Više od netrpeljivosti

Ratko Dmitrović

26. 02. 2016. u 21:30

Da li su Srbi negde i nekada zaslužili da Filip David ponižava njihovog predsednika? Jesu, za vreme Drugog svetskog rata, kad su od konc-logora sačuvali porodicu David.

Више од нетрпељивости

Ratko Dmitrović

To se, jednostavno, ne radi, nepristojno je, nije svojstveno kulturnom čoveku, to izleće kao iz kutija šibica uskih ljudskih okvira, zasniva se na netrpeljivosti, isključivosti, pomalo i mržnji. Da, u pitanju je skandalozan postupak pisca Filipa Davida u Narodnoj biblioteci Srbije, prilikom dodele nagrade za najbolju knjigu ("Kuća sećanja i zaborava") kada je isti, primajući priznanje, rekao: "Moram da se ogradim od prisustva predsednika Tomislava Nikolića. Poštujući instituciju predsednika, ja od devedesetih ne podržavam njegovu politiku". Nikolić je sedeo u prvom redu, tri metra udaljen od Davida.

Nagrada, da ne bude zabune, ne nosi ime Tomislav Nikolić. Nagradu, i ovo valja imati na umu, nije uručivao predsednik države, on je došao da snagom funkcije privuče pažnju javnosti, medija, na jedno lepo i vredno priznanje.

Tomislav Nikolić nije silom u kabinetu predsednika Srbije. Nije ga iznedrila oružana akcija, upad s kalašnjikovom (uz prethodno paljenje i osvajanje nacionalne televizije i Narodne banke), iskakanje iza zavesa satkanih od dolara... Tomislava Nikolića za predsednika Srbije izabrao je narod, građani Srbije. Filip David nije, ali Filip David, valjda, ima obavezu da poštuje volju naroda, državu u kojoj živi, njene institucije i da to poštovanje pokaže tamo gde se ono očekuje, podrazumeva.

Hoćemo li se - pitam ove koji aplaudiraju Davidovom gestu - od sada ograđivati na svakom skupu (kulturnom, političkom, sportskom) od onih sa kojima se ne slažemo, za koje znamo da su pokrali državu, navijali da Srbija bude bombardovana, za rekordno kratko vreme iz jednosobnih stanova i prigradskih udžerica uskočili u vile na Dedinju i Senjaku, vređali ovu ili onu veru, podržali nezavisnost Kosova...?

Može Filipu Davidu džigerica da se diže svaki put kad vidi Tomislava Nikolića, Aleksandra Vučića, Ivicu Dačića... ali to osećanje se ne pokazuje u nacionalnom hramu knjige, već na izborima, u stanu, u stranačkim prostorijama.

Koliko poštuje institucije države Srbije, David je pokazao i tako što je sve vreme boravka u Narodnoj biblioteci, uključujući trenutak uručenja spomenutog priznanja, imao kapu na glavi. Šta je time hteo da kaže? Kapa se skida i u kafani.

Da li su Srbi negde i nekada zaslužili ovakav odnos Filipa Davida prema njihovom predsedniku, kakav god on bio i kako god da se zove? Izgleda da jesu. Sam David je objavio da su sve vreme Drugog svetskog rata njegova majka, stariji brat i on proveli u sremskom selu Manđelos. Tamo su ih Srbi čuvali i sačuvali pod prezimenom Kalinić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (73)

Dd

26.02.2016. 21:41

Ovakve reči i ovakva netrpeljivost polako, ali sigurno vode u oružani sukob. Nadam se da ima intelektualaca kojima je srpsko stanovište i poštovanje srpske države i naroda bliže i draže od ovakvih izjava sedih "mudrih"glava.

Vajan

26.02.2016. 21:41

Ima jedna naša dobra mudrost 'Pomogni sirotu, na svoju sramotu' a ima i engleska, da 'No good deed goes unpunished' ili "Nijedno dobro djelo neće proći nekažnjeno". E, pa braćo Srbi poštujte svoje poslovice, a ako nećete svoje, onda poštujte engleske.

smb

26.02.2016. 21:53

kao i do sada kad vi pisete ja imam kosmar u glavi od radosti i srece da vas bog cuva, da pisete kao i bas sada u vasem stilu jer ovo mnogi misle ali nema svako sanse da javno iskaze. hvala vam na ovakvom tekstu i recenicama, doci ce valjda i to vreme da se takvi ma ko oni bili ne samo vise ne nagradjuju vec da nasa celokupna narodna svest takve na tom nivou sa takvim odlicima ponasanja i karaktera vise nikad tu ne uzdigne. i da vas i dalje bog cuva da pisete za nas, vase citaoce. pozdrav.

Samir

26.02.2016. 21:54

Lep patriotski tekst, a šta ćemo sa činjenicom da je Beograd bio judenfrai među prvim gradovima Evrope. Ko je tada Jevreje predao Nemacima, verovatno marsovci. Čovek mora da ima stav i Filip David je iskazao svoj stav, takođe bio je stav pre desetak godina da reprezentacija u košarci ne dođe na prijem kod premijera Đinđića i to je bio stav. I zato prekinimo farsu, poštovanje se zaslužuje, ono ne dolazi sa titulom.

dragan

26.02.2016. 22:54

@Samir - Judenfrai grad u kojem pored tih par desetina hiljada jevreja skoncalo i nekoliko puta vise srba.Nije bio serbischfrai ali je puno,puno vise srba stradalo u konc logorima.I ? Ne mlati bolje tim budalastinama kojima hrvati i muslimani pokusavaju da prikriju i umanje svoje ucesce u ratu na strani Hitlera,ustase i handzar divizije,logore za decu,monstruozno klanje svega srpskog

Zoran Kg

26.02.2016. 23:07

@Samir - Beograd okupiran i polusrusen jeste bio judenfrai ali judenfrai su napravili oni koji su ga srusili i okupirali,znaci Nemci.Zato nemoj se praviti naivan da ne znas ko je odgovoran za pogrom Jevreja u drugom svetskom ratu.

AntiBot

26.02.2016. 23:34

@Samir - Самире, држ' се ти својих, "croatijanskih" медија који све Самире сматрају њиховим цвећем! Нас Србе заобиђи Алаха ти!

Peca

27.02.2016. 00:02

@Samir - Gospodo moja baba po majci je sacuvala dvoje jevreja i predstavljala ih ko svoju decu kad su Nemci hapsili jevreje. Kako su to vratili mogao bih knjigu sa napisem Al se bojim da mi to niko nebi objavio . Zašto here razmislite ???

Podsetilac

27.02.2016. 00:05

@Samir - Nekako zaboravljate da je Srbija bilo okupiran od Nemacke i raspacana na vise delova i da je imala mariontesku vlast da nije bilo Nedica, nasli bi Nemci nekog drugo da upravlja za njih Srbijom. Uz to se nekako cesto zaboravlja da kada se pominje logor Staro Sajmiste se napise da se on nalazio na tlu NDH i da su Nemci trazili da im NDH ustupi to mesto za logor, a da je NDH trazila da oni ispune samo 2 uslova, da nema sprskih strazara i da se sve nabavlja i donosi iz okupirane Srbije.

Dragutin

26.02.2016. 21:56

Mislio sam nesto napisati ali poslije procitane kolumne, nemam vise sta napisati jer je sve vrijedno vec napisano u kolumni.

Selena

26.02.2016. 22:02

Uzasnulo me jos ranije, gledajuci na Yutubu izjave na komsijskim televizijama sa koliko se ''ljubavi'' Filip David odnosi prema Srbiji...nisam mogla da prestanem da se cudim zasto taj covek uzvraca sa takvom mrznjom prema zemlji u kojoj zivi i koja mu je spasila zivot...Mozda bi bilo dobro da ga neko od novinara to pita.

из главе

26.02.2016. 22:02

оно за шта се први борио цели живот то је други потписао пре десет дана. Ова је нова коска бачена међу Србе гладне демократије у виду још једне епизоде вишедеценијске сапунице "Сви Срби под једну Шљиву" да би се поделом, мржњом и свађом сакрила суштина - све што радимо је у туђем интересу и на нашу штету.

Zoran

26.02.2016. 22:05

Pazi ovog. Gde si ti odlutao prijatelju? Pa Nikolic je njegov predsednik koliko i svih ostalih. Sto on ne sme da ga nacrni? Ajde...bre, u autu si skroz. Tebi ako se Nikolic svidja, to je druga prica. I meni ne smeta. Ali ako nekom smeta, sto da mu ne kaze sta misli?

glasači

26.02.2016. 22:11

Nagrade su samo za podržavaoce nato bombi, to se ne menja, naprotiv. Služe gazdi, veruju, opravdavaju ga što nas ponižava i zatire još od početka 90tih, to dobija nagradu...a ne vrednost umetničkog dela. Da li su, možda, bili gadljivi prema petooktobarcima kojih su deo?Prema kriminalu?A crne liste?Ne znaju da postoje? Jedna sekta vlada kulturom Srbije koja i dalje pere krv sa noža kojim smo ubijeni.Samo oni mogu da dobiju nagrade i narudžbine,da oblikuju grad.Vlast ih tetoši.

Boško

26.02.2016. 22:15

Filip David ne cijeneći zvaničnog predsjednika, ne skidajući kapu pokazuje da ne cijeni državu u kojoj živi. pročitajte njegovu izjavu Jutarnjem listu, uvjerićete se da je antisrpski orijentisan. Treba ga ignorisati, ne čitati njegove knjige, zanemariti ga. Bezobrazluk.

David

26.02.2016. 22:16

Nedostojan komentar koji sugerise da je David manje Srbin od ostalih Srba. Hocete da kaze da treba da bude zahvalan sto ga poslusni Nedicevci nisu predali nacistima? Da svi preziveli Jevreji trebaju za sva veka dozivotno da precutkuju njihovo misljenje ?

* БРАААВООО *

26.02.2016. 22:18

Брааавооо господине Дмитровићу сваааака вам је на месту !

Бошко Београд

26.02.2016. 23:48

@* БРАААВООО * - У већини случајева сам се слагао са политичким коментарима Г-дина Дмитровића али овај пут се не слажем. Слободни интелектуалци су се увек и свагде супротстављали владајућем режиму и критиковали све што је лоше. Они интектуалци који су подржавали власт само због користољуља, бодаћења су увек били добродошли разним режимима.

Igor

26.02.2016. 22:20

Tomislav Nikolic nije silom došao na poziciju predsednika drzave, tačno je da ga je izabrao narod kao i njegovu stranku SNS. Medjutim oni su prevarili narod, došli su na vlast na krilima jedne politike a kada su se dokopali vlasti počeli su da vode politiku LDP. Kazete Filip David ne poštuje volju naroda, pa volja naroda je da glasa za jednu politiku, a izdaja volje naroda je kada se ta politika od strane vlasti izneveri. Dakle vlast je prevarila narod i izneverila njegovu volju. Pozdrav

Владимир СМ

26.02.2016. 22:21

Одавно је познат његов став (Давидов) према Србима и националној одређености Срба. Комунизам га је изнедрио, са комунизмом ће и остати, без обзира колико се сада трпа међу либерале, као и сви бивши комунисти који су изгубили положаје и утицај у друштву - по политичким кључевима и преко бабине линије. Није ни мени Николић омиљени политичар, али је изабран од већине. Значи да Давид не поштује већину у Србији. Сада ми је тај лик још мање омиљен. Много мање него председник Србије.

Di

26.02.2016. 22:22

Bilo bi posteno traziti da se doticni izvini predsedniku kao i svim gradjanima. Stvarno je sramna njegova izjava. Ma kakav bio Nikolic, mi smo ga birali.

sinda

26.02.2016. 22:25

U potpunosti se slazem...ignorisati tipa...ni po koju cenukupiti njegove knjige...ne citirati itd. pa ce mo da vidimo kolk'o ce da nosi kapu po nasoj zemlji

Arsenije

26.02.2016. 22:26

Odnos Filipa Davida prema srpstvu i sve kroz šta je ono prošlo unazad par decenije ne razlikuje se od vizure Sonje Biserko. To je jasno svakome ko je pratio njegova javna istupanja. Prihvatio je identitet srpskog pisca a onda ga je silovito gurnuo u blato, dostojno "parovima i farmerima" u najcrnjem izdanju.

