavrsetak filma kada se narod medjusobno tuce i bije i lomi sve oko sebe i na kraju se pojavi narodna milicija i kada nacelnik stanice(Branislav Lecic) kaze:UDRI MILICIJO MOJA,UDRI STOKU,NAUCI JE PAMETI ...He he he he ...Malo sake nije na odmet,zar ne

Aleksandar69

03.09.2013. 11:40

@Bojan @@ - Da,samo što je milicija u filmu tukla iz ideoloških razloga.Srpska milicija tukla srpski narod.Samo što je ovde u pitanju hrvatska policija,hrvatski narod,a srpski narod kao nacinalna manjina,kojoj se oduzimaju elementarna prava.Kao što su pismo,jezik,vera,kultura...a jednog dana možda i nečiji život.

Aleksandar69

03.09.2013. 12:55

@Bojan @@ - Filip@ Jugoslovenska policija tukla srpski narod u Srbiji.Ako bas insistiras na preciznosti :)

EU

03.09.2013. 11:34

Izgleda da hrvate nije stid za pocinjene zlocine i izgovorene uvrede. Njihovi mediji ne uspese da ih ubede kako pisu natpisi na novoj hrvatskoj cirilici o kojoj su tako mnogo pisali. Zalosno je da hrvati nemaju soli u glavi nego i dalje pismo poistovecuju sa nacionalnom pripadnosti. Na kraju, ovakvi postupci govore dovoljno o tome kolko je Hrvatska zrela pripadnica EU i postuje prava svih gradjana bez obzira na versku i nacionalnu pripadnost(kad bi se lagali).

Miha

03.09.2013. 11:38

Hahaha, ima ih vise nego na proslavi ulaska u EU :-) Toliko o njihovoj toleranciji i demokratskim vrednostima. Slovo U, ne odustaju od svoje "slavne proslosti".

momcilo

03.09.2013. 11:41

nato i USA treba odmah da vrate brodove koji plove prema siriji i bombarduje cirilicne polozaje, a ocekujem i da ce Angelina Jolie da snimi ljubavni film u kojem ce glavni junak biti latinica , koju je silovala cirilica. mislim da je u hrvatskoj u toku neonacisticka proslava 1933 i 80 godina nacistickog paljenje knjiga, ovo je hrvatski spomenik ferdinandu i svecano kao i sto dolikuje hrvackoj poklonenje gebelsu. EU kukavicko pljuvanje na Srbe ce odvesti EU u novi pokolj

Snouden

03.09.2013. 11:58

Ne boli ove Hrvate cirilica vec poreklo koje ih asocira na cirilicu. Najveci zlocinci nad Srbima su uvek imali tipicno srpska prezimena.

NS

03.09.2013. 11:58

Boze dragi ti ljudi nisu normalni !! zamisli situaciju da neko kod nas lomi i kida table po institucijama.. ne ne zelim ni da zamisljam taj haos taj vandalizam.. a sto je najtragicnije oni su EU !?!? Pa svako normalan vidi da je prijem u tu EU samo politicko pitanje kakvi uslovi kakvi bakraci..

Milentije

03.09.2013. 12:00

A sta na ovo kaze nasa voljena, ljubljena, jedina, nezamenjiva i bezalternativna Evropska unija? Posto se sve ovo desava na njenom tlu i u reziju i realizaciji njenih drzavljana, zanima da li ce i sta reci mudre glave u Briselu. Sa nestrpljenjemo cekamo njihovo obracanje javnosti. PS. Ne bi bilo lose ni da Sonja Biserko ili Natasa Kandic nesto kazu posto sve ovo ima neke veze i sa ljudskim pravima (ili mozda i nema jer se ipak samo radi o pravima srpske manjine)

MatijaBG LDP

03.09.2013. 12:07

Obicna politicka predstava hrvatske desnice i nista vise od toga.Gladan narod proguta sve,progutace i ovo.HDZ,glavni usvajac zakona kojim je cirilica postala obaveza,predvodi proteste...hm...vec vidjeno.titova skola,za sve je kriva domaca izdaja.

Lepi Cane

03.09.2013. 12:09

Mudri "prosvjednici" u Vukovaru zaboravljaju da u Srbiji i Republici Srpskoj zive i Hrvati. Sta ako se tamo pocne traziti reciprocitet u koristenju pisma i jezika i pokrenu slicne akcije... Ili kao sto bi rekao Bora Corba "Kako je lepo biti glup..."

Орах

03.09.2013. 12:10

Оволика мржња је знак да са тим тамо људима нешто у њиховој психи, њиховој онтологији, није у реду. Та мржња је патолошка.

goksi

03.09.2013. 12:20

Čitam u ovom novinarskom izveštaju neki Živković izašao iz pritvora zbog polomljene table sa zgrade Opštine u Vukovaru koja je bila na srpskom. I moja malenkost se preziva Živković ali sam sa juga Srbije pa se pitam nije li dotični g. Živković iz Vukovara koji mi obruka prezime nekada bio pravoslavni Srbin,gde su njegovi preci silom bili pokatoličeni pa sada on mora da se dokazuje.

Kancelar

03.09.2013. 12:22

Поштовано уредништво када ћемо моћи да читамо интернет издање Новости и на ћирилици?Хвала!

bleki

03.09.2013. 12:23

Maj mesec 2013. godina, drugar i ja spustamo se u Split.Moramo da rascarinimo neku robu dole u njihovoj luci.Otprilike 1 km pre ulaza u grad, izvode se neki radovi na toj deonici puta.Jedan mladic koji je radnik tog izvodjaca , primetivsi nase tablice, otvara prozor sluzbenog kamioncica izvlaci se iz njega sto vise moze i pocinje besomucnu paljbu recima i "prstima".Sa usana sam mogao da procitam "..... vam majku Cetnicku, sta cete ovde!!"To je bio radnik gradskog preduzeca!!!Cemu cudjenje?!

iskren

03.09.2013. 13:31

@bleki - Samo polako, Bleki! Sve se polako okrece! Nece puno vremena proci, promenice oni pricu! Ne znaju "kikasi" sta se valja iza brda. Kladim se u 100 kuna!

veći katolici od pape

03.09.2013. 12:26

mogu da se kladim da ovi protivnici ćirilice imaju vrlo srpska prezimena. jovan-ović, zdravko-vić, marko-vić, dragan-ić, ivan-ović, bogdan-ović, aleks-ić, stanko-vić, milan-ović, đorđe-vić, zlatko-vić, janko-vić, lazar-ević.....

Pera Zdera

03.09.2013. 12:36

Vukovar je mrtav grad u kome ne radi nista osim kafica i sitne trgovine. Nekadasnji privrednin gigant je pao na samo dno i od raskrsnice vaznih puteva postao slepo crevo. Vecinu stanovnistva cine nezaposlena omladina, masa vojnih penzionera proseka starosti od 45-50 godina i starci koji nisu imali kuda otici. Ima li boljih uslova za sijanje semena mrznje i nacionalistickog ludila?

Srba

03.09.2013. 12:44

P.S / August Šenoa je napisao između ostalog slijedeće: ...Brzo glas im zaorio, Svuda prati Trenka slava; Ali tko je pri tom bio, Ne boli već nikog glava. Nijemci mole još i danas: Osvrni se, Bože, na nas, Izbavi nas kuge, rata, Zle godine i Hrvata!!! "

anita

03.09.2013. 12:53

sta reci nego Primitivizam! u Dubrovniku su okacili transparente sa ustaskim znakovima u znak protesta, a zidovi pravoslavne crkve iscrtani grafitima. hoce li odreagovati zvanicnici iz EU na ovajvandalizam i izviniti se nasem narodu i nasoj zemlji?!!

darko

03.09.2013. 13:13

A zašto dolaze Hrvati iz drugih delova Hrv atske ? Kada toliko kukuričete protiv Srba zašto se sami u Vukovaru ne okupite ? Bruka ,nema Vas ni 50% , pa Vi ste manjina u Vukovaru i treba da tražite dozvolu za latinicu.

Ники

03.09.2013. 13:15

А држава Србија ћути па се питам до када ће се ћутати док се Србима бране основна права у Хрватској?

superheroj

03.09.2013. 14:37

@Ники - Država Srbija bi i sama trebalo da počne da smatra ćirilicu pitanjem vitalnog nacionalnog interesa. Ćirilica je mnogo zastupljenija u Republici Srpskoj negoli u Srbiji. To mislim i o srpstvu, generalno.

Pero Srbin

03.09.2013. 14:42

@Ники - Nije to Hrvatska vise, nego Unija, zaboli nas za neku madzarsku perifernu pokrajinu. Sve sto nas muci rijesavamo sa Carigradom tj. Briselom. Imamo vise prava sad, nego sto smo imali u Jugi pod Brozem, i on je bio Hrvat tako da nije bio lud, znao je sta cini.

Niki

03.09.2013. 13:17

Ovo jesu pravi sovinisti, prava razgoropadjena mraka.Fatalno i zauvek inficirani mozgovi iz kojih grmi barazna vatra.Nijedna licna ni sreca ni nesreca i nista nece izmeniti ove poluljude.Trebali su im dati vece cekice i gajbe piva, pustiti im i koracnicu..Ali pravo pitanje jeste kako ce se od ovog nakaznog plesa Necastivih ograditi oni koji bi zeleli da sebe smatraju normalnima.Taj odogovor jos nismo dobili a zelimo da verujemo da ce ga biti u ime onih ljudi koji su sada zabrinuti za svoj zivot

Republika Srpska

03.09.2013. 13:20

Ne boli Hrvate cirilica kao pismo ono nije samo Srpsko njega koriste mnogi narodi to je globalno pismo ali ono njih asocira na njihovo porijeklo pogledaj im prezimena Zivkovic a Hrvat u mom rodnom gradu ima mnogo Zivkovica A SVE Srbi Hrvati kao narod postoje to je istina ali problem je to sto u 14 15 16 i 17 vijeku doslo do masovnog unijacenja Srbi i zbog slicnosti vijera nije bilo toliko pobuna kao sto je bilo sa islamom ogromna vecina Hrvata vuce porijeklo od Srba nekih 70% naj manje

Tomislav

03.09.2013. 14:12

@Republika Srpska - Ima vremena i dat će Bog da vas smjestimo na pašaluk u vaše prirodne granice.

stanko

03.09.2013. 16:40

@Republika Srpska - Nemojte nigdje da nas smjestate, pobijte nas sve. Da li cete poslije toga biti zadovoljni?

Republika Srpska

03.09.2013. 13:24

Dokaz da veliki broj Hrvata vuce Srpsko porijeklo je tradicionalna nosnja Hercegovine i Dalmacije pogotovo ona crvena kapa koju je izmislio Njegos koja oznacava boj na Kosovu crvena boja oznacava prolivenu krv a recke godine pod turskom vlacu ta ista kapa se nosi u Krajini oko Banja Luke u Srpskoj Hercegovini i u Crnoj Gori a dalmacija je veoma blizu tih krajeva pa sada zakljucite sami od kud Hrvatima takva nosnja

Masu

03.09.2013. 14:23

@Republika Srpska - Junacino, treba stisnuti pa prici na razdaljinu drske, da bi upotrijebio taj malj. Ali, junacan si kada ti je nos na razdaljini 30 centimetara od ekrana i tastature.

stanislav

03.09.2013. 16:32

@Republika Srpska - Malju, prijatelju, iako sam drzavljanin Hrvatske, vidis zbog takvih kao sto si ti ne mogu rec da pripadam toj drzavi. Moja familija mnogo propatila od malja i noza u drugom ratu. Nije dobro prosla ni u poslednjem. Ne mogu vise da trpim ovaj zulum. Volio bih da me ti tvojim maljem dokrajcis i da me vise nema, jer od ovakvih pretnji nemam kud.

nevena

03.09.2013. 18:04

@Republika Srpska - stanislav@ nemoj da te takav jedan necovek rastuzi, mada sam . moram priznati i ja tuzna.Budi jak:

iskren

03.09.2013. 13:28

Sta bi sa EU zvanicnicima? Teror nad manjinom "u sred EU"? Lov na Srbe i srpsku kulturu se nastavlja. Sve maske padaju, cak i brze nego sto je iko pomisljao a mi smo "istrajni na evropskom putu"! Ja vise puta cuo na TV da nasa Vlada brine i o Srbima van matice zemlje. Pa, da vidimo!

