Trampovanje

Ratko DMITROVIĆ

11. 11. 2016. u 21:29

Donald Tramp još nije ni ušao u Ovalni kabinet, a Srbi već znaju da će im vratiti Kosovo i pripojiti Republiku Srpsku. Ništa mi nismo naučili

Трамповање

Srbi su euforičan narod, povodljiv, sklon brzim promenama raspoloženja. Jedino Srbi u jezičkoj upotrebi imaju sintagmu bratski narod. To kod drugih ne biva, smešno je, krajnje neozbiljno. Prosečan Srbin je spreman da svog najljućeg neprijatelja prigrli samo ako je ovaj u stanju da kaže nekoliko reči koje Srbinu legnu na srce. Srbi bez rezerve veruju u kolektivna prijateljstva i bratstva i nije im jasno zbog čega ih neko mrzi, ne podnosi, blaže rečeno, iako tom nekom ništa loše nisu učinili. Jedino kod Srba postoji projekcija sa ličnog na kolektivno: ako je uspostavio prijateljstvo s nekim Slovencem, na primer, Srbin nakon kraćeg vremena odnose Srba i Slovenaca tumači kroz svoje lično iskustvo i čudom se čudi kad mu neko prinese dokaze koji govore da na kolektivnom nivou stvari baš nisu za primer.

Mnogi u Beogradu i danas misle da je bombardovanje Srbije 1999. godine, od "naših tradicionalnih saveznika", posledica nekakvog nesporazuma, loše procenjenog stanja. Pa mi smo bili na istoj strani i u Prvom i u Drugom svetskom ratu, kažu takvi Srbi. Među njima, takvima, najviše je ovih koji u Donaldu Trampu vide čoveka spremnog da Srbima pruži bratsku ruku, vrati Srbiji Kosovo, otkine Republiku Srpsku od Bosne i pripoji je Srbiji.

To što već nekoliko dana jedan deo Srba ispoljava, povodom Trampove pobede u predsedničkoj trci sa Klintonovom, ne ide nam u prilog, naprotiv, a druge koji sve posmatraju sa strane navodi na zaključak da s nama nešto nije u redu. Tramp još nije kazao ni jednu jedinu rečenicu o tome što će učiniti sada kada je predsednik SAD, a Srbi već znaju da će im đuvegija Slovenke Melanije vratiti Kosovo, dodeliti Republiku Srpsku i na kraju, zadovoljstva radi, uhapsiti "kriminalca Mila Đukanovića". Sve po onome: kako je babi milo, tako joj se i snilo.

U ovom času niko ne zna šta sa Donaldom Trampom kao predsednikom Amerike čeka Ameriku i svet. Plašim se da to ne zna ni sam Tramp. On je izuzetno uspešan i sposoban čovek, ekstremno bogat, zna da pravi novac, ali to u politici ništa ne znači, ili ne mora da znači. Nešto će se, nema sumnje, promeniti, ali šta i u kojoj meri, to je u maglovitoj sferi pretpostavki. Klintonovi napuštaju svetsku političku scenu, rastače se jedna organizacija, banditska i zločinačka, po svemu što su ostavili iza sebe, ali mi ne znamo šta će uraditi Tramp, pre svega u Evropi i na Balkanu. Predizborna kampanja je jedno, čvrst četvorogodišnji mandat, nešto drugo. Budimo strpljivi. Valjda smo, nakon svih nesreća i muka, nešto naučili.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (63)

Dragan

11.11.2016. 21:48

Poštovani Dmitroviću, tačno je da ne znamo šta će uraditi Tramp, a verovatno, kako i sami kažete to niko i ne zna, pa ni on sam. Ja lično niti znam niti me previše interesuje, važno je samo da ,,Klintonovi napuštaju svetsku političku scenu i da se rastače jedna organizacija, banditska i zločinačka,, I to je ono što svim Srbima koji su sačuvali bar gram neopranog mozga i kašićčicu dostojanstva prija. Naravno, u tom jedva dočekanom zrnu pravde ima i preterivanja i glupih očekivanja.

Nenad

11.11.2016. 21:50

Srbi trebaju da prvenstveno nauče da smo realno TOTALNO nebitni - dok ne počne svetski rat. U svakom većem ratu smo jako bitni jer smo na strateški izuzetno bitnom mestu. E onda će sve biti mnogo lakše kada to shvatimo. Samo njujorčana ili moskovljana ima tri puta više nego Srba u Srbiji. Donald Tramp je bitan zbog nečeg drugog - SIGURNO NEĆE MINIRATI PRIBLIŽAVANJE SRBIJE I REPUBLIKE SRPSKE RUSIJI!!!! To je jedino što ćemo od ove američke administracije mi lično konkretno videti.

Zola

11.11.2016. 21:50

Slažem se sa vama gosn Dmitroviću, samo bih dodao da tu euforiju dodatno raspisuju mediji. E sada zbog čega to rade, pa verovatno zbog tiraža, ali narod se "prima". I nadam se da je u pitanju samo tiraž i ništa drugo.

Zoran

11.11.2016. 22:40

"Он је изузетно успешан и способан човек, екстремно богат, зна да прави новац, али то у политици ништа не значи, или не мора да значи. "_________Znaci. Mnogo. Ko zna sa param adobro zna sa ljudima i zna sittuaciju oko sebe. Zna da pregovara. A to je vise od pola politicara. Oni kao Obama, koji su teoreticari, od njih vajda nema. Eno ga Bus, od skole nekako nakalemio neki faks, ali opet bolji od Obame. Praksa, biznis, osecaj za svet oko sebe.

ја ником не верујем

11.11.2016. 23:39

@Zoran - Ко зна са парама, можда исто тако зна да манипулише и људе и систем. Да не заборавимо колико је пута Трамп исто тако прогласио банкрот, колико касина које је отворио су у дуговима, избегао да плаћа порез годинама и коју машину за намлаћивање пара је направио са својим Трамп Универзитетом. Супер што су Клинтонови коначно сишли са сцене, али не треба ни Трампа уздисати на постоље пре времена.

Aleksandar PP

11.11.2016. 23:10

A Vi gospodine Dmitroviću...Vi niste Srbin?! Vi ste neka sveznalica, o svemu imate stav, mišljenje, imate ekskluzivno pravo da o svemu pišete. A mi ostali smo, šta? Možda: "Bad, very bad Serbs." Ljudski je nadati se da će promenom na političkoj sceni Amerike, i odlaskom zločinačkog klana Klintonovih, biti bolje u svetu a i nama.

Вера

11.11.2016. 23:35

@Aleksandar PP - Господин Дмитровић је велики патриота и Србин, прочитајте његову књигу "Крст на Крижу" и све ће вам бити јасно, а што се тиче Трампа, лично сматрам да је добро што је он победио, али се не надам ничему од стране њега и његове државе, медији воле велике наслове јер живе од тиража, највише наде полажем у Путина и велику Русију, од њих очекујем много а пре свега нови светски поредак и праведнији свет.

srbo

12.11.2016. 08:26

@Aleksandar PP - aleks,nisi ti kriv što si zatrovan komunizmom,a dmitrović ti ni zbog čega nije kriv.na žalost učili su te da aplaudiraš jedino vodji a ne pameti.svima će biti bolje kad politički nepismeni prestanu da komentarišu bilo šta vezano za politiku.dmitrovićev tekst je odličan,nego problem je što u srbiji još uvek na opštu propast vladaju komunisti.

Aleksandar PP

12.11.2016. 18:06

@Aleksandar PP - E, moj, Srbo...pogrešnog povezuješ sa komunizmom. Moja porodica je platila OGROMNU cenu vladavini komunizma, kako u periodu 1945-1990, a pogotovu u periodu 1991-1999 godine. Životima je plaćano...životima najmilijih. Akcenat sam, u svom komentaru, stavio na to da je ljudski se nadati da će doći do promena i boljitka u svetu pa tako će i nama, kao narodu, biti bolje. Svestan sam ja da se u SAD menjaju predsednici ali spoljna politika, sa malim nijansama, ostaje ista.

Vukasin

11.11.2016. 23:19

Naprotiv, nismo dovoljni razumeli koja promena stize sa Trampom i koliko od nas zavisi da zgrabimo priliku. Pamtnije bi nam bilo da slavimo po svih trgovima sad i takvuy sliku posaljemo u svet,. pa i do Trampa, nego sto se plasimo sta ce misliti neko o nama. Albance i Hrvate niakd nije bilo sramota da prave budale od sebe, ako treba, kako bi dobili ono sto hoce.

Stara Hercegovina R. Srpska

11.11.2016. 23:31

Treba biti realan. A realno je da nam neće biti gore no do sada i da će se ovaj manje baviti nama. Za nas je i to za sada dobro. Još nešto je dobro. Dobro je što je pobjeda Trampa i Brexit možda početak rušenja ovog globalnog poretka koji nam je toliko zla nanio. I još je nešto dobro,... dobro je što Klintonovima nije dobro.

deks

11.11.2016. 23:32

Gospodin Dmitrovic je potpuno promasio temu. Neverovatno. Ovde uopste nije bitan Trump, nego Hilari. Narod je za Trampa samo zbog toga sto je pobedio Hilari koju ne mogu da smisle. Da je umesto Hilari bio Sanders,nikakvog trampovanja ne bi bilo a vrlo verovatno bi izgubio.

Reks

12.11.2016. 00:11

@deks - Srbija ne podnosi liberalnu agendu, politiku i političare. To je i glavni razlog našeg sukoba sa zapadnim svetom od kada su liberali zajahali planetu pokušavajući da je pretvore u globalnu papazjaniju. Srbi su izuzetno konzervativna nacija i daleko više poštujemo porodicu, naciju i veru nego prosečan zapadni evropljanin. Mi Srbi smo veliki nacionalisti i sa tim treba da se ponosimo. Tramp je takođe veliki nacionalista i sa tim treba da se ponosi. Hilari i Sanders su globalisti.

deks

12.11.2016. 00:44

@deks - Totalno si promasio. Sanders je socijalista po svom priznanju i antiglobalista. Upravo je globalisticka elita sabotirala pobedu Sandera na unutarstranckim izborima kod demokrata sto je Wikileaks potvrdio iz hakiranih mejlova.

Mm

11.11.2016. 23:42

vrlo je moguce da ce nama biti isto ko god je predsednik amerike, i nista epohalno se nece desiti bitno za nas. ali samo nek su klintonovi zavrsili karijeru - dovoljno za sad

crna trava

12.11.2016. 08:13

@Mm - JA licno , ne verujem zapadnjacima pa ni ovome,svo zlo ,kriminal ratovi .teror,droga prostitucija su produkti zapada ,i ovaj nije nista bolji od prejasnih 44 presednika ,na zapadu ,postoji samo interes nema ni ljubavi niti postovanje ni morala sve je pretvoreno u interes i nemoral ovaj moze biti i gori .na kraju da neispadne ona stara "UZDAJ SE USE ;I U SVOJE KLJUSE"!

baunti

11.11.2016. 23:43

Zanimljivi komentari, a zanimljiv i tekst. Tekst je 100% tacan! Srbi jesu euforican narod, i olako prihvatamo i najcrnje neprijatelje ako znaju sta da kazu. Previse smo emotivni, i to nam je receno mnogo puta (Arcibald Rajs?). Na drugu stranu, istina je i ovo - nismo se toliko radovali Trampu koliko smo htjeli da Hilari propadne. Ona je olicenje zla koje nas je zadesilo u zadnjih dvije i po decenije. Takodje, Tramp je antiglobalista, i ako odrzi svoja obecanja to je dobro i za svijet i za Srbe.

Туга српска

11.11.2016. 23:43

Срби "знају" да ће Трамп да им врати Косово и зато сами ништа не чине (или бар лобирају) да се то и оствари. Уживају због победе "свог" кандидата и самозадовољно чекају. А Шиптари, отворени противници Трампа, већ кренули у лобирање за наставак америчке проалбанске политике коју су водили Клинтонови...

baunti

11.11.2016. 23:45

Gospodine Dmitrovicu - kao i uvijek, fenomenalan tekst, i odlicna poenta. Licno se zalazem da se u osnovnim, srednjim i visim skolama/fakultetima uvede izucavanje San Cu-ovog "Umjeca Ratovanja". Ili bar da bude obavezno stivo za svakog ko hoce da se bavi politikom. Ovaj narod definitivno treba da shvati da "ne postoje vjecni savezi (kao ni neprijateljstva) - postoje samo vjecni interesi." Hvala i svako dobro!

Lazy

12.11.2016. 10:10

@baunti - ne slazem se da postoje vecni interesi, vec su i oni tokom vremena podlozni promenama. Ta recenica zvuci efektno ali nije do kraja semanticki ispravna )

mozda gresim

12.11.2016. 00:21

Mislim da g.Dmitrovic pogresno tumaci odusevljenje Srba koje je izazavano pobedom Trampa. Ne verujem da Srbi misle da ce Amerika da okrene curak naopako I da se zauzme za nas. Ali verujem da svi misle da je ovo prilika da dodje do promena na svetskom nivou. Neoliberalima je odzvonilo ako Tramp postane predsednik (ne zaboravite da njihov elktoral koledz treba jos da potvrdi njegov izbor). I sve je moguce.Od odluke tog koledza da je Hilari pobednik jer je dobila vise glasova, do ubistva Trampa.

Ljubomir

12.11.2016. 00:21

G-dine Dmitrovicu ti Srbi o kojima pisete su Vasi verni citaoci i odusevljeni su Vasim tekstovima... glasaju za SRS i tako dalje... a to je na Vasu zalost manjina u zemlji Srbiji!

MarkoBgd

12.11.2016. 00:38

Ne vidim u Trampu "srboljuba" nego čoveka koji nije u dilu sa ogavnim američkim neolliberalnim establišmentom. Zato ga američki mediji ( inače svi u vlasništvu nekolicine tajkuna ) i jesu napadali onako , za Ameriku netipično podmuklo i prljavo. Ne treba od njega očekivati ispravljanje nepravdi ali barem neće kao lažne "demokrate" voditi Ameriku putem rata i tenzija sa Rusijom. A iz istorije valjda znamo da su Srbija i Rusija spojeni sudovi - kad je Rusiji dobro, i nama je.

Jevgenija

12.11.2016. 00:51

Miiiii Srbi, mi Srbi o kojima pricate mi smo SRCAN narod bez ikakvih vijuga i rukavica mi smo odusevljeni Trampom imamo hiljadu razloga da se radujemo.

dragan

12.11.2016. 01:07

Ovde se radi o nadamo se zavrsetku tenzija sa Rusijom i napustanja eutopije globalizma i svetske ekonomije koja je bele narode i njihove drzave ostavila bankrotirane i bez posla.O vestackom stvaranju ekonomskih i svakih drugih kriza i neprestalne lazi kojom smo punjeni svih ovih decenija.Tramp nije politicar i ne pripada eliti vecnih princeva i princeza i zato ga narod voli,nadamo se promene i unutar same EU i njenom vracanju originalnom bitisanju a ne lazima i iznudama.

paznja, paznja

12.11.2016. 04:03

Tacno je to da su Srbi takvi i da su skoro svi komentatori srbi. Ali avaj ni profesionalna elita nije nista bolja. U protivnom morali bi smo negde da procitamo da je Trump najavio da nece da trosi pare za odbranu Evrope cije drzave manje para izdvajaju za vojsku nego Amerika. Sasvim je onda logicna mogucnost da Trump zatvori Bondstil! A onda bi nastala panika ko da ih zameni. Verovatno niko! A ta vojna baza je jedina prava prepreka srpskoj vosci da se vrati na KiM!

