Zbog krize u BiH zaboravili lokal

S. MIŠLjENOVIĆ

01. 09. 2016. u 09:42

Stranke iz Republike Srpske za predstojeće lokalne izbore spremile slogane sa nacionalnim temama. Vuković: Verovatno zbog zaoštrenijih odnosa u zemlji, nacionalno je na prvom mestu

Због кризе у БиХ заборавили локал

BANjALUKA - Kampanja za lokalne izbore u BiH, zvanično počinje od danas, 1. septembra, ali je nezvanično već počela. Stranke u Srpskoj već mesec dana bombarduju građane programima i sloganima. Najjače stranke u Srpskoj opredelile su se za jednostavne slogane, ali bez neke velike kreativnosti.

SNSD na izbore nosi slogan "Snaga Srpske". Najjača opoziciona partija SDS ide sa sloganom "SDS i ti - Zajedno možemo sve". DNS koji je u vlasti u Srpskoj sa SNSD i SP RS, vodi slogan "Mi znamo kako". "Socijalisti grade Srpsku" je slogan Scojijalističke partije. Opoziconi PDP kao glavni slogan stranke u nastupajućoj kampanji odlučio je da bude "Srpska mora bolje".

Ujedinjena Srpska je stranka od koje se mnogo očekuje na lokalu, a pogotovo u Banjaluci. Oni su izabrali slogan "Najbolje za sve".

Predsednik Ujedinjene Srpske, dr Nenad Stevandić, kaže za "Novosti" da je slogan osmislio tim stranke, zajedno sa jednom marketinškom agencijom.

- Mi smo Ujedinjena Srpska i mislim da iz imena stranke proizilazi i slogan da samo ujedinjeni možemo postići da bude "najbolje za sve". Već vidimo na terenu da je slogan odlično prihvaćen od građana - kaže Stevandić.

Ipak, sagovornici "Novosti" smaraju da stranke iz Srpske nisu pokazale kreativnost prilikom osmišljavanja slogana i da se radi o jednostavnim porukama koje su više-manje očekivane od stranaka iz Srpske.

Profesor na Fakultetu političkih nauka u Banjaluci Đorđe Vuković kaže za "Novosti" da u sloganima nema poruka iz kojih se vidi da je reč o lokalnim izborima.

- U sloganima preovladavaju univerzalne i nacionalne poruke stranaka. Prepliću se nacionalne i lokalne teme. Nacionalno je na prvom mestu, zbog sve složenije krize u BiH. Takođe, u porukama nema ništa originalno, jer imamo odsustvo programa partija na lokalu. Slogani su prilagođeni publici koja ne pravi razliku između lokalnog i državnog. Definitivno nemamo ništa originalno u sloganima stranaka iz Srpske, ali tako je i šire u regionu - ističe Vuković.


SVE JE UOPŠTENO

Dario Jovanović, direktor NVO "Koalicija pod lupom" kaže za "Novosti" da pre svega stranke moraju staviti lokalne teme među slogane i da one budu dominantne na lokalnim izborima.

- Iako je lokal osnova države i od lokala sve kreće, mi ne vidimo po sloganima da se stranke bore za građane u lokalnim zajednicama, već je sve uopšteno - ističe Jovanović.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije