Ibarska - drum smrti

E. V. N.

02. 07. 2014. u 21:15

Magistralni pravac iz Srbije prema Crnogorskom primorju iz dana u dan uzima svoj danak. Najkritičnije kroz Čačak i Milanovac. Od početka ove godine više od 20 poginulih i na desetine povređenih

STRAVIČAN saobraćajni udes na Ibarskoj magistrali, na potezu između Vrbovna i Šiljakovca, u kome su preksinoć poginuli majka i sin, Miljana Popović (49) i Đurađ (18), a teško povređeni otac Vladimir (49) i petogodišnji sin, kao i nedavna pogibija suružnika Draška Jokića (33) i Aleksandre Radivojević Jokić (24), u nesreći u naselju Mojsinje, još jedan je crni danak koji na gotovo svakih nekoliko dana uzima Ibarska magistrala!

Tragedija porodice Popović usledila je kada je "dačija logan", beogradskih registarskih tablica, koja se kretala ka Beogradu, a kojom je upravljao Vladimir, iznenada prešla u suprotnu traku i zakucala se u kamion. U direktnom sudaru na mestu su poginuli Miljana i Đurađ, dok su otac Vladimir i Bogomir teško povređeni. Sumnja se da je vozaču pozlilo tokom vožnje ili da je zaspao usled umora.

Komšije porodice Popović juče su u šoku govorile o svojim susedima. Svi su o ovoj porodici imali samo reči hvale.

- Divni ljudi - kaže za "Novosti" Zoran Šuša, predsednik Skupštine stanara u Ulici husinskih rudara 6, na Karaburmi, gde je ova porodica živela dugi niz godina. - Do pre nekoliko godina živeli su u našoj zgradi, gde i danas imaju stan, u kojem žive podstanari. Posle toga su se odselili, kupili su novi stan. Ništa o njima nisam čuo godinama, sve do juče ujutro, posle ove strašne vesti.

Vladimir je bio elektroinženjer. Njegova supruga Miljana arhitekta, koja je svojevremeno radila u Gradskom sekretarijatu za dečiju zaštitu.

I na drugoj adresi, u Ulici Pane Đuića 7a, gde su Popovići kupili novi stan, komšije o njima imaju samo reči hvale.

- U potpunom sam šoku - objašnjava kroz suze Stanka Jakovljević, koja živi u stanu do Popovića. - Izuzetno fini ljudi i deca. Ma, nisu se čuli. Doselili su se u ovu zgradu pre oko pet godina. Vladimir je, valjda, prodao neku zemlju u okolini Lazarevca i kupio stan za porodicu, a u onaj stari trebalo je uskoro, kad upiše fakultet, da se useli Đurađ...

Komšije kažu da ne znaju šta se tačno dogodilo kobne večeri. Tvrde da su Popovići prošlog petka otputovali na odmor, na more, kojem se petogodišnji Bogomir toliko radovao.

Na drumu smrti, kako mnogi nazivaju najopterećeniju deonicu iz Srbije prema Crnogorskom primorju, a posebno oni kojima su ovde izginuli najmiliji, za poslednjih šest meseci, južnije od Beograda, u okolini Čačka i Gornjeg Milanovca nastradalo je dvadesetak, mahom mladih ljudi, a na desetine njih je povređeno.

Najviše života odneo je deo magistrale koji prolazi kroz čačansko selo Prislonica.

UZROCI * Najčešći uzroci nezgoda na Ibarskoj magistrali, pokazuju podaci policije, jesu vožnja pod dejstvom alkohola, prekoračenje brzine ili premorenost vozača.
* Umor dovodi do toga da vozač u trenutku zaspi i izgubi kontrolu nad vozilom, što se završava tragedijom.

- Dosta naših komšija je ovde stradalo. Tu je velika pravina, i valjda se vozači opuste i dodaju gas. Najteže mi je bilo kada su pre nekoliko godina stradale dve devojke, jedna od njih je bila trudna i trebalo je za nekoliko dana da pravi svadbu. Druga je bila Nataša Milošević (31) iz ovog sela, a njena saputnica bila je nesuđena snaha iz sela Lazac - ispričao nam je Duško Vasović, žitelj Prislonice, čija se kuća nalazi tik uz drum.

Rudnik i njegovo podnožje takođe su jedna od crnih tačaka na Ibarskoj magistrali. Nema dana a da se na ovom delu puta ne dogodi saobraćajna nesreća. Još se u ovom kraju prepričava tragedija s kraja prošle godine, kada su u Zagrađu, u podnožju planine poginula rođena braća rukometaši Partizana - Jevrem (16) i Ignjat (18) Popović, kao i žena koja je bila za volanom.

NajČeŠĆi uzroci nezgoda, kazuje dosadašnja statistika, jesu vožnja pod dejstvom alkohola, prebrza vožnja ili premorenost vozača, koji u trenutku zaspi i izgubi kontrolu nad vozilom.

O tome koliko je do sada života odnela Ibarska magistrala u ovom delu Srbije, najbolje svedoče mnogobrojna obeležja i spomenici, koji se nalaze uz sam put. Samo na deonici od nekoliko kilometara, kroz Prislonicu i dalje ka Milanovcu, ima ih pedesetak...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

D

02.07.2014. 22:06

Kako da se ne premorim kada od Čačka do Labudovog brda treba da preteknem 10ak šlepera ili da idem iza njih brzinom 30-70kmh. Samo par povremenih trećih traka da uh bezbedno pretekneš. Putevi kvaliteta kao sredinom 20 veka, ajmo svi da satima putujemo i ginemo na tih 150 - 200 km, bolje i to nego da naprave moderan put.

Surovi

02.07.2014. 22:14

Treba na svaki kilometar postaviti po jednog policajca da meri brzinu. Pijane i one koji prekoračuju brzinu po hitnom postupku kod sudije za prekršaje i odatle pravo 30 dana zatvora i oduzimanje dozvole na 2 godine! Ne treba normalan svet da drhti i strepi zbog bahatih vozača. Vozači, uzmite se u pamet, automobil je ORUŽJE!

Azzure

02.07.2014. 22:31

Za novinare i ostale neupućene: ibarska magistrala ne ide ka moru, nego u Preljini skreće ka Kraljevu i dalje ka jugu do Kosovske Mitrovice!

Мићко

03.07.2014. 00:09

Као што смо "појели" заштиту приобаља па нам се десила "библијска" поплава тако смо уништили и остале системе: железницу, војску, здравстvо, школство, путну привреду... Ми смо "појели" и Ибарску магистралу, нема је, то је сада Ибарска улица. Када кажем ми, мислим пре свега на државну и локалну бирократију која је добро наплатила дозволе да се хиљаде кафана, продавница, радњи и ко зна шта још наслања на магистралу и делом je користи као паркинг. На паркинзима је брзина ограничена на 30 км/ч.

Zoran1

03.07.2014. 01:42

Povecati kazne za agresivne vozace tako puno da se ne usude da oprekorace brzinu ili da agresivno voze i problem resen. Da bi bila efektivna kazna mora da boli i to puno.

lujba

03.07.2014. 05:59

Zbog učestalih saobraćajnih nesreća, odlučio sam da idemo na Zlatibor putem preko Topole i Rudnika, koliko-toliko da izbegnem vožnju Ibarskom magistralom. A ministrima koji su od 2000-te bili zaduženi za dinamiku i izgradnju putne infrastrukture žeiim da poručim da i oni snose deo odgovornosti za pogibije koje se događaju.

zmau

03.07.2014. 11:09

@lujba - Mislim da vam je zgodnije preko Valjeva. Bliže je definitivno, i više ćete izbeći Ibarsku. A najbezbednije vam je vozom.

Nikola

03.07.2014. 08:22

Ibarska je kritčna već 30 godina... I naš vrli ministar iz Čačka je imao šansu, i novca, da je sredi, i proširi jednom trakom, ali je zbog sukoba interesa ( čitaj "njegovog novog autoputa" , za kojim bi se znatno smanjila potreba da se Ibarska regulisala kako treba ) je bacio veliek novce u kozmetičke popravke . I tako ostadosmo gde smo, a ljudi ginu svaki dan ...

Saobracajni_Inzenjer

03.07.2014. 10:35

Ja moram po stoti put da ponovim da Ibarska magistrala uglavnom i nije magistrala, iako je formalno to drzavni put prvog reda. To je jedna obicna gradska saobracajnica, i to ne glavna gradska, vec stambena ulica. Za to je kriv srpski mentalitet, jer bi svi hteli kucu na glavnom putu. Svi bi iz garaze, u rikverc, pa na drzavni put prvog reda. Inace, put je inicijalno uradjen za racunsku brzinu od 100 km/h, tako je i izveden, ali kako je vremenom postao stambena ulica, sada je bezbedna brzina 40

steva

03.07.2014. 11:11

Drzava je tu najvise kriva, sta god menjali nece biti bolje, ta magistrala podhitno treba da se menja! Svakodnevno vozim njom pa to je strasno sta ljudi rade, i samo u 10% vremena vidim policiju (i to uglavnom spavaju u kolima)!

Laane

04.07.2014. 13:23

Cesto putujem ibarskom i meni se cini da drzava nema nikakvu (ili bar ne veliku) krivicu sto se tice ovih crnih statistika. Jednostavno, ono sto moze da se vidi na tom putu je prevelika nedisciplina, pa i bahatost velikog broja vozaca. Ja ponekad steknem utisak da je preticanje omiljeni hobi nasih vozaca, pa se uporno trude da preticu sto vise. Cesto i preko pune linije. Ne postuje se cak ni sirina svoje trake, pa tako mnogo vozaca "sece" krivinu i rizikuje direktan udes. Zasto, to ne znam...