Neretva i Košare

Ratko Dmitrović

20. 05. 2016. u 21:30

Kod većine Srba odavno nema onoga čega je kod junaka na Košarama bilo u izobilju

Неретва и Кошаре

U toku su inicijative, u nekoliko gradova Srbije, da se promenama naziva ulica (neke nose imena ljudi o kojima se ništa ne može reći, ni uz pomoć enciklopedije) održi sećanje na junake karaule Košare. To je ono tragično-herojsko mesto na granici Srbije i Albanije, gde su pripadnici naše vojske, aprila, maja i juna 1999. godine, pokazali da čovek može više nego što mu je dato. Za sve to vreme bili su izloženi stalnoj artiljerijskoj vatri Vojske Albanije, napadima OVK i udarima NATO avijacije. Poginulo ih je 108.

Verujmo da je ovo sa ulicama početak nečega vrednog, drugačijeg odnosa prema sopstvenoj istoriji, onoj koje ne smemo da se stidimo, posebno koju ne smemo da zaboravimo.

U počivšoj Jugoslaviji ne beše čoveka koji nije bar jednom odgledao film "Bitka na Neretvi". Samo u bioskopima Titove države, da ne spominjemo TV emitovanja, to delo Veljka Bulajića videlo je skoro pet miliona ljudi. U celom svetu oko 400 miliona. Film je nominovan za Oskara, u kategoriji najbolji inostrani film, igrali su svetski poznata imena, Jul Briner, Orson Vels, Entoni Doson, Franko Nero, Hardi Kriger, Silva Košćina...

Bio je to ideološki, političko-propagandni film, reći će mnogi. Uz dodatak da je Bulajić upravo u "Neretvi" zaokružio negativni, skoro divljački vizuelni identitet pripadnika Jugoslovenske vojske u otadžbini. Tačno je, i jedno i drugo, kao što je tačno da je "Neretva" odličan film i da su komunisti (govorimo o jugoslovenskim) savršeno koristili masovne medije, predstavljajući svoju retuširanu, do kaplaje uveličanu borbu protiv "neprijatelja". Dozvoljeno, i legitimno na kraju krajeva.

Ne postoji stanovnik Srbije, ove sadašnje, koji nije odgledao najmanje tri filma o herojstvu američkih vojnika, u nekom obruču, proboju, napadu, desantu..., a kako od građanskog sukoba sredinom 19. veka u SAD nije bilo rata (ne računajući udar Japana na Perl Harbur), jasno je da se radi o ekranizacijama američkih invazija po svetu. Takva je bila i ona iz 1999. godine, na Srbiju i Crnu Goru, s karaulom Košare, sada već mitskim mestom, u toj invaziji...

A zašto srpske filmadžije za ovih 16 godina nisu ni pokušale da snime film o Košarama? Kad već imitiraju holivudsku produkciju - a u većini slučajeva rade baš to - kako da nikome na pamet nije palo da po uzoru na, šta znam, film "Pad Crnog jastreba", na primer, snimi film "Košare"? Tu ne treba ni inspiracije ni imaginacije.

Da, ali treba onoga čega kod većine Srba odavno nema. Kod onih na Košarama bilo je u izobilju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (76)

Rep Srpska Sarajevo

20.05.2016. 22:46

svaka cast za vas komentar,a ove nase filmadzije da je stid zbog toga,jer smo imali dovoljno istinskih heroja kroz mnoge ratove,a bez ekranizacije..samo film lepa sela lepo gore,je bio kao neki pokusaj,ali umjesto da opisu ono sto se zaista desilo u tunelu i oko njega ili da bar filmski pojacaju patriotizam i sl,oni naprave neistinu oko tog zaista tuznog dogadjaja i stradanja srpskih civila i vojnika..

m.mirko

20.05.2016. 23:01

Odlican tekst Ratko. Za svaku pohvalu. Kosare, velicanstveno ime i mesto herojstva branilaca nasih granica, dostojanstva...Sinoc sam gledao Ruski film *Snajperist*. Veoma mi se dopao. Iz dva dela je.Setio sam se ameriickog istoimenog filma koji mi je u pravom smislu bio pravi industrijski proizvod i pravi kic. Pogledajte na you tub Snajperist, mislim da je ruski ili beloruski, nije ni vazno, ali film ima dusu i motive, istoriju i ostalo....Hvala.

