Železnice RS uvode moderniji i sigurniji rad
01. 07. 2019. u 18:29
Puštanjem u stalni rad povećavaju se brzine u službenim mestima i na putnim prelazima, a koje su bile ograničene tokom trajanja probnog rada

Ilustracija / Foto: O.M.
U okviru ovog projekta, nakon uspešnog perioda probnog rada, u rad puštaju od 3. jula signalno-sigurnosni uređaji u službenim mestima Ostružnja, Snjegotina, Jošavka, Čelinac, Vrbanja i Banjaluka, elektronski signalno-sigurnosni uređaji osiguranja 12 putnih prelaza, te sistem za grejanje skretnica u ukrsnicama Stanari i Prisoje.
Iz "Železnica" navode da je modernizovan i sistem operativnih veza i lokalne telefonije, te građevinski uređeni pružni prelazi i stanični objekti. Iz ovog preduzeća ističu da se sistem pušta u rad nakon što su se stekli svi neophodni uslovi za rad novougrađenih sistema u punom kapacitetu što potvrđuje i dobijena upotrebna dozvola od Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske.
Pročitajte još - Veće plate ili blokada železnice!
Od 3. jula, puštanjem u redovan rad novougrađenih sistema, povećava se propusna i prevozna moć pruge i smanjuju vozna vremena vozova. Vozovi neće smanjivati brzine u službenim mjestima, odnosno voziće redovnim brzinama po važećem redu vožnje `Željeznica`, istaknuto je u saopštenju.
Puštanjem u stalni rad povećavaju se brzine u službenim mestima i na putnim prelazima, a koje su bile ograničene tokom trajanja probnog rada.
Uvode se građevinske brzine od 20 do maksimalnih 100 kilometara na čas. U zavisnosti od građevinskih uslova pruge, prilagođene su i brzine vozova kroz stanična područja i preko putnih prelaza.
Iz "Železnica Republike Srpske" ističu da se realizacijom projekta modernizacije smanjila i potreba za izvršnim osobljem, skretničarima i čuvarima pružnih prelaza, te je određeni broj izvršnog osoblja stekao neophodne uslove za odlazak u penziju, a deo radnika preraspoređen je na druga radna mesta gde ih nedostaje ili je ukazana potreba za radnom snagom.