Transport uglja i bez ugovora

S. MIŠLjENOVIĆ

09. 03. 2019. u 06:43

ŽRS i "Arcelor Mital" još nisu postigli zvanični dogovor oko cene i prevoza rude. Nakon nekoliko dana obustave rada, nastavljena proizvodnja u Omarskoj

Транспорт угља и без уговора

Milanko Stojnić Foto Fokus.ba

PREDUZEćA "Arcelor Mital Zenica" i "Železnice Republike Srpske" (ŽRS) postigla su privremeni usmeni dogovor oko transporta željezne rude, što će omogućiti nastavak proizvodnje u rudniku u Omarskoj. Iz kompanije "Arcelor Mital" Prijedor potvrdili su ovu informaciju. Proizvodnja rude u Omarskoj bila je od početka meseca obustavljena zbog, kako su naveli iz "Arcelor Mitala", neuspeha u pregovorima sa ŽRS o ceni transporta i količini rude koja se planira prevoziti od Prijedora do Zenice.

Prijedorskom čeličnom rudom snabdeva se Železara u Zenici. Većinski vlasnik rudnika u Omarskoj i Železare u Zenici je kompanija "Arcelor Mital".

Zoran Ilinčić, v. d. direktora "Železnica RS", kaže, za "Novosti", da su oni u kontaktu sa kompanijom "Arcelor Miltal" i da očekuje da se već naredne sedmice postigne dogovor oko cene prevoza uglja, kao i oko količine uglja iz rudnika Omarska dalje prema Zenici.

- Najvažnije u ovom trenutku jeste da prevoz ide nakon što je nekoliko dana bio obustavljen. Očekujem da postignemo dogovor i da nastavimo našu saradnju - kaže Ilinčić.

Čitavu situaciju oko budućih odnosa "Železnica RS" i "Arcelor Mitala" posebno prati 800 radnika zaposlenih u toj kompaniji u Prijedoru.

Milenko Stojnić, predsednik Sindikata radnika "Arcelor Mitala" Prijedor, kaže, za "Novosti", da je nedavno razgovarao sa upravom oko nastale situacije u vezi za prevozom rude iz rudnika Omarska.

Rudnik u Omarskoj Foto "Arcelor Mital"

On ističe da zasad postoje dve varijante rešenja za poslovanje rudnika u Omarskoj.

- Jedno je da se smanji količina iskopanog uglja, ali to bi značilo i smanjenje broja zaposlenih. U tom slučaju ostao bi manji broj radnika, ali bi se produžio vek kopanja u rudniku. S druge strane, postoji opcija da se iskopava veća količina rude nego sada. To bi značilo da ostaje sadašnji broj zaposlenih ljidi, ali i da će se smanjiti vek kopanja - pojašnjava Stojnić.

Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić kaže da "Železnice RS" ne snose krivicu za to što nije postignut sporazum sa "Arcelor Mitalom" i naveo da je razlog za nepostizanje sporazuma nedefinisanost određenih unutrašnjih problema, koje ima ta kompanija.

- Oni još nisu definisali dalju perspektivu eksploatacije rude u Omarskoj. To vežu za problem rešavanja pitanja Rudnika željezne rude "Ljubija" i zbog toga nisu došli do toga, koje su to količine rude koje treba transportovati u ovoj i narednim godinama. Pretpostavljam da će to oni prilagođavati rešavanju problema RŽR "Ljubija" - rekao je Trninić.

SASTANAK SA UPRAVOM

MILENKO Stojnić, predsednik Sindikata radnika "Arcelor Mitala", kaže da naredne sedmice očekuju sastanak sa upravom "Arcelor Mitala" kako bi radnici dobili jasne odgovore šta uprava namerava da radi u narednom peridu oko rudnika u Omarskoj.

Sva dešavanja oko rudnika Omarska pod budnim okom su gradskih vlasti u Prijedoru, koji su u više navrata isticali pozitivnim primerom poslovanje preduzeća "Arcelor Mital" na području Prijedora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije