NOVINE U BOINGU POSLE DVE KATASTROFE: Novi softver kontrole leta

I. S.

21. 03. 2019. u 22:08

Na ovu odluku uticala dva pada aviona ovog tipa, u kojima su poginuli svi putnici i članovi posada

НОВИНЕ У БОИНГУ ПОСЛЕ ДВЕ КАТАСТРОФЕ: Нови софтвер контроле лета

Prizemljeni "boing 737 maks" AP Photo

AVIONSKA kompanija "boing" izdaće zvanično uputstvo avio-prevoznicima da, na prizemljene avione "boing 737 maks", instaliraju novi softver za kontrolu leta. Ovo je u četvrtak saopštila Američka federalna vazduhoplovna administracija, uz obrazloženje da su na ovu odluku uticala dva pada aviona ovog tipa, u kojima su poginuli svi putnici i članovi posada.

U oba slučaja, piloti su izgubili kontrolu ubrzo nakon poletanja i bili, praktično, unapred izgubljenu bitku da zaustave pad aviona. Sada se postavlja i pitanje da li je pre nesreće uopšte bilo treninga pilota na novom simulatoru za "boing 737 maks". Naime, uobičajeno je da većina pilota komercijalnih avio-prevoznika osvežava obuku u simulatorima svakih šest meseci.

U četvrtak je, međutim, obelodanjeno da kapetan leta putničkog aviona "Etiopijan erlajns" nije mogao da trenira na novom simulatoru za "boing 737 maks".

Uz to, "boing 737 maks", koji je ušao u upotrebu pre dve godine, ima novi automatizovani sistem koji se zove MCAS. Jedan od pilota "Etiopijan erlajnsa" je izjavio da im "Boing" nije ni poslao priručnike o MCAS.

Okosnica istrage u padu aviona bila je da se utvrdi da li su piloti dovoljno upoznati sa novim automatizovanim sistemom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Meda

22.03.2019. 08:31

pa nije to ,,Toma Vinković,, pumpa za vodu, pa da zaborave staviti priručnik uz nju kad je prodaju...

Boban23

22.03.2019. 12:00

@Meda - Bas tako,u skolu gospodo piloti,popustite stjuardese,uhvatite se knijige i treninga,jer ocito je da niste dorasli novom softveru....