Koja d Inn

26.02.2016. 22:27

Kazu jednog knjizevnika su u Svajcarskoj osudili na zatvor jer je pisao o Srebrenici.Ovde pisac prica o politici , komisija dala nagradu a on besan nije uzeo pare koliko je planirao ... malo vise od komisije...

Vlada

28.02.2016. 14:52

@Koja d Inn - Aleksandar Dorin uhapšen je u Švajcarskoj zbog posedovanja marihuane. I to poveće količine.

Goran

26.02.2016. 22:28

Ja licno skidam kapu Filipu Davidu. Ako smo pravo demokratsko drustvo, ne vidim razloga da neko iskaze svoje stavove, pa kakvi oni bili.

Branko

26.02.2016. 22:28

Polako g.Dmitroviću, svoj lik i delo aktuelni Predsednik Srbije, nadam se, sposoban je braniti sam. To važi i za njegov minuli rad. Nadam se da mu nisu potrebni branioci, poput Vas, odnosno advokati, poput ministra Tasovca. A što se večine komentatora tiče - na liniji su antisemitizma i g.Nedića.

polako branko

27.02.2016. 15:54

@Branko - branko@ da da napad je najbolja odbrana na kraju krajeva valjda ste nas vi kosmopolite dosad ubedili da su srbi nacisti .Manite se, toga smo se vec naslusali dajte unesite malo duha u mrznju ako je moguce smislite nesto zabavnije

RS

26.02.2016. 22:33

Cestitam autoru teksta na izuzetnom tekstu. Iako ne cijenim Nikolica i ne smatram ga politicarom visokog kalibra, krajnje je nekulturno da se predsjednik republike koji je svojim prisustvom uvelicao skup i odao priznanje dobitniku, na tako neprimjeren nacin proziva i javno omalovazava. Mnogo toga zamjeram Nikolicu posebno prema njegovom mjesanju u unutrasnje odnose u Republici Srpskoj i nadam se da ce i on iz ovog dogadja da izvuce pouke

Zorana

26.02.2016. 22:34

Boze, zasto nemamo vise pametnih ljudi, patriota, novinara, komentatora, pisaca, rodoljuba... ovakvih, kao sto je gospodin Dmitrovic? Od srca Vam hvala. Posle ovoliko nakaradnih tekstova u ostalim dnevnim listovima, povodom necasnog i nadasve nekulturnog ponasanja Davidovog, bez obzira sto se smatra da je on predstavnik dela nase kulture, napokon jedan pravi, istiniti i surovo realan tekst. Kako bi se ponasali njegovi sunarodnici, da je to neko , kao on ovde, uradio u zemlji njegovih oceva?

Miloš

26.02.2016. 22:38

Ova vlast nije Srbinova, nit predsednik, nit premijer! Srbija ne postoji! I zato, na svakom mestu i u svakoj prilici bojkotujte ovo što nam se trenutno servira kao Srbija!

aleksa

27.02.2016. 15:36

@Miloš - delimicno si u pravu, ali ako neko sme i treba da pljuje po nikolicu to su srbi, drugima to nijedan srbin nesme da da za pravo

Nikad Botom

26.02.2016. 22:49

Ne znam cemu ovolika euforija oko doticne kolumne. Licno mislim da je Filip David imao pravo da iznese svoj stav prilikom urucenja nagrade. Cemu uopste sluzi prisustvo politicara (ma iz koje stranke bili) na ovakvim i slicnim skupovima, u kulturi, u sportu i sl. Da li je u pitanju njihova ljubav (u ovom slucaju prema knjizi) ili je to samo slikanje i sticanje jeftinih politickih poena. Bilo bi bas zanimljivo cuti od uvredjenog predsednika sta trenutno cita. Neka nam preporuci neki naslov.

Che Guevara

26.02.2016. 22:55

Ja takodje ne uvažavam politiku Nikolića, Vučića i sličnih ( i ponovo ću glasati za druge, sve dok ne dodju pravi), ali volim svoju zemlju Srbiju! David očigledno ne. Iskreno i ne dopada mi se kako piše, mislim da nagradu ne zaslužuje.

Душан Ј. Басташић

26.02.2016. 23:04

Браво Ратко. Свака част због храбрости. Дакле, неки у Србији смију шта хоће, нико не смије на то ништа ни да каже (ти си први од јавних личности који је то урадио) и колико год да урадиш за њих, није им довољно.

bravo Davide

26.02.2016. 23:06

Ne razumem zasto je vama problem da Filip David kaze da "postujuci funkciju predsednika" slobodno govori da se ne slaze sa njegovom politikom od 90-tih. Da li vi mislite da mnogi od nas Srba imaju kratko pamcenje da se ne secamo zasta se Tomislav Nikolic zalagao decenijama? Da li svi treba sve da zaboravimo? Da ucutimo? Da nikad ne pomenemo sta je Tomislav Nikolic i kako govorio? Da zapusimo usi i pravimo se da se ne seca? Ja iskreno ne mislim tako. Unapred hvala na objavljivanju ovog komentara.

miki

27.02.2016. 10:21

@bravo Davide - Lose Davide,Moze u ovoj drzavi da svako iznese svoj stav I misljenje ali treba povesti racuna o tome gde I kada ce to da kaze.Ako je taj skup bio namenjen nagradama za pesnicka dostignuca onda je gos.David trebao da prica o knjizi. Organizator skupa nije bio presednik Nikolic vec neko drugi.Ako je dosao I video predsednika trebao je ustati I otici svojoj kuci.Nije mi namera da pricam o gospodinu Nikolicu vec o predsedniku Nikolicu.Gest gos. Davida je za osudu a ne za hvalu.

Toma

26.02.2016. 23:18

Mnogi, koji su glasali za ovog predsednika, sada bi povuklo svoj glas i ogradili se od predsednika-mastera nečega samo mu nisu rekli čega.

mi

26.02.2016. 23:28

naravno da nije trebao to da kaze a predsednik mu sedeo ispred nosa, ali koga to pa cudi u Srbiji....pa mi smo poznati u svetu da smo jednog drugog predsednika izdali i poslali u hasku tamnicu, evo sad ce 10 g. od njegove smrti...a sto se ovog sadasnjeg tice pa njega u stvarnosti nije ni 20 % biralo, postavili ga oni sa zapada, da im potpisuje slobodu po Srbiji, drugo skoro nista i ne radi osim za svoje licne potrebe, i sta mi imamo koristi od toga ?!

Е мој роде

26.02.2016. 23:36

Давид поштује институцију председника али се ограђује од његовог присуства јер не подржава више његову политику. И? Чега ту има незахвалног због спасених живота ове фамилије за време рата? Искористио је прилику и рекао отворено оно што бар 90% Срба мисли, али без грубости. Давид је Србин Мојсијеве вере, а припадници те вере у свечаним приликама покривају главе шеширом. То би православци морали да знају, а не да се подсмевају. Да је Давид Турчин имао би турбан и то би прошло без коментара.

A jest mu sesir

27.02.2016. 12:11

@Е мој роде - Ne gospodine, David ne podrzava Nikolicevu politiku iz vremena dok je Nikolic bio istinski rodoljub. On bi sadasnju njegovu politiku svesrdno podrzao.

aleksa

27.02.2016. 15:29

@Е мој роде - e moj rode@ necu da neko ko nije srbin govori u ime srpskog narodadosta mi je takvihkakav je njegov kredibilitet. A price o njegovom srpstvu pricaj decivrlo nisko od g. davida.Iskoristiti dodelu nagrade, javni dogadjaj kao priliku da se neko pljune takav postupak je svojstven samo malim ljudima

A Sajkaca???

27.02.2016. 16:17

@Е мој роде - Pitanje za:A jest mu sesir hajde prosveti i nas koji zivimo u mraku.Kada je to Nikolic bio istinski rodoljub?

M.Mila

28.02.2016. 13:01

@Е мој роде - E moj rode svaka ti je na mestu, David je samo svojom Inteligencijom i Verom svojih Predaka preseko put Gilojatu =Grmalju od gomile mesa ;)

Гедеон

26.02.2016. 23:36

Поштовање је ствар као и свака друга мора се заслужити. Аутор најсрамотнијег потписа у цјелокупној србској историји које га се стиде управо његови гласачи не заслужеје ништа боље. Пљунути на толике беспримјерне жртве и њихове кости може само неко ко се до мало прије заклињао: "Тако ми Бог помога..." у сасвим нешто супротно.

PP

27.02.2016. 00:02

A sta reci za Srbe kojima je sada drazi Putin i Rusija nego Nikolic i Srbija i koji komentarima vredjaju predsednika njihove drzave i mole se bogu da se Srbija utopi u neki savez sa Rusijom gde bi postali neki od okruga Rusije. U normalnim drzava bi neko ko izjavi da vise voli predsednika neke druge drzave i da zeli da njegova drzava izgubi nezavinost spajajuci se sa drugom drzavom bill veroavtno proglaseni izdajnicima, dok se ovde kod mnogih oni proglasavaju patriotama .

ranko75

27.02.2016. 10:44

@PP - Tebi nije jasno da je orijentacija na EU i NATO,koji su nam neprijatelji izdaja Srbije,a orijentacija na Rusiju koja nam je prijatelj nije izdaja nego rodoljublje.Ko to ne shvata ne shvata osnove geopolitike.Svrstavanje uz ruse je svrstavanje uz nase zastitnike,kojima neodlucnoscu smetamo da nas bolje brane,a svrstavanje uz zapad je kao kada jagnje trci da se druzi sa vukom.Nije izdaja pridruzivanje Rusiji jer je to jedina realna alternativa da se opstane a put na zapad je kapitulacija.

Јабре

27.02.2016. 13:30

@PP - Реци о тим Србима да више воле оне који нас нису бомбардовали од убица Милице Ракић и преко 4 000 својих синова и ћерки.

Leon

27.02.2016. 00:36

Kao i uvek gdine Dmitrovicu pravo u centar. Neka vam Bog da zdravlja i pameti jos dugo. Mnogi ljudi poistovecuju demokratiju sa bezakonjem,bezobrazlukom,anarhijom. Tako i u komentarima nailazimo na opravdavanje prostastva i odobravanje vredjanja,omalovazavanja i negiranja volje vecine naroda.

Prason 34. reda

27.02.2016. 09:23

Tomu je izabrao narod, a ne znam šta ovaj glumi da bi omalovažavao legitimnog predsednika na mestu koje nije za to.

Радош Дивац

27.02.2016. 10:31

Слажем се са сваком речи из вашег коментара, заиста је поступак Филипа Давида заснован на нетрпељивости, искључивости.

Tomy

27.02.2016. 12:17

PP,ti kao da si pao sa kruske ili ti je vrana popila mozak !Niko ne pljuje po predsedniku zato sto mu se ne svidja gde je bio 90-ih,vec zbog njegovih ili bolje reci njihovih sadasnjih dela,a to je pokusaj uvlacenja Srbije u NATO.Da te pitam,da si ti izgubio nekoga svog,bi li rekao i posle toga da ti je on prijatelj i dao mu da se u tvojij kuci ponasa kako hoce i da mu niko nista ne moze?Rusi nas nikada nisu tukli i to je dovoljno a spremni su da nas brane samo mi vise volimo stap i sargarepu.

Arsenije

27.02.2016. 12:57

@Tomy - Nije David nasrnuo na Tomislava zbog predsednikovog manjka patriotizma i nekakvog prihvatanja nato-a. David je đak kominternovske škole koja sve nevolje balkana i šire tumači isključivo srpskim nacionalizmom. I za srpska i za nesrpska stratišta postavlja isključivo Srbe za krivce. Eto vam Srbi srpskog pisca, pisca na pola puta između Starčevića i Biserko.

Ljubo

28.02.2016. 06:16

@Tomy - Bravo Arsenije za sjajan komentar.Gospodin David nastavlja stopama Mose Pijade,Josipa Broza I ostalih koji su uvek bili na poznatom antisrpskom stavu.Znamo svi da rijalitiji I sve drugo dolazi iz kuhinje Dzordza Sorosa I drugih.

realni

29.02.2016. 21:32

@Tomy - ljubo odličan komentar.ne podržavam nikolića.ali je nevaspitanje tako se ponašati u državi u kojoj živiš.alo ovi davidovi su tako naučili.tako se ponašaju u svim državama,pa se mnogi pitaju da li je ili nije nešta trebalo nekada.

