Saveznici nas bombardovali na Titov zahtev!

Boris Subašić

15. 04. 2014. u 21:28

Ubijeno više od dve hiljade srpskih civila. Beograd brutalno rušili tri dana uzastopno tako da ni žrtve nisu mogle da budu sahranjene. Partizansko vođstvo podsticalo ovakve akcije

KRVAVI Uskrs, kako je nazvano savezničko bombardovanje Beograda 16. i 17. aprila 1944. u kome je poginulo više od 2.000 ljudi, dugo je bio tabu tema, a ni danas sa njega nije potpuno skinut veo tajne. Dosijei Balkan er-forsa, koji je 1944. pod britanskom komandom 11 puta bombardovao Beograd i druge srpske gradove, i dalje su zapečaćeni. Britanski obaveštajac Majkl Liz bio je član vojne misije u Jablaničkom okrugu 1944. i gorko je zaključio da se Staljin sigurno grohotom smejao dok su saveznički bombarderi ubijali Srbe za račun njegovog pulena Tita.

- Intenzitet bombardovanja prevazišao je čak i napade nemačkog Luftvafea iz 1941. Za partizansko vođstvo svrha tih i ostalih bombardovanja nije bila vojničko već političko dejstvo. Cilj je bio da se stanovništvu pokaže ko su sada gazde - konstatovao je Liz.

Istoričari kažu da svako bombardovanje ima četiri aspekta: vojni, ekonomski, moralni i politički.

- Nećete pogrešiti ako politički razlog stavite na prvo mesto. Zabeleženo je da su prilikom bombardovanja Prijepolja partizani igrali kolo i vikali: „Neka vide četnici na čijoj su strani saveznici“. To sve govori - kaže prof. dr Pavlović.

Saveznici su bombardovali i druge okupirane južnoevropske gradove, ali nikada sa tako malo štete po Nemce i sa strašnim civilnim žrtvama kao u Srbiji. To potvrđuju i radiogrami Glavnog štaba JVUO upućeni vladi u Londonu.

- Kad je na nebu prestonice prepoznalo savezničke avione, stanovništvo je bilo obuzeto oduševljenjem. Svet je verovao da se avioni vraćaju posle bombardovanja neprijateljskih ciljeva u Mađarskoj. Tek kad su zatreštale prve eksplozije savezničkih bombi, stanovništvo je potrčalo u skloništa. Savezničko bombardovanje izazvalo je strašno razaranje. Na ulicama su leševi žrtava svuda - glasio je 20. aprila izveštaj iz Mihailovićevog štaba.

“PRIJATELjSKO“ RAZARANjE SRBIJE SAVEZNICI su bombe 1944. najčešće bacali na Niš, 15 puta. Na Kraljevo šest puta, Podgoricu, Zemun i Alibunar četiri puta, a Novi Sad tri puta. Smederevo, Nikšić, Ćupriju i Popovac kod Paraćina bombardovali su po dva puta. Razarali su i civilne ciljeve Sremske Mitrovice, Rume, Velikog Bečkereka, Kruševca, Peći, Kragujevca, Kovina, Pančeva, Velike Plane, Bijelog Polja, Prijepolja, Kuršumlije, Prokuplja, Vučja, Lebana, Grdelice, Podujeva, Raške, Stalaća, Mitrovice, Prištine..

Stradale su Bajlonijeva i Kalenićeva pijaca, prepune sveta, kao i Crkva Aleksandra Nevskog. Uništena je bolnica sa bolesnim srpskim zarobljenicima iz Nemačke koji su dovedeni na rehabilitaciju. Razoreno je prvo beogradsko porodilište. U prah su pretvoreni Centralni higijenski zavod, Dečja bolnica, Dečji dispanzer, Bolnica za zarazne bolesti, Dom slepih, Ortopedski zavod, Državni dom za mušku decu, Državni dom za žensku decu, dva doma za decu srpskih izbeglica iz NDH. Sravnjene su Terazije.

- Prema pouzdanim obaveštenjima Vrhovne komande Jugoslovenske vojske, na Beograd je palo 1.457 bombi prvog i drugog dana pravoslavnog Uskrsa. Porušeno je ukupno 687 zgrada, a 20. aprila je u ruševinama pronađen 1.161 leš. Broj teško povređenih bio je 1.468 - piše u radiogramu upućenom 21. aprila u London.

Kolone sa kovčezima protezale su se kilometrima beogradskim grobljima, kao nekoliko dana ranije u Nišu koji je, takođe, razoren „prijateljskim bombama“.

- Ja bih razumeo bombardovanje da smo mi zaraćena sila, pa da oni hoće da nas primoraju da kleknemo na kolena i da položimo oružje. Da nas primoraju na kapitulaciju. Pa zar mi nismo kapitulirali i pobacali oružje još onda kada smo se vezali za one koji su ove žrtve i prouzrokovali. Sada mi nemamo pred kim da kapituliramo, jedino ako oni hoće da kapituliramo pred Titom - rekao je tada niški okružni načelnik Jovan Barjaktarević.

Nesrećni čovek nije ni slutio koliko je blizu istine.

- Bi-Bi-Si je na Uskrs 1944. objavio vest da su saveznici na zahtev maršala Tita bombardovali Beograd. Na to je smesta reagovao Bogoljub Jeftić, poslanik jugoslovenske vlade u Forin ofisu, i uručio demarš zbog direktnog stavljanja saveznika na jednu stranu u građanskom ratu. Jeftiću je usmeno obrazloženo da saveznici bombarduju čitavu Evropu, pa ni Beograd nije izuzetak. Međutim u belešci Forin ofisa o tom događaju piše: „Nama bi bilo draže da Bi-Bi-Si nije objavio tu vest jer ovako imamo neprijatnu dužnost da objašnjavamo svoju politiku“. U britanskoj vladi je nesumnjivo postojala podrška Titovom pokretu - kaže prof. dr Momčilo Pavlović, direktor Instituta za savremenu istoriju Srbije.

Pod bombama su stradale čitave porodice

Na stav zapadnih saveznika o događajima i dobrim i lošim momcima u Jugoslaviji presudno je uticala grupa sovjetskih „krtica“ u britanskoj tajnoj službi SOE. Početkom Drugog svetskog rata oni su kao diplomci Kembridža, povezani salonskim levičarenjem i homoseksualnošću ušli u SOE i postali veoma uticajni. S njima je veoma blizak bio i Ficroj Meklin, Čerčilov izaslanik u Titovom štabu. Ova grupa je bila ključna i u lancu odlučivanja u Balkan er-forsu (balkanskim vazdušnim snagama), koji je bombardovao srpske gradove.

- Meklejn je smatrao da bombardovanje treba da „pomogne da se okonča građanski rat u korist partizana i potvrdi ih kao jedinu snagu otpora u Jugoslaviji“. Početkom aprila 1944. Čerčil je u London pozvao svog izaslanika kod Tita, brigadira Meklejna i Vladimira Velebita, koji je bio Titov oficir za vezu prvo s Nemcima a potom s Britancima. Oni stižu u štab generala Vilsona, komandanta Sredozemlja 15. aprila, a već sutradan je prvi put bombardovan Beograd - kaže Miloslav Smardžić, autor knjige „Krvavi Vaskrs 1944“.

UBIJALI SAMO ZA CIVILE PRILIKOM savezničkih bombardovanja Beograda nije pogođen nijedan nemački cilj od strateškog značaja, zabeležio je Miodrag Mija Jakšić. - Umesto toga, pogođena su uglavnom civilna naselja. Najgore je tih dana prošlo Pašino brdo. Iz „letećih tvrđava“ padali su „tepisi“ bombi na ovo beogradsko naselje. Tu je poginulo najviše Beograđana, a i porušeno najviše kuća - zapisao je Jakšić, koji je preživeo sva saveznička bombardovanja Beograda.

Engleske vazduhoplovne snage su uglavnom bombardovale preko dana, a strateška bombardovanja s bezbedne visine i noćna bombardovanja obavljali su Amerikanci.

- Uspostavljena je koordinacija između Balkan er-forsa, odnosno komande u Bariju i misija koje su se nalazile pri vrhovnom štabu NOVJ i glavnim štabovima republika koji su slali svoje predloge za bombardovanje o kojima su odlučivali Meklejn i Tito - kaže prof. dr Pavlović.

Za razliku od Edvarda Kardelja, koji je odlučno odbio predlog da se bombarduje Ljubljana, i Tita, koji uprkos zahtevima saveznika nije dopuštao da se ruši Zagreb, komandant Glavnog štaba NOVJ za Srbiju Koča Popović i britanski obaveštajac Džon Heniker Mejdžor sipali su predloge kao iz rukava.

-Popović je određivao ciljeve, a da uopšte nije bio u Srbiji. U seriji radiograma Vrhovnom štabu on ne samo da traži da se bombarduje neki grad, Leskovac, Niš, Beograd, čak i određene ulice. Mejdžor to šalje Meklejnu, koji predlog analizira sa Titom i informaciju koja ide u Bari u komandu Balkan er-forsa. Ta linija odlučivanja ide preko Meklejna i Tita, a Balkan er-fors bombarduje po vojničkim procenama samo kada u preletima uoči neprijateljske ciljeve - kaže prof. dr Pavlović.

Bombe namenjene Hitleru pogađale srpski narod


“NEDELjA PACOVA“

SPREGA u bombardovanju srpskih gradova 1944. između partizanskog vođstva i Balkan er-forsa naročito je funkcionisala tokom operacije „Retvik“ („Nedelja pacova“).

- „Nedelja pacova“, koju je izmislila Meklejnova misija, zaista je bila jako nesrećan naziv. Bila je to vežba namenjena hvatanju Nemaca prilikom njihovog povlačenja iz Grčke preko Srbije. Ovaj cilj nije ispunila tako da je armija od 100.000 ljudi obavila uredno povlačenje. „Nedelja pacova“ je za Tita je bila ofanziva za oslobađanje Srbije od Mihailovića i lojalista i usput od svih protivnika komunista, stvarnih ili potencijalnih - kaže Liz.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (151)

nije tito izmislio komunizam

15.04.2014. 22:11

@ma - Komunisticka partija je mnogo pre rata postojala i delovala u srbiji i te kako!a ovo za bombardovanje je poznato

Pravnik

15.04.2014. 22:24

@ma - Rusi su ih doveli, dok su braca cetnici bili okrenuti zapadu. Da su cetnici dosli na vlast, vec odavno bi bili clanica NATO pakta i EU.

Juznoprugas

15.04.2014. 22:25

@ma - Komuniste su Englezi doveli na vlast! Kakva crna crvena armija covece.Verujem da ce biti pameti u Srbiji i da ce mo kad tad vratiti milo za dragoEnglezima i Britanskoj kruni za svo zlo koje su nam naneli kroz istoriju!Da Srbija trazi od mene da uradim nesto protiv Engleskih i Britanskih naciolanih interesa.Sigurno bih to uradio sa odusevljenjem!

Немања

15.04.2014. 22:25

@ma - Да, али неби успели ништа без Црвене Армије.

Logic

15.04.2014. 22:35

@ma - Ovo za bombardovanje je poznato, tačno. Ali je sve manje ljudi kojima je poznato. Treba to "poznato" ponavljati da se ne zaboravi, da se nauči, da se podnese u lice onima koji stalno ponavljaju da treba zaboraviti, raskrstiti sa prošlošću. Mnogi su dobrano ostali verni idejama svojih ideoloških otaca, mada su partijska imena bila drugačija. Zar nije traženo nedavno da se Srbija bombarduje? Tražili su oni koji veruju u milosrdne anđele i bili zajedno u tome i Srbi i Nesrbi.

zvaka za naivne

15.04.2014. 22:50

@ma - демократија и комунизам су у блиском сродству рођени,не залуђуј се

зокс

15.04.2014. 22:52

@ma - Јужнопругаш,Стаљин и Рузвелт су поделили на тај начин да Југославија иде под Стаљинов утицај,а Грчка под Рузвелтов,амерички,утицај,а Черчил се побунио против тога,али није могао ништа јер су да ова двојица надгласали!И то је било у Јуну месецу 1943.године у Техерану на конференцији!И управо те 1943.године је почела и минимална помоћ Чича Дражи да јењава и то обилато!Да би се српски народ спасао Краљ је морао рећи народу да се приклоне "ћопавом",а можеш мислити како је било Краљу у тим тренуцима

Otac Grigorije

16.04.2014. 01:09

@ma - Podela interesnih sfera na Cetvrtoj konferenciji u Moskvi oktobra 1944. Rumunija 90% ruska,10%zapad Grčka 90% britanska,10% ruska Jugoslavija 50-50% Mađarska 50-50% Bugarska 75% ruska 25% zapadni saveznici

vita-brevis

16.04.2014. 03:31

@ma - ..."а можеш мислити како је било Краљу у тим тренуцима". A i Vama, svo ovo vreme?

djordan

16.04.2014. 03:55

@ma - A sto bi se usrecili sa NATO i EU! Pa i slepac vidi sta se desava - samo ti ne vidis.

tihi

16.04.2014. 04:16

@ma - Cetnici nisu mogli pobediti jer su radili sa Njemcima, a oni su izgubili rat. Da nije bilo partizana Ruske jedinice bi zauzele Srbiju ib bili bi pod ruskom cizmom zauvek. PS. Jesi li zaboravio Kragujevac i Kraljevo?

Неђо

16.04.2014. 06:10

@ma - Без краља, не ваља. "Из мрачнога сину гроба Српске круне нови сјај Свануло је ново доба Нову срећу, Боже, дај!" Братство и Љубав побеђују увек!

ranko75

16.04.2014. 07:36

@ma - Ako bi davno bili clanice zlocinackog NATO pakta i americke EU, bolje je sto cetnici nisu dosli na vlast.

ranko75

16.04.2014. 07:45

@ma - NOP je sve do 1944 dobijao materijalnu pomoc iskljucivo sa zapada,a tek 1944 u zavrsnim borbama crvena armija je primila ucesca u isterivanju nemaca.Tito je poveo komuniste u NOB vec 1941.Tako da je bolje izucavati istoriju nego tvrditi da je crvena armija dovela komuniste na vlast.Fitcroj MacClin je Cercilu pisao:Tito ce biti vezan za Moskvu i komunizam,i on ce biti najveci kandidat za vlast bez obzira da li mu mi pomognemo ili ne.On najvise i unistava nemaca.Znaci video je u Titu lidera.

ranko75

16.04.2014. 07:52

@ma - Na Jalti su rekli Jugoslavija fifti-fifti, ali im je Tito pobrkao dogovor. On za zivota nije bio copav.Copav covek hramlje, a njega kada su poceli da lece,onda je i umro ne dizuci se iz kreveta,tako da rec "copavi" govori samo o tvojoj zlobi i mrznji prema tom coveku.Kako je bilo kralju i tim trenutcima. Pa ko ga je terao da bezi iz zemlje,sto nije ostao kao Tito i borio se.Ovi su iz Beograda pobegli u London da se ne bore,a on je iz Hrvatske dosao u Beograd da se bori.Vlast je on zasluzio.

ranko75

16.04.2014. 08:05

@ma - Ne treba da raskrstimo sa prosloscu nego treba da od nje crpimo nadahnuce koristiti momente u istoriji koji nam daju osnov za to. Ali mi iz istorije mozemo koristiti momente koji ce da nas unazade,ako je to inspiracija za vecitu konfrontaciju.Istorija je kao kada pravis vino. Ima i komina,pa se od nje neces ugojiti,znaci valja vino a ne komina.Treba jos znati i meru,jer ako pijes vina malo dobro je, a ako mnogo ne valja.

Sajder

16.04.2014. 08:16

@ma - Tacno tako, ebo te. I sada kao stari prekaljeni natovci (nutsi) bi jurisali na svoju slavsku bracu Ruse.Davno sam govorio, da je Draza ostao, Juga ne bi opstala ni 5 dana. Niko ne bi Hrvate, muslimane (nad kojima su cetnici pocinili zlocin) ubedio da bi im Draza bio dobar. Uostalom Draza nije imao zvaku za zajednicki zivot u Jugi. On je mislio da to moze samo oruzjem i to kad okupator vec bude porazen.Uverili smo se da Zapad ne mozemo bas da varamo. Probali smo, ne ide.

deki

16.04.2014. 08:35

@ma - Upravo tako, ako vec, u komentarima, isticemo Srpstvo, onda da se kaze da nije samo Tito kriv za bombardovanje Beograda, vec kako tekst govori, ciljeve je odredjivao njegov general Koca Popovic, a ja pitam koliko Koca Popovica danas ima u Srbiji?

mnenad

16.04.2014. 08:43

@ma - Obrnuo si, Čerčil i Staljin su pravili podele, međutim što se Jugoslavije tiče, tu je trebalo po dogovoru biti pola/pola uticaj, ali neko se nije pridržavao dogovora.

Ђорђе

16.04.2014. 11:50

@ma - Баш добро речено. Од Техерана 1943. политика савезника се окренула у корист Тита. Краљ се мало питао у свему. Черчил га је, након Техерана позвао и директно му саопштио заокрет у политици. Убрзо након тога, Краљ Петар II је јавно признао Тита, сменио Дражу Михаиловића са места министра војног у влади Краљевине Југославије. Тада бравар почиње преговоре са Шубашићем око избора нове владе. Све у свему, заокрет савезника и разлози за то остају велика мистерија.

Zeka

17.04.2014. 00:22

@ma - Kralj (monarh) ne mora nista. Pogotovo protiv svojih interesa. Ipak, ako se desi da ga neko na nesto primorava, onda se postavlja pitanje kakav je to kralj i da li je jos uvek kralj. Tvoje crno-belo gledanje na proslost ima podlogu u slabom poznavanju cinjenica i hronologije dogadjaja. Cak i onih najvaznijih kao sto je konferencija velike trojice u Teheranu. Tvoje tumacenje istorije je kao folk-parada. Povrsno, ostrasceno, pomodarsko...

Сузана Коризма

23.04.2014. 22:57

@ma - Комунисте је подржао Черчил и захваљујући његовој подршци Тито је дошао на власт, дакле нису их совјети довели на власт. Црвена армија је ослободила Србију од фашиста!

Nele

15.04.2014. 21:46

E braco I sestre, mi iz svega ovoga iz istorije nikakvu pouku da izvucemo. Okrenuli smo se jedni protiv drugih, pljackamo se medjusobno, iz afere idemo u aferu mesto da se ujedinimo I napravimo od Srbije bolje I perspektivnije mesto za zivot. Da budemo toliko jaki da nam se vise nikada ovako nesto ne desi.

Afrika

15.04.2014. 22:17

Nijedan neprijatelj nije naneo toliko zala srpskom narodu kao sto su to ucinili komunisti. Ovaj slucaj je bio tek pocetak. Sledilo je: nasilna oduzimanja imovine, premestanje fabrika iz srbije u druge republike, naseljavanje alb.na kosovo uz iseljavanje srba (prisilno), nezainteresovanost za ustaske zlocine i zlocince, bravar nikada nije posetio jasenovac ni jedan drugi logor itd...A srbi mu i dan danas stavljaju cvece na grob.Treba to izmestiti odavde pa neka mu se poklanjaju u zagorju.

djile

16.04.2014. 07:29

@Afrika - Zato nam se istorija ponavlja. Pa i dan danas najvise tzv srbi zale za copavim. Sada pravimo istu gresku. Guramo se nacionalnom neprijatelju u straznjicu, opet radi "obecane buducnosti, i boljeg zivota". Opet bratstvo i jedinstvo ali sada "europskih naroda i narodnosti". Treba li da nas u buducnosti strada jos 2 miliona, da bi se dozvali pameti, i okrenuli Bogu i Hriscanskim vrijednostima koji u EU ne postoje!? Izgleda ni tada. Od istorije nismo nista naucili. Pacijenti bez lijeka.

ranko75

16.04.2014. 07:34

@Afrika - Lazes da Tito nije bio u Jasenovcu.Druga je stvar sto je on smatrao da treba rane leciti,a ne sipati so na rane.Da je poceo da akcentuje unutrasnje zlocine, imali bismo 93 godinu vec 1945, i nikada i ne bi imali jednu zemlju i tako brz i miran razvoj.Sa takim gledanjima kao vase je i doslo do 1993.Sve posteno,samo istina i nista osim istine,pa u klanje.Ne treba nam istina ako ona vodi u zlo.Istina je kao noz,moze se sa njime seci hleb,a moze se klati covek,zavisi kako je koristis.On je bio mudar

jovo

16.04.2014. 08:44

@Afrika - Ma nemoj. Ako je Srbima bila tako loša Juga zbog čega ste je "branili" od Slovenaca i Hrvata 90tih?

зокс

16.04.2014. 09:44

@Afrika - Африка,сваком људском бићу се зна порекло,ко је,од кога је,а за бравара НИКО не зна ни ко је,ни одакле је,нити ко су му родитељи!Нека ми неко од љубитеља "друга и дела" каже како се ѕову отац и мајка бравара?

зокс

16.04.2014. 09:59

@Afrika - ранко,не лаже него говори ИСТИНУ,а то што ти живиш и даље у лажима бравара је твој проблем!Теби ни поред оволико доказа се очи не могу отворити!Јад и беда!Истина јесте болна!

зокс

16.04.2014. 10:32

@Afrika - јово,ни један Србин који је свестан националног бића и припадању томе бићу није бранио Југославију него је бранио српски народ,који је био изложен терорисању оних који су увек били на супротној страни у свим досадашњим ратовима,а биће и опет на супротној страни!Јер су то подрепашки назови народи!

зокс

16.04.2014. 11:34

@Afrika - ранко75,коју једну земљу јадниче???Па усташе,јанези,балије,шипци,су желели само онакву државу какву данас имају,или теже ка томе да је имају,а то је етнички чиста држава каква и јесте код усташа и јанеза,а и балија!Свести % осталих по узору на запад на неких 2% и завршен посао!Шиптари су етнички очистили,само још да добију државу и до даљњега су завршили посао!

Zeka

17.04.2014. 00:07

@Afrika - Politika bratstva i jedinstva je propala. Pokazalo se da je u pitanju bila zabluda. Insistiranje na Jugoslaviji u poslednjem (gradjanskom i verskom) ratu imalo je svoj politicki rezon. Ne zbog Jugoslavije ili jugoslovenstva, vec zbog jedinog legalnog okvira jedne jedinstvene drzave u kojoj su svi Srbi ziveli na okupu. U suprotnom, podmetacine u vezi sa toboznjim zlocinackim poduhvatom za stvaranje neke velike Srbije, bile bi potvrdjene, a pravedna borba srpskog naroda zigosana jos jednom lazi!