Aleksandar

12.11.2016. 04:08

U pravu ste Ratko. Samo ja to vec duze vremena citam i u vasim tekstovima koji govore o vasem stavu prema Rusiji. Nije Putin Tramp, ali nije se pokazao onakvim kakvim ga mi Srbi predstavljamo. U se i u svoje kljuse...

Mladjo

12.11.2016. 04:19

Sve sto rece Dmitrovic je zaista tacno. Samo jos jednu istinu nije rekao, a to je da je Srbin i u suprotnosti sa samim sobom. Ja bih utrobu povratio od gadjenja na Klintonove, ali ih ne mrzim. Srbin zbog mrznje prema nekome ce ici i pod ruku sa crnim djavolom. Tramp? Pa valjda ce on braniti svoj kapital, a ne Srbe. On nije postao bogatas sto je dobar i pravedan. Tesko Srbinu koji istinu kaze o nama. Ponosimo se sto smo nacionalisti, a mrzimo Hrvate sto su nacionalisti. Gdje logika?

Da

12.11.2016. 05:03

Gospodine RATKO slazem se sa Vasim komentarom! E, zato sad je vreme da se Srbija okrene sebi I svojim INTRESIMA zato treba pricati , razgovarati, I sa crnim djavolom za dobrobit naseg napacenog naroda. Gospodine RATKO Vas vidim u buducnosti za predsednika SRBIJE!!!Zelim Vam svako dobro

@

12.11.2016. 05:25

Tacno je to! Prava sam sumadinka iz Srbije i imala prilike da se suocim sa teskim vremenom u Hrvatskoj, Srbiji i sada u svetu! Nije lako biti Srbin! ali sam iz dna duse ponosna to sto jesam.Oni ,Srbi, koji zive u Srbiji njima je dosta svega lazi prevare,rata, izbeglica, skupoce,nasilja ,propaganda da su Srbi otpocinjali ratove i sta sve ne...uvek dezurni krivci! E, sad se polako to menja a tako ce i svest nasih Srba da se menja ako zele da opstanu!!!

Sale

12.11.2016. 05:48

Nisam bas siguran Dmitrovicu,da ce americka politika prema Srbiji,Rusiji biti ista.Bit ce tu itekako velikih promjena u amirckoj vanjskoj politici,sto ce naravno biti i u nasu korist.Ne zaboravimo da su ameri jos pod vladavinom Obame hteli da se povuku sa Kosova,a Tramp najavljuje da ce mu glavna politika biti unutrasnja,a ne vanjska i Nato pakt.Dogovorit ce se on Sa Rusijom,da se Balkan i Sirija prepusti interesima te zemlje i eto nam Kosova nazad,a Milo ode na robiju.

Dragan

12.11.2016. 05:55

Gospodin Dmitrovic je potpuno u pravu ne samo po pitanju Trampa ili Klinton, već i svega ostalog. Srbi nisu nikada izasli iz " bratstva i jedinstva", dok su svi ostali to za sekundu zaboravili i napustili. U svakom slučaju njegov tekst je odlična analiza srpskog drustva i nacije.

Dinarska divizija

12.11.2016. 06:23

Lično, kao i velika većina Srba, nemam nikakvu korist ni od pobednika na izborima u Srbiji, a za Ameriku da i ne govorim.Što se tiče ovih poslednjih američkih izbora, ne znam da li mi je drago što je pobedio Tramp ili što je Klintonka izgubila.Biće, da je ovo drugo u pitanju!A pošto je jedan dnevni list u Srbiji napisao, kako se Tramp okružuje srbomrscima, mislim da me ipak raduje pobeda Trampa!Prepoznaćete koji list je u pitanju, pa će vam sve biti jasno.

sMiley

12.11.2016. 06:26

Posle ovakvog clanka, euforija Srba naglo pada. Vecina Amerikanaca ne zna gde se nalazi Srbija a americke politicare interesuje politika balkanskih domorodaca isto kao i Papua new Gvinea,! ;.-))

darko

12.11.2016. 06:29

Opet pravi tekst sa jakom porukom i to i pravo vreme.Toliko smo poleteli da ćemo krila slomilti pri padu.Ništa nam neće biti bolje samo da ne bude gore.Navikli da drugi rešavaju naše probleme bez imalo želje i volje za odricanjem opet previše tražimo i očekujemo.

M Stojković

12.11.2016. 06:29

Očekivao sam bolji i sveobuhvatniji komentar pod gornjim naslovom od čoveka koji, bar ovde, piše najjasnije, najkonciznije i, uglavnom, tačne analize. Zašto? Stoga što Dmitrović, a nije jedini, nije sažeo suštinu izbornih rezultata u Americi. Koja je to Amerika pobedila koju Ameriku, i zašto. Zašto je nosač aviona neoliberalnog globalizma udario u podvodni ledeni greben? I, konačno, šta s nama? Ne sleduje li i nama pogled u sopstveno ogledalo i veliko preispitivanje kuda dalje, i s kim na čelu?

Ataševac Drvar

12.11.2016. 07:11

mislim da ,,sjasi murta da uzjasi kurta,,sto se tice amera,,kauboja,,.mi smo uvjek na dnu dno dna za njihove interese.oni nas,,pociste,,I toliko.ami trcimo oko njih,jurisamo da im se dodvorimo,kako bi nesto stekli.tramp nije nista drugaciji od one,,zmije,,opake zene,koja na srecu ode u proslost.mi ,dobicemo svoje,koga mi zanimamo.ali,gospodine ratko u osnovi ste u pravu.jos kad vidim ono trampe srbine.

Janko

12.11.2016. 07:33

Potpuno i tacno! Dobro je da nasi Trampovci nisu obznanili kako se sada nasa Vlada seli u Vasington i sve ce biti kako Mi kazemo. Dobro je to sto je Hilari izgubila jer je zastupala ratnu retoriku, kad to kazem mislim na NATO i njene vazale po Evropi, ukoliko se odrzi NATO u istom savezu u pravu je Ratko, nista se nece promeniti. Mi smo narod koji ne bi drugom naneo nikakvu stetu, samim tim smo naivni kada mislimo da nam niko takvu stetu nece naneti. Do gluposti verujemo da ce nam biti bolje.

VELEBIT-RSK

12.11.2016. 07:35

Nije mi jasno kako neko moze ocekivati da se Srbiji vrati Kosovo i da dozvoli RS da se prikljuci Srbiji a da RSK ostavi Hrvatskoj??? Gdje je tu logika??? Ostavljati Krajinu Vjekovnom Srpskom neprijatelju Hrvatima kao nagradu za sva pocinjena zla. Ajde da budemo realni ni muslimani ni Albanci nisu ni iz daleka pocinili takve zlocine nad Srbima kao sto su ih pocinili Hrvati. I otkud bilo kom Srbinu moralno pravo da trazi povrat Kosova i RS a da Krajinu ostavi tim zlikovcima i da s njima gradi mir

Јабре

12.11.2016. 16:50

@VELEBIT-RSK - I sta sad ako ne moze Krajina istovremeno onda ovi da came u ropstvu ?

VELEBIT-RSK

12.11.2016. 18:24

@VELEBIT-RSK - Ako se ne moze Krajina vratiti to ne znaci da posto poto treba RS odvajati od Bosne i Kosovo pokusavati vratiti. To sve treba vratiti u paketu kao sto je u paketu i otimano iz Srpski ruku od 1995 do 1999 ali tek onda kad budemo imali sigurnu zaledjinu da to mozemo uraditi. Jer sad kad bi odvojili RS i prikljucili je Srbiji to bi za rezultat imalo da bi Hrvatska jos uvecala svoju teritoriju uzimanjem ostatka BiH . I tek tad Krajinu nikad vise nebi mogli vratiti. Treba biti mudar i cekati moment

VELEBIT-RSK

12.11.2016. 07:54

ALEKSANDAR PP@ Ljudski se nadati ali ne na ovakav nacin gdje se ekskluzivitet daje samo na Kosovo i RS sta je KRAJINOM? Ne moze se na ovakav nacin traziti ispravka nepravde prema Srbima. U ostalom gospodin Dmitrovic je u svojoj knjizi pisao o Hrvatskim zlocinima prema Srbima i to pretezno prema Srbima koji su zivili na prostoru Krajine. Dakle akcenat je na Hrvatskim zlocinima. I kako sad traziti da se RS i Kosovo vrate a KRAJINU zaboraviti i Hrvate castiti za dva genocida 1941-1945 1991-1995?

vlado pljevlja

12.11.2016. 08:04

Za razliku od ruskog,američki Predsjednik kao jedinka ima daleko manji uticaj na svjetsku politiku.Neko iz sijenke mu vrlo jasno i precizno diktira šta i kako da radi.Ne sumnjam da će to biti slučaj i sa g-dinom Trampom.Slažem se u potpunosti sa konstatacijom g-dina Dmitrovića koju je iznio gostujući na BN Televiziji da je predsjednička kampanja jedno,a predsjednički mandat sasvim nešto drugo.Zato me ne bi iznenadilo da oni koji danas Trampa proglašavaju "Srbinom" počnu uskoro da ga ocrnjuju.

VELEBIT-RSK

12.11.2016. 08:11

ALEKSANDAR PP@ Za mene kao Srbina bi vracanje Kosova i odvajanje RS od Bosne bi znacio PORAZ SRPSTVA i pljuvanje po 700.000 poklani u Jasenovcu i po oni 40.000 baceni u Jadovno i 300.000 protjerani kroz Bljesak i Oluju. Tim vracanjem Kosova i odvajanjem RS MI BI HRVATIMA DALI NAGRADU i pokazali bi da se GENOCID ISPLATIO. Jos ako se tome doda Dodikovo zalaganje za treci HV entitet KATASTROFA JE KOMPLETNA. Pravda ce biti zadovoljena kad se vrati zemlja na kojoj su ustase ta zla cinile dakle RSK

iz glave

12.11.2016. 08:17

Трамп, да би постао Председник, има две препреке - гласање електора у децембру где традиција лако може да се замени нуждом, и други, да доживи давање заклетве. Па ни тад није 100% сигуран да ће до краја мандата испунити наумљено. А реаговање Срба је последица одличне кампање републиканског кандидата. И све ово горе није наше да бринемо, него да ли је наша елита припремила платформу којом ће се најзад после 100г рпилагодити светским променама и Срби и Србија почети да профитирају.

* КОМЕНТАР ... *

12.11.2016. 08:37

@љубомир - Својим коментаром си показао колико доооброоо умеш да лупаш глупости !!! Као и увек браво господине Дмитровићу! Мада ми Срби ипак славимо пропаст оних неофашиста-клинтонових !!!

Деда Звонце

12.11.2016. 09:02

Ако Трампова администрација ,,заборави" Балкан и скине Србију са линије ватре, било би то епохално олакшање и ,,ветар у леђа" за цео Балкан да се нормално опорави и брже развија! Суштина је да престану да се мешају у било шта и одмах ћемо лакше продисати. Па не живе овде само будале и ленчуге.

Spiridon S.

12.11.2016. 09:22

Vreme "naivnosti" i "trcanja pred rudu" kao i palenje vatre za razanj,dok je zec u sumi..je iza nas nadam se,ili bar iza velike vecine..Verujem da je vecina sazrela,i da smo nesta naucili iz silnih nedaca..Netreba preterivati,ali sama cinjenica da je vestica Hilari zaustavljena cini sretnima 95 % Srba,kao i mogucnost da se odnosi SAD i Srbije razvijaju u pravcu donekle lakse po nas...

Lazy

12.11.2016. 10:08

Srbi likuju iz mnogo prostijih razloga. Gde ces veci razlog za likovanje ako znas da je porazena zena onoga ko te je bombardovao i za koju su listom glasali bosanski muslimani i siptari? Ako likuje Duma u Moskvi, zasto ne bi likovali i Srbi? I na kraju krajeva, definitivno ce Tramp biti (bar za milimetar) bolji za nas nego ona druga opcija, kako god da se okrene, malo li je?

ja

12.11.2016. 10:18

Odličan tekst gospodina Dmtrovića. Ja bih još nešto dodao, a to je da politika SAD, ne zavisi od predsednika te države. Njihovu spoljnu politiku ne kreira predsednik, već je izvršava. Drugim rečima, Srbi ne treba da dižu euforiju, jer se ništa bitno neće desiti dolaskom Trampa. Kako reče g. Dmitrović ni sam Tramp ne zna u kome će pravcu ići spoljna politika SAD. Valjda će znati kada mu došapnu...

Staljin

12.11.2016. 10:25

Sintagma iz refrena ruske himne: братских народов союз вековой...

Рашо

12.11.2016. 10:32

Трамп ће, можда, бити 45. председник САД. Досадашњих 44 су били и отишли а све је остајало исто! Одакле вам идеја да овај жели, хоће, и може нешто да промени. Да је тако, неби му дозволили да победи. Тачно је и да није могуће све и увек контролисати. Надајмо се да је ово та ситуација. Најважније је да ми будема спремни да урадимо за себе шта је потребно, ако се укаже прилика, ако околности то дозволе! Нико други то неће учинити уместо нас! Спремајмо се!

Zule

12.11.2016. 12:41

 Mi Srbi smo takvi, kakve nas je opisao i ne treba ničega da se stidimo zbog toga. Jednom nas je jedan Italijan, izbeglica iz Istre, dobar poznavalac naših prostora opisao rečima: "Ni divnijih ljudi od Srba ni goreg naroda"! Možda bih dodao, mi možda često ispadnemo naivni, ali uglavnom nađemo snage da izdržimo sve nevolje ovog sveta, kao i Jevreji.

Anastas Jovanovic

12.11.2016. 15:10

Elementarna je razlika izmedju republikanaca i demokrata! Republikanci su protestanti, pragmaticni, i kroz istoriju SAD su pozitivniji i zalagali se za tradicionalne temeljne americke vrednosti. Stupa na scenu pozitivniji i optimizovaniji algoritam, koji ce vratiti nekadasnji ugled i slavu SAD, koja radi, stvara, izvozi, pomaze i ne rusi i proizvodi finansijske sapunice radi bogacenja marginalnih 5 posto stanovnika koji ne mogu da potrose ono sto imaju na racunima. Mir i bezbednost su prioritet!

kekec

12.11.2016. 17:08

Cestitam,sjajno ste opisali karakter Srpskog coveka! A, sto se tice Trampa, slazem se u celosti, medjutim americku politiku nisu kreirali Klintoni, kao ni Obama oni je samo sprovode,pa ce tako I Tramp,a ako nece, e imaju amerikanci lek za takve predsednike I nemojte da se zanosite ma koliko vam to tesko pada,ni slovenci ne ocekuju Piranski zaliv, to su gluposti,iako mu je zena iz dezele!

Лорка

13.11.2016. 02:03

То да ће Трамп вратити Косово и Републику СрБску - говоре они који воде своју предизборну кампању. Не бих то узимао озбиљно.За Србе је Трамп само мање зло од Хилари. Многи су констатовали да заправо породицу Клинтон памтимо по злу, док о Трампу још не знамо ништа. Не Треба од Трампа очекивати да ће се бавити Балканом. Он ће се дефинитивно бавити Америком. Али ако се Америка не буде бавила Балканом - за нас ће и то бити велики корак напред...

77

13.11.2016. 04:47

Ma to smo mi !!! A To sto je gospodin Vucic imao sastanak sa klintonom ....pa da Vam iskreno kazem ni mi svi skupa ovde, daleko od Vas nismo znali da ce da pobedi Tramp , ustvari govori da je Vucic pametan covek ! I zato sam da treba razgovarati I sa neprijateljem.

Srdjan Boranijasevic

19.11.2016. 13:29

druze, ne ocekujem da vrate Kosovo I sta jos rece, ali mi je srce puno sto im je mecka konacno zagrebala na vrata, eto. Veeeci dogadjaji mogu/moraju/ce pocistiti dvoriste I staviti stvari tamo gde im je mesto.