Grci zbog skupe mostarine ponovo brodićima idu na Peloponez
06. 08. 2016. u 23:20
Dvanaest godina posle spektakularnog otvaranja skupog mosta između Peloponeza i kontinentalnog dela svoje zemlje, Grci ga napuštaju zbog skupe mostarine i zaliv ponovo sve više prelaze brodićima

Dvanaest godina posle spektakularnog otvaranja skupog mosta između Peloponeza i kontinentalnog dela svoje zemlje, Grci ga napuštaju zbog skupe mostarine i zaliv ponovo sve više prelaze brodićima, kao pre izgradnje mosta, piše sajt economy365.gr.
Impresivan most, delo proslavljenog španskog arhitekte Santjaga Kalatrave i francuske građevinske firme "Vinci”, između mesta Rio i Andirio, na zapadnom ulazu u Korintski zaliv, građen je upravo da bi se napravila stalna, pouzdana veza za drumski saobraćaj između zapadnih predela Grčke do kojih se ranije putovalo stotinama kilometara okolo, ili se moralo u dugačke redove za stare, male feribote koji povezuju dve obale.
Taj most koji je koštao 630 miliona evra, dugačak 2.880 metara, sa šest kolovoznih traka i stazama za pešake i bicikliste je, uz novi atinski međunarodni aerodrom, bio najveći doprinos razvoju Grčke pred Letnje olimpijske igre 2004. godine, kada je i otvoren.
Iako su stotine hiljada stanovnika tog kraja i vozača s nestrpljenjem čekale na most po konstrukciji jedinstven u svetu, građen pet godina posebnom tehnikom na veoma trusnom tlu i na mestu gde se jake morske struje sreću s vetrom često olujne jačine, most je iz godine u godinu sve prazniji, a redovi sve duži pred brodićima u pristaništima na dve obale.
Pad broja prelazaka mosta je počeo s galopirajućim produbljavanjem privredne krize 2009. i nastavio se u sve većem stepenu narednih godina, dostigavši 35 odsto u odnosu na vreme pre krize.
Dok je most 2009. dnevno prosešno prelazilo po 13.826 vozila, 2013. je taj broj opao na 8.706. Prve godine u tom periodu most je prelazilo po pet miliona putnika godišnje, a poslednje ni tri miliona.
Mostarina za automobil košta 13,30 evra, za kamion s dve osovine 20 evra, za autobus sa više od 40 sedišta 65, a za motocikl 1,90 evra.
Prelazak Korintskog zaliva feribotom se plaća upola manje: za automobil 6,50 evra, za kamion 11, za autobus 16 evra, a za motocikl jedan evro.
Rio–Antirrio bridge..linking the town of Rio on the Peloponnese to Antirrio on mainland Greece by road. pic.twitter.com/2RtyWvcJp6
СССС
07.08.2016. 01:16
леп мос'
Krenite auto putem Atina-Solun i pored paprenih cena putarine,presesce Vam i da na svaki 17???!!!minuta kocite i placate.Pa tako skoro 500 km.A naplatne rampe?!Kao aerodromi!Zatrta zemlja.Beton ne radja nista.I jedino opravdanje-radna mesta.A"Λογυκη"-logika je Grcka rec.O smislu.?Pitajmo Svajcarce.Kako i zasto to oni rade"logicno"Bog jedini ce znati.I kako to da svi mi ostali"znamo bolje"?To je velika zagonetka.Uvedosmo i svetla usred dana-kosta.Podji-stani jos vise.O zabetoniranoj zemlji-nista!
Komentari (2)