Srpski zalogaji na svetskim trpezama
26. 02. 2019. u 22:54
Zahvaljujući Razvojnoj agenciji Srbije i Privrednoj komori Srbije, samo tokom februara domaći proizvođači predstavili našu hranu na četiri velika međunarodna sajma
.jpg)
SRPSKA hrana putovala je ovog meseca na sve strane sveta. Domaći proizvođači promovisali su svoje najbolje proizvode. Februar je bio mesec međunarodnih sajmova prehrambene industrije. Naše firme predstavile su se zajednički na četiri ovakve manifestacije. Učešće više od 40 naših kompanija organizovale su Razvojna agencija Srbije (RAS) i Privredna komora Srbije u saradnji sa partnerima.
Na nacionalnom štandu svoje proizvode svetskoj javnosti srpski proizvođači su predstavili na sajmovima hrane i pića, voća i povrća, kao i organskih proizvoda, u Berlinu, Moskvi, Nirnbergu i Dubaiju. Izlagači i organizatori zadovoljni su interesovanjem za srpske proizvode i nadaju se da će se to odraziti i na povećanje izvoza naših proizvoda.
Razvojna agencija Srbije (RAS) i Privredna komora Srbije (PKS) zajednički sprovode program internacionalizacije malih i srednjih preduzeća. U okviru njega pružaju mogućnost domaćim privrednicima da učestvuju na velikim međunarodnim sajmovima, grade poslovne veze sa inostranstvom i uvećaju mogućnosti za izvoz svojih proizvoda. Program omogućava nastup privrednika u okviru nacionalnog štanda Srbije, čije opremanje, kreativno uređivanje, dizajn kao i različite tipove promotivnih materijala i aktivnosti sprovode RAS i PKS. A na svakom sajmu se organizuju poslovni susreti domaćih i stranih privrednika.
Pročitajte još - Proizvođači hrane iz Srbije na sajmu u Njujorku
- Domaće kompanije iz oblasti prehrambene industrije imale su priliku da na pomenuta četiri sajma u februaru, prezentuju na najbolji način svoje proizvode, da čuju i vide šta je to što oni mogu pružiti tržištu u inostranstvu, i da kreiraju veoma važne kontakte sa potencijalnim saradnicima u stranim zemljama - objašnjava Dragana Krunić iz Razvojne agencije Srbije. - Takav je primer sajam "Gulfud" u Dubaiju. Na njemu su predstavnici srpskih kompanija ostvarili mnoge kontakte i videla se izuzetna zainteresovanost potencijalnih partnera iz Katara, Omana, Dubaija, Rusije... Nama u RAS-u i PKS-u je to pokazatelj da, kao organizatori nastupa srpskih privrednika na sajmovima, na adekvatan način podstičemo konekcije sa inostranstvom i povećavamo mogućnost izvoza.
.jpg)
Prvi sajam u mesecu za nama, na kome je izlagalo deset domaćih privrednika, bio je jedan od najvećih međunarodnih sajmova u oblasti prehrambene industrije, sajam svežeg voća i povrća "Frut logistika". Ove godine je održanp 26. put u Berlinu. Nacionalni štand Srbije imao je jedinstveni naziv Serbia Does Fruit. Organizatori nastupa domaćih kompanija su PKS i RAS uz podršku USAID-a u okviru „Projekta za konkurentnu privredu“
Među izlagačima je bila i firma "Ekofungi".
- Ove godine smo na "Frut logistici" bili na nacionalnom štandu, preko Privredne komore i RAS-a - objašnjava Ivanka Milenković, vlasnik i direktor "Ekofungija". - Bili smo na tom sajmu i prošle godine, samostalno. Iskreno, ove godine je naš nastup na zajedničkom štandu bio bolji nego kada smo išli samostalno. Sada smo bili i na boljem mestu. Ukoliko nam se ukaže prilika, opet bismo išli. Ostvarili smo određene kontakte sa potencijalnim partnerima. Vrlo smo zadovoljni i očekujemo korist u kratkom roku. Mi smo organski proizvođači i imali smo dilemu da li je zapravo Nirnberg pravo mesto za našu promociju. Odlučili smo da je možda bolje da obezbedimo kontinuitet, da se vratimo tamo gde smo bili. Ne treba očekivati da je jedna poseta dovoljna. Treba vremena.

Srpski preduzetnici učestvovali su i na međunarodnom sajmu organskih proizvoda "Biofah" u Nirnbergu. Predstavili su širok asortiman proizvoda - od svežeg, sušenog, liofiliziranog i zamrznutog voća i povrća, preko proizvoda od žitarica i uljarica do sirća i snekova. Devet kompanija koje se bave proizvodnjom organske hrane učestvovalo je na ovom sajmu od 13. do 16. februara.