Немања

15.04.2014. 22:19

Комунисти су упропастили све вредности које су постојале и довеле нас до овога данас.

ranko75

16.04.2014. 07:26

@Немања - Kada je arcibal Rajs pisao kakvi smo mi srbi nije bilo komunizma,pa nam je covek pokazao koliko smo truli,da coveka koji je u brasno dosipao pesak, i taku smesu slao vojnicima na front,1918 postane ministar.Zar ubistvo Karadjordja i raznih kraljevskih porodica u Srbiji nije dokaz da imamo dovoljno trulezi do komunista.Vreme komunista nije ni bolje ni gore od drugog vremena,za vreme njega smo kao drustvo bili mobilizovaniji i brzo od agrarne zemlje postali industrijska,a ostalo je sve nase delo.

Bosko

16.04.2014. 23:47

@Немања - Kako smo "postali" "industrijska zemlja". Kada se završio rat komunisti su shvatili da nemaju članstvo pa su brzo primili 300 hiljada najveće fukare u članstvo. A kada su shvatili da nemaju radnike, (a komunisti su "avangarda radničke klase" ) maksimizacijom zemljišta uništili su porodične zadruge i poljoprivredu u Srbiji i poterali seljake u grad. A onda je Tito razmontirao 1000 fabrika iz Srbije i poslao u sloveniju i hrvatsku, da se prvo razvije "zapad"... Sve je vaše delo ranko 75

mile969

15.04.2014. 22:28

Svako bombardovanje od saveznika je bilo na zahtev Tita i njegovog štaba. Bombardovano je mnogo gradova u Srbiji i Crnoj Gori gde nemci nisu imali skoro nikakve gubitke, već je je ginulo stanovništvo i rušene su kuće i zgrade. Da bi se pokazali da su oni neka vojska i neki faktor na terenu

Charlie

16.04.2014. 01:22

@sudija - Ma kako to mislis? Pa znalo se, nego niko nije smeo da nista kaze jer bi zavrsio ili u Zvezdarskoj sumi ili na starom sajmistu. Oni koji su rekli nesto protiv jos uvek pocivaju tamo, ostatak koji je govorio pobegao je preko pred komunistickom cistkom, a ostali deo stanovnistva je poverovao komunistickoj propagandi da je "domaci izdajnik" pobijen do kolena.

boban

16.04.2014. 06:03

@sudija - @sudija,smijesan si ,ko bi to po tebi bio ko bi ispalio brozu metak u glavu,,,,mozda neko od rvata,,,,srbi ,crnogorci,,nebudi smijesan covjece,,pa broz uopste nije koristio toalet papir,,,

ranko75

16.04.2014. 06:36

@sudija - Hocete da kazete da se nije znalo da su nas zesce bombardovali englezi i ako smo mi njih smatrali zaveznicima nego Hitler,koji je bio neprijatelj?Saznalo se je i to da je Tito nekoliko puta molio da bombarduju prugu koja vodi u Jasenovac,pa englezi nisu hteli.Nije Tito trazio da oni uniste Beograd,nego da pomognu isterivanju nemaca.To samo govori da su englezi nas koristili da ubijamo za njih nemce,a u stvari su nam neprijatelji.

srbin

16.04.2014. 07:17

@sudija - znalo se samo se cutalo! I kralj je pobedio posle rata na izborima pa su bili ponisteni!

siroma

16.04.2014. 08:21

@sudija - Znalo se ovo i mnogo sta jos pa ste ga opet slavili. I opet pored svega slusam price "kako je za vreme tite bilo lepo".

Milos

16.04.2014. 08:48

@sudija - Voleo bih da si u pravu. Da je ovo i pre saznala većina stanovništva bi velikog vođu na žalost i dalje gledala istim očima... Pa i da sada ove informacije podeliš sa većinom gotovo bi svi počeli priču kako se u njegovo vreme bolje živelo i slično. Na žalost skoro niko ne zna da je maršal bio jedan od najvećih uništitelja srpskog roda i duha

Мајстор

16.04.2014. 08:49

@sudija - Знало се за ово. Али тада су карте већ биле подељене. Није ово било показивање народу на чијој су страни "савезници". Него утеривање комунизма у Србију.

dododo

16.04.2014. 10:20

@sudija - Pa gde ti je pamet, na starom sajmistu i u Jajincima u kolaboraciji sa nemcima su vrseni stravicni zlocini. Od 1941 do 1944 godine rame uz rame sa Nemcima su se Nedicevci borili protiv svog naroda, pa zar je malo da se cetri godine unistava svoj narod. Bombardpvanje je bilo namenjeno Nemackim jedinicama koje su se povlacile preko Srbije, pa niste trebali zajedno sa Nemcima da bezite iz Srbije. Odluka o bombardovanju je doneta u stabu Saveznika.

Zeka

16.04.2014. 23:54

@sudija - To da je "domaci izdajnik" pobijen do kolena, zaista je komunisticka propaganda. Danas se vidi da je takvih itekako preteklo. I danas zavrsavaju svoj kvislinski posao. Imaju cuvene i "pragmaticne" principe kao npr. - sto bi se borili protiv jaceg - ne moze shut s rogatim - neka veliki rade kako zele, a mi cemo da cutimo - cekamo pogodniji trenutak... I tako im u cekanju prodje vreme. Zrtava nema, fala Bogu. A narod i drzava? Zna se - odose na dobos.

Сузана Коризма

23.04.2014. 22:33

@sudija - Кад је бомбардовање било намењено Немачким јединицама, што не погодише неког Немца, већ само цивиле, жене и децу? Немачки губици су били минимални зато што њих и нису гађали!

dule037

16.04.2014. 00:25

Čerčil je jednom prilikom izjavio da je velika greška bila dovođenje komunista na vlast. Inače, martovske demonstracije protiv trojnog pakta su bile organizovane od strane engleske obaveštajne službe, a koštalo ih je svega 100.000£, toliko su platili aktivistima da dignu pobunu i potpale narod protiv kralja.

зокс

16.04.2014. 10:06

@dule037 - дуле037,нису Енглези довели комунисте него американци(ционисти)који су знали да православљу могу велику штету направити управо са комунизмом,деградирање нације,безбожност,јер нису војно могли урадити ништа!

lemi-ch

16.04.2014. 00:28

Bombardovanje je narucio Tito preko Koce Popovica a placeno je posle 2. Sv. Rata Rezervom Zlata Kraljevine Jugoslavije koje je bilo deponovano u Americi. Ovim putem bih da se zahvalim "napokon " nasem novinarstvu da su smogli snage da objave nesto sto se vec odavno zna ali se iz politickih razloga moralo prikrivati. Nisu nama potrebni ni BBS niti bilo ko drugi da saznamo istinu znamo je mi sami. Zrtve bombardovanja od Aprila pa do kraja Septembra 1944 su u pojedinim sredinama i do 5 puta veca .

lemi-ch

16.04.2014. 00:31

Zirtve bombardovanja od strane saveznika od Aprila do kraja Septembra 1944 su toliko velike da se prikrivaju i do dana danasnjeg jer pod tepisima bombi je vise stradalo nego sto su nemci pobili od 1941 pa do 1945 godine.

Pedja

16.04.2014. 00:37

Pri ''saveznickom" bombardovanju ubili su mi dedu. Neka im Svevisnji sudi, a ovima "nasima" sto su to pripomogli i seirili, dabogda im zemlja kosti izbacila.

зокс

16.04.2014. 10:04

@voja - воја,многе наше несрећнике неће памет ометати да то и ураде!Јадни они,а и ми са њима таквима!

Nenad

16.04.2014. 01:35

Niti mrzim Tita niti volim. I sve je to mozda tacno. Ali da mi neko kaze da li je postojao lepsi i bolji period od 70-ih 80-ih godina u istoriji naseg postojanja od oko 1500 god??? Kada??? Jos uvek prezivljavamo zahvaljujuci tome stecenom tada.... Vise mi se svidja to od americke demokratije koja je dosla posle Tita....

