Ambasador, čiji?

Ratko DMITROVIĆ

20. 01. 2017. u 21:29

Kako je jedan bivši ambasador ove zemlje u samo jednoj rečenici pokazao svu bedu politike koja je vođena u naše ime

Амбасадор, чији?

Ratko Dmitrović

Više je, za poslednja dva meseca, u Beogradu proliveno suza zbog poraza Hilari Klinton na predsedničkim izborima nego u samoj kući Klintonovih.

Neki u ovdašnjim političkim, diplomatskim, intelektualnim krugovima i dalje veruju da je ovo ružan san, da će se sve promeniti u trenutku, a Tramp nestati.

Na to ih još od zatvaranja izbornih mesta navodi i Si-En-En. Ova medijska kuća, s krvavim tragovima širom planete, kampanju protiv Trampa dovela je do vrhunca 24 sata uoči inauguracije, analizom mogućnosti da izabrani predsednik SAD bude ubijen pre ulaska u Belu kuću.

Bivši dosovski ambasador SR Jugoslavije u Americi (ako mu navedem ime, odmah ćete se setiti ko je - da parafraziram Matiju) izjavio je na dan Trampove predsedničke promocije, da Amerika na čelu sa Donaldom Trampom, prvi put posle Drugog svetskog rata, postaje faktor potencijalne nestabilnosti u svetu.

Znači, po mišljenju profesora, Amerika je u navedenom periodu bila faktor stabilnosti u svetu. Tu "stabilnost", širila je po Vijetnamu, Južnoj Americi, Libiji, Somaliji, Iraku, Jugoslaviji... ostavljajući iza sebe milione mrtvih, razrušene gradove, uništene ekonomije, građanske ratove, zatrovane prostore, bedu svake vrste... Na stranu konstantno delovanje CIA i raznih američkih fondova. Od Drugog svetskog rata svet većeg zla od Amerike nije imao.

Ali, pustimo ambasadora, on je samo još jedna slika onih koji su nas vodili i predstavljali nakon "oktobarske revolucije", da vidimo šta nas čeka s Trampom. Na istom ovom mestu, pre dva meseca, napisao sam, i ostajem pri tome, da Srbi i Srbija od nove američke administracije ne treba da očekuju ništa što je u skladu sa srpskim željama, u pravilu nerealnim. Biće dovoljno da ta velesila, nekada saveznik Srbije, sa kojim imamo 135 godina duge diplomatske odnose, ne čini ništa na našu štetu. Od 1990. godine do danas jeste; gde god je moglo i kad god je moglo.

Amerika je podržala separatizam u bivšoj Jugoslaviji, srušila mirovni dogovor tri naroda u Bosni i Hercegovini i pokrenula rat, kasnije bombardovala tamošnje Srbe, osmislila akciju "Oluja" i izvršila prve udare na položaje vojske RSK. Amerika je bombardovala Srbiju, otela Kosovo i stvorila drugu albansku državu, učinila sve da razdvoji Srbiju i Crnu Goru...

Tramp je svetska zagonetka. Videćemo šta donosi. Ovde je dodatno značajno da smo, to je sigurno, ušli u sferu globalnih promena u svetu, na Balkanu takođe. Od onoga kako im je bilo protekle dve i po decenije, Srbima ne može da bude gore. Ako Trampova ekipa Srbima podari istu meru uvažavanja i poštovanja kao Albancima, na primer, biće dovoljno. Ostalo bi Srbi mogli da urade i sami.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (54)

Neko Nebitan

20.01.2017. 21:46

Svaka čast na komentar,kratko,jasno"transparentno"svaka reč na svoje mesto;samo da se još obistini ali sa američkom politikom...nikad siguran,teški su to mućkovi!!!

Gojko

21.01.2017. 01:06

@Neko Nebitan - Kapitalistima nikada neveruj jer oni nikome nepomazu ako nemaju koristi, za uzvrat i to dugorocno uskoro ce Tramp pokazati i drugu stranu lica.

Slazem se sa komentarom, da....

20.01.2017. 21:52

....Srbija od novoizabranog predsednika amerike nista ne - ocekuje! Samo da kazem, da se ne slazem sa Dmitrovicem, kada kaze da je situacija u srbiji takva da ne moze biti - teze! Na zalost, moze biti teze....

naranca

21.01.2017. 00:19

@Slazem se sa komentarom, da.... - @slazemse Govori u svoje ime!!!!Ja ocekujem da povuce nezakonito priznanje onih.I da istrazi ulogu onih koji su krsili medjunarodni zakon I iskovali priznanje da pokriju svoj zlocin sa uranijumom(genocide).Njemu su sigurno poznati.

Бата

20.01.2017. 22:17

CNN ће нажалост бити у праву. Врло је могуће да ако се Трамп не дозове и не приклони додадашњем злу, буде ликвидиран. За Америку, ништа необично ни ново.

naranca

21.01.2017. 00:27

@Бата - @bata ne bi me zacudilo.To su uradili JFK-u.A danas su te snage jos jace jer su bile nekaznjeno uspesne.Tj zlocin nije kaznjen.

xyz

22.01.2017. 07:29

@Бата - Jel su bile kažnjene snage koje su likvidirale Stambolića,Ćuruviju,Đinđića i mnoge druge ličnosti ?

Mali bata

20.01.2017. 22:47

Iskreno ko je kriv sto samoproglaseni politicari ne ispunjavaju svoje politicke obaveze kako dolaze. Politicar mora da daje a ne da uzima od naroda.

To je njihovo davanje

20.01.2017. 23:35

Paradoks politicara iz drevne Jugoslavje, je da putuju po sveti na racun poreskih obveznika da bi dobili od inostranih kolega. A ako ne dobiju onda se bune izmisljaju lazi, organizuju izbeglice, poducavaju teroriste kako da napadaju nevine.

Mirjana 2

20.01.2017. 23:35

Gospodine Ratko,Vas tekst je odlican! Isto tako misle I ljudi u mom okruzenjumi zapravo neznamo ko je Tramp!??? ali nam je drago da "ubitacna-bombarderska" familija Klintonovih nije...

naranca

21.01.2017. 00:25

Placu za Hilari???Jel to nesto cudno???Pa koliko je bilo Hipika,Ucitelja,Balisticara......... u proslom poluvremenu?Dosta.Zar je cudno da njihovi potomci placu za Hilari?Meni nije.

naranca

21.01.2017. 00:28

Za Srbe Tramp je ''Bozanski Vetar''.Da li ce znati da to iskoriste to je pitanje.

rista

21.01.2017. 00:43

Nažalost, neće biti dovoljno da Amerika ne čini ništa protiv naših interesa jer Evropska unija nastavlja sa istom politikom po inerciji. Naša jadna i neinventivna politika zvana Evropa nema alternativu, dovežće nas do toga da i naš narod neće imati alternativu. Treba radikalno prekinuti sa praksom da EU bude faktor odlučivanja u BiH i Na Kosovu i da se svi pregovori i buduća rešenja nađu uz pomoć Rusije i Amerike. Ko ne shvata istorijsku šansu za srpske interese u ovom momentu taj treba da ode.

Tomy

21.01.2017. 02:00

Slazem se sa gospodinom Ratkom u svemu ali bi dodao jos samo jedno:DOBRO DOSAO GOSPODINE DONALD!

Prota Dr. S.N. Kajevic

21.01.2017. 06:19

Od srca hvlala gospodinu Ratku Dmitrovic za njegove mudre, istinite i hrablre reci u vezi novog americkog predsenika i o onome sto je bilo sa Srbijom i srpskim narodima na svim prostorima bivse Jugoslavije. Kao i o americkoj ratnoj i destruktivnoj politici koja je bila suprotna svim rpincipima demokratije.Potpuno je u pravu ono sto kaze Gospodin Dmitrovic.Cestitam coveku, njegovoj mudrosti i hvala Bogu da je glavni covek u Vecernjim Novostima.

Muhamed Velicanstveni

21.01.2017. 06:23

Oprostite gospodine Dmitrovicu,, ali meni licno malo smetaju vasi komentari iz jednog razloga. Uvek se Srbija stavlja u kontekst zrtve i gubitnika zbog Amerike, to znaci da ste imali planove zavrsiti onako kako je vozd zamislio svi srbi u jednoj drzavi. Nije ni tu nista lose ali metodi koji su korisceni u HR , BiH Kosovu na stetu drugih naroda su zastrasujuci, ostalo se zna,

NN

21.01.2017. 11:39

@Muhamed Velicanstveni - "MUHAMEDE VELICANSTVEN,I" Okreni se samo malo u proslost, balkanski ratovi, prvi, drugi svetski rat, logori smrti za decu, mlade I stare I to Srbe, ujedinjeni ustase sa handzar divizijom, a u poslednjem ratu mudzahedini sekaci glava naravno Srpskih drze ih u rukama ili ih sutaju, zene muslimanke monstumi koei ubijaju decu, ubijene zrtve u Srebrenici gle cuda sada glasaju. Monstruozno, sta je vas rahmetli vozd hteo, opet istrebljenje. Zar ste mislili da ce Srbi opet da kleknu da koljete.

