U oktobru padaju i poslednja 12,3 km
10. 09. 2019. u 19:02
Privode se kraju radovi na izgradnji istočnog kraka auto-puta na Koridoru 10 od Niša do bugarske granice. Asfaltira se poslednja deonica Bancarevo - Crvena Reka

KONAČNO se nazire kraj radovima na istočnom kraku Koridora 10 koji traju duže od decenije. U "Koridorima Srbije" kažu da će poslednja deonica Bancarevo - Crvena Reka, od 12,3 kilometra, biti završena do kraja oktobra. Tada bi trebalo da bude pušten u saobraćaj i deo od 9,4 kilometra od Proseka do Bancareva koji je završen ranije.
Najzahtevniji posao je izgradnja galerije radi trajne stabilizacije kosine C6 na ulazu u tunel Bancarevo u levoj saobraćajnoj traci. Kompanija "Integral inženjering" uveliko radi na izgradnji galerije koja će natkriti levu traku auto-puta u dužini od 160 metara. Bilo je planirano da ovaj posao obavi glavni izvođač, "Aktor", ali su Grci obavestili "Koridore Srbije" da nisu u stanju da to urade brzinom koja se od njih očekuje. Posao je dobila kompanija koja je bila angažovana i na popravkama potpornog zida koji se obrušio u Grdeličkoj klisuri.
- U toku su i radovi na asfaltiranju leve trake auto-puta, kao i na opremanju deonice saobraćajnom signalizacijom - navode u "Koridorima". - Privodi se kraju i opremanje tunela Bancarevo elektromašinskom opremom. u toku su i radovi na stabilizaciji još dve kosine.
Na ovoj deonici je izgrađeno pet mostova ukupne dužine 297,3 metra, 27 kosina i tunel Bancarevo dužine 733 metra.
Istočni krak Koridora 10, koji vodi od Niša ka granici sa Bugarskom gradi se duže od 10 godina, a radovi su zapinjali na svakom koraku. Na najmaleroznijoj deonici, obilaznici oko Dimitrovgrada, smenila su se čak tri glavna izvođača. Radove je započela austrijska "Alpina" u aprilu 2010. godine i obavezala se da ih završi za 720 dana. Kada je ova kompanija bankrotirala, radove je preuzeo bugarski "Trejs", ali je ova deonica i za njih bila prevelik zalogaj. Isključeni su iz posla 2015. Ispalo je da je grčka kompanija "Aktor" treća sreća za ovaj potez, jer ga je konačno izgradila, iako se na drugim deonicama na istočnom kraku više puta obrukala, jer je probila sve rokove.
MOSTOVI
NA istočnom kraku Koridora 10 od Proseka do granice sa Republikom Bugarskom ukupne dužine 86,8 kilometara izgrađeno je 87 mostova, pet tunela i pet saobraćajnih petlji.
- Do sada je na istočnom kraku pušteno u saobraćaj 65 kilometara punog profila auto-puta, od Crvene Reke do granice sa Bugarskom i 17,5 kilometara paralelnog nekomercijalnog puta Bela Palanka - Pirot - navode u "Koridorima Srbije". - Završetkom deonice Bancarevo - Crvena Reka, pustiće se u javni saobraćaj i kompletno završena deonica Prosek - Bