PRAVI AVIONE I FIJAKERE: Svaka mlada na svadbu kao kraljica
17. 01. 2017. u 18:04
Nestor Slepčev, graditelj aviona i fijakera iz Čeneja, napravio prelepu, unikatnu kočiju i čeka prve putnike. U izradu uložio profit od prodaje dve letelice
.jpg)
Dve godine je uložio u izradu , Foto: D. Dozet
SA salaša Nestora Slepčeva, nedaleko od Čeneja pored Novog Sada, uskoro će na drum izaći kočija dostojna britanske kraljice Elizabete. Na njoj je ovaj neobični graditelj fijakera, ali i aviona, radio tačno dve godine, a u izradu je uložio sav novac koji je dobio od prodaje dve letelice, koje je, takođe, sam izgradio.
A sve je, kako priča Slepčev, dok na kočiju u zlatnoj i boji tamne trule višnje postavlja poslednje završne detalje, počelo pre pet godina, kada su mu "dosadili" klasični fijakeri. Napravio ih je pedesetak, najrazličitijih modela. Onda je, za promenu, uradio i Pepeljuginu kočiju - bundevu.
- Kočija koja je brzo našla kupca, pošto može da bude turistička atrakcija, podstakla me je da uđem u ovaj, mnogo ozbiljniji projekat - objašnjava Slepčev, dok priprema zlatnom bojom premazane lajsne od bukovine, koje je kuvao, kako bi dobile oblik prozora. - Kao uzor koristio sam kočiju kraljice Elizabete, ali uneo sam i neke svoje izmene. Moja kočija je malo duža, jer ima mesto za kočijaše, dok onom kraljevskom "upravljaju" konjanici na konjima. Duga je 5,5 metara, a sa upregnuta dva para konja, biće duža od šlepera.
Cela kočija, kako kaže Slepčev, napravljena je od čelika. Gotovo sve poslove na njoj je on sam uradio. Najteža mu je bila izrada rama od dvostrukih cevi, ojačanih čeličnim trakama, ukrašenim cvetnim gravurama. Sam "koš", odnosno kabina za putnike, napravljen je od metalnih ploča, a unutrašnjost je presvučena skupocenim teget brokatom samo za ovu namenu nabavljenim u Parizu. Teška je oko 1.500 kilograma i nisu je mogli nositi uobičajeni drveni točkovi, pa je dobila posebne, takođe čelične.
.jpg)
- Jedini drveni deo na ovoj kočiji, koja može da preveze osmoro ljudi, četvoro u "košu", kočijaša i pomoćnika napred, a iza je mesto za još dva putnika, su ždrepčanici, ili kako ih još zovu, vagiri, odnosno delovi na koje se kače konji koji je vuku - pokazuje Slepčev. - Kočija ima trostruki sistem vešanja, na gibnjevima ispod koša koji visi na kožom presvučenim gurtnama, takođe učvršećenim na polumesečaste gibnjeve, a gibnjevi su i na točkovima. Samim tim, garantuje udobnost, a svaka mlada, koja se u ovoj kočiji bude vozila na venčanje, sigurno će imati pravi kraljevski tretman.
AVIONI
PREZIME Slepčev dobro je poznato i ljubiteljima letenja. Naš sagovornik do sada je uradio više od 150 lakih aviona, replika, ali za trećinu umanjenih, poznatog aviona "Roda", iz Drugog svetskog rata. One su "odletele" u 37 zemalja, a i preko mora, u Ameriku i Australiju. Jedan od aviona stigao je i do Kine. U radionici - hangaru, završetak čeka još jedan avion, nastao po uzoru na model iz Drugog svetskog rata. Uskoro bi trebalo da poleti "štuka", ali umanjena za 50 odsto.

ČEZE
IZ radionice ovog neobičnog majstora, uz fijakere i avione, izlazile su i dvokolice koje vuku četiri konja, kakve smo mogli da vidimo u filmu "Ben Hur". Nedavno je završio jedne, koje su kupca našle u Hrvatskoj.
Marko
17.01.2017. 19:17
Još da mlada zna da kuva, pere, odgaja decu , a ne ko danas sve striptizeta do striptizete.....
a sta je sa slikama? zasto samo jedna? toliko teksta a samo pola slike, be razumem zasto tako.
Komentari (2)