Najefikasnije SEO prakse u 2019. godini

26. 02. 2019. u 15:14

Koji su to SEO trendovi u 2019 godini, kako možete poboljšati poziciju vašeg sajta na google. Kako poboljšati korisničko iskustvo, pročitajte savete koje su vam spremili seo stručnjaci

Најефикасније СЕО праксе у 2019. години

Koji su to SEO trendovi u 2019 godini, kako možete poboljšati poziciju vašeg sajta na google. Kako poboljšati korisničko iskustvo, pročitajte savete koje su vam spremili seo stručnjaci.

SEO optimizacija je proces koji svi vlasnici sajtova jednostavno moraju da prihvate ako žele da njihove web stranice budu visoko rangirane u pretraživačima. Drugim rečima, najefikasniji način da podignete ranking i povećate posećenost vašeg sajta jeste primena raznih SEO praksi.

Pri tome, važno je imati na umu da se moderne SEO tehnike fokusiraju ne samo na pretraživače, već i na celokupno korisničko iskustvo. Osim toga, Google redovno radi ažuriranja svog algoritma, pa morate uzeti u obzir činjenicu da SEO taktike koje ste koristili pre nekoliko godina možda neće biti tako efikasne danas.

S obzirom da će Google nastaviti da unapređuje svoj algoritam i u narednim godinama kako bi korisnicima isporučio najrelevantnije rezultate u svom pretraživaču, SEO eksperti širom sveta moraju neprestano da prate sve rastuće SEO trendove i unapređuju svoje SEO strategije.

U ovom članku ukazaćemo na SEO trendove u 2019. godini i predložiti 7 modernih SEO tehnika koje garantovano rade.

#1 Optimizacija sajta za mobilne uređaje

Za ostvarivanje najboljih SEO rezultata, potrebno je da sajt bude responsive za sve uređaje, a posebno je važno prilagođavanje sajta za mobilne telefone.

Naime, ažuriranje Google algoritma iz 2016. godine donelo je, između ostalog, i novinu u smislu da indeksiranje stranica nekog sajta u pretraživaču zavisi od toga da li je taj sajt optimizovan za mobilne uređaje. Google je prepoznao sve veći značaj mobilne pretrage, zbog čega je ovo unapređenje i uvedeno. Procenat pretraga preko mobilnih telefona konsantno raste, a danas u svetu nekoliko milijardi ljudi svakodnevno koristi pametne telefone.

Evo i još nekih statističkih podataka koji govore u prilog Mobile Friendly sajtova :

67% korisnika kaže da Mobile Friendly sajtovi povećavaju verovatnoću da će kupiti neki proizvod ili uslugu preko takvih sajtova;

74% korisnika izjavilo je da ako neki web sajt dobro radi na mobilnim uređajima bez dileme će ga u budućnosti ponovo posećivati;

73% pretraga preko mobilnog telefona podstiče dodatne akcije, kao što su telefonski poziv ili poseta predstavništvu firme.

#2 Bolje korisničko iskustvo

Ako želite da vaš sajt dobije veći saobraćaj i bolju poziciju u pretraživaču, sajt mora da bude što je moguće više prilagođen korisniku. Ukoliko sajt svojoj publici obezbeđuje iskustva kojima su se nadali, ili još bolje i više od toga, posetioci će provoditi više vremena na njegovim stranicama, što će neminovno voditi poboljšanju rangiranja tog sajta u pretraživačima.

Uz pomoć svog algoritma Google identifikuje vreme koje korisnici provode na nekom sajtu, i što je to vreme duže, to će Google sadržaj na tom sajtu smatrati relevantnijim. Zato je veoma važno da vlasnici i urednici sajtova ulože mnogo truda kako bi publici obezbedili što kvalitetniji sadržaj.

#3 Dužina pisanog sadržaja od najmanje 1.500 reči

Godinama unazad, kvalitetan sadržaj je jedna od glavnih tema Google-ovih ažuriranja, a sve su indicije da će tokom ove godine kvalitetan sadržaj imati još veći značaj. Ovaj SEO zadatak je jednostavan: objavljivati duge, vrhunski napisane sadržaje sa pouzdanim informacijama koje mogu biti od koristi čitalačkoj publici. Na primer, umesto da pišete i objavljujete 3 kraća posta prosečnog kvaliteta dnevno, bolju soluciju predstavlja jedan odličan i detaljan članak na dan.

