DŽon Dir gradi tri centra u Vojvodini

P. Ž. - M. N. S.

11. 09. 2019. u 16:02

Američki gigant i jedan od svetskih lidera u proizvodnji poljoprivredne mehanizacije ulaže u Srbiju. U prvi logističk punkt investiraće šest miliona evra

Џон Дир гради три центра у Војводини

"Džon Dir" ,foto EPA

AMERIČKA kompanija za proizvodnju poljoprivrednih mašina i traktora "Džon Dir" je došla u Srbiju i planira da gradi tri logističko-distributivna centra, u Sremskoj Mitrovici, Novom Sadu i Bačkoj Topoli, najavio je u utorak ministar poljoprivrede Branislav Nedimović.

- To su traktori za 200, 300 ili 500 hektara zemlje. Svaka roba ima svog kupca, pa tako i ovi traktori. Neki imaju cenu najskupljih stanova u Beogradu. Nije svaki traktor za sve, ali za ljude sa velikim posedom su traktori "Džon Dir" - rekao je Nedimović.

Prema najavama, već krajem ove godine, trebalo bi da počne izgradnja velikog konstrukcijskog i logističkog centra na placu koji je ova multinacionalna kompanija već kupila u Sremskoj Mitrovici i u koji će biti uloženo oko šest miliona evra.

Ono što je još značajnije je činjenica da čelnici "Džon Dira" najavljuju da će u Srbiji, ukupno, napraviti šest ovakvih centara, među kojima će biti i oni u Bačkoj Topoli i Novom Sadu!

U toku je prikupljanje dokumentacije, a prva tri će početi da se grade početkom sledeće godine. Do kraja 2020. ovi objekti bi trebalo da budu i završeni i da počnu da rade.

- Ti logistički centri znače da će se u Srbiji prodavati, servisirati mašine, ali i vršiti obuka ne samo kadrova već i kupaca. "Džon Dir" je "porše" među poljoprivrednom mehanizacijom. Ovaj gigant dolazi u Srbiju u kooperaciji sa mađarskom kompanijom "Kite", koja je i distributer semenske robe pa ćemo zajedno sa njima podići i unaprediti značajno i ovu za nas, životno važnu oblast - rekao je Nedimović.

foto EPA

"Džon Dir" je kupio dva hektara u industrijskoj zoni Sever u Sremskoj Mitrovici i za njih dao oko 15 miliona dinara. Izabrali su ovaj grad jer im je gradska administracija izašla u susret i veoma brzo završila posao oko dozvola. Presudnu ulogu u izboru lokacije imala je i sama pozicija ove industrijske zone, koja se nalazi tik uz auto-put Beograd - Zagreb.


PROČITAJTE JOŠ:
Srpska rakija u Kini

SAOBRAĆAJNICE

PREMA našim propisima, "Džon Dir" ima rok od tri godine da zamljište privede nameni. Grad je obezbedio svu infrastrukturu, gas, struju i drugo, a američki proizvođač treba da izgradi pristupne saobraćajnice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (28)

Carina

11.09.2019. 16:30

Nisu amerikanci nego njihov zastupnik za ovaj deo evrope "Kyte" inače odličan prijatelj Orbana, samim tim i našeg AV

dragoslav

11.09.2019. 20:47

@Carina - skupo će nas koštati to prijateljstvo, kad Mađari jednog dana saopšte da imaju 500000 državljana Mađarske u Vojvodini

Mile

11.09.2019. 21:44

@Carina - Najmanje ih je u vojvodini . Svi su otisli da rade ali na zapad ne u Madjarsku . Inace za Madjarski pasos se javilo mnogo vise Srba nego Madjara . Jer pasos moze da dobije svako ciji su preci bili pod okupacijom Madjarske .

Ne laži Mile

15.09.2019. 09:24

@Carina - Ne možeš da dobiješ mađarski pasoš, ako ne znaš mađarski jezik.

Mali Radojica

11.09.2019. 16:47

Sto Dzon Dir nije dosao dok je IMT bio u punoj snazi....Bas ovi traktori odgovaraju nasim posedima od desetak i kusur hektara...Bilo bi bolje da vratite IMT...

Damjan

11.09.2019. 17:08

@Mali Radojica - E moj Radojice, pa nije to za tebe. Ima ljudi sa posedima i preko 100, 200 pa i 500 ha. Ti, ja i velika većina ovo može samo da sanja. Što se tiče kvaliteta, mislim da mu nema ravnog.

Perica Iz Varosi

11.09.2019. 17:09

Да нас нису бомбардовали ,ово сад сигурно чинили неби !!!!!!!!!!!?!!?!

