SUĐENJE ZA NESREĆU U KOJOJ JE POGINULO OSAM OSOBA: Odbili saslušanje direktora
11. 07. 2019. u 21:48
Sud: Rukovodioci irelevantni za davanje tehničkih podataka o prelazu. Ponovo saslušan veštak koji je rekao da vozač “Nišekspresa” nije jedini kriv za udes

Uviđaj na mestu sudara voza i autobusa Foto Tanjug
PRED Osnovnim sudom u Nišu zahtevano je da se ispitaju rukovodioci "Infrastrukture železnice" i "Srbija voza", kako bi odgovorili na pitanja o pružnom prelazu u Donjem Međurovu, koji je godinama bio neobezbeđen. Ovo su tražile rodbine nastradalih, kao i povređeni u nesreći na toj "crnoj tački", gde je decembra 2018. godine voz udario u autobus usled čega je poginulo osam putnika dok su desetine povređene.
Zahtev je u četvrtak u ime oštećenih dao branilac Bratislav Stojanović, ali je Sud taj predlog odbio smatrajući da su direktori preduzeća irelevantni za davanje tehničkih podataka vezanih za pružni prelaz i samu nesreću.
- Ukupno 14 osoba tražilo je da se direktori ispitaju i daju odgovore da li je pre nesreće vršen inspekcijski nadzor na pružnom prelazu. Treba videti jesu li utvrđene neke nepravilnosti, ako jesu, šta su preduzeli u cilju otklanjanja. Ali i po čijem nalogu je samo tri dana nakon nesreće uređen pružni prelaz i postavljena rampa, tako da nije mogla ni da se uradi rekonstrukcija događaja, ako je neko to hteo - rekao je Stojanović.
U Osnovnom sudu kažu da se podaci i detalji vezani za nesreću pribavljaju na adekvatan način.
- Ispitivanje rukovodilaca svakako nije jedan od njih, a zatražićemo odgovore na sva ta pitanja od "Infrastrukture" i "Srbija voza" - naveli su u sudu.
Inače, u nastavku procesa protiv Milana Zdravkovića (31), vozača "Nišekspresa", koji se tereti za nesreću, u četvrtak je u niškom sudu ponovo saslušan veštak saobraćajno-tehničke struke Dragan Marković, koji je ponovio da vozač autobusa nije jedini krivac za udes. Tome je, smatra veštak, doprineo i mašinovođa koji nije blagovremeno dao znak upozorenja, što je bila njegova dužnost bez obzira na okolnosti.
- Od "Železnice" nikada nisam dobio podatke o koeficijentu kočenja koji bi mi pomogao da procenim da li je mašinovođa mogao da ukoči na vreme - rekao je Marković.
NASTAVAK 3. SEPTEMBRA
SUĐENjE će biti nastavljeno 3. septembra, do kada bi iz "Infrastrukture železnice" i "Srbija voza" trebalo da dostave podatke o dužini zaustavnog puta voza tipa onog koji je učestvovao u nezgodi. Takođe, treba da se dostavi projekat tzv. trougla preglednosti koji će objasniti da li su bili ispunjeni uslovi u pogledu adekvatne vidljivosti, kao i izveštaj o inspekcijskom nadzoru pružnog prelaza na kojem je došlo do udesa.
veselnik
12.07.2019. 00:08
Direktore ni ne treba nista pitati o poslu, posto su to partijski kadrovi koji ne znaju nista iz struke i poslovanja firmi koje "vode"Sto se masinovodje i NEOBEZBEDJENOG pruznog prelaza tice, po VAZECIM propisima je bio duzan da ZAUSTAVI voz kod prelaza i produzi kretanje kada se uveri da je prolaz bezbedan!
@veselnik - По којим то ,,важећим прописима" је машиновођа био дужан да заустави воз, нарочито у то време? Онај ко је имао изричиту обавезу да заустави аутобус пред шинама које УВЕК представљају пут са првенством пролаза то није учинио. Није ни успорио, иако се ради о професионалном возачу. То изгледа не зна ни ,,вештак".
@veselnik - lupas glupost
ПоштованиОвакви коментари само уносе забуну и доприносе повећању непоштовања саобраћајних прописа!!!!СВАКИ путни прелаз је ОБЕЗБЕЂЕН друмском сигнализацијом и шинско возило УВЕК има првенство пролаза,машиновођа није био у обавези да заустави воз испред поменутог путног прелаза!!!!!!!!!
Komentari (4)