Loptar Mateus

03.09.2013. 13:51

Posto Hrvatima kao i mnogima iz bivse Juge skripi malo o istorijskim podvizima i o istoriji, braca Hrvati, ili bolji naziv sokovi Hrvati odlucili su da sve to nadoknade, pa tako danas imaju pobjede nad obicnim i nezasticenim civilima, danas slave pobjede nad dvojezicnim tablama, sutra ce ko zna slavit pobjede nad klipovima kukuruza, ukrast ce nekom paprike iz dvorista, probusit ce nekom gumu pa ce slavit to ko da su otkrili Ameriku itd.

Aleksandar69

03.09.2013. 14:25

@Ujko - Ujo-Mujo@ Ako si toliko hrabar na recima,budi i na delu.Dodji u Srbiju pa izgovori,glasno,glasnije.Prosao bi kao ona tabla u Vukovaru.

Srpski tisak

03.09.2013. 14:47

@Ujko - Možda, a možda je i Todorića.Zar niste postali hrvatska kolonija,ta sve smo vam pokupovali.

Ragusa

03.09.2013. 15:19

@Ujko - Napisano vam je gdje vam je mjesto na fasadama vaše crkve neka vam vaš srpski tisak to objavi.

Rainbo

03.09.2013. 15:30

@Ujko - Pokupovali sve? Pa kad dolaziš da poneseš sve što si ovde kupio? Javi da te dostojno sačekam!

KolikoCinizmaIZlaNaOvomSvetu

04.09.2013. 00:32

@Ujko - Ne možeš da daš ono šta nije tvoje. U Dubrovniku nema nijedne hrvatske cigle ni crepa već sve mletačko-italijansko. :)

superheroj

03.09.2013. 13:59

Srbi su manjina svuda,pa i u Srbiji. I bojimse da će prije Srbi u Hrvatskoj dobiti svoja prava nego Srbi u Srbiji.

Trolejbus

03.09.2013. 14:05

Hrvati uvijek pokazuju svoje komplekse i patnju kad smo mi u pitanju samo iz jednog razloga, zato sto smo bolji od njih. Oni isto tako nepodnose niti muslimane niti siptare(sem kad se treba nama nauditi) ali posto znaju da su bolji od njih, sto i jeste tako, na njih ne obracaju toliko paznje kao prema nama.

čiča

03.09.2013. 15:34

@Trolejbus - Nemoj tako šiftari su hrvatska braća, a muslimani su njihovo cvijeće

Trolejbus

03.09.2013. 16:30

@Trolejbus - To vazi samo kad smo i mi tu umesani. Uzmi primer Mostar, zajedno su proterali Srbi, a kad su ostali samo Hrvati i Muslimani, Hrvati su iste sekunde uzeli tenk i digli onaj most u vazduh sto ih povezuje, samo da ih ne gledaju.

Srđan

03.09.2013. 14:24

Podržavam njihovog gradonačelnika Saba. Nevezano za ovu žalosnu vest o divljim, zapadnim susedima, pozivam Novosti, da uvedu i ćirilicu na portalu. Mislim, da nema smisla, da samo bude latinice.

jan

03.09.2013. 14:59

Ma moraju tako, razumite ih. Samo je problem što je i latinica koju "brane" delo Vuka i Daničića (ona slova kojih nema engleska latinica) , a ne Gaja. Jedino da se vrate na glagoljicu. Ali i tu su prste umešali tamo neki "šizmatici" s juga, pa kud će, šta će. Na tender za novo pismo i jezik.

bomba 014

03.09.2013. 17:06

@MORAVAC - Tako je brate ali ajd dokazi to onima koji kupuju u idei ili kojekavim merkatorima.Ipak mislim da smo mi generalno gledano lud narod,tako da nam nema skoro spasa...

SALE

03.09.2013. 15:20

bolje bi bilo da se posvetimo sebi i nasoj deci ! bela kuga odavno vlada srbijom i manjina smo u rodjenoj drzavi, bolje bi bilo da pravimo decu i ove "prezauzete" devojke da radjaju !!! samo tako mi mozemo da se oporavimo ! a to sto hrvati rade u vukovaru, ma... svako cudo 3 dana...

Buba

03.09.2013. 16:49

@SALE - E stvarno Sale mudro zboris. Najbolje zenama oduzeti pravo glasa i jos bolje ne slati ih u skolu i ne obrazovati. Jedino u toj varjanti ih nebi smatrao "prezauzetim" u opstoj besposlici u Srbiji, nego bi sedele kuci i cekale svoje muzeve da im podare 10-15 dece. Pa bi tu decu zajedno podizali, opet s njegovih 25-30 hiljada dinara plate mesecno, dok deca ne zavrse ovaj besplatni deo obrazovanja ako i toliko, a onda kud koji u kriminal i procvat srpskog nataliteta!

čiča

03.09.2013. 15:32

Bili jesu i bit će ustaše. Čudi me samo što još samo Srbi pokušavaju da ožive tog crknutog konja koga zovemo bratstvo i jedinstvo, šta to nama treba

Rokla

03.09.2013. 16:26

@čiča - Dok su Srbi branili danasnje prostore Hrvatske od Turaka, takvi ko ti su smugnuli glavom bez obzira u Austriju i cetkali rasne konje od vec pomenute gospode.

Osman

03.09.2013. 17:27

@čiča - Bogme služili ste vjerno osmanlijama 500 god.500 god biti turski konjušari nije šala.150 sela oko Carigrada je bilo srpskih robova.Dobro ste branili.

dzmrlj

03.09.2013. 18:12

@čiča - lepo pises srpski za jednog Osmana,drago mi je da su ti "robovi oko Carigrada" uradili makar nesto dobro za tvoju cukun cukun bakicu ;)

Dr.Srbin

03.09.2013. 15:57

Molio bih gospodina Nikolica da se odmah izvine Hrvatima zbog postavljenih tabli i kao znak izvinjenja da ministar odbrane u Srbiji bude Hrvat.

kondor

03.09.2013. 16:17

Ne znam zasto se cirilicno pismo toliko forsira u Hrvatskoj , kada smo svedoci svih ovih godina da Srbi lagano napustaju isto topismo . Ono se jedino jos nalazi na drzavnim ustanovama , ali kada pogledate po privatnim firmama i lokalima to pismo se lagano potiskuje u proslost. Srbi treba da se bore za svoj status u Hrvatskoj i da im Hrvatska vrati prava koja su imali pre 1991. godine to znaci konsutivnu narodnost , a ne nacijonalnu manjinu . Tada ce i cirilicno pismo biti ravnopravno latinici.

sale

04.09.2013. 10:15

@kondor - Hteo si reći konstitutivnost?Pa, zavisi kako se gleda na stvari. Srbi katolici su konstitutivni a Srbi pravoslavci nisu...

Rokla

03.09.2013. 16:21

Jao ,ne mogu da verujem kako nam nasi vekovni prijatelji i partneri iz EU lagano suknuse, kazu nije u njihovoj nadleznosti, govore demokratija ovo,ono a sad ispade to i ne postoji u EU. Pa da ovo ocekujem od takije ljudina i demokrata nisam ni sanjao. Evo morao sam popiti secera i hladne vode da docem sebi.

Vule 011

03.09.2013. 16:44

Vidi se da su preko veze primljeni u EU. Mali ksenofobicni narod. Neka je na cast Britancima i Nemcima njihovo lobiranje za iste.

HHAHAHAHAH

03.09.2013. 17:12

@Vule 011 - Dodjite od Kanade do AMrike da vidite koliko su Srbi mali, cak se i nazivate Hrvatima da vas iz Kanade ne protjeraju. Inace Hrvata ima u svijetu prve 2, i 3 generacije ima 10,9 milijuna. Sto je skoro kao dva puta stanovnika u Srbiji . Hrvatska je za vas Medjunarodna zajednica, a sto medjunardona zajednica misli o vama dovoljno je reci Kosovo i Nato

kum zorz

03.09.2013. 17:40

@Vule 011 - ne znam sta misli medjunarodna zajednica,niti me iskreno zanima ali znam da ti imas opasan problem pismenosti na latinici i cirilici

Miki -Zg

03.09.2013. 18:49

@Vule 011 - Hhahaha, Ti si čovječe skroz sluđen. Po čemu su to Hrvati poznati u SAD-u i Kanadi.?Po Bruni Bušiću ,teroristi koji je postavljao bombe po avionima i ubio Američkog policajca ,sada se taj taliban pre tri dana i sam ubio.Hrv. je u EU progurao SAD-e za sva zvjerstva što je učinila u BIH-u i u HRV.od 91-95.(pohvala od Holbruka). NJemačka podrška za rat od 41-45 u Yugoslaviji i Rusiji( Staljingrad )

dragan

03.09.2013. 18:55

@Vule 011 - A sta ti trazis ovde? ovo je srpski casopis meni nema niceg interesantnog u vasoj hrvatskoj stampi ako ima neki Pavelicev bilten ,ili Tudjmanov almanah to citaj zalutao si ovde

Peera iz DDR-a

03.09.2013. 20:13

@Vule 011 - @HHAHAHAHAH Jel to spominješ Kanadu gde Hrvati masovno traže politički azil? Baš imate imidž u Kanadi.

GALEB BIJELI

03.09.2013. 21:32

@Vule 011 - ALEKSANDAR69 - za doći u primorje morate promijeniti stavove!Da kad dodjete,kako vole reći Hercegovci, ne bude belaja.

Aleksandar69

03.09.2013. 22:48

@Vule 011 - Galebe,radi se o filmu "Čdo ne vidjeno" kum Žorž je glavni lik Glumi ga Pepi Božović.Dok je rečenica koju sam napisao izjava mladića kumu Žoržu.Radi se o naturizmu na Crnogorskom primorju.A primorja još ima u Italiji,Sloveniji,Albaniji.A stavova raznih.Na primer hrvati su najveći pacifisti dok su srbi najveći tirani.Zadovoljan,mislim sujeta.

ka nadi

03.09.2013. 23:12

@Vule 011 - Hrvati mogu sa kućnim u Kanadu, covece, nisu oni ruska guberneriji

TAKO je

03.09.2013. 23:40

@Vule 011 - Hrvati nemogu trazit AZIL jer ih Kanada vodi kao i UK ,Australiju , USA u sigurne zemlje, pa gradjani koji dolaze iz Sigurnih zemalja vracaju prvim letom nazad, Tako da tvoju recenicu ocjenjujem NOTORNOM LAZI. Srbiju i BiH Kanada vodi kao nesigurnim zemljama.

Buba

03.09.2013. 16:54

Pa zar nisu do skoro Hrvati nesto pokusavali i cak dokazali da je cirilica njihovo pismo i njihov doprinos evropskoj bastini, bas kao i Tesla i tako redom. Daj nek se odluce vec jednom ...

zo

03.09.2013. 16:55

zar hrvatska "povijest", istorija, počinje 91.samo tu godinu nešto pominju kao da nije bilo ništa prije toga.Mržnja do fanatizma,ponovo bi Jasenovce,Jadovno i druga stratišta da nipodaštavaju kao da nisu ni postojali.Dakle ustaštvo se nesmije podcijeniti,jer što maca okoti to miševe godni.

Đani

03.09.2013. 18:34

@zo - zo,ustaštvo ste vi stvorili tada četništvom i kraljevanjem i proganjnjem kao i 1945-1995

Mirko

03.09.2013. 17:40

Ajde Srbi ne sekirajte se. Ako nama Hrvatima ne smeta više ministara Srba u hrvatskoj vlasti, ne treba ni vas par polupanih tabli sa ćirilicom.

dzmrlj

03.09.2013. 18:08

@Mirko - ...ma ne sekiramo se Mirko znamo samo da vam je cekic bio i ostao jedini vid ispoljavanja emocija prema komsijama....

MatijaBG LDP

03.09.2013. 18:22

@Mirko - Ovo i jeste pobuna protiv Hrvata koji ne misle kao HDZ!Ovo nema veze sa Srbima.Takvi kao ti su upropastili Hrvatsku i iza lupanja ploca kriju zapravo svoju nesposobnost.Znali ste da vladate samo u krvi i nemirima.ovog puta vam se mora stati na put.SDP ima zadatak da unsiti unistitelje Hrvatske,da unisti HDZ i slicne!

MatijaBG LDP

03.09.2013. 18:19

Vidite kako se to radi,a setite se kako su Srbi reagovali na siptarski spomenik u Bujanovcu.Tako se bori za svoj narod i zemlju!

Radovan

03.09.2013. 19:41

@MatijaBG LDP - Pa gde su bili hiljadu godina da se bore? U misijim rupama? Ali su se setili da se bore kad su ih Srbi oslobodili i stvorili im drzavu i jezik!!!

Усамљени вук

03.09.2013. 20:31

@MatijaBG LDP - Матија , човече, баш си ме изненадио! први пут да се слажем с тобом.

Daki1970

03.09.2013. 18:27

Ja iskreno verujem da normalan narod u Hrvatskoj ovo osudjuje, pa ne zaboravimo krse se prava hrvatskim gradjanima, znaci Srbi u Hrvatskoj su gradjani te iste drzave, a ta ista ne stiti svoje gradjane samo zbog razlicite nacionalnosti. Ovi penzionisani ratnici nemaju posla, zive od drzave, i dalje sire netrepeljivost medju gradjanima jer se ne snalaze u ovoj poslom osiromasenom, kulturno zaostalom, ekonomski opljackanom drzavom. Idite u Zagreb i trazite krivce, trazite prave razloge propasti.Mir

"Hrvati"..uvek Srbi..!!!

03.09.2013. 19:06

Krvati...nije greska...Srbin krka pa se smeska...e da vas nema ne bi imao ko da me nasmeje...

neša car

03.09.2013. 19:46

Puno je ljudi koji nemaju posla i u Hrvatskoj. Naročito onih koji nemaju pametnog posla. A tek onih koji ni ljudi nisu...

Seljak

03.09.2013. 21:01

@ДУШАН ВУКОВИЋ - Ево па неколико пута и некада хоће некада неће.

ДУШАН ВУКОВИЋ

03.09.2013. 21:45

@ДУШАН ВУКОВИЋ - Бугари немају комплекс ниже вредности. Већ су у ЕУ и то са ћирилицом!

Beat

04.09.2013. 14:22

@ДУШАН ВУКОВИЋ - Neću. NIkad nisam i nikad neću, samo neka neko proba da me natera da pišem tim odvratnim pismom. U školi sam je učio samo zato što sam morao.

Seljak

03.09.2013. 20:48

Ovo postaje standard u EU. Rusi i Srbi, pogledaj sta rade s Rusima u Estoniji. EU je sramota i oni ce se obrukati ko savremeno SAD.

Ujo

03.09.2013. 20:57

“Mi Srbi lažemo da bi smo obmanuli sebe, da utešimo drugog, lažemo iz samilosti, da nas nije strah, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju i tuđu bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno.” Dobrica Ćosić: član SANU, u svom romanu "Deobe"

TAKO je

03.09.2013. 23:32

@Ujo - Pa naravno da LAZU, pa svijet je procitao SRBE, pa vidis svaki dan medjunarodna zajednica zadaje glavobolje Srbiji i Srbima, jednostavno ne zele da iste greske ponavljaju i da na LAZI i MITOVE Nasjedaju.

Aleksandar69

04.09.2013. 06:17

@Ujo - Ujo filozof & tako je drveni filozof@ Pošto vidim da ste ljubitelji srpske literature,toplo bih vam preporučio delo Radomira Konstantinovića "Filozofija palanke". Ne škodi a čim ne škodi dobro dodje.A takodje biste mogli izvući iz konteksta,neku rečenicu ili više rečenica ,koje biste kasnije mogli koristiti,u komentarima kao doskočice.

Усамљени вук

03.09.2013. 21:08

По ко зна који пут су Хрвати показали своје право лице! Нема пуно разлике између коришћења чекића и маља.

KolikoCinizmaIZlaNaOvomSvetu

04.09.2013. 00:25

@Mića - Stvarno? Ne planiraš valjda da 60% "Hrvata" preseliš u Srbiju ? Imamo mi već dovoljno lopova i primitivaca i bez "Hrvata".

Ћирилица

04.09.2013. 00:35

@Mića - Слажем се са вама г. Мића. И треба тако. Хоћете ли и Плитвичка језера 'померити, пошто, толико сте ваљда информисани, већина је у поседу српских грађана Хрватске, којима држава плаћа концесију. И то редовно. Поздрав г. Мића

alex

04.09.2013. 00:46

@Mića - Ma koga češ ti mićat jado jadni.Bolje idi mičat bolesne glave tvog bolesnog naroda.

Ћирилића

04.09.2013. 12:43

@Mića - Едукација је кључ толеранције. Видите како се четворо њих едуковало па је прочитало на ћирилици. Ако, и треба, негујте корене... Поздрављам

nikola

04.09.2013. 08:51

@Mića - Sve je oduvek jasno. Srpski narod je oduvek bio žrtva, na sve ovo EU ćuti, sram ih bilo, a naša vlast hoće u to društvo?!

Љуба

03.09.2013. 23:29

@Đani - Godine 1995. je Erdutskim sporazumom formalno ukinuta Republika Srpska Krajina te dogovoreno da nakon trogodišnjeg prijelaznog perioda pod nadzorom UN Vukovar mirno prijeđe pod suverenitet Hrvatske. To je učinjeno 1998. godine. Шта је ту нејасно!?

Kojo Pavic

03.09.2013. 21:56

Ovo što se dešava u Vukovaru je velika sramota i mi srbi trebamo da imamo ista prava kao i drugi, ali je u hrvatskoj dosta naroda protiv srbi i jevreja. Ustašluk nije nestašluk i u hrvatskoj postoji antisemitizam več dugo vremena takođe isto tako postoji dosta ljudi protiv da srbi postignu svoja osnovna prava kao građani.

TAKO je

03.09.2013. 23:30

@Kojo Pavic - Hhahahah Jevreja, pa mi smo u UN glasali protiv palestine, a Srbija za Palestinu protiv Izraela. I Jevreji su nasi vjekovi prijatelji, sto nije slucaj sa vama.

Немања

04.09.2013. 09:09

@Kojo Pavic - Зато што су Срби гласали по правди Бога,а ви по наређењу запада.Ту је наша разлика

Ruben Lonuestro

04.09.2013. 15:21

@Kojo Pavic - dugo vec dangubim na sajtu VN i podrepnih muha iz lijepe njihove sam vidio roj ; al'nikad ovako jadnu i nistavnu kao "TAKO je"

Pusto Tursko

03.09.2013. 22:15

S obzirom da u Nemackoj ima oko 5 miliona Turaka mislim da bi bilo posteno da se i tu napravi dvojezicni naziv na Nemackom I Turskom .

Zika

03.09.2013. 23:21

@Pusto Tursko - Vukovar, cirilica ili ne, sve je to sitna boranija. Problem mora mi moramo da resimo. Gde bi mi bili da imamo barem parche mora ko Crna Gora. Bez mora smo izolovani kao da smo u kavezu.

biki

04.09.2013. 00:22

@Pusto Tursko - bice,bice jer svakog dana nice po jedna dzamija...sto se nama vec desavalo i njima ce,zaigrace mecka i na njihova vrata...

alex

04.09.2013. 00:43

@Pusto Tursko - Turci su se u Nemacku masovno selili nakon drugog svetskog rata kao fizicka radna snaga i nisu nikada u istoriji bili prisutni u Nemackoj.Srbi jesu bili dio AO ne hrvatske jer kao sto znas hrvatska tada jos nije ni postojala,i Srbi su kao granicari branili AO od Turaka,...

hick cyrillic

04.09.2013. 05:56

@Pusto Tursko - Slazem se. To nam nanosi ogromnu ekonomsku stetu. Ja bih igrao mudro i ne bih se primao na Milove provokacije, a sve srpski raspolozene opstine povezao bih ekonomski sa Srbijom do maksimuma. Tamo ima mnogo ljudi koji se smatraju dijelom naseg naroda i njih nikad ne treba zaboraviti i zbog njih samih, a i zbog mora. Projekat odvajanja Crne Gore bio je projekat sakacenja Srbije, ali mi to jos uvijek mozemo da promijenimo pametnom politikom.

Sasa

04.09.2013. 07:16

@Pusto Tursko - Nemacka ima 82 mil. stanovnika , 5 miliona je oko 6,1 % , SUPERHEROJU. Pozz !

Branko

03.09.2013. 23:06

Sve će se smiriti kada g-đa Merkel pozove Zagreb pa da par saveta. Videćete ljugi moji, koliko sutra. A ćirilično pismo će ostati u Vukovaru i ne samo tamo nego u mnogim drugim mestima Hrvatske.

superheroj

04.09.2013. 00:09

Ovo je namjerno tempirano pred utakmicu Srbija : Hrvatska. Ne treba zaboraviti da je S.Mihajlović iz Borova sela. Niko me ne moze ubijediti da to postavljanje tabli nije moglo sačekati 7 dana. Koliko su samo jadni. Boze, spasi ih.

Vlatko

04.09.2013. 01:06

Ovako je pocinjalo 1991., a svi znaju kako je zavrsilo. Samo za one naivne, ovo je iznenadjenje. Da li je jos potrebno dokaza o uzrocima za rat i tko ga je zeleo i poceo? I tada se desnica suprostavila drzavi i regularnoj vlasti.

Sta reci

04.09.2013. 01:09

E stalno isto, koliko je ovaj narod glup (ne mislim na hrvatski, nego za sve balkance)Nevjerovatno koliko se puta sve ponavlja...Eto u Hrvatskoj gdje ima i Srba ne daju da se postavi cirilica, a da je obratno da nesto Hrvatsko treba da se doda u Srbiji, to bi moralo inace bi NATO bombardovao.

Mirjana

04.09.2013. 01:21

HHHH: Jesi li bio u Njujorku , video spomenik , "Jasenovac", posvecenSrpskim i Jevrejskim zrtvama od zlikovackih hrvatskih ustasa. Opstina,Wasington, prestolnica, posvetila je nedelju "Jasenovac" na secanje najgroznijih zlocina , zrtava Srba,i drugih od zloglasnih hrvatskih ustasa. Predsednik Truman je dao Generalu Dragoljubu Mihajlovicu i njegovoj vojscinajvece odlikovanje , "Legion OF Merits". U Biblioteci Kongresa, postoje arhive , izvjestaji o ustaskim zlocinima od njemackih genera

Ruben Lonuestro

04.09.2013. 11:05

@Mirjana - Sve to nije sprecilo americku imperiju da na Balkanu vode iskljucivo antisrpsku politiku i da embargom, lazi i bombama vrate Srpski narod dva vijeka unazad.

Aleksa

04.09.2013. 06:16

Gde si Vlado Kosicu Srbine.Vidim, ima ih puno ovde koji demonstriraju a kojima su dedovi bili cisti Srbi.Sta ce, jad i beda, oprala im mozak ova crna internacionala (Vatikan). Obecali im raj za svakog ubijenog Srbina.I ja bi se osecao isfrustriran da sam na njihovom mestu. Znas da su tvoji izdali pravu vjeru, savest te pece ali za mnoge povratka nazad nema. Ostaje im samo da isfrustrirano ponavljaju "Srbe na vrbe" kao Svaba tra la la.

slobo

04.09.2013. 06:18

"Sisački biskup Vlado Košić sadašnju hrvatsku vlast proglašava - nehrvatskom i „protunarodnom“....Koliko je katolička Crkva "božanska" ustanova mi Srbi smo itekako osetili 1941. godine a kako stvari stoje i danas bi se to ponovilo da im neku da priliku za to.