Vlade

11.09.2019. 17:13

AKO BUDETE TAKO ZAUZIMALI PLODNU VOJVOĐANSKU RAVNICU ZA KOJEKAKVE STRANE FABRIKE OSTAĆEMO BEZ ORANICA PA ĆE KARIĆ DA SE VRATI PROIZVODNJI MOTIKA I GRABULJA.SVAKA NORMALNA DRŽAVA PRVO POČNE DA PROIZVODI ONO ŠTO NJOJ TREBA PA ONDA KAD IMA DOBAR PROIZVOD I IMA VIŠAK POČNE DA KONKURIŠE U INOSTRANSTVU.A OVDE SE RADI SAMO O JEFTINOJ RADNOJ SNAGI I NARAVNO O ZAVISNOSTI.

Posmatrač

11.09.2019. 19:30

@Vaske - Bas tako, mora da su ministru mao zvecnuli da ih hvali... Apsolutno je najbolji Fent, inace jedini traktor koji moze da se vozi po autoputu... (brzi je od minimalne dozvoljene brzine na autoputu). Ai po ostalim kriterijumima je najbolji. To znaju nasi ljudi koji su posecivali SPIT-ove, gde su se na oglednim dobrima uporedo, pred publikom, takmicili svi najprestizniji proizvodjaci traktora. Fent ih je sve redom drao...

janko

11.09.2019. 19:09

Kad je IMT pravio traktor za 500 hektara i to ovakvih namena, specifikacija i sa opremom ovom... IMT-a imate kolko hoćete da kupite polovne, samo ih restaurirajte. Isto kao i zastave ko smatra da mu treba ili je nostalgičan, to je uvek pristupačno. Čak i Jugoslavija da nije uvozila sličnu mehanizaciju koju nismo proizvodili, ne bi imali prinose koje smo imali. Haha, Tito je vozio mercedes kad su drugi vozili lade i zastave, nikad ga niko nije presreo zbog toga. bio je najbrži u SFRJ.

ПАРАДАЈЗ

12.09.2019. 11:53

@Krastavac - Зато што те Војводина храни !

Боби

11.09.2019. 19:34

Ovo nije normalno, svuda neka fabrika, a od Sombora i Apatina se bezi kao od kuge. Posto Hrvati traze tu teritoriju, jel to u planu da se preda?!?!?!

Ljube

11.09.2019. 19:44

Za " jugonostalgicare ...imao sam i ja nekada 18---20 godina , ali vise NE..Zato i jesmo gde smo , zato i imamo ovo ,sto smo bili neko ko nije bio " svoj na svome " ....

Miki

11.09.2019. 19:55

ne razumem. koji trgovinski centri? pa kakve to ima veze sa nama? pomislih grade fabrike. uvaljuju nam svoju robu. zmajevi kombajni pre 30 godina su bili u njihovom rangu. radio sam u zmaju i znam. hvala dinkiću pored gomile firmi uništio je i zmaj. o bankama ne pričam.

dragan

11.09.2019. 20:27

Pa vec dvadeset pet godina postoje centri u NS i Titelu.Ovo je samo polticki marketing Nedimovica.Sto se tice povrsina vlasnici ovakvih traktora odlaze i po 200 km. jer nemaju u svojim atarima dovoljno povrsina za oranje.Jednostavno ne razumem ovaj poslovni potez pogotovo sto Madjarska daje nepovratno Madjarima 200 miliona evra nepovratno za mehanizaciju.

Željko

11.09.2019. 22:02

Malo mi je nejasna ova priča, govorimo o kolosima među mehanizacijom a mi raspolažemo velikim parcelama samo u Vojvodini, koliko to traktora mogu da prodaju, pa neće Mađari, Rumuni ili Hrvati da uvoze traktore iz Srbije. Da li smo mi i do sada imali to predstavništvo, nešto mi je poznata ta priča?

Radim

11.09.2019. 22:47

170 ha zemlje. Ne pada mi napamet da sednem u Imt, imr ili zmaj. Jako su to dobri traktori za posede do 30 ha. Posto ni ovi sa mnogo vise nisu sigurni u opstanak, a ovi mali su sigurno u propasti, onda kome Imt imr i zmaj??? Da orem svaki dan u Imt, hvala ne. Imali ste sve vreme ovog sveta i 40 godina niste nista pomenuli na maslinama. E sad pustite da prodaje onaj ko 40 godina nije radio samo za platu.

Мр Радомир Шћепановић

12.09.2019. 04:14

Питајте прво српске пољопривреднике за мишљење, па тек онда радите! Зашто је уништен ,,ИМТ``, ,,Змај``, ,,ИМР``? Српски пољопривредник пита и за ,,ФЕНТ``? Они су меродавни!Зашто се граде фабрике на пољопривредној земљи?