Ratko

27.02.2016. 12:32

Zaboravite na presednika osvrnite se na ovoga malog coveka koji bi bio daleko veci covek da se tamo nije pojavio, preuzeo nagradu a onda drzao slovo. Nisi dostojan svojega imena jer da jesi onda bi bio veliki kao i onaj cije ime nosis i nebi primio tu plakatu koja ti ocito nista ne znaci jer si samo hteo napravit svoju licnu promociju. Ali takvi kao sto ste vi brzo se zaboravljaju bar ovde u komsiluku da ste tako izjavili ne biste lepo prosli sobzirom na njihovu ljubav prema vasoj nacionalnosti.

aleksa

27.02.2016. 15:43

@Ratko - ratko@ tacno tako, zelim mu da to isto kaze i hrvatskom predsednikumada moguce i da podrzava aktuelnu hrvatsku vlast

Banaćanin

27.02.2016. 13:08

Svojim rečima književnik Filip David je javno jasno dao do znanja da Republiku Srbiju ne doživljava kao svoju domovinu,jer u suprotnom se nikada ne bi tako bahato ponašao.

Spiridon S.

27.02.2016. 14:52

Izlisno je biti za ili protiv..Stvar elementarne kulture,nedostatak kulture komunikacije po meni..Komentatori koji "hvale" postupak pisca i opravdavaju to "intelektualnim slobodama" i "pravom na misljenje" u ovom slucaju ne razumeju sustinu demokratije,vec navijacki nekom daju a nekom ne pravo,zavisno od svojih simpatija i uverenja..U potpunosti se slazem sa vasim stavovima iznetim u tekstu gos.Dimitricu..

Kondor

27.02.2016. 15:12

Dobro je ovo,što je uradio Filip David.Da nas podseti,na sve ono što su Nikolić,Vučić,Dačić uradili 90-ih godina.Da se to nikad ne zaboravi,jer smo mi kratkog pamćenja.Mislili su,da je dovoljno da se okrenu za 180 stepeni,i da je sve zaborvljeno šta su radili u prošlosti.Filip David ima puno pravo da to uradi,jer je za Srbiju učinio mnogo više od pomenutih!

aleksa

27.02.2016. 15:16

imam samo jednu rec za ovaj tekst BRAVOpljunuvsi na predsednika pljuno je na narodali nam je bar jasno o kakvoj se licnosti radi

ox

27.02.2016. 15:47

Тому су упитали за коментар и он је одговорио да Давиду није требало ни храбрости, ни васпитања. Са своје стране, Давид је за Ал Џазиру изјавио да је Тома крив и за ријалити у Србији, мада сви знамо са које стране света су нам стигли Парови и Фарме. Дакле, сви овде могу да процене ко је у праву. Што се мене тиче, честитке Ратку на овом тексту!

Gudura

27.02.2016. 18:37

Možda se, skandalozna izjava Filipa Davida zasniva "pomalo" na mržnji, ali daj Bože da nije u pitanju patološka mržnja. Nije prvi put da Filip David vređa srpski narod, Srbiju i najviše predstavnike države i naroda. Time je naneo veliku uvredu ne samo srpskom narodu, nego i drugim narodima u Srbiji, čiji je predsednik Tomislav Nikolić.

naranca

28.02.2016. 00:49

Pa dobro, Toma jeste Predsednik ali on nije Srpstvo.I Filip je knjizevnik ali nije vaspitan.

Lajavi

29.02.2016. 20:48

Slažem se sa komentarom osim završetka. Iako nikad nisam bio poklonik Nikolićeve politike, smatram da je Davidova izjava krajnje nepristojna. Liči mi na dizanje vlastitog repa na tuđ račun. Čemu to? Više puta se izjasnio protiv Nikolića, zar je morao i ovaj put? No, isticanje kako smo spašavali Jevreje u za njih sudbonosnim vremenima, nije dostojanstveno. Ljudski je pomoći drugome u nevolji i ne prigovarati zbog toga. Nije to antisemitizam, ali nije ni srpski manir.