SVE TEŽE DO KEŠA ZA PREVOZ: Ko ne opravda markicu, plaća namet od 10 odsto

D. I. K. - S. B.

30. 10. 2019. u 08:01

Nacrt Zakona o porezu na dohodak građana uvodi oporezivanje troškova dolaska i odlaska na posao

СВЕ ТЕЖЕ ДО КЕША ЗА ПРЕВОЗ: Ко не оправда маркицу, плаћа намет од 10 одсто

Foto I.Marinković

SAMO jedna reč dodata članu 18 Zakona o porezu na dohodak građana mogla bi većinu zaposlenih u Srbiji da ostavi bez omiljenog keša koji dobijaju na ime troškova prevoza. Poslodavci će, ako se Nacrt zakona usvoji u sadašnjoj formi, od 1. januara, moći da biraju da li će radnicima kupovati karte za prevoz, terati ih da donose i pravdaju novac računima ili - na isplaćenu gotovinu početi da plaćaju porez od deset odsto. Izvesno je da će, kada ovo postane deo zakona, ko se ne pridržava propisa rizikovati da bude kažnjen.

Ministarstvo finansija je početkom godine izdalo Mišljenje kojim je već nagovestilo da će svaki pređeni metar do posla morati da bude pokriven "dokumentacijom", ukoliko poslodavac želi da naknada ostane neoporezovana. Doduše, ne postoje podaci koliko se firmi pridržavalo Mišljenja. Jasno je da će slova zakona morati da se drže, ali je teško pretpostaviti šta će izabrati kao najpovoljniju opciju. Najveća je neizvesnost pred zaposlenima koji do radnog mesta ne koriste javni prevoz.


- Treća varijanta, sa plaćenim porezom, bila bi najkomfornija, ali zahteva dodatna sredstva - objašnjava Rada Stojanović, zamenik urednika časopisa "Računovodstvena praksa". - Ne možemo da predvidimo za šta će se poslodavci opredeliti, kao što ne znamo kako većina trenutno radi. Nemamo sada podatak da je bilo kontrola, niti izrečenih sankcija. S obzirom na to da se ovo sada ugrađuje u zakon, biće osnov za prekršaj.


Važeći Zakon o porezu na dohodak građana, kao i Nacrt budućeg, propisuje limit od 3.837 dinara za troškove prevoza bez poreza. Ko isplaćuje više i sada na razliku plaća namet. Novina je što će 10 odsto dodatnog troška imati i svi oni koji ne opravdaju i iznose ispod limita.

Najmanje problema nova pravila će doneti firmama sa malim brojem zaposlenih. Pitanje je kako će se prilagoditi veliki sistemi i da li će i radnike koji automobilom stižu na posao terati da uzmu markicu.

- Mi smo pristalice da se na sve plaća porez - kaže Srđan Drobnjaković, direktor Unije poslodavaca. - Model koji podrazumeva da se iznos pravda računima je previše komplikovan. To znači da bismo bukvalno morali da angažujemo osobu koja bi se samo time bavila. Na kraju, to ispadne skuplje. Kada se tako posmatra, jednostavnije nam je da platimo 10 odsto poreza, nego da se bavimo tolikom dodatnom administracijom. Verujem da će se većina poslodavaca opredeliti za to.

Foto I.Marinković

I PLATE PO NOVOM

NACRT zakona o porezu na dohodak građana predviđa i veći neoporezivi deo zarade. Umesto dosadašnjih 15.300 dinara, bez poreza i doprinosa biće 16.300 dinara.

Kompanije koje stipendiraju i kreditiraju đake i studente moći će mesečno da im daju do 30.000 dinara, a da na to ne plaćaju porez. Važeći limit je 11.741 dinar.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (43)

ime

30.10.2019. 08:28

Prevoz za dolazak na posao i odlazak s posla se plaća i treba da se plaća. Svo vreme razmišljam, a čemu onda uopšte ove zezancije sa uplatama na bus plus, pravdanjima, oporezivanjem... čemu to služi? Ume li neko da objasni svrhu toga? Kako će to zaposleni da prevari državu za tih 3200 rsd pa je potrebno ovoliko mozganje oko toga?

Buca

30.10.2019. 11:09

@ime - Drzava koja se angazovanjem birokrata i pravnika stalno toboze unapred zakonima i ovakvim paranojama brani od svojih gradjana kao da su oni jedini koji hoće da je prevare, puca sebi u nogu jer privlači to od čega se brani. Kako seje tako zanje.

Mrlja

30.10.2019. 08:29

Bas nam je krenulo, mislim gradjanima i radnicima proletarijatu. Onima sto raznim restriktivnim i kaznjavajucim "zakonom" gube poslednju povlasticu. Sta je sledece? Zakon o obaveznom doniranju gole kože. To im je jos ostalo iz socijalizma pa mora da se ukloni hirurskim putem i revizijom istorije. Da im ne bi palo na pamet da se ikada bore za prava sto su im roditelji imali ili stekli u tom vremenu "diktature". Bar su znali ko im diktira a ovako neka se ljute na "zakon". Samo napred al' unazad.

Kefalo

30.10.2019. 08:38

Dakle, destimulisu koriscenje ekoloskog prevoza-bicikla?! Jedino da pravdam racunom iz prodavnice zbog pojacane ishrane. Idiotizam! Ako imam pravo na nadoknadu troskova, sta se njih tice cime cu da idem na posao?!

citalac

30.10.2019. 08:38

aptiv u novom sadu je ukinuo da isplacuje novac za markicu, vec iskljucivo daje markicu i na zanima ih kako radnici dolaze na posao. ta diskriminacija je vec pocela. mozda i u jos nekim firmama samo se ne zna

Tačno

30.10.2019. 11:36

@citalac - Naravno. Prvo se puste probni baloni ili se implementiraju TZV. projekti negde pa ako se niko ne buni onda proguraju zakon ili uredbe i leks specijalis da se to ozakoni i nametne svima. A narod bez solidarnosti nece za druge da se buni misleći da nece ista nepravda i njega da snadje. Lako je ovde vladati nama s takvim mentalnim sklopom, naročito posle pola milenijuma trpljenja zuluma u vreme Turaka.

Goran

30.10.2019. 08:40

Na sve treba da se plaća porez, u pravu je g.Srđan Drobnjaković. naknadno pravdanje utrošenih sredstava je glupo i skupo.

Jelena

30.10.2019. 08:44

A stimulacija za ekoloski vid dolaska na posao, to nista, na primer oni koji dolaze I dolaze sa posla peske, biciklima, I oni imaju troskove od cesce kupovina obuce do izdataka za bicikle, guma, it'd.

Penzioner u pokušaju

30.10.2019. 08:51

Reketiranje građana se nastavlja. Od 1.januara 2019.godine prestaje da važi Zakon o privremenom smanjenju zarada ali počinje novo reketiranje građana i Javnih preduzeća.Sram vas bilo ali to će vam se vratiti i to vrlo brzo.

Ija

30.10.2019. 11:27

@Penzioner u pokušaju - Zato je i izmišljena božja pravda da se siroti i prevareni teše. Sistem čine ljudi. Cak su i Ausvic održali u pogonu sami logorasi i kapoi pristajuci iz straha za svoj zivot da u njemu ucestvuju.

DzSvetac

30.10.2019. 08:57

ovde smrdi da neko izmišlja španska sela ,podeliti svima markice , ko donese račun za gorivo od sledećeg meseca dobija keš u iznosu markice i kraj ...mada ima ljudi koji se kombinuju po dvje troje u kolima ...pa smene ...Ma nek samo gazde plate realno i redovno platu !!!

Рашо

30.10.2019. 09:07

Шта све неће да ураде да би Бус-плус узео што више пара! Сви други имају додатне напоре и трошкове да би они зарадили а све правдано законом. Ово ипак упућује и на слутњу ко стоји иза свега!

Драган

30.10.2019. 09:13

Наш портир уместо да иде на посао и враћа се превозом сваког дана без обзира дас ли је суво или пада киша или снег) иде пешке по 30-40 минута у сваком смеру. Плата му је прилично јадна и бедна и то му је једини начин да уштеди око 3.200 динара месечно и те паре да детету за ужину. Шта ово значи? Да ће од сада оно што уштеди пешачењем до посла и са посла ићи неком другом?! То се по свим критеријумима зове пљачка.

Djordje

30.10.2019. 09:21

Moze to i pristojnije da se uradi, da se donese zakon po kom su sve firme u Beogradu duzne da naknadu za prevoz placaju GSP-u (ili gradu nebitno) ali da GSP prevoz postane besplatan za SVE gradjane. Ako taj iznos novca ne bi bio dovoljan da finansira GSP (a znamo koliko zaposlenih ima u Beogradu) onda nesto debelo ne stima u samom GSP-u i neko krade novac. To bi jedino bilo pravedno da mi koji zaradjujemo finansiramo prevoz ali da oni koji nemaju mogu da ga koriste (jeste da lici na socijalizam)

Dragoljub

30.10.2019. 09:30

I pitamo što su nam gradovi zagađeni i prljavi. Po jedan sedi u kolima. Dakle nemamo ni svest da kada 1 krene na posao poveze bar još 3 pa podele gorivo. Drugo, uvezli smo najveći otpad od automobila iz Evrope ali bitno da se mi Srbi vozimo. Treće, uvesti plaćanje onima koji ulaze kolima u centar grada, pitam se gde se ti ljudi parkiraju?! Četvrto, kako ljude ne mrzi da idu kolima i cimaju se dva sata po sistemu stani - kreni, stani - kreni. Uvesto kvalitetan gradski prevoz to je rešenje.

Milan

30.10.2019. 11:39

@Dragoljub - Druze, jeftinije je voziti se kolima nego autobusom. To sto ti ne vozis kola, ne znaci da treba da mrzis one koji voze. Drugo, niko nece da ti plati za gorivo, nego hoce svi da se voze dzabe. Trece, bas me briga sto se ti cimas autobusom.

Dragan

30.10.2019. 14:16

@Dragoljub - @Dragoljub, ne pada mi na pamet da razvozim dekintiranu fukaru po Beogradu.

sanco pansa

30.10.2019. 09:52

pa valjda se prava cinjenicom da si dosao na posao, a nisi se "telepromtovao"..

Goran

30.10.2019. 13:14

@sanco pansa - Njima treba dokaz da si platio prevoz do posla... To što si se pojavio na poslu, složićeš se da nije dokaz. Slažem se da ovo nije pravi način, ali očigledno je da prevoz više skoro niko ne plaća, a da isto tako svako sebi dozvoljava da komentariše kvalitet istog. A da 20% njih plaća i pokriva troškove svih kojih se voze, ne može više da opstane...

STATISTIKA

30.10.2019. 10:00

Pa to rade da bi povtatili novac,jer su svi prevoznici njihovi ljudi.

МујоЗагреб

30.10.2019. 10:21

Шра се до сада чекало? Све мора да се правда, ништа на вересију. Забранити улаз аутомобилима у центар града.

fliger

30.10.2019. 10:23

Problem je zloupotreba od strane pojedinaca i nije ih malo.Prijavljeni su u drugom mestu,a žive i rade u jednom mestu,nisu to male sume,kreću se oko 28,30 hiljada dinara,to je više od minimalca,a niko im ništa ne može.Na taj način primaju još jednu platu.Zato sam ja da se to ograniči na plaćanje putnih troškova samo na područje opštine firm i svima jednako jer previše je takvih smradova koji to zloupotrebljavaju.

Ludi Milojko

30.10.2019. 10:34

Ovo je favorizovanje i davanje monopola jednoj privatnoj firmi... Neko se ovde iz vlasti dobro ugradio.

marko

30.10.2019. 10:46

celu svoju karijeru dobijam novac za markicu i to dobijam novca u visini gradske mesecne karte i dodam još toliko da bih kupio markicu. u firmu saljem racun sa punom cenom. ajde to neka se resi.

Jahac

30.10.2019. 10:46

Najbolje da nam opet uvedu solidarni porez za GSP, pa da ga izvucemo iz krize. Nivo njihovog prevoza je ravan onima u Indiji ili Bangladesu. Zasto bi radnik koji ide autobusom dobijao vece pare od onoga koji ide kolima?? Da li je njegov dolazak na posao znacajniji I ucinkovitiji.

Sale

30.10.2019. 11:07

Neka kontrolori Bus-Plusa kaznjavaju one koji nemaju karte, ako nisu sposobni onda raskinuti Ugovor sa njima, a ne da se Poreska uprava bavi Bus-Plusom.

Niki

30.10.2019. 11:18

A sta cemo sa onima kojima firme isplacuju za prrvoz manji iznos od cene mesecne karte??

Boris

30.10.2019. 11:36

Mene interesuje zašto ovaj Zakon moraju da trpe i oni koji nisu korisnici BUS PLUSa, odnosno oni koji ne žive u BG i okolini. Pri tome za dolazak i odlazak sa posla mogu da koristim 2 polaska, tako da svakog dana bi morao da "pobegnem" sa posla pre 15h da bi stigao na autobus, ili ako bi morao da ostanem posle 15, onda da čekam 19h za sledeći. Na čiju štetu onda idu ta 4 sata "prekovremenog". pošto već ne mogu da koristim sopstveno vozilo.

Bora

30.10.2019. 11:42

Samo je pitanje ko ce da vozi te autobuse od proleca jer svi vozaci beze glavom bez obzira odavde.. Dobro pogledajte ko vas vozi kad udjete u prevoz jer vas voze penzioneri koji ne vide i ne cuju , isto tako ljudi koji sedaju za volan autobusa prvi put u sezdesetoj godini jer ih muka naterala da otaljaju tako par god do penzije

Branko

30.10.2019. 11:45

Ako neko ne koristi gradski prevoz to ne znaci da ne ide na posao. Vozi se kolima i kupuje gorivo a to kosta, Prema tome ne bi smelo da bude razlike izmedju toga da li je kupio gorivo ili dopunu za prevoz. I u jednom i u drugom slucaju, njemu po zakonu pripada ista naknada za prevoz.

Mozda Veruju U Deda Mraza

30.10.2019. 12:16

Eto ga, sve to se desava jer se cuti. Nije ni jedna firma kriva, nego narod. To koliko nas mogu sisati je prosto vidljivo.

Najka

09.01.2020. 14:37

Ne vidim razlog da zaposleni nemaju markicu. Ovi bez markice sede u busu, guraju se a ja sa markicom stojim, guram se.