NOVA UPRAVA PREPORODILA OC JAHORINA: Prihodi od skijaša veći za čak 15 puta

Jelena SUBIN

08. 01. 2018. u 08:30

Za svega tri meseca novi direktor preporodio Olimpijski centar "Jahorina" u Srpskoj

НОВА УПРАВА ПРЕПОРОДИЛА ОЦ ЈАХОРИНА: Приходи од скијаша већи за чак 15 пута

GUŽVE Skijaška sezona na Jahorini počela već 3. decembra Foto OC "Jahorina"

OLIMPIJSKA planina, jedna od najlepših u nekadašnjoj SFRJ - Jahorina, dugo posle rata i raspada zemlje, ostala je među zaboravljenima. Stare žičare, neuređene staze i dotrajali hotelski i apartmanski objekti, samo su odslikavali tužnu priču koju su rat, nemaština i nemar ostavili za sobom. Ipak, krajem prošle godine, prirodne lepote i odlične potencijale, u Olimpijskom centru su prepoznali i doveli vrhunski tim koji je udahnuo život ovoj planini.

A, novi sjaj staroj lepotici vraća tim ljudi, na čelu sa Dejanom Ljevnaićem, direktorom Olimpijskog centra "Jahorina". Kako kaže, uradili su dosad i više nego što su planirali. Skijaška sezona na Jahorini je počela već 3. decembra, a samo tokom tog meseca skijalo je skoro 20.000 skijaša i bordera. To je, u odnosu na isti period 2016. godine, veliki pomak, jer je tada bilo svega 6.500 skijaša. Sve to odražava se i na prihode koji su 15 puta veći.

- Prvi put od 1984. godine radili smo na uređenju staza i sredili 6.222 metra staza po FIS standardima - objašnjava Ljevnaić. - Izgradili smo nove staze i vezne puteve u dužini od 15 kilometara, uklonili stare instalacije sa staza, pa je skijašima i borderima sada na raspolaganju 35 kilometara. Napravili smo i akumulaciono jezero od 95.000 metara kubnih, koje će se koristiti i u letnjoj sezoni za šetnju i boravak u prirodi, a tu su i vetroustavi u dužini od 530 metara, na vrhu planine, koji, osim za smanjivanje jačine vetra, služe i kao orijentir za skijaše.

Direktor Ljevnaić naglašava da je potpisan i ugovor sa najvećom svetskom kompanijom za veštačko osnežavanje. Radi se na sistemu, pa bi sezona mogla da bude produžena na 130 dana, umesto sadašnjih 60.

- Uvećali smo i broj prodajnih mesta sa šest na 12, i sva su modernizovana, a nema ni čekanja - kaže Ljevnaić. - Uz to, izgradili smo tri parking-prostora i angažovanjem ozbiljne firme za čišćenje puteva, eliminisali smo jedan od većih problema skijaša pri dolasku na Jahorinu.

PREDUZIMLjIVOST Dejan Ljevnaić

Malo više od 300 kilometara Jahorina je udaljena od Beograda. Vučka, olimpijsku maskotu, neke generacije još pamte, a ima i onih koji su uživali u alpskim disciplinama za žene, koje su se održavale upravo na Jahorini 1984. godine, u okviru Olimpijade. Generacije su prve skijaške korake napravile upravo na Jahorini, a verovatno su sa setom mnogi čekali da neko sredi ove staze kako bi im se vratili.

- Za najmlađe smo izgradili dva poligona za obuku, gde postoje pokretne trake od 100 metara i 70 metara, tjubing staze i dečiji gradić za igranje - govori Ljevnaić. - Omogućili smo deci iz Istočnog Sarajeva, koji obuhvata šest opština, besplatno skijanje. Dosad je to iskoristilo više od 500 mališana i svaki dan na skijanju imamo bar dve do tri grupe dece. Oformili smo i ski-školu "Bistrica". Cilj nam je da bogatim sadržajem koji nudimo kod najmlađih razvijemo ljubav prema planini i podstaknemo razvoj zimskih sportova.

UŽIVANCIJA Za najmlađe izgrađena dva poligona za obuku i igru

Na mesto direktora Olimpijskog centra "Jahorina", Dejan Ljevnaić je došao posle desetogodišnjeg iskustva, upravljajući različitim ski- centrima u Srbiji. Tada je imao priliku da pomaže u razvoju ski- centara u Crnoj Gori, Sloveniji, Hrvatskoj, Makedoniji i BiH.

- Za početak, posvetili smo se izradi novog vizuelnog identiteta preduzeća, sa ciljem da damo novo lice Jahorini - predočava Ljevnaić. - Uz to, ostali smo verni olimpijskim korenima. Tako nas je i Egzit, jedan od najboljih evropskih festivala, prepoznao kao ozbiljnog partnera, pa ćemo od 15. do 18. marta ove godine organizovati prvi Egzit festival 84 na snegu, na olimpijskoj Jahorini. Posvetili smo se i organizaciji FIS takmičenja, testnih trka i probnih za EYOF 2019. Olimpijada mladih će se održati upravo na Jahorini i ugostićemo mlade iz celog sveta, koji će se takmičiti u slalomu i veleslalomu.

Ništa od ovog, smatra Ljevnaić, ne bi mogao sam. Okupio je mali tim odabranih ljudi, ulagao u njihovo znanje, postavljao im izazove i zadatke i sada može u potpunosti da se osloni na njih, jer kako ističe, ne postoji iskusniji, obrazovaniji i stručniji tim u regionu.

"BISTRICA" SPREMNA ZA SREĐIVANjE

U HOTEL "Bistrica" ove godine nismo ulagali, ali bilo je nekih sitnih unapređenja i prilagođavanja gostima - govori Ljevnaić. - Broj noćenja i prihodi povećani su za skoro 20 odsto, a primarni cilj nam je da se poveća prosečna dužina boravka u hotelu. Smanjili smo i troškove poslovanja za više od 15 miliona KM. Sa kompanijom "Mercedes" ostvarili smo stratešku saradnju, čime smo Jahorini dali novi identitet.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)