Web sajtovi na kojima se objavljuju pisani sadržaji sa većim brojem reči, biće bolje rangirani u Google pretragama u odnosu na sajtove koji objavljuju postove od, recimo, 500-800 reči. Dugački postovi imaju prioritet zato što Google smatra da oni pružaju detaljne informacije o određenoj temi. Osim toga, takav sadržaj je uglavnom zanimljiviji publici, što povećava šanse da će ga ljudi šerovati na društvenim mrežama i preporučivati ih svojim prijateljima.

#4 Link building je itekako važan!

Uprkos tvrdnjama pojedinaca da je link building mrtav, u stvari je to i dalje jedna od najvažnijih SEO praksi i tako će biti i u 2019. godini, ali i u godinama nakon toga. Nepobitna je činjenica da pretraživači itekako razmatraju povratne veze kao faktor rangiranja sajta, i ako je vaš sajt linkovan sa puno drugih web lokacija visokog autoriteta, biće bolje rangiran.

Tokom 2018. godine nekoliko eksperata Google-a je više puta izjavljivalo na konferencijama da dobri stari PageRank i dalje ima ključnu ulogu i jedan je od najvažnijih signala rangiranja. Međutim, važno je napomenuti da postoje i toksične povratne veze zbog kojih Google može da kazni neki sajt, pa je na vlasnicima da postavljaju linkove isključivo sa autoritativnih sajtova.

Za kvalitetnu SEO strategiju u 2019. godini važno je shvatiti da izgradnja linkova preko članaka na portalima treće i četvrte kategorije ili umetanje linkova u nerelevantan i nekvalitetan sadržaj, mogu samo naneti štetu sajtu.

Umesto toga, potrebno je investirati u kvalitetne sadržaje u kojima će publika uživati i koje će rado deliti. Pre nego što na nekoj web stranici postavite link ka vašem sajtu, morate dva puta da razmislite da li će link sa te stranice koji vodi ka vašoj web lokaciji obezbediti neku dodatnu vrednost za korisnike. Ako to uspete, na pravom ste putu.

#5 Video sadržaj

Kada je reč o uticaju kvalitetnog sadržaja na SEO rezultate, takođe treba naglasiti važnost video sadržaja. Cisco Visual Networking Index predviđa da će do 2021. godine video zapisi premašiti sve druge oblike sadržaja, sa udelom od čak 82% u ukupnom saobraćaju koji korisnici ostvaruju.

Osim toga, uočljiv je i trend naglog rasta popularnosti audio i video sadržaja kod korisnika mobilnih podataka. Procene su da će do 2021. godine 78% mobilnih podataka biti trošeno isključivo na video sadržaje. Ovakvi procenti rezultiraće drastičnim porastom broja oglašivača koji će pokušati da koriste video sadržaje kao svoj glavni marketinški alat.

Shodno tome, video SEO će postati jedan od najvažnijih SEO trendova već u 2019. godini.

Zato je potrebno da pronađemo način kako možemo da optimizujemo video sadržaj da bi standardi pretraživača bili zadovoljeni. Ovo nije ni malo lak zadatak, ali postoje neka jednostavna pravila koja obavezno treba uzeti u obzir.

Činjenica je da što je više zanimljivog video sadržaja, to će korisnici duže ostajati na vašem sajtu. Ovo značajno doprinosi boljem rangiranju sajta od strane Google-a. Video sadržaj treba da bude interesantan ali ne predugačak, edukativan i inspirativan, a samim tim i dovoljno privlačan korisnicima. Aspekti videa koje neizostavno treba optimizovati su naziv, ključne reči za kanal i opis kanala.

#6 Glasovna pretraga činiće gotovo 50% ukupnih online pretraživanja

U svetu internet pretraživača, jedan od trenutno najdominantnijih trendova je glasovna pretraga (Voice Search). Google je još 2014. godine sproveo istraživanje u kome je više od 40% ispitanika izjavilo da koristi glas za pretraživanje na webu, dok je kod tinejdžera taj procenat bio veći od 50%.

Prema Google-u, svako peto pretraživanje na mobilnim uređajima se danas obavlja preko glasovne pretrage, a usled sve veće upotrebe digitalnih asistenata i Smart Home uređaja, glasovno pretraživanje će se u 2019. godini još češće koristiti.