Milan

16.04.2014. 01:45

A bio sam mali i morao vikati " za tita i partiju ". Danas mi cerka kaze da nista nije u boljoj situaciji ona . Ona mora vikati za djindjica , vucica ... i EU.

Milos Nedic - Beograd

16.04.2014. 01:52

Kraljevi pobornici su doveli do ovoga blagostanja koje imamo danas.Lepota.Nije bilo lako sve ovo napraviti sto imamo danas a sve svojim radom i odicanjem.zato jedemo zlatnom kasikom i imamo pticijeg "mleka". Umri bedo , i Bogu si teska,.i tako nas osta 500/600 "pravi" plave krvi Srbalja.

Deki

16.04.2014. 11:23

@Milos Nedic - Beograd - Miloše, nisu kraljevi pobornici vladali poslednjih decenija ovom zemljom, već titini pobornici, preskočio si taj bitan detalj u svojoj mudroj "besedi".

Joca, Keltski Srbim

16.04.2014. 02:11

Izgradnja 'kuce u cvecu' i sahrana Tita u njoj je isto kao kada bi u Aussvicu sahranili Megelea i podigli mu veliki spomenik gde bi nacisti dosli da mu se klanjaju. Tito je uradio Keltskim Srbima isto sto je Mengele uradio Jevrejima. Zar huliganske komunjare nije sramota da se rugaju Srbiji i Keltskim Srbima? Keltski Srbi, na vama je da sada odlucite sta da uradite saspomenikom ubici Srba i unistivacu Srbije - kuca u cvecu , podignuta ubici Srba. U istoriji covecanstva nisu se dizali spomenici u

lud zbunjenog

16.04.2014. 04:10

u celom svetu se amerika i engleska "borile" protiv komunizma jedino u jugoslaviji se borili za komunizam

ovo je propaganda

16.04.2014. 04:22

uveren sam da ste u stanju da napisete da je NATO Bombardovanje narucio licno Predsednik Milosevic ,pa nije Tito trazio da nas Hitler okupira , ocrnjujete Tita , a punih 20 godina traje otimacina i rasporadaja fabrika koje su izgradjnene u njegovoj epohi , ovo neofeudalci prisvojili su TITOVE fabrike koje su kupili za 3 eura ,najbolje da napisete da je TITO kriv sto je Gestapo streljao Omladinu u Kragijevcu ,a da SS nije kriv

Lune

16.04.2014. 05:08

I posle svega ovoga sto ste napisali jos uvek drzite Kucu smrada sa najvecim ubicom Srba, u Beogradu. E moji Srbi, neka vam je na cast. Nikada se mi Srbi necemo opametiti Lune

Miodrag

16.04.2014. 05:21

Nisu Beograd rusili komunisti, nego bas kapitalisti, Englezi. Staljin nikad nije mombardovao Beograd, nego ga je oslobodio pesadijom, u oktobru 1944 godine, prilikom cega je poginulo oko 2000 Sovjetskih vojinka a ranjeno oko 4000. Nejasno je zasto krivite komuniste za ono sto su ucinili kapitalisti imperijalisti? Ima li neko ovde sa zdravim razumom da ukaze na to?

зокс

16.04.2014. 10:20

@Miodrag - Миодраг,овде се осуђује само бравар,коме не знате ни ко је,ни одакле је,нити ко су му родитељи?

Deki

16.04.2014. 11:18

@Miodrag - Po tebi Zoks ima da ispadne siroče na kraju, još ćemo da ga zavolimo. Da nije i njega odgojila vučica? Ko zna ko je njega podojio... :) Pozdrav!

зокс

16.04.2014. 11:47

@Miodrag - Деки,наравно да има родитеље,али је исто тако истина да нико не зна ко су!Нити је ико икада поменуо њихова имена и презимена!Нити ће се икада сазнати!Глупим и наивним Србима је подметнут!

SRBIN

16.04.2014. 07:14

Srbi su bili zabludjeni i ceo 20-ti vek su ziveli podmiceni lazima i prikriveni istini. Ja za ovo nisam znao a rodjen sam odmah posle rata. To je umetnost, toliko godina sakriti istinu. Dali je to sve, jos se nezna. Ja ne verujem. Sve te jos ubedjene Komuniste treba sada pitati kako se osecaju i sta oni misle. Ko za to treba da odgovara. Najverovatnije niko.

ranko75

16.04.2014. 07:20

Samo bolesni umovi mogu da pretpostave da je Tito rizikujuci zivot za oslobodjenje zemlje od fasista trazio da tu istu zemlju uniste saveznici.Tim istim umovima je logicna teza da su nam ga poturili,da je bio zamenjen i da nije to isti taj iz Kumrovca,i ako je vestacenje nepobitno dokazalo da je to bas taj iz Kumrovca.Za mene logicna verzija da nas srbe englezi i ameri razmatraju kao saveznike rusa,pa jos posle u "komunizmu" sovjeta i da se celo vreme do dana danasnjeg tako prema nama i ponasaju

зокс

16.04.2014. 09:57

@ranko75 - ранко,где ли си ти залутао,јадан не био?Реци нам Ранко како се зову отац и мајка бравара,пошто знаш да је из Кумровца?

Hrecegovac

16.04.2014. 10:15

@ranko75 - Ti si revnosni Titov pionir i upravo zbog takvih je i bombardovan Beograd! Zbog takvih kao ti, Koča Popović i slični! Samo među Srbima se takvi rađaju, zato i jeste baš Beograd bombardovan bezbroj puta, a Ljubljana i Zagreb nijednom! Teško nama sa nama!

зокс

16.04.2014. 10:35

@ranko75 - Херцеговац,мислиш да је он способан да постави себи питање зашто Загреб и Љубљана нису никада бомбардовани?Није он то у стању!Да се толико тај деградирани комунизам усадио као у нашем народу није нигде познато!

gago

16.04.2014. 10:39

@ranko75 - зокс - Какав бравар,обични помоћник ковача а то није ни "б" од бравара?!Како му пишу хвалоспеве,непоменик ће постати инжињер машинства!!!

зокс

16.04.2014. 10:43

@ranko75 - гаго,у праву си!Чини ми се да ће га наши "бистроумни"Срби направити,прогласити,дипл ИнГињером!

ff

16.04.2014. 12:02

@ranko75 - јесте он био из Кумровца...прочитајте књигу "Утопија на власти"Немојте да се чудите,демократија или комунизам,у суштини нема разлике...

jovandeka

16.04.2014. 07:27

Nikako četnici da napišu novu istoriju,pa im se u tom pisanju novi izvori činjenica su i neki obaveštajci,a za čije izjave nema ni jednog dokumenta.Razlog bombardovanja Beograda 1944 se mogu naći u vojnim planovima Saveznika,a to se može valjano istražiti.Istina je da kod ovakvih bombardovanja najviše strada civila,a najmanje vojnika,pa je otuda to bombardovanje Beograda je velika šteta za srpski narod.

ranko75

16.04.2014. 07:58

Mi smo poznati da jako umemo da budemo hrabri da kritikujemo i pljujemo coveka iza ledja i kada umre.Gde su bili nasi srpski politicari da izraze neslaganje ako politika nije bila dobra za Srbiju?Zasto su dozvolili da ih on vodi u NOB i kasnije.Pa zato jer je pokazao da ima petlju,da je lider.Pod njegov barjak su dolazili iz svih nacija,a svi dru8gi dobri samo za svoju.Pod njegov barjak su stali i nesvrstani.Kamo srece da Putin ume tako,ne bi sada cepali Ukrainu,on bi vec imao SSSR obnovljen.

зокс

16.04.2014. 11:24

@ranko75 - Ranko75,још ми не одговори Ко је бравар,одакле је и Ко су му отац и мајка!

