Do Jadrana u Titovim vagonima

Nina VUKIĆ

29. 07. 2016. u 19:22

U večernjoj kompoziciji na pruzi između Beograda i Bara, tokom leta, i delovi "Plavog voza". U spavaćim i salon kolima putnici mogu da osete kako je to putovati u Brozovom stilu

До Јадрана у Титовим вагонима

Mnogi se prijatno iznenade kad uđu u vagone "Plavog voza" / Foto P. Milošević

VOZIO je Brežnjeva, Hruščova, Nasera, kraljice, princeze, prinčeve, Jovanku i Tita i ostale drugove i drugarice iz republičkih i pokrajinskih delegacija bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. A od početka jula, u jednom od najpoznatijih i najpopularnijih vozova u celom svetu, "Plavom vozu" uživaju i putnici koji odmor provode na Jadranu.

Večernji voz "Lovćen", na relaciji Beograd - Bar - Beograd, koji iz stanice u srpskoj prestonici polazi u 20.10, a iz Bara u 19.00, u kompoziciji od jedanaest vagona ima i spavaća i salon kola iz sastava "Plavog voza".

- Salon i spavaća kola iz sastava "Plavi voz" iz Beograda i ka njemu saobraćaju svakodnevno dok traje letnja sezona - kaže Željko Jovanović, šef "Plavog voza". - "Srbija voz" snizio je cene ležajeva za putovanje u njima, tako da su od 4. jula one iste kao i za ležajeve u spavaćim kolima iz redovnog sastava vozova. Putnicima je omogućeno da po povoljnim uslovima osete kako je to putovati u Titovom stilu.

Ipak, ne znaju svi korisnici srpske železnice da mogu da uživaju u vožnji vagonima iz sastava predsedničkog "Voza mira", pa je pravo iznenađenje kad krene ukrcavanje u poslednja dva vagona kompozicije za Bar, pre auto-kola. Prvo što se primeti je čistoća kako u kupeima, tako i u toaletima.

- Prijatno smo se iznenadili kada nam je osoblje pokazalo gde treba da se smestimo - priča Darko Pajković, koji sa suprugom i kćerkom putuje do Bara.


- Kada smo kupili karte nismo znali da ćemo biti smešteni u ovim vagonima. Niko nam na šalteru nije predočio da postoji mogućnost da po istoj ceni biramo kojim ćemo kolima putovati. Svakako da je mnogo prijatnije i udobnije u "Plavom vozu", a higijena je mnogo bolja.

Ima, međutim, putnika koji znaju za "jadac", pa sami traže kartu za luksiznija mesta.

ZAKUP "Plavi voz" može i da se zakupi, a o sastavu vagona, vrsti ugostiteljskih usluga i destinaciji - odlučuje zakupac. Cena zavisi od sastava voza i željene destinacije. U Svečanom salonu mogu se organizovati video-projekcije, sastanci, seminari, kao i svi ostali poslovni susreti. Raspored i tehnička opremljenost kola - klima-uređaji, parno grejanje, kvalitetno i pouzdano ozvučenje, omogućavaju održavanje "putujućih" manifestacija.

- Znam da tokom leta u sastav kompozicije do Bara idu i ovi vagoni, i kadgod ima mesta i imam mogućnosti, radije platim kartu za njih - priča Sloba Petrović, još jedan od putnika spavaćih kola iz Titove kompozicije.

- Uredno je, lepo održavaju higijenu, trude se.

Vozna karta do Bara iznosi 21 evro i toliko plaćaju putnici koji se odluče da do mora sede u drugom razredu. Za spavanje u kušet kolima, sa šest ležajeva, doplaćuje se šest evra. To je najjeftinija varijanta za spavanje.

- Najluksuznije je putovanje do Bara u kolima "Plavog voza" - dodaje Jovanović. - Za ležajeve u kolima za spavanje i salonskoj dubl kabini u jednom smeru, nova snižena cena je 20 evra, a u kolima za spavanje i salon-singl kabini, uz koju mora da se kupi i karta prvi razreda - 45 evra.

Putnici koji kupe karte za ležajeve u kolima za spavanje i salon kolima dobijaju i "lanč" paket, i sve vreme im je na usluzi pratilac kola. Putnici u salon kolima imaju mogućnost korišćenja TV sale, gde mogu da kupe i osvežavajuće napitke. Uz karte za ležaj putnici kupuju i vozne karte.

- Kapaciteti u kolima za spavanje su 10 kabina sa po dve postelje, ukupno 20 mesta, a u salon kolima pet kabina sa po dve postelje, ukupno 10 mesta. Tokom sezone svi kapaciteti su nam 100 odsto popunjeni - kaže šef "Plavog voza".


PREVALIO 600.000 KILOMETARA

"Plavi voz" izrađen je davne 1959. godine za putovanja nekadašnjeg predsednika bivše SFRJ Josipa Broza Tita. Voz je projektovan da zadovolji sve uslove za njegov prijatan boravak, kao i protokolarne obaveze tokom putovanja u zemlji i inostranstvu.

Maršal je njime prešao više od 600.000 kilometara putujući prugama kroz Jugoslaviju, ali i Francusku, Poljsku, Austriju, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Grčku i SSSR. Ovim vozom putovalo je više od 60 stranih državnika i delegacija među kojima su i najuticajniji lideri 20. veka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Утеривач

30.07.2016. 13:35

Железница је крвоток државе а наша је постала склеротична! Обнављајте те пруге већ једном! Са добром путничком и тертном железницом све креће!

alfa...!

31.07.2016. 09:02

Da,slažem se da je železnica kičma jedne države,ali dokaži to srpskim političarima.................