Skodu

20.05.2016. 23:36

sve ove godine se i ja pitam isto. bilo bi lepo da neko pokrene incijativu za snimanjem filma.svaka čast za tekst i nadajmo se da ce se nekada snimiti film o herojima novije srpske istorije!

docksport

21.05.2016. 00:27

Legendarna 63.padobranska Brigada odlikovana ordenom "Narodnog Heroja " Kosare

goran

21.05.2016. 00:33

Prodali su veru za veceru gospodine Ratko.Prodali su ono za sta su njihovi preci krvarili,za saku srebrenjaka.Nekad Jugoslavija danas Evropa,,deca komunista sa ocevima i unucima polako al sigurno kuju eksere u sanduk zvan Srbija,zasto gospodine Ratko.Psiholosko stanje komuniste,rukovodilaca deda sin unuk 50 god 80 god 2000 god primeticete jedno kod svih NEZNANJE DA NEZNA ONO STO MISLI DA ZNA,DA ODABRANO NIJE IZABRANO DA SVESNO NIJE PODSVESNO,sto se grbo rodi ni vreme neispravi

Jagodinac

21.05.2016. 19:24

@goran - Prodali veru za veceru?! Oni prodaju a vi i mi gledamo. I sta ste uradili? Lepo je Balasevic jednom otpevao " nisu krivci primitivci što su pokupili mast.Korov nikne gdi god stigne. Ma, svaka njima čast.Krivi smo mi. Otkud svi ti paraziti što su nam zagustili?Nemoj stari moj, krivi smo mi što smo ih pustili."I pustili smo ih. Ko nam je kriv? Ti, ja, on jer samo gledamo i zakeramo i cuvamo zadnjicu dok nas oni lazhu, kradu, unistavaju

БЛЕСИНГЕР(шипац)

21.05.2016. 01:43

Тек ће се писати и причати о СВЕЦИМА СА КОШАРА !!!

GM

21.05.2016. 01:53

dobar tekst ali zar se i vi ne smatrate odgovornim zbog toga, odavno pratim vas list i mnogi natpisi su doprineli vasoj konstataciji, da li treba da redjam sve negacije koje su bile u vasem listu, zasto ste okrenuli ledja radnickoj klasi i malom coveku, svaki drugi ili treci dan neko od zapadnih ambasadora dobiju mesto u vasem listu, u tranziciji koja jos uvek traje vi ste na strani poslodavaca, jos puno bi moglo da vam se prebaci ali za sada je i to dosta, na kraju i o hrabrosti nas srba...gm

ISTINA

21.05.2016. 01:57

Bravo majstore,svaka ti cast na tekstu ! I da,probat cu ja da odgovorim na pitanje,zasto niko nije snimio film o nasem junastvu 90-ih,pa i te 99-e!A kako da snimamo film i pokazemo kako nas bombarduju i ubijaju nasi danasnji ``prijatelji``?Sta mislis kako bi reagovala nasa vlada da se neko pojavi sa takvim scenarijom i zatrazi pare za snimanje,?Iluzorno,stvarno iluzorno,da ne ulazim dalje u politiku .

naranca

22.05.2016. 21:06

@Zoran - @Zoran Nije nego Pablo Pikaso koji je bio celog zivota clan komunisticke partije Spanije.Kad su ga pitali koliko trazi za honorar rekao je''Od drugova trazim jednu veliku prsutu I 5 flasa vina iz vase zemlje''.Inace on je takve radove naplacivao po 100 000 $ u to vreme njegove najvece slave.

Jagodinac

21.05.2016. 03:42

Lep tekst ali i na Neretvi i na Sutjesci je bilo heroja Srba. I zamislite bilo je ne samo Srba nego i Hrvata i Crnogoraca i Makedonaca i Bosanaca. Treba snimiti film o Kosharama i o starijem vodniku Grujovicu opkoljenom u Sloveniji i o majoru Tepicu.

Necete u Francusku

21.05.2016. 14:49

@Jagodinac - Jagodinac@, je lipi moj, istina je to, i ne samo to, vec uz duzno postovanje svim narodima ex YU, gotovo polovinu zrtava na Neretvi i Sutjesci su cinili Hrvati, mahom Dalmatinci,samo to nije popularno u Srbiji javno kazati. Na koncu, 'zrtva' Majora Tepica je apsolutno bila uzaludna. Srbija je izgubila taj i te ratove, ali oni i nisu bili njeni, jer su se vodili na tudjoj zemlji, s izuzetkom Kosova. Ali nakon svega sta je vidjeno, i nakon pogroma Albanaca na Kosovu, samo je tako i moglo zavrsiti.

Jagodinac

21.05.2016. 19:19

@Jagodinac - Mozhemo da diskutuje o o toj temi ali bi to bilo mlacenje prazne slame. Dalmatinci su potomci Srba kao sto je Dubrovnik po popisu stanovnistva pre 20 veka i po dokumentima bio grad naseljen Srbima. Naravno katolicizam je bio agresivan i danas u Dubrovniku Srba nema. Srbi nisu izgubili rat jer to sto se desavalo u Hrvatskoj i nije bio rat nego nesto izmedju rata, politike, stranig meshanja u unutrashnje stvari suverene zemlje, izdaje Hrvata i Slovenaca i ostalog

Да ти објасним

21.05.2016. 21:35

@Jagodinac - У праву си липи мој, на страни антинацистичких снага било је и доста Далматинаца. Али не и Хрвата (осим убачених руководилаца КПЈ)! Погледај аустроугарске пописе становништва Дубровника, Херцеговине и средње Далмације, како се изјашњавала већина католика. Колико је било хрватских кућа? А у грађанском рату у Хрватској није учествовала Србија (јесте било добровољаца), већ је у одбрану својих живота устало српско становништво у Хрватској!

Necete u Francusku

21.05.2016. 22:27

@Jagodinac - Vi lipo dodjite u Dubrovnik,pa gradjanima na Stradunu kazite u lice da su potomci Srba.Ovako je blesavo, jer i ja mogu kazati da je moj predak Isus Krist. Kada nesto tvrdite,onda trebate imati crvste i neoborive dokaze, a ne samo lupati, kao sta Vi radite. Ali mozete,anonimus ste, pa vas briga. Zar Vam ne bi bilo bolje, ako imate love da lipo sjednete u avion Air Serbia, i lipo s Tesle na Cilipe i od tamo drito na Stradun,da se divite tim ljepotama ? DU je biser svjetske bastine, ali je to i ST.

Dubrovčanka do 1941.

22.05.2016. 01:03

@Jagodinac - Nećemo! Iz Dubrovnika, Dalmacije i Slavonije smo protjerani, ali u Srbiji ćemo umrijeti. A u Dubrovniku su Srbi katolici čak i dobijali izbore (od 1890. do 1900). Ako su ostali nazivi, i danas u Dubrovniku postoje dokazi o tome (Šetalište Nika i Meda Pucića, ulice Pera Budmanija i Baltazara Bogišića, Bogišićev park, spomenik Baltazaru Bogišiću). Austrougarski popis1890: "srpskim jezikom govori 5.823 ljudi, italijanskim 677, češkim 48, poljskim 6, nemačkim 263 i mađarskim 384". Provjeri.

Tražiš dokaze?

22.05.2016. 01:17

@Jagodinac - Natko Nodilo, koji se pored Franje Račkog smatra utemeljivačem hrvatske povijesti, bilježi:"U Dubrovniku od pamtivjeka govorilo se srpski, govorilo kako od pučana, tako od vlastele, kako kod kuće tako i u općini! Kao učenjak privržen istini, zaključke je donosio samo na osnovu pouzdanih izvora. Nije podlegao pritiscima hrv. državotvoraca 19. v. da se dokazuje prisustvo hrvatskog naroda i jezika "diljem Dalmacije, Slavonije, Srema, Like, Korduna, Banije, Hercegovine, Bosne, Baranje i Dubrovnika".

naranca

22.05.2016. 01:25

@Jagodinac - @neceteufr ''gotovo polovinu zrtava na Neretvi i Sutjesci su cinili Hrvati''----Ma nije bilo toliko Ustasa ni na Neretvi ni na Sutjesci.Oni su se vise istakli u Jasenovcu I Staroj Gradiski(ima o tome I pjesma).Nisu valjda ludi da idu tamo gde se puca....Kog pogroma Albanaca pa njih je uvek bilo '' 2 000 000''??????????I onda I sada.Cak je I Srba na Kosovu bilo 10 % I onda I sada samo sada ne mozes da ih vidis nigde.Bas me zanima da li ti kao (pretpostavljam ) religiozan covek podrzavas sve to

naranca

22.05.2016. 01:29

@Jagodinac - neceteufr. E moj druze to su dve selendre za koje niko nije cuo.Nemas pojma koliko ima lepsih I nefasistickih gradova sirom Svijeta.

naranca

22.05.2016. 12:42

@Jagodinac - @trazisdokaze Ma nek Im je sa srecom sa Hercegovcima I ustasama , mi idemo dalje.Sto dalje.A I aerodrome(Cilipi)-pardon zracna luka za zrkomlate I zrakodere Im je najopasniji I najrizicniji aerodrom za sletanje u SVETU.To je cak rekao I Vaso Brkic.

Pero Peric

21.05.2016. 03:50

Mozda bi neki filmadzija snimio film.No nema u dzepu pare,niti bi dobio od drzave.Pre bi dobio zabrnu boravka u Srbiji.A zna se i od koga.OD MENE SIGURNO NEBI.OPET svaka cast Dmitrovicu.

Zoran

21.05.2016. 03:52

Bilo je prigovora i za seriju "Moj rodjak sa sela", pa ne smem da zamislim sta bi Zapad radio za takav jedan film. A i ne sme vlast da plati tako nesto. Privatna produkcija nema para za tako nesto. I to je to. Mogu da vam uzmu Kosovo. Mogu da vam uzmu knjigu sa vasom istorijom, mogu sve da vam uzmu. Ali:Pricajte bar deci, sa kolena na koleno. Tim pricama smo odrzali istoriju od pre 600 godina. To ne moze niko da vam oduzme.Izgubili ste nesto tek kada se vi pomirite sa tim.

Ljubo

21.05.2016. 05:30

Odgovor na Vase pitanje je vrlo jednostavan;ne nedostaje hrabrosti (koju su imali Heroji sa Kosara) nego su jednostavno nase filmadzije placene da ne snimaju filmove u Srpsku korist nego upravo suprotno da snimaju filmove na Srpsku stetu ("Lepa sela lepo gore) itd..

Dobrivoje

21.05.2016. 06:45

goru takozvanu elitu koja samo zna da se ruga iposprdno odnosi prema narodu iz kog potice nema niko na svetu a sto je apsurd za elitu su se sami proglasili,a u stvari se radi o jednoj obicnoj bagri kpja zivi od svog nerada sa ledja sopstvenog naroda koga jos i ptezire

Cvetanovski Vasilije

21.05.2016. 06:54

Razapinjanje Srbije traje minimum sto godina pocev od prvog pa drugog svetskog rata zatim nametnutnog komunizma , sankcija, satanizacije , bombardovanja otimanjem dela teritorije.A najgore je nastupilo posle 2000 godine a to je STERILIZACIJA najveceg dela srpske mladosti od svega sto je nasa vojna tradicija i rodoljublje !

Milan

21.05.2016. 06:59

Bravo Ratko, ali šta da radimo kad nas na FDU vaspitava Zlatko P. A taman posla da javno podržimo Vaš redlog.

Sasa

21.05.2016. 07:44

Bravo za tekst,podrzavam i pratim svaku vasu akciju.Mladje generacije moraju da uce o ĥerojstvu tih mladih ljudi i da im budu uzor.

srbo

21.05.2016. 07:45

da nije bilo komunista,da se vodila srpska politika ti mučenici ne bi izginuli.ti albanci su za nas srbe šaka jada,da je bilo pameti ne bi oni izašli iz tirane.umesto da se bulevar zove junaka sa košare zove se peka dapčevića,onog što je davao direktive da se bombarduju niš,beograd,leskovac,čačak,nikšić itd.naravno uz josipa broza kao glavno komandujućeg.

Milivoje

21.05.2016. 07:54

Zasto su '98 granicari bili pasivna podrska vojnoj policiji na do 500m od karaule i po cijem naredjenju?Zasto i ko je jedinici vojne policije koja je dosla kao pojacano obezbedjenje '98 na karauli Kosare zabranio upotrebu kupatila?! Duze od mesec dana?! Nakon 3 meseca oko Junika, pukovnik ladno trazi da se vojska uputi na Radonjicko jezero? Po Beogradu parada ulickane vojne policije, a na terenu vojnici u raspadnutoj opremi zaboravljaju da su trebali da se skinu.....Oni su medju nama...

stari doktor

21.05.2016. 08:00

Apsolutno ste u pravu! Takav film je NEOPHODAN po svest srpskog naroda, kljukani smo svim mogućim peopagandnim fantazijama u Titovo vreme, potom sramnim događajima iz vremena raspada SFRJ, ali o ovome ni mukajet, da se ne bi zamerili SAD ubicama. Posebna je sramota da su dečaci od 18-19 godina bačeni da ginu, umesto profesionalaca, ali su ispali HEROJI, nažalost zaboravljeni. Za ovo u Srbiji još niko nije odgovarao, niti se iko upitao kako je preživelima.

AntoniusBlock

21.05.2016. 08:05

Алал вера г.Дмитровићу,То што су наши Хероји имали, имате и Ви,сви остали на жалост, килави су радовани и нејаки уроши.

iz glave

21.05.2016. 08:22

zašto...zato što Srbi imaju najgoru moguću elitu zasnovanu na idejama u tek "oslobođenom" Bgdu 1944

Lazy

21.05.2016. 08:41

drzava ciji javni servis m-o-r-a da glasa za Ukrajinu nakon poziva iz strane ambasade je jasno drzava bez suvereniteta. E, posto nam je oduzet suverenitet, ne smemo ni da pomislimo da onoga ko nam ga je oduzeo predstavljamo u negativnom svetlu. Naprotiv, prednost imaju oni koji velicaju neprijatelja i uz to jos bivaju i finansijski nagradjeni.

Fridomn

21.05.2016. 08:56

Nisu samo Košare problem,za 2 godine će biti 100 godina od proboja Solunskog fronta,najvećeg vojnog podviga još od grčkog Termopila i Maratona. Gde se jedna otpisana vojska podigla iz pepela i ostvarila veličastvenu pobedu. Neće biti ni filma ni serije o Soluncima ni o Košarama,zato ćete gledati novu sezonu tzv "Vojne Akademije" i ljubavne patnje tzv pitomaca...

dejan

21.05.2016. 09:00

Treba snimiti i film Kosare i film uspon i pad RSKrajine i Nato agresiju i obaranje nevidljivog aviona i mnoge druge, ali se mani I veljka bulajica i neretve i odbrane cetnika.

mi

21.05.2016. 09:08

Srbija ima samo jedan ogroman problem, izrucivanjem svojih heroja u Hag priznala je ( a nije smela) ono sto joj je zapad lazno pripisao, da je agresor !! Mogli bi mnogo filmova snimiti, hrabri gen. Mladic, pa Milan Tepic, junaci sa Kosara....to su istiniti dogadjaji, ne Holivudske izmisljotine, ali mi to eto ne smemo ?!!

Pancevacka elita

21.05.2016. 09:34

Svaka čast uvek u svakom tekstu obraćaš pažnju na vrijednost shvatanja interesa i pokazuješ raspoloženje koje u narodu postoji.

vaki granicar JNA

21.05.2016. 09:44

promeniti ulicu srpskih vladara u granicara sa kosare zato sto je kralj bezao sa zlatom avionom a oni su ostali na vecnoj strazi na kosarama onda mozda od srbije nesto i bude inace srbija ko nokija u svakom izdanju sve manja dok ne nestane ko nokija

naranca

22.05.2016. 20:56

@vaki granicar JNA - @vakigrnajna Vidim vladas antisrpskom terminologijom!!!!!

Dositej

21.05.2016. 09:44

Na odlicnom putu smo da postanemo ambivalentna masa zeljna novih telefona, odece I namestaja. Ili smo se ucutali zbog bahatih galamdzija?

Filip

21.05.2016. 09:50

Dobar predlog samo za taj projekat treba vam saglasnost Vukašina i Sabahudina iz novinarskih udruženja.Vi i naša javnost niste upoznati sa novim projektom Tv Vojvodine i novim ostvarenjem" Bitka za ranjenike" gdej se veličaju Srbi koji su se borili u poslednjem ratu na strani zelenih beretki u Goraždu.Eto gde su išli vijvođanski novci,tuga za profesiju.Valjda će doći neka druga vremena da podignemo glavu i da ponosno progovorimo o istinskim herojima.

Bane

21.05.2016. 10:22

U pravu ste gospodine ali nemojte se bojati, branili smo Kosmet i opet cemo ako zatreba. Ima nesto sto zlotvori nikada nece unistiti a to je usmeno predanje. Ima nas jos zivih svedoka, prosirila se istina a bice nas jos vise.

Goran Uzice

21.05.2016. 11:07

Neka vam je vecna slava mucenici,snimiti film ako je moguce finansiski uovom trenutku i dati ulicu herojima sa Kosara sto pre,da pamte i nezaborave buduce generacije,kako se brani svoja otadzbina!!!

Darko

21.05.2016. 11:42

Kao sto je neko vec napomenuo mi to jednostavno ne smemo da snimimo.Vrlo se dobro zna iz kojih razloga - demokratsko-evropskih.

naranca

22.05.2016. 12:32

@Darko - @darko Eh taj demokratizam.Pocinje da mi ide na zivce skoro kao fasizam.

Цеца

22.05.2016. 09:55

@Advokat - Бар у свом граду... У мом граду, браниоци Србије '99. имају заједнички споменик.

pero

21.05.2016. 12:11

nije se niko usudio ni o Kosarama ni o Jasenovcu ni o Sumaricama ni o Kazanima ni o Oluji ni o Bljesku ni o.....

Да ти кажем

21.05.2016. 21:11

@pero - О Јасеновцу је Лордан Зафрановић снимио филм "Крв и пепео Јасеновца" због чега је био у немилости власти нове НДХ. О Шумарицама је снимљен филм "Прозван је и пети три". Провукао се тада и још по неки сличан филм, али ви, млађи, нисте имали прилику да их гледате, као што у новим уџбеницима историје и школској лектири нема више текстова који би неговали и развијали (српски) патриотизам... Зато мислим и да више нема ни сценариста ни режисера ни глумаца који би могли да сниме добар патриотски филм.

Гоца СЗ

21.05.2016. 21:58

@pero - Да ти кажем, у праву си! Очекивала сам са нестрпљењем филм о боју на Косову, надала се да ће то бити нешто у складу са мојим осећањима кад је Косово у питању, нешто што у људима буди патриотизам и оставља дубок утисак у души. Доживела сам велико разочарање! Ипак, бар је постојала жеља да се такав филм сними. А данас... Пре би се могао наћи неко ко ће да сними филм о "терористи" Гаврилу Принципу, о "силовању 50.000 муслиманки" (или можда 100. 000 Хрватица), о убиству 8.000 "невиних џихадиста"...

Mihailo Stošović

21.05.2016. 13:07

Odličan tekst! Sve ste rekli u poslednjoj rečenici. Hvala Vam što ih se sećate...

Nale

21.05.2016. 13:27

Znam da uzalud pisem, necete objaviti moj komentar...ali... Sa gospodinom Dmitrovicem se retko slazem, ali ovaj put priznajem da je potpuno u pravu. Ali takav film, na nasu nesrecu, nikada nece biti snimljen

Сократ.ме

21.05.2016. 14:07

Свака част за идеју и надам се да ће се наћи неко то да уради.

Само питам

21.05.2016. 21:44

@Сократ.ме - А ко ће то да дозволи? Неко ко Србију полако, али сигурно уводи у унију оних који су помагали прогоне и убиства Срба и који су отимали и отимају српске територије? И ко ће то да финансира? Неко ко даје донације Дураковићу за развој Сребренице, Мустафи за развој Косове, Унији за помоћ арапским "избеглицама"...

Ситар

21.05.2016. 19:19

Боље да га не сниме! Када нема довољно пара ( а пуно "паметних "режисера)онда испадне " свети Георгије убија аждају".Иначе Кошаре( Проклетије) јесу место великих борби и погибије наших војника али ипак главни стратешки удар НАТО-а и њихових помагача био је планина Паштрик јер је ту била борба за главну природну комуникацију ( Призрен,Врбница ,долина Дрима) која би омогућила већим војним снагама продор у Србију!!

Вук З.

21.05.2016. 20:54

Гледао сам, као дете, Козару, Прозван је и V3, Не окрећи се сине... и плакао за време пројекције. У школским уџбеницима историје "гутао" сам текстове о Немањићима, косовским јунацима, српским устаницима, голготи и васкрсу српске војске, али и о народним јунацима борбе против нацизма, које су политкоми "награђивали" пријемом у КПЈ. Све је то у мени јачало патриотска осећања. А Неретва ме је импресионирала само звучним именима и пиротехничким ефектима, али није имала ефекта као они ЦБ филмови.

naranca

22.05.2016. 12:27

@Вук З. - Nije te u ''Neretvi'' impresionirao Stole Arandjelovic sa ''Padaj silo I nepravdo''????????????????????? Pa to je jedna od legendarnih scena svetske kinematografije. Ti mora da imas demokratsko srce od kamena.

Ljuba

22.05.2016. 11:14

Majku mu sad smo svi patriote... A kad treba da se glasa, svaki drugi čovek ode da glasa, a od toga veliki procenat za pro-zapadno orijentisane stranke... Čudo je šta 1000-2000 dinara mogu da urade... Objavite bar poneki moj komentar... Pozz...

naranca

22.05.2016. 12:29

@Ljuba - @ljuba Ama politika je bal.A Srpska politika je jos I pod maskama.Ne brini.Znaju Srbi ko je ko.

miki

22.05.2016. 12:35

Odgovor je prost. Bulajic je otisao na Neretvu i snimio film. A kako sada nas reditelj da ode na Kosare ??

naranca

22.05.2016. 20:54

@miki - @miki Pa ni Indijanci nisu isli na Mesec ali su snimili sletanje na Mesec.A I tvoji Bosanci nisu snimili ''Nicija Zemlja'', na nicijoj zemlji nego negde oko Donjeg Vakufa I jos su (zasluzeno) dobili Oskar za taj film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)