Faust

16.04.2014. 12:48

@ranko75 - "Gde su bili nasi srpski politicari da izraze neslaganje ako politika nije bila dobra za Srbiju?" bili u logorima il 2m ispod zemlje, svako ko je rekao ista protiv tita...

Bombe - Bombe...

16.04.2014. 09:50

Ne vidim razliku izmedju bombardovanja Srbije 1944 i 1999 god. U oba navrata je bilo borbe protiv neprijatelja, samo sto ni u jednom ni drugom nije neprijatelj pobedjen da jeste ne bismo citali ovakve clanke.

radovan

16.04.2014. 09:51

Koča Popović,Ranković,Djulas ,pop Vlada Zečevic i drugi srpski komunisti su bile najobičnije budale u rukama Josipa Broza.Idete i sada da mu se na njgovom grobu polonite dok nemate pojma gdje je sahranjen Drađa Mihailović.

зокс

16.04.2014. 11:01

@Nikola Zlatibor - Боли истина,је ли Никола?Знамо ми то!И наше старе болела је лаж ево скоро 70 година!

Deki

16.04.2014. 11:11

@Nikola Zlatibor - Mnogi su bili zavedeni, mnogima je komunizam bio šansa da "stanu na noge" i malo se okuće, ali danas, posle svega, da neko ovako razmišlja i brani očigledan ideološki promašaj... ne mogu Nikola da verujem. Pretpostavljam da je kod tebe i većine tvojih istomišljenika, sada proradio čuveni srpski proizvod-inat, nema racionalnog objašnjenja vašeg stava.

зокс

16.04.2014. 11:45

@Nikola Zlatibor - Деки,и ја могу и оправдавам да младо чељаде буде наивно и заведено,али кад то маторе дртине у мојим годинама не капирају..............шта рећи осим ужас!

Deki

16.04.2014. 12:46

@Nikola Zlatibor - Zoks, moraš imati i malo razumevanja, nije svejedno priznati sebi, da ti je život prošao u "veselju". To su teške stvari, ali ja bih barem ćutao i pokrio se tim velikim ušima.

Zeka

16.04.2014. 23:15

@Nikola Zlatibor - Istina je kompleksan pojam. Kada se iznosi na parcice, zove se poluistina. Nije lako doci do istine. Da je lako, svi bi studirali istoriju i diplomirali za nedelju dana. Pitaj istoricare kako se do istine o proslosti dolazi. Postoji citava naucna metodologija. I to samo za utvrdjivanje mnostva, cesto protivurecnih cinjenica. A tek koliki je posao kada sve to treba i rastumaciti i doneti sto objektivnije i pravednije zakljucke! Ali, nema veze. Eto, ti sve znas.

Zeka

16.04.2014. 23:21

@Nikola Zlatibor - Naravno da se promasaji ne mogu i ne smeju braniti. Pogotovo krvavi promasaji. Iskljucivost uvek lici na neki inat. A inat je iracionalan. Takva je i reakcija vecine ljudi koja proslost zeli da vidi samo u crno-beloj tehnici. Mozda zbog preovladjujuce amerikanizacije, postoje samo "dobri i losi momci". Nema sredine. Nema okolnosti za koje se treba zapitati zasto je i kako neko radio i cime se rukovodio. Dzaba nama izreka "Nit' drveta bez grana, nit' covjeka bez mana", ne razmisljamo.

Deki

17.04.2014. 10:29

@Nikola Zlatibor - Zeko, lepo je videti kada se neko, poput vas, trudi da se dokaže kao intelektualac. Ali ovde je tema potpuno jasna i egzaktna, nema nagađanja. Vi biste bili sjajan astrolog, znate. Vaš stav mogu razumeti jedino ukoliko živite na Dedinju, u kući koju vam je deda na juriš 1945. godine osvojio. Imam jednog takvog kolegu inženjera.

elektricar

16.04.2014. 09:54

Bas vam hvala za ovu "informaciju". Sad sve znam i sad mi je mnogo lakse ... Sad cemo mnogo lepse da se slazemo i lepse da zivimo ...

Stranac

16.04.2014. 10:14

Zamolio bi sve tj vecinu novinara jer ste ipak prosli kroz skolovanje na visem nivou... da se na Srpskom ne kaze Uskrs nego VASKRS..... Strasno je koliko je to ponizavajuce za Pravoslavlje kada kazete Uskrse.... Valjda bi to trebali da znate... Jer na Vasrkrsnje jutro nekazete Vaistinu Uskrsce, nego Vaistinu VASKRSE...... Sa Postovanjem Stranac.......

зокс

16.04.2014. 10:26

@Stranac - Странац,колико пута сам им указивао на то али..................не помаже!Исто тако ословљавају називом премијер онога терористу окупиране српске јужне покрајине Косова и Метохије,и називају Косово и Метохију "косовом"без Метохија!Срамота!

Kekic....

16.04.2014. 10:26

U prevodu... Bombardovao nas je NATO pakt u osnivanju. A mi i dalje trazimo krivca u nama.

Sydneysider

16.04.2014. 10:38

Opet drugi krivi za nase nedace i nesrecu. I dalje nemamo samokriticnosti.Ako je Tito trazio od Saveznika da bombarduju Beograd, valjda je trazio da se bombarduju vojni ciljevi a ne civilno stanovnistvo. Ako je trazio bombardovanje neselektivno, kakav bi ispalo u ocima onih koji su ipak imali zadnju rec?Nelogicnosti do neba.Nego tako od datuma do datuma najbolje je oplesti po onome koga vise nema i svaliti svu krivicu na istoga. I zec zapisava mrtvog vuka.

Deki

16.04.2014. 11:04

@Sydneysider - U pravu si Sydneysider, večito nam je neko drugi kriv. Jel nas neko vukao za uši da baš tu, na ušću dveju reka podignemo Beograd? Da je bio samo malo pomeren južnije, severnije, zapadnije ili istočnije, ne bi bilo razaranja, ubeđen sam u to. Ali ne, nama je uvek neko uspešan i sposoban kriv za sve probleme i nesreće. Jedan siroti zagorski seljak, željan bre slanine iz kupusa, ej ..od austrijskog kaplara dogurao do maršala Jugoslavije, narodnog heroja i doživotnog predsednika, a nama krivac?

зокс

16.04.2014. 11:44

@Sydneysider - Деки,он је самога себе прогласио за "маршала"!Ни једног јединог,од војника до официра партизани,комунисти,имали нису који има војноакадемско образовање!Ни једног јединог!Све их је бравар унапређивао,а услов за унапређење је био побити Срба што је могуће више!Па знаш да је Јово Капичић рекао пре него је липсао да "је требало још Срба убијати"!Ни такве ствари нису нашим суграђанима довољне да схвате сву погубну политику бравра и комуњара!

Sydneysider

16.04.2014. 12:25

@Sydneysider - How yes no? Ja sam cuo da mu je svakog rucka serviran po jedan Srbin u Belom Dvoru. Prvo bi ga Joka istranzirala, a onda bi on krenuo da secka. Samo sto se za to jos ne zna, onaj Nikolic jos odugovlaci sa otkrivanjem arhiva.

Zeka

16.04.2014. 23:08

@Sydneysider - Ma, nema problema. Evo, danas sve akademac do akademca, doktor do doktora nauka. A narod zivi pasjim zivotom. Sirotinja raja umire od gladi i zime. A drzava? Gde nam je drzava? Dokle je? Ode na dobos. A pun nam generalstab i ostatak nazovi vojske oficira sa vojnoakademskim obrazovanjem. Gledaj sustinu. Mani titule i teorije. Praksa te demantuje.

Srbistanac

16.04.2014. 10:54

Нама не треба веће зло од нас самих. Када видим колико црвених секташа још увек овде хистерише чим се прочује нека по њих болна истина о непоменику који се излежава на Сењаку, престајем да се чудим зашто смо га угасили...