Neki statistički podaci jasno pokazuju koliko je glasovna pretraga važan SEO faktor:

Tokom 2018. godine 58% potrošača je koristilo glasovnu pretragu kako bi na internetu pronašli lokalne poslovne informacije;

27% saobraćaja na web sajtovima koji promovišu lokalni biznis dolazi preko glasovnih pretraga;

53% korisnika svakodnevno koristi glasovnu pretragu;

Sa ovakvim trendom, Voice Search će vrlo brzo postati najčešće korišćena metoda pretrage interneta, zbog čega je neophodno da brendovi optimizuju svoje web stranice za glasovnu pretragu. Ako to ne budu uradili, njihova konkurencija zauzeće visoke pozicije u pretraživaču.

Zašto je glasovna pretraga toliko važna?

Potrošači će uglavnom reći da je Voice Search brz i poboljšava korisničko iskustvo i produktivnost. Međutim, glasovna pretraga je mnogo više od toga. Uz pomoć sopstvenog govora, svako može da pristupi internetu. Svaki put kada niste u mogućnosti da koristite touch screen i kuckate željene fraze u pretraživaču, možete iskoristiti svoj govor za pretragu. Osim toga, glasovna pretraga omogućava osobama sa hendikepom (npr. slepim osobama) da jednostavno koriste internet pretraživač. Čak i osobe koje neznaju da pišu mogu bez problema da surfuju netom.

Optimizacija web sajta zahteva drugačiji pristup kada je u pitanju glasovna pretraga. Na primer, kada korisnik vrši glasovnu pretragu, pitanja poput „kako“, „kada“, „gde“, „zašto“ i sl. biće istaknutija. Brendovi i biznisi koji optimizuju svoje web lokacije za određene ključne reči, moraće da koriste duže fraze, jer su upiti glasovnom pretragom duži i obično sadrže neke od gore pomenutih reči.

Na primer, umesto upita „fizikalna terapija“, glasovnom pretragom isti upit će verovatno glasiti: „Gde mogu da pronađem fizioterapeuta“.

Dakle, novi SEO trendovi podrazumevaju još veći fokus na namere korisnika, na rešavanje konkretnih problema, kao i na lokalnu pretragu.

#7 Veštačka inteligencija i RankBrain

Termin „Smart“ predstavlja jednu od ključnih reči u SEO trendovima za 2019. godinu. Između veštačke inteligencije i kvalitetnog SEO-a više nije u pitanju samo povremeni flert. To je sada ozbiljna veza sa velikim potencijalnim uticajem na svaku kvalitetnu strategiju optimizacije sajta. Uz pomoć ove veze, moguće je bolje odgovoriti očekivanjima korisnika, i samim tim uspostaviti bolji odnos brenda prema ponašanju potrošača na mreži.

Šta je RankBrain

Jedan od najboljih primera veze između veštačke inteligencije i optimizacije za pretraživače je svakako RankBrain, algoritam mašinskog učenja predstavljen od strane Google-a krajem 2015. godine, a koji je vrlo brzo postao jedan od najvažnijih SEO faktora, odmah posle kvalitetnog sadržaja i linkova.

Veštačka inteligencija (koja, uzgred rečeno, tek treba da se razvija) preuzima odgovornost za odgovore na upite koji nikada ranije nisu bili postavljani u Google pretraživaču. Verovali ili ne, baš ovakvi, jedinstveni upiti, čine oko 15% ukupnih dnevnih pretraživanja na Gogole-u.

U međuvremenu, RankBrain je kao inteligentni softverski sistem koji ima sposobnost brzog samoučenja, postao još pametniji, i time omogućio Google-u da daje bolje odgovore na kompleksne upite korisnika. Tokom 2019. godine možemo očekivati da pretraživači postanu još bolji u razumevanju ljudi i njihovih zahteva.

Sve ovo predstavlja jako dobru vest za svakog ko svakodnevno naporno radi na kreiranju brzog i autoritativnog web sajta sa vrhunskim sadržajem koji ima dodatnu vrednost za korisnike.

Uz podršku veštačke inteligencije, nova SEO stvarnost biće dinamična, evolutivna, bazirana na korisničkom iskustvu, web sajt analitici, razumevanju sadržaja, lokacije, istorije pretrage i sa faktorima rangiranja koji se razlikuju od upita do upita.

Uloga veštačke inteligencije je da pomogne korisnicima internet pretraživača da pronađu najrelevantnije, najvažnije i prilagođene odgovore na svoje upite. Kao rezultat, sajtovi koji se budu pridržavali White Hat SEO tehnika, biće nagrađeni zbog toga.

(PR)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije