Avion bomba na nišanu naših migova
05. 07. 2016. u 11:35
Putnički vazduhoplov "boing 747" na letu od Njujorka do Tel Aviva podigao na noge pola Evrope. Poslednja opcija bila obaranje sumnjivog džambo-džeta
.jpg)
MIGOVI srpskog Ratnog vazduhoplovstva presreli su danas oko 10.30 putnički avion izraelske kompanije "El Al", koji je leteo na liniji Njujork - Tel Aviv. Dežurni par lovaca Vojske Srbije dignut je zbog dojave da je u letelici podmetnuta bomba. "Migovi 29" pratili su izraelski "boing 747-400" tokom leta kroz domaći vazdušni prostor, iako je naknadno utvrđeno da je dojava o bombi - lažna.
Izraelski "boing", zbog ovakvog obaveštenja, digao je danas, pre srpskih, uzbunu i u oružanim snagama Švajcarske, Italije i Hrvatske. Letelica "El Ala" poletela je sa njujorškog međunarodnog aerodroma "Džon Kenedi" u 19 časova po lokalnom vremenu prema Izraelu, a tokom leta iznad Francuske piloti su primili dojavu sa one strane Atlantika da je u vazduhoplovu podmetnuta bomba. Budući da je avion u tom trenutku napuštao francusko nebo, američke vlasti alarmirale su švajcarske vlasti, što je bio signal da se na noge dignu avijacije svih država na putanji izraelske letelice. U vazduhu su se našle i specijalne italijanske vazduhoplovne snage. Tako su i srpski "migovi" nastavili lančanu reakciju.
"Boing 747" sačekala su dva švajcarska "F-18", koji su sumnjivi avion dopratili do Hrvatske, gde ga je preuzeo par hrvatskih "migova 21" i pratio do Slavonskog Broda.
Ministarstvo odbrane Srbije potvrdilo je danas podizanje dežurnog para lovaca.
- Dežurni par aviona "mig 29" sa aerodroma u Batajnici pratio je sumnjivi putnički "boing" od tačke ulaska u vazdušni prostor Srbije, pa do njegovog izlaska - rečeno je "Novostima" u Ministarstvu odbrane.
Poznavaoci vazduhoplovnih pravila kažu da je podizanje dežurnih borbenih aviona u ovakvim slučajevima uobičajeni deo procedure. Urednik domaćeg vazduhoplovnog portala "Tango siks" Petar Vojinović kaže da u ovakvim slučajevima dežurni lovci iz predostrožnosti moraju da uspostave vizuelni kontakt sa letelicom.
- U krajnjoj nuždi, ali i ako je radio-komunikacija nemoguća, potrebno je naterati vazduhoplov na neku akciju - objašnjava Vojinović.
- One se kreću od rešavanja problema komunikacije pa do obaranja letelice. Međunarodnim pravilima vazdušnog saobraćaja utvrđena su pravila prema kojima pilot lovca upozorava pilota putničkog aviona da odgovori. U ovom krugu pravila je jednostavna gestikulacija, mahanje krilima, ili u izuzetnim slučajevima, pucanje iz topa ispred nosa letelice.
Ukoliko putnički vazduhoplov napusti standardnu rutu koja mu je bila određena od strane kontrole leta i zaputi se ka gušće naseljenim mestima ili osetljivim lokacijama lovačka avijacija je dužna da zaštiti stanovništvo ili najviše državne institucije.
- Konačnu odluku o obaranju putničkog aviona donosi predsednik Republike, uz savet vojnog vrha - kaže Vojinović i podseća da su od Drugog svetskog rata zabeležena svega tri slučaja obaranja putničkog aviona zbog ove vrste rizika.
Kasnije se oglasilo i Ministarstvo spoljnih poslova u Tel Avivu, i saopštilo da je Uprava za avijaciju SAD "primila dojavu o bombi u kuhinji aviona".
- Provera je na sreću pokazala da je avion "čist" i putnici u ovom vazduhoplovu, nastavili su let bez ikakvog zadržavanja i oko 8.35 sleteli na izraelski aerodrom - kaže se u saopštenju.
Tihi
05.07.2016. 22:47
Koliko vidim to je civilni avion i pitam se zasto nasa avijacija nije prizemljila avion i pomogla ljudima.. ovdje samo vidim opciju rusenja. Da li to zovemo humanitarni gest? I kad stavljate slike nasih starudija ne koristite slike aviona nata ili Rusije
@Tihi - Kakva opcija rusenja covjece,,da oboris Izraelski putnicki avion,,haha,bas bi volio da vidim toga ko bi to naredio,,a hrvatske 21 kao ni srpske 29 ne mogu ni dostici visinu na kojoj se nalazio..
cuj nase starudije???mig 29 je sve samo ne starudija poenta je samo sta ima od opreme,recimo da je mig 29m2 skoro ps zadnja rec tehnologijeu rangu je mig35 koji je inace "nevidljiv"problem u nasim migovima je losa masina u odlicnoj karoseriji,inace ovo je fora amera cisto da" ispipaju"vazduhoplovstva ovih zemalja,s cim raspolazu i odakle polecu i lkoliko im treba vremena,pre svega mislim na svsjcarsku i srbiju
@Haha - recimo da ti pojma nemas o zivotu a kamoli o ratnoj avijaciji,posebno Hrvatske i Srbije,sjednes na Triglav,lijepo vrijeme,/ne brini oni ne lete po nevremenu/ malo bolji dvogled/durbin i vidis i cujes kada polijecu hrvatske 21 i srpske 29,-pratis dim/a nisu dizelasi/ buku,,gledaj malo vise od visine Triglava jer tu im je negdje limit ,,hahaha bas je tajna cime raspolazu CRO i SERB,,odgovor je nicim majstore..
Komentari (4)