Deki

16.04.2014. 10:55

Pa gde su sada branioci škembavog Jože, gde su Realista, Branko Stevanovič i ostali zaštitnici najvećeg zla, koje je zadesilo srpski narod? Imaju li oni neke druge argumente na ovu istinu i činjenice ili možda Novosti šire neistine? Hvala Novostima što pokreću ovakve teme i nastavite da pišete o naj mračnijem periodu celokupne srpske istorije tj. zlu zvanom komunizam. To seme je posejao najveći srpski dželat Tito, koji mirno počiva u svom mermernom mauzoleju na najlepšem mestu grada Beograda.!

зокс

16.04.2014. 11:30

@Deki - Деки,на најлепшем месту.................то говори о српској "памети"!Слепи поред очију,глуви поред ушију!Никако да ми кажу љубитељи бравара како му се зову отац и мајка!Не постоји један једини политичар у ових последњих 200 година и више,да му се не знају имена родитеља,осим у браваревом случају!

Ivan

16.04.2014. 11:54

@Deki - Uh, jeste li rekli koliko ga mrzite? Sta jos lose o njemu mozete da kazete? Nekako vam je siromasan jezik. Dajte malo vise mrznje, nedovoljno je to.

Deki

16.04.2014. 12:41

@Deki - Ivane, mali su ovi komentari za sve zločine, koje je počinio taj diktator Tito. A njegov najveći zločin, je to što nas dvojica danas moramo ovako da komuniciramo.... Nije mržnja, veruj mi, već istina i borba protiv medijskog mraka, koji na ovu temu vlada već 70 godina.

Zeka

16.04.2014. 22:57

@Deki - Ivane, mediji svasta prenose, a i novinski papir mnogo toga pretrpi. Mozete, kao mlad covek, ovo da proverite listajuci novine iz perioda koji ne podnosite. Mozete ih naci u Narodnoj biblioteci. Svako vreme ima svoje ideologe, pa novine usmeravaju podanike. Crno-belo gledanje na istoriju je naivno i ne doprinosi istinitom odmeravanju proslosti. "o najmracnijem periodu celokupne srpske istorije tj. zlu zvanom komunizam. To seme je posejao najveći srpski dželat Tito." Mrznja zaglupljuje. poz.

Zeka

16.04.2014. 22:59

@Deki - Moj predjasnji komentar upucen je korisniku pod imenom Deki. Izvinjavam se Ivanu. Hvala.

Deki

17.04.2014. 10:21

@Deki - E Ivane, izvini i u moje ime, Zeka se toliko zaneo u svojoj dobroj nameri, pa je bez imalo mržnje, naslovio svoj komentar na tebe, umesto na mene. Ne znam od kada je počeo da "ne mrzi", ali sudeći po sadržaju njegovog pisanija, to datira još od formiranja DNK lanca.

зокс

16.04.2014. 10:57

Ајде љубитељи аргатови реците ми како се зову отац и мајка овога вашега "идола"?Па ваљда толико знате,хахахахахах...........!И Хитлеру се знају родитељи,али бравару их нећете никада сазнати,нити ко је он,нити одакле је!

Sydneysider

16.04.2014. 11:34

Zamislite ovu logiku: Tito naredio da se porusi Beograd i pobiju Beogradjani, a odmah potom naredio da se proglasi glavnom gradom da bi se bas u taj grad najvise slevalo federalnog novca, sto je pomoglo njegovoj vrtoglavoj izgradnji. Sta vise, i industriju smestio u glavni grad, naucne ustanove, nacionalnu avio kompaniju, izgradnju celog Novog Beograda, pa i Beogradjane maksimalno zaposlio. E o ovim stvarima se nerado prica nego o Golom Otoku, Gorkicu, 1944. 7 sekretara SKOJ-a. HAHAHAHA

Raka

16.04.2014. 11:40

Beograd su bombardovali amerikanci. Inace , clanak tendcijozno napisan. Rekla , kazala - bez citiranja zvanicnih dokumenataZamislite Tito okrene mobilni : Vinstone dragec . Kruha ti baci nekoliko bombi.Cercil : No problem dear Joip..cim mi batler donese dyugu flasu viskija pozvacu Ruzvelta da mu naredim da posalje najbolje bombase na Beograd...Love for ever Winston

Павле

16.04.2014. 12:21

@Raka - Рако, код тебе је све у реду и са здрављем и са правописом, док пијеш уредно лекове.

ОБЈЕКТИВАН

16.04.2014. 13:30

@Raka - Б 29 / Б 92Доказ колико београђани мало познају Београд и његову тешку историју.Бомбардовање је писмено тражио Коча Поповић. (То имате и на сајту Б 92.)Свака бомба која је пала на Београд је - плаћена. Чиме? Златом Краљевине Југославије које је тада било депоновано у Америци, јер су се европске кукавице уплашиле Хитлера. Толико о том злату.Тито је, пак, од Черчила тражио бомбардовање Подгорице из непознатих разлога; војних није било. Тито је то 7 пута тражио. Черчилу

Savetnik

27.04.2014. 08:11

@Raka - Covek je dobro, ironicno, opisao situaciju sa malo namernog iskrivljenog Engleskog jezika. A ti posto nemas dobar kontra-argument, nemoj ni da se javljas, a pogotovo ne da se pecas na "pravopisnu" foru (inace fora koju cesto upraznjavaju komentatori u nedostatku adekvatnog kontra-argumenta).

Mile Krusevac

16.04.2014. 12:49

Kakve gluposti! NOB je oslobodio Beograd i imao hiljade poginulih u borbi za Beograd.

MaIdiBegaj

16.04.2014. 14:36

@Mile Krusevac - Misliš - oslobodio beogradske stanove svojih vlasnika ? To stoji...

đorđe5656

16.04.2014. 13:09

Posle svih tekstova o bravaru, meni se stalno u glavi mota pitanje šta da radimo sa "kućom cveća" hajde da je prodamo braći craatima ili janezima mislim da nama u Srbiji netreba imamo samo troškove. ajmo komentatori predlažite.

Dara

16.04.2014. 13:10

"..oni su kao diplomci Kembridža, povezani salonskim levičarenjem i homoseksualnošću.." - ovde se rati o satanistima koji i danas vladaju svetomTreba reci stvari onako kako jesu - satanisti imaju vlast nad celim svetskim sistemom i rugaju se i gladnoj deci u Africi, i nevinim ljudima u Iraku, Srbiji i svemu sto je dobro, lepo i humano .

stari beograđanin očevidac

16.04.2014. 13:30

Ви који не верујете: ја сам очевидац тих догађаја, као 18- годишњак, живео сам у центру Београда, све је сушта истина, гледао сам 1ог дана Ускрса са крова куће преко пута Скупштине како гађају Бајлони пијацу и ускоро видео колоне уплашених и рањених како беже отуда, а сутрадан доживео катаклизму у виду тепиха бомби који је рушио и убијао све од Скупштине дуж леве стране Дечанске до данашњег тунела и поподне чуо радио Лондон да је то учињено на " захтев штаба маршала Тита" .

Sydneysider

16.04.2014. 14:22

@stari beograđanin očevidac - A tako vam je bilo lepo, i lepo ususkani pod nemackom okupacijom. Milina, od miline da ti podju sline. A onda se pojavise saveznicki avioni i upropastise stvar. I po broju minusa i komentara, sve vise sticem utisak da po prirodi stvari nismo ni a od antifasizma.

DuleTrubica

16.04.2014. 15:45

@stari beograđanin očevidac - Ma pricamo o Beogradu a ne o Zagrebu tamo su Hitlera docekali sa cvecem i koktelima i slinama, daleko ste vi u Sidneyu znam da znate.

Немања

17.04.2014. 00:31

@stari beograđanin očevidac - Да, да...Сад са 88 година што је много више од просечног животног века у Србији и плус користите компјутер.

Sydneysider

17.04.2014. 02:07

@stari beograđanin očevidac - A o Beogradu poricas? Jel to grad gde bese reseno kompletno jevrejsko pitanje? Jajinci, dusegupke, Spicaijalna policija na mestu gde je danas PMF.

Сузана Коризма

23.04.2014. 21:53

@stari beograđanin očevidac - Београд је био окупирани град, као рецимо Париз. Дакле јеврејско путање су решавали окупатори, а не Срби! Старо сајмиште су држале усташе, а не Срби! Тек толико да се зна!

Borivoje

16.04.2014. 13:44

Uz pomoć Tita katoličkog krvnika Crni papa iz Vatikana je u 2. klanju ubio 3 miliona Titom je upravljala jedinstvena centralna katolička komanda iz Vatikana kao i sa:1.) Antom Pavelićem-Jasenovac 2.) Horti Miklošom-Racijom u Vojvodini 3.) Dražom Mihajlovićem i 4.)Handžar divizijom. Cilj je bio zversko ubijanje 3 milona Srba i povlačenje AVNOJ granica. Moramo zmijsko leglo: Centar u Beogradu Čuvare revolucije Dedinjski klan Crnoruke da spalimo ili nas neće biti!

Sydneysider

16.04.2014. 14:18

@Borivoje - Onog mufyiju Zukarlica ne cenim puno, ali ima istine u onome kad kaze "pa da su ih 500 godina milovali po glavi, izlazali bi se".Tako i o tom ubijanju Srba. Koliko se prica da su nas ubijali, cudi me da nas uospte ima.Bolje da se malo zapitamo sta nas stvarno ubija, onako samokriticno sto nam nije svojstveno. Zasto nas je 50.000 manje svake godine. Posle cemo reci Tito kriv, dao autonomiji, ovo, ono.

Branislav

16.04.2014. 13:59

Još jedna engleska prevara?! Kao oni do dana današnjeg čuvali tajnu, jer nisu hteli da uprljaju uspomenu na Tita. Ovo je laž na kvadrat.

Gane

16.04.2014. 14:12

Ovo lep primer kako je lako usplahirenim i ne mnogo bistrim tupsonima baciti udicu, a oni je momentalno progutaju. Tako je skoro Gardijan lagao da su ispod Andrićgrada masovne grobnice da bi minirao Kusturicu. Mnogo je, bre, lako preveslati, vas dezurne Titomrsce. Nije vam bitno, da li je ovo istina, nego prilika da se nalupetate protiv čoveka, koga je poštovala cela planeta.

Muhamed Velicanstveni

16.04.2014. 14:51

Jadne nase Srbe su tukli svi, pocev od nas Turaka, Austrougara, Nemaca, Amerikanaca, pa cak i Hrvata, zasto je svet (ne)pravedan prema Srbima,,??? ;-))

...

16.04.2014. 14:56

KAKVA GLUPOST!!! Ovo je cista izmisljotina, kako nije sramota bre novine da objave ovakvu stvar, sramite se. p.s. nisam komunista i bio sam protiv socijalizma ali laz i izmisljotine ne podnosim!!!

Srbin

16.04.2014. 14:57

Hvala vam Novosti na objavljivanju ove istine iako dolazi 70 godina kasnije. Ni srpskim komunistima ponekada nije bilo jasno da je Tito bio njihov agent a nikako neki neutralni politicar. Tito je pobio i mnoge ugledne srpske komuniste i na njihova mesta postavljao placenike. Vreme je da Srbi dodju sebi.

vlada

16.04.2014. 15:05

Ne dopada vam se moj "traktat" o rehabilitaciji? Komentarišete pojave i negativna dešavanja u društvu, a ne vidite da ste indirektni saučesnici! Hoćete, uporno, da objasnite mladjima, da je kapitalizam bolji od socijalizma! Po toj logici i feudalizm je bolji od kapitalizma! Da li treba da idemo "unazad"? A što se istorije tiče, nije Tito pobedio, nego NAROD! I bio u ogromnoj većini SREĆAN! Čeprkati po "greškama" je zanemarljivo u odnosu na vrline! Ajde, postanite novinari!

Dule Trubica

16.04.2014. 15:38

@vlada - Znaci NAROD narucio bombardovanje svog NARODA u Beogradu......... eeeeeee pa sad, znam da volis Austrougarskog kaplara ali stvarno....... :)

joe

16.04.2014. 15:46

Bombardovanje su platili Karađorđevići zlatom koje su izneli iz zemlje. Ukupno su izneli 85 tona a sa 43 tone koje su ostale u federalnim rezervama Amerike je plaćeno bombardovanje. Povod je AVNOJ gde je kralju zabranjen povratak u zemlju 29 nov 1943.

Милош

16.04.2014. 23:17

@joe - Карађорђевићи нису из земље однели ништа,а посебно не злато(нажалост)!Те комунистичке бајке немају никаквог основа у историјској науци.Карађорђевићи су врло тешко живели у егзилу о чему говоре и чињенице да се Краљ Петар Други 1951-е запослио као трговачки путник,Краљевић Томислав као физикални радник код неког америчког фармера,после рата,итд,итд.Питање злата Краљевине је лепо објашњено у емисији "Београд вечити град".

деда

16.04.2014. 19:40

Само да се ЗНА,савезничка `ослободилачка`бомардовања су више штете нанела него 6.априлска немачка-окупаторска . Да,да,време иде даље,савезници постају НАТО(наравно,ту је и бивши окупатор Немачка),сете се свог минулог рада и титове идеје,крену у нови бомбашки напад на Србију са идејом да нас освесте и ослободе-назвавши га `Милосрдни анђео` **** Боже ,саклони нас савезничког спасавања....

jeka57

16.04.2014. 20:09

pa ko kaze da je on bravar. On je sin Franca Ferdinanda.Odrastao i skolovan na carskom dvoru.

anti-komunjara

17.04.2014. 16:55

Hah, dobro ste provalili da su nas saveznici bombardovali na Titov zahtev i sve to u cilju da se narod zaplasi i okrene trecem savezniku (SSSR) jer je kao pobednik iz rata trebao da izadje komunisticki pokret, a Jugoslavija da pripadne SSSR (i ceo Istocni deo Evrope). Otvorite malo oci i procesljajte pravu istoriju, a ne neku koju su pisali kao i obicno "pobednici" i "jaci". I dalje slepo verujete u bajke o "drugu Titu".

anti-anti-komunjara

09.01.2015. 12:47

@anti-komunjara - Tekst je tendenciozno napisan u cilju blaćenja narodnooslobodilačke borbe, ali autor je izostavio da napiše jedan bitan podatak, koji baca drugačije svetlo na ove događaje. Naime, bombardovanje važnih vojnih ciljeva u Srbiji rtažili su i Jugoslovenska vlada u izbeglištvu i vojska Draže Mihailovića još 1942. i 1943. godine. Aprila 1944. tvrdili su da su saveznicima sugerisali spisak ciljeva za bombardovanje u Beogradu uz pristanak Slobodana Jovanovića, tadašnjeg potpredsednika izbegličke vlade.

Miki

05.10.2019. 07:18

Uzasno je ovo sto se dogodilo i ne sme NIKAD da se zaboravi, jer ce da se ponovi (kao 1999.). A JOS UZASNIJE je da ima toliko ljudi (tj. neljudi) sa zlim srcem koji negiraju ova stravican dogadjaj. Hiljadama ljudi su preci stradali tad. Meni je prabaka poginula u bombardovanju Beograda. Smete li meni reci da se to nije dogodilo i da su novinari izmislili ??? Ne zelim nikom tako nesto, ali treba svi da znaju da ce se i njima desiti slicno ako se ne probude iz stanja u kom se nalaze.