- Ono što smo, prema posećenosti i pokazanom interesovanju, videli na sajmu u Nirnbergu jeste da naše kompanije koje se bave organskom proizvodnjom imaju veliki potencijal da budu konkurentne u ovoj oblasti, i to posebno na međunarodnom tržištu - kaže predstavnica RAS-a Ines Novosel. - Nadamo se da ćemo, samim tim, sledeće godine imati još više prijavljenih izlagača, i da ćemo nastupiti i na većem štandu i sa proširenim asortimanom proizvoda, jer se pokazalo da postoji interesovanje naše organske proizvode u inostranstvu.
Pročitajte još - NOVOTARIJE SA SAJMA ETNO HRANE: Oljutiš se džemom, a zasladiš sirom
Inače, "Biofah" se održava u Nirnbergu od 1990. i predstavlja značajno mesto poslovanja, susreta, izlaganja proizvoda, ali i kreiranja trendova i politike u sektoru organske hrane. Poseti ga više od 50.000 ljudi iz 130 zemalja sveta.
.jpg)
Razvojna agencija Srbije i Privredna komora Srbije, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji u okviru Projekta "Pomoć za trgovinu - podrška proizvodnim kapacitetima u poljoprivrednom sektoru", organizovale su nastup 12 srpskih kompanija u okviru Nacionalnog paviljona Srbije i na sajmu "Prodekspo" u Moskvi, sredinom februara ove godine. Na štandu površine od oko 120 kvadrata, vodeći srpski proizvođači hrane - sireva i mlečnih proizvoda, mesnih prerađevina, prerađenog voća i povrća, sokova i vina, predstavili su svoj asortiman proizvoda u prestonici Ruske Federacije.
Sledeći uspeh prošlogodišnjeg nastupa srpskih kompanija na sajmu hrane, pića i ugostiteljstva "Gulfud" u Dubaiju, koji se ogleda u izvoznim poslovima vrednim više od dva miliona evra, preko 430 sastanaka i bilateralnih razgovora sa potencijalnim partnerima iz UAE i drugih zemalja Bliskog istoka, RAS i PKS su i ove godine organizovale predstavljanje srpskih privrednika na ovom sajmu. Među pet hiljada izlagača iz 186 zemalja sveta, Srbija je imala 13 kompanija koje izlažu i šest onih koje su imale status posetilaca. Najveće interesovanje za naše proizvode pokazali su potencijalni partneri iz Dubaija, Omana, Katara, Rusije, Kanade, Najrobija, Indije, Egipta, Saudijske Arabije, Bahreina, Kine i Južne Koreje.
Ujedinjeni Arapski Emirati uvoze više od 80 odsto prehrambenih proizvoda. Polovinu uvezene hrane oni izvezu u zemlje Zaliva i Istočnu Afriku. Zato je ovo tržište privlačno proizvođačima hrane. Ko sebi obezbedi ulazak, osigurao je dugoročno tržište.
KOMPANIJA "PIONIR" UZ SAJMOVE
- Već dugi niz godina kompanija "Pionir" uspešno nastupa na svetskim sajmovima hrane, predstavljajući konditorsku industriju na Nacionalnom štandu Srbije koji obezbeđuje PKS. Ne propuštamo sajmove: ANUGA u Kelnu, SIAL u Parizu, Worldfood u Moskvi, a povremeno nastupamo i na sajmovima koji su više značajni za region, nego za Evropu i svet - navode u službi izvoza kompanije "Pionir". - Zahvaljujući organizaciji zajedničkog nastupanja pod zastavom Republike Srbije, koju obezbeđuje PKS, u mogućnosti smo da izlažemo na više sajmova u toku jedne godine, jer znatno štedimo sredstva predviđena za ovu namenu nego kad bismo nastupali samostalno. I pored neverovatnog napretka u komunikacionim tehnologijama, sajmovi su ostali važno mesto susreta struke, razmene ideja i informisanja o inovacijama. Na svakom nastupu, "Pionir" izazove veliku pažnju publike, što je rezultat brižljivog pripremanja i unapređivanja prezentacije iz godine u godinu.
U kompaniji navode da se retko poslovi dogovaraju na samom nastupu, poslovna saradnja se uspostavlja nakon nastupa na sajmu, kad se u intenzivnoj komunikaciji sa potencijalnim klijentima definišu svi detalji i dogovore strategije za nastupanje na određenom inostranom tržištu.
.jpg)
UČESNICI
NA štandu Srbije u Hali "Šeik Said", proizvode iz Srbije predstavile su kompanije "Zdravo organik", "Master fruts", PIK "Bečej", "Bahus", PIK "Južni Banat", "ITN grup", PIP "Novi Sad", "Nektar", "Benlijan fud", "Mundorama", "Bernštajn", "Damar konfit" i sirana "Jovanović". U svojstvu posetilaca u Dubai su otišle kompanije "Trufels", "Tisakop", BMD, "Agranela", "Agropartner" i "Mirotin Tisa".