Trivić: Povezati kulturu i obrazovanja kako bi učenici upoznali nasleđe, tradiciju i istoriju

D. Lalić

30. 09. 2019. u 17:10

Prema rečima ministra prosvete i kulture, učenici treba da posete važna istorijska mesta, rodne kuće pisaca sa ovih prostora, ali i muzeje, pozorišta, biblioteke i da na takvim mestima upoznaju bolje sredinu u kojoj žive i uče da čuvaju kulturno nasleđe

Тривић: Повезати културу и образовања како би ученици упознали наслеђе, традицију и историју

Republičke ustanove kulture zajedno sa Republičkim pedagoškim zavodom predložiće program od nacionalne važnosti koji bi trebao u većem obimu da se nađe u nastavnom planu i programu, što je i zacrtano Strategijom razvoja obrazovanja Republike Srpske, zaključeno je na današnjem sastanku ministra prosvete i kulture Natalije Trivić sa direktorima republičkih ustanova kulture, Republičkog pedagoškog zavoda i Republičkog sekretarijata za vere.

- Naši učenici treba da poznaju kulturno nasleđe, tradiciju i istoriju kako lokalnih zajednicau kojima žive tako i Republike Srpske u celini. Moramo biti odgovorni prema budućimgeneracijama i preneti na njih negovanje prirodnih i kulturnih bogatstava koje su namostavile u nasleđe generacije pre nas, rekla je ministar Natalija Trivić.

Prema njenim rečima, učenici treba da posete važna istorijska mesta, rodne kuće pisaca sa ovih prostora, ali i muzeje, pozorišta, biblioteke i da na takvim mestima upoznaju boljesredinu u kojoj žive i uče da čuvaju kulturno nasleđe. - Mnoge kulturne sadržaje, zahvaljujući digitalizaciji, možemo približiti učenicima nazanimljiv način i na tome će raditi zajedno Ministarstvo, Republički pedagoški zavod irepubličke ustanove kulture, potvrdila je Trivićeva.

Sve ove mere treba da doprinesu unapređenju kvaliteta obrazovanja u okviru stvaranja „noveškole za novo doba“.

Direktori republičkih ustanova kulture izneli su na današnjem sastanku predlogeusaglašavanja programa njihovog rada sa nastavnim planovima i programima za predmete koji seodnose na jezik, umetnost i kulturu, a koji treba približiti učenicima koristeći savremenetehnologije koje su im bliske.

Direktor Republičkog pedagoškog zavoda Predrag Damjanović je istakao da ova ustanova imaodličnu saradnju sa republičkim ustanovama kulture, zahvaljujući kojoj se realizuju različitilikovni i literarni konkursi za učenike prilikom obeležavanja važnih istorijskih ilikulturnih datuma te događaja koji upućuju na važne ličnosti koje su obeležile našu istoriju ikulturu. -Moramo nastaviti i jačati saradnju, posebno u smislu multidisciplinarnosti, a uskladu sanovim prioritetima ustanova kulture koje bi trebalo da usaglase sa nastavnim planovima iprogramima, posebno za predmete iz nacionalne grupe predmeta, rekao je Damjanović.

On je naglasio da je važnost spremnosti naših ustanova kulture, u slučajevima kad škole nisu umogućnosti da organizuju posetu njihovim sedištima, da posete škole i na taj način približeučenicima sve važne elemete njihovog rada i delovanja na očuvanju kulturnog i istorijskognasleđa, odnosno kulturnog identiteta naroda.

On je izrazio veru da će na ovaj način usaglašeni nastavni planovi i programi sa programskimaktivnostima ustanova kulture već u naredoj školskoj godini biti na korist učenicima inastavnicima.

Direktor Narodne i univerzitetske biblioteke Republike Srpske Ljilja Petrović Zečić, reklaje da, u skladu sa predstojećom reformom obrazovanja, republičke ustnova kulture imaju jasanplan kako određeni programi ovih institucija mogu biti uvršteni u obrazovne programe kaoobavezni.

- Važno je i da programe institucija kulture prilagodimo školskim, te potrebama učenika ivremenu u kojem uče, odnosno da se sadržaji predstave na njima prihvatljiv i zanimljiv način,istakla je Petrović Zečić. Ona je rekla da je Narodna i univerzitetska biblioteka u tom smislu već napravila važan iskorakputem realizacije multimedijalne sobe posvećene Petru Kočiću. - Učenici imaju priliku da kroz kratko vreme i uz stručno vođenje biblitekara, saznaju svevažne pojedinosti o Petru Kočiću, srpskom jeziku, književnosti, pismenosti i srpskoj kulturiuopšte, dodala je Zečićeva.

Ona je predložila da posete ustanovama kulture budu obavezne, kao i da budu organizovane i zađake u udaljenim mestima jer deca, možda, nisu u mogućnosti da ih samostalno posete.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije