Strankama ukidaju zakup TV termina!

I. M. - V. M.

16. 03. 2016. u 22:01

Novosti saznaju - Nova pravila za emitovanje predizbornog programa na televizijama: Sadržaj će se snimati 24 časa. Zabrana objavljivanja istraživanja javnog mnjenja

Странкама укидају закуп ТВ термина!

PREDIZBORNA kampanja proteći će prvi put bez zakupljenih stranačkih termina na televizijama! Ovo novo pravilo, objašnjavaju u Regulatornom telu za elektronske medije (REM), uvedeno je da ne bi stranke koje imaju velike budžete zakupile veliki broj sati na televizijama.

Mitinzi će moći da budu emitovani, ali prema procenama urednika, kao deo predizbornog programa, i bez diskriminacije stranaka.

Još jedna novina je da ovog puta i komercijalne televizije moraju sa strankama da potpišu ugovore o saradnji, ako žele da se njihov program emituje. Do sada su tu obavezu imali samo javni servisi - Radio-televizija Srbije i Radio-televizija Vojvodine.

Kako bi u kampanji bilo što manje kršenja pravila, stručne službe REM rade pojačano.

- Prvi put se nadzor predizbornog programa vrši odvojeno od standardnog nadzora - kaže za "Novosti" Goran Petrović, zamenik predsednika Saveta REM. - Počeo je da radi i novi softver, tako da se programi dvostruko snimaju 24 časa, bez prestanka.

Da ne bi dobili kaznu, emiteri će morati da poštuju Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je REM objavio. Tamo je, između ostalog, navedeno da predizborni program mora biti odvojen zvukom i slikom od ostatka programa, a tokom trajanja mora da bude jasno označen tekstualnim obaveštenjem. Ne sme se emitovati u toku i najmanje deset minuta pre ili nakon emitovanja emisija za maloletnike. REM će reagovati na svaku nepravilnost.

Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program, predstavljajući ga kao informativni ili neki drugi program. Sve liste na televizijama moraju da budu zastupljene "bez diskriminacije", kaže pravilnik.

Televizije imaju obavezu da emituju političke oglase svih izbornih lista. Ako je zainteresovanost veća od slobodnih reklamnih minuta, oni moraju da budu raspoređeni srazmerno zainteresovanosti.

Televizije ne smeju u udarnim terminima, kao vesti dana i glavne naslove, da objavljuju istraživanja javnog mnjenja koja procenjuju kako se stranke "kotiraju".


"VETO" NA ZABAVNE EMISIJE

Političari, tokom predizborne kampanje, ne smeju da gostuju u zabavnim emisijama, igranom, dečjem i sličnim programima. Izuzetak je samo ako je sadržaj snimljen bar godinu dana pre raspisivanja izbora. Zabranjeno im je i da preuzimaju ulogu voditelja i reportera u TV programima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Horus

16.03.2016. 22:24

To znaci da ce samo Vucic biti u prilici da vodi svakodnevnu tv kampanju, naravno u vidu redovnih aktivnosti premijera...

Caedes cerebri

16.03.2016. 23:14

@Horus - Свакодневну, вишесатну кампању... Већ сада је страшно, неподношљиво! Мењам канале и на кратко предахнем. А онда опет, и до десет пута дневно гледам исте снимке, слушам исте изјаве!

Sredoje

16.03.2016. 23:45

@Horus - Hoces reci premijera u ostavci, tj. tehnickog premijera. (Ako ti je isuvise naporno sledi nas primer:ja i supruga se manjamo svakih sest sati i tako nista ne propustamo. Nocu se dva do pola pet se redje pojavljuje, tek da znas).

Россиа

16.03.2016. 23:42

Значи само ће се појављивати ОН !? Као друг тито

Драгица

17.03.2016. 00:05

Кад би ово била уређена држава овакве ствари се неби дешавале.Оваква упутства -правила би била донесена и објавњена пре расписивања избора.У току кампање очекујем још сличних ствари собзиром на то како је био организован рад Скупштине.