Marko

04.09.2013. 06:20

A najjaci su ovi sto su uhapseni, Marko, Nikola, Milos sve same prave Hrvatine.. Klasicni kompleksi nize vrednosti i nepripadanja.. Duboko u sebi znas cije korene vuces, ciji jezik govoris i pises, pola tvojih te napada i sumnjivo gleda, da se vratis korenima - kasno je, i onda pocinjes da mrzis a u stvari mrzis sebe i svoje.. Da nas nije bilo tu bi opet bile dvejezicne table - prva na nemackom a ispod malim slovima na srpskoj latinici.. al to njima uopste ne bi smetalo

Marko

04.09.2013. 06:30

Ja uglavnom pisem latinicom. Razvoj informatickog sistema i jednostavno koriscenje kompjutera za posao, prepiske na engleskom mnogo je komplikovanije sluziti se cirilcom. Ali ja se i latinicom ponosim jer je i to srpsko pismo - ne znam zasto ljudi latinicu vezuju sa hrvatima. Vuk Karadzic je ujedno reformisao i cirilicu i latinicu kao sprsko pismo.. Ali da me neko u buducnosti ne bi negde po svetu pomesao sa ovakvim primitivnim komsijama u pisanoj formi cu se se iskljucivo sluziti cirilicom

Aleksa

04.09.2013. 06:33

Nego, gde su sada Natasa Kandic, Sonja Biserko i ostali glasnogovornici ljudskih prava, demokratskih nacela itd. Izgleda mi da je Helsinski odbor u Hrvatskoj u najmanju ruku zatajio jer se ni jedanput nije oglasio u odbranu srpskih prava na teritoriji avnojevske Hrvatske. Samo jos jedan dokaza da su sve Hrvatske institucije pro-ustaske.

darko

04.09.2013. 06:57

Zašto novinari ne pitaju "mirne" demonstrante , da li po istom principu mi treba da šenlučimo po Subotici i severu bačke pošto je ove trojezičje.Ovde se na svakom službenom dokumentu nalaze sva tri jezika ali ipak mi nismo bolesnici i nikada sebi ne bi dozvolili da budemo stoka prema manjinama kao evropski Hrvati.

Jabre

04.09.2013. 07:07

Mnogi od vas, a ovi Hrvati pogotovo, ne znaju da prema sporazumu o mirnoj reintegraciji Slavonije, Baranje i zapadnog Srema, Srbija ima pravo da pošalje svoju vojsku da obezbedi sigurnost Srba u koliko je ona narušena.

sMile

04.09.2013. 08:25

Bilo sta da se desi,okrivice opet Srbe.Ovi nasi pobjesneli demostranti,bolje da idu nesto da rade.Nemaju kruha da jedu,a znaju lupati drzavno sto ce to sve kostati onih sto uredno placaju porez.Uvijek nam je neko kriv.Naj gora smo bagra u svijetu.

Ruben Lonuestro

04.09.2013. 10:45

@sMile - dobar si smile ; bio sam komentiro nesto slicno: o simbolici kretena koji lupaju table cekicom ; ali nije bilo po ukusu cenzora VN.

Sadman Sway

04.09.2013. 09:02

Ćirilica? Tko je pozna kulturno je bogatiji. Bitno je što piše a ne na kom pismu ili jeziku je napisano. Meni kao Hrvatu ne smeta , neka piše u svakom mjestu di su Srbi većina odnosno gdje stoluje njihova tradicija stotinama godina, a to se poreći ne može. Ali prvo što trebaju napraviti jeste spomen ploča kraj svakog znaka što su učinili Vukovaru . Na čistoj ćirilici opišite zločine koje je napravila srbijanska vojska i politika 90-ih i no problemo.

Milos Djuric

04.09.2013. 10:25

@Sadman Sway - Sadmane slazem se sa dosta stvari koje si naveo u ovom komentaru samo bi imao jednu zamerku-neka bude sve kao sto ti kazes samo trebalo bi da prvo vi hrvati na vasoj latinici opisete zlocine koje je napravila ustaska vojska i politika u Jasenovcu 40-ih god.proslog veka i no problemo.Sadmane sve se slazem s tobom samo bi bio red da malo ispostujemo redosled dogadjaja.Moras se sloziti.Pozdrav iz Trstenika

Mirsad-Bihac

04.09.2013. 10:56

@Sadman Sway - Hajde sadmane,vi samo gledate svoje nastradale.Znasli koliko su ustase pobile Srba u Jasenovcu?znasli koliko su ustase pobili Srba i muslimana u ovom proteklom ratu?Sadmane ja sam mislio da si ti musliman po imenu.

Vlada

04.09.2013. 11:38

@Sadman Sway - Jeste li vi postavili spomen ploce i opisali sta ste ucinili za vreme II sv rata i u toku ovog poslednjeg. Bilo bi lepo svojim primerom da pokazete zar ne?

Ruben Lonuestro

04.09.2013. 15:17

@Sadman Sway - ok Sadman izgledas dobronameran; ali kao i sa svim ostalim, treba krenuti od sebe ; famozna Hristova parabola o slamci i balvanu (gredi?) ; da je izmedju 45e i 90-e bilo koji deo Hrvatskog naroda pokusao otvoreno da analizira vasu skoriju povijest, do Vukovara 91 nebi nikada ni doslo ; i uz put, vojska o kojoj pricas je bila JNA - instrument jednog dogmaticnog i totalitarnog rezima u propadanju koji je izlaz pred krahom njihovog kretenskog projekta mislio naci u ratu ; pa ipak slazem se za tekst

Mirotvorac

04.09.2013. 09:03

Gledajuci gornju fotografiju ne moze se izbjeci cudan osecaj. Crkvenjak fratar u prvom planu a onda masa marginalnih primitivaca iza njega. Slike Hrvatske koja se eto nije promenila vec 80tak godina. I papi se gade ovakve kolege. Oni sto se danas brinu o vernicima u hrvatskoj su dno svetskog katolicizma i religiozni extremisti kojima bi i al-kaida zavidela i nista bolji od njihovih predaka koji su opasani pistoljima ubijali Srbe i ostale u II SR. Zelim hrvatima oporavak ispranih mozgova!