pored ambasadora

21.01.2017. 06:25

Pa ......pa..... jos je neko ko i ambasador.Cak se i slikao sa rukom na ramenu.

darko

21.01.2017. 07:18

Nismo mi u principu loš narod nego u teškim vremenima gadovi isplivaju jer nas vode ljudi koji imaju lične interese ispred nacionalnih.Takav je bio Slobo koji prodade krajiške srbe za kikiriki a ovi posle njega bi i ikonu sa zida prodali.Jednostavno nemamo sreće.Nama treba diktator koji će da udara po ušima(kao Putin ili Orban) jer za srpski narod demokratija je utopiija ravna komunizmu.

Dojčilo

21.01.2017. 08:22

Po načinu formiranja i komponovanja rečenica, po metodologiji pisanog izražavanja , po argumentaciji i gađanju u sam "entar" Ratko Dmitrović je nenadmašan.

Sima

21.01.2017. 08:44

Oktobarska revolucija, dosovski ambasador... Kakvi su to termini gdine Dmitroviću? Kakve veze ima mišljenje bivšeg ambasadora sa ovakvom terminologijom? Bitno je da je pre te revolucije sve bilo julski toplo i u redu, kao i da nakon nje cvetaju ruže.

zoranm

21.01.2017. 11:43

@Sima - DOS je stvorila Amerika i finansirala,kako će dalje biti videćemo jer će izgleda slavine biti zavrnute.Nećeš naći ni jednog "oktobarskog revolucionara" da drukčije misli dokle god imaju koristi od toga.Kako strana pomoć pada tako se dos raspada ,gde su sada skoro da i nepostoje ( osim u nekim natzovi intelektualnim grupama) koje rade na štetu naroda

wer

21.01.2017. 09:21

verujem da ovde postoji mesto i za kritiku g Ratko? Vi kazete tzv oktobarska revolucija 2000? Amerika protiv nas od 1990? tako je g Ratko....ali se ne pitate zasto? Jos od ubistva porodice Obrenovic koja je htela mir sa austro ugarskom, Srbi su poceli parolu MI PROTIV CELOG SVETA!! Da je slobodan milosevic koji je ostavio krajisnike na cedilu hrvatima....pristao da slusa Ameriku,,,,mi bi danas bili zemlja sa visokim standardom! meni su devedesete bile grozne

Gojko

21.01.2017. 19:30

@wer - Englezi,ubistvo vladara,smatraju najvećim svetogrđem,još od Čarlsa I.

ЛИ ЧАН ЧЕ

21.01.2017. 09:21

Потпуно се слажем са већином онога што је Дмитровић написао али не и са оним да нам не може бити горе када доживљавамо то горе из дана у дан.Народ има ове изреке у вези са тим:И од зла има горег.Не дај нам Боже то што бити може.

maki

21.01.2017. 09:23

Ponasanje ambasadora je , kao i ponasanje njegove zemlje. Ako je zemlja velika sila, ponasanje ambasadora je , u skladu. Banana drzava, koja jedva plati, kiriju i obezbedi platu, svojim sluzbenicima, nema velikog uticaja.Najvaznije, je ponasanje prema ambasadorima. Tu treba biti VELIKI diplomata. Paziti na svaku rec, koja im se upucuje. Na zalost u nasem slucaju , mi nemamo elitu.U vremenu S Milosevic rusi su mu nekoliko puta skrenuli na to paznju.

Thor

21.01.2017. 10:00

pravilo desne ruke glasi: ako je protiv nekoga masonerija, CNN, Soros, i krug dvojke, taj ne moze da bude tako los. Neka Tramp regulise odnose sa Rusijom i nama ce automatski da bude mnogo-mnogo bolje.Mada se ja ipak bojim da ce ga likvidirati pre kraja mandata.

Nostradamus

21.01.2017. 10:00

"..ne čini ništa na našu štetu. Od 1990. godine do danas jeste; gde god je moglo i kad god je moglo..". Nije vam palo na pamet, da smo se mozda mi promenili, pa se zato i to promenilo?. Tramp juce nije imao vremena, da nam vrati KiM, ali ce verovatno danas posle popijene kafe, to odmah da uradi, he, he, he?. To se ocekuje od njega, jer ga svi vole i obozavaju, a on je to i obecao. Iako nemam visoko misljenje americkim predsednicima, kod Trampa nemam bas nikakvih pozitivnih nadanja.

jovicaNN

21.01.2017. 10:48

@Nostradamus - Очито заборављаш прошлост а ниси баш и неки "нострадамус".Свет је прославио одлазак ничим доказаног "нобеловца" а нови тек треба да се покаже.Да остави свет на миру,за почетк, био би ит е како велики допринос!

naranca

21.01.2017. 12:49

@Nostradamus - @nostrad A ja mislim da su Nostradamusova prorocnstva obicne gluposti.Halucinacije bolesnog coveka.PS Tramp ne pije kafu.

ja

21.01.2017. 10:25

Kao i uvek , komentar je savim na mestu. I još bih dodao da nam Ameri nikada nisu bili prijatelji, čak i onda kada smo mislili da jesu.

jovicaNN

21.01.2017. 10:51

Као увек јасно,одмерено и погођено у срж.Амбасадор је радио оно што је тадашња власт од њега тражила. Гостовањем на РТС показао је да је тако и мислио. А РТС "зна" кога да зове у госте.

Gojko

21.01.2017. 19:24

@jovicaNN - Mislim i da su se voditelji,g.Brkić i gđa istorićar umetnosti,našli u čudu kada je on to izgovorio.

Miki Vasojevici Los Angeles

21.01.2017. 10:57

Kao i uvijek,genijalni ste gospodine Dmitrovicu.. Svaka vam je ko Njegoseva. Samo nek nas puste na miru,sve cemo druga sami..

Goxy 45

21.01.2017. 11:02

A pitanje nije samo za dosmanlijski rezim i sadasnji politicari su se dodvoravali klintonovima i zivo me zanima kako ce trump da reaguje ako ga uopste i zanima nesto u vezi nas, svaka cast za tekst

Anastas Jovanovic

21.01.2017. 11:16

Vidite ta interesna igra je dvosmerni proces.Nijedna zemlja bivseg varsavskog ugovora nije bombardovana od drugog svetskog rata do danas, a Srbija koja je bila primer istocnom bloku za promene jeste. Zato nisu Hrvatska i Slovenija. Ako uporedimo sta su radile Ceska, Poljska, Madjarska, Bugarska, Rumunija, videcemo da kad su nastale promene posle pada berlinskog zida jasno su se direktno i jednodusno opredelile za nove vrednosti.Cak i Rusija, a u Srbiji su i dalje propovedali prevazidjenu pricu!

Рашо

21.01.2017. 11:18

Да господине Дмитровићу! Све наведено је потпуно тачно, а САД конкуришу за највеће злочинце у људској историји. Што се нас тиче, имамо основа за љутњу, и те како! Ипак, брзо заборависмо домаће заговорнике санкција, бомбардовања и читавог низа зала која си тражили и подржали кад су нам се десила! О томе би требало да мислимо а понешто и чинимо, јер, већи део тих људи упркос томе што ради једе са леђа овог народа. Примају плату од државе и против ње се боре! Е то већ нема нигде, а САД су далеко!

VESPA

21.01.2017. 11:40

Naravno da je sve tako gospodine Dmitrovicu ali sta tu od nas zavisi?Naravno nista,svi nas hvale na sav glas ali uvijek ima neko ALI...

naranca

21.01.2017. 13:01

Placu za H. I to je cudno? A koliko je u drugom poluvremenu na ovim prostorima bilo Uctelja,Hipika,Balisticara........Nije uopste cudno.I onda su plakali za H.

Nebojša

21.01.2017. 13:27

Је ли то онај амбасадор са кауобојским чизмама и шеширом? Онај који није дао визу Ремзи Кларку да дође и спречи минђушара да Слобу пошаље у Хаг?

Selimir

22.01.2017. 10:08

@Nebojša - Небојша, није каубој који је био брука за Србију него анемични професор који није ништа урадио за Србију. Можда је било тешко и да се нешто и уради после црне слике коју су нам наметнули медији у западном свету за арапске паре.

Мића

22.01.2017. 04:14

Америка првобитно није подржала сецесију у СФРЈ већ управо супротно, нити је прва признала Хрватску. Они су подржали опстанак СФРЈ очекивали су да ЈНА реши те сепаратисте. Ми смо на челу са Слобом подржали распад кад су пустили Словенију да се отцепи.

Diklic

22.01.2017. 10:53

jel to onaj Klinton koji tapse Vucica po ramenu zato sto mu je darovao 2 mil dolara iz srpskog budzeta??