Djuro

04.09.2013. 10:08

Koliko je to primitivno drustvo, to je cudo jedno..Biskup i katolicka crkva se zgrazavaju nad brutalnoscu vlasti i drzave Hrvatske prema "svome narodu", sto su u ovom slucaju samo katolici, dok ovi ostali, ateisti, pravoslavci, muslimani, jevreji i tako dalje se ne smatraju gradjanima Hrvatske i nemaju pravo na zastitu od strane vlasti.

BgBoss

04.09.2013. 10:28

Sva ta histerija i mržnja prema svemu srpskom govori o njima samima koliko su negativno raspoloženi prema svemu što nema hrvatski predznak kao da žive u srednjem veku u nekoj vukojebini a ne u Evropi. Apsurd je i to što ih je ta ista Evropa primila u svoje okrilje sa svim ovim ustašlucima koje nastavljaju i u 21. veku. Hrvatska država srlja u potpunu fašoidizaciju i klerikalizaciju a srpska vlada se ne oglašava kao da se to dešava u Africi a ne sa druge strane Dunava!

zoran

04.09.2013. 10:30

Svaka cast ovom Milanovicu koji je rekao rat je gotov. Dokle vise pricate o tome proslo je dvadeset godina. Aman, izginuse preko 20 miliona u drugom svetskom ratu pa se zivi dalje, Japanci zovu Amerikance na dan secanja bacanje atomske bombe, dali su im baze i sl. Vidite da se ove vase zvezdice udaju za Srbe, pevaci vasi su non stop u Srbiji, sportisti se druze, kupiste pola Srbije a ovamo ne mozete da nas gledate. Hajde da zivimo normalno ali koliko vidim vi to ne zelite.

zo

04.09.2013. 10:33

Sad kad su saznali da je rat završen naprosto moraju da prihvate tu činjenicu pa da počnu raditi.Industrija im "vapi "za radnicima a oni štetaju po Vukovaru i neće da poslušaju svog premijera, čovjek im govori da naprosto ( nije komplikovano).prihvate činjenicu da je rat završen ( izgleda da mu nevjeruju).

Aleksandar

04.09.2013. 10:46

Bitno je da u rvatski Vukovar (šta li je to rvatsko u nazivu Vukovar?) dolazi najveći od svih Srba iz hrvatske, "gospodin" Perković.

Darak

04.09.2013. 11:40

Слично је и у Србији која хита ка ЕУ, незнајући зашто, док се ЕУ тако елегантно оградила и дистанцирала од конкретно овог случаја. Закључак се (обзиром да у обе земље пољопривредници протествују) сам намеће ако нема хлеба (круха), биће бар ИГАРА.

Zijad

04.09.2013. 12:00

Boze dragi na celu svake kolone koja predvodi budale i nepismene u Hrvatskoj i Srbiji ide pop ili biskup.Dragi Tito ustani i vrati ove budale gdje im je mjesto.

Ruben Lonuestro

04.09.2013. 15:09

@Zijad - ali zlatna medalja ipak pripada rahmetli Aliji ; velikom islamskom teologu i njegovoj naucnoj studiji "islamska deklaracija"

rudolf

04.09.2013. 12:22

Stara dobro poznata scenario: Zavadi pa vladaj !! Kad cemo nauciti vec jednom da zivimo i postujemo druge, da bi nas postovali. Obican narod nije kriv nizasta, krivi su oni koji nas uvek uspevaju zavaditi..... Treba priznati krivicu ma ko ucinio i ma koliko je tesko

pirit

04.09.2013. 13:28

@ - mi se cudimo sto Brisel okrece ledja a sta je sa Beogradom da li je Vucic nesto rekao samo cute .Okrecu ledja svim Srbima i u hr,r.Srbskoj,Makedoniji,C.Gori,Sloveniji a o K. i Metohiji kao veoma vode racuna zamislite onda.

ZG

04.09.2013. 18:31

Srba je u Vukovaru prije rata bilo 34%, sada ih je svega 12%! Table ce biti ponovno skinute cim se Policija makne ispred zgrada, cuvati ih ne mogu zauvijek! A s obzirom sto su Srbi ucinili Vukovaru '91-e,, sto ocekuju danas u Vukovaru? Cvijece mozda!

Boki

04.09.2013. 22:59

@ZG - Dragi prijatelju iz Zagreba,80% Hrvata ima Srpsko porijeklo. Pročitaj knjigu Bakonja fra Brne, koju je napisao Srbin iz Šibenika Simo Matavulj,pa če ti biti jasno kako se širio rvacki puk.

panter

06.09.2013. 13:15

@ZG - Da li su svi Srbi to ucinili kao sto ti kazes? Ako je tako sta reci za Jasenovac?

Ns

10.09.2013. 15:13

@ZG - Jasenovac,Gradiska itd. pre bleiburga?! Bleiburg je cin osvete nad ustasama (citaj-CINILI ZLOCINE) koji su bezali iz Hrvatske na kraju rata.

Mahniti Tapir

10.09.2013. 21:55

@ZG - A ništa, odi ti njima uživo objasni da su Srbi. Pa zbog zadojenih bandita kao što si ti se ovo i događa. Srbi svi i svuda... Zanimljivo, nitko od takvih poput tebe mi nije dao objašnenje Janjevaca. Car Dušan ih dovede na Kosovo iz "srpskog" Dubrovnika kao zanatlije za obradu plemenitih metala i oni su 500 godina kasnije (i dalje) Hrvati, katolici. Kako to? Da ih to nije netko "pokatoličio" i "pohrvatio" 400 kilometara od Hrvatske, među Srbima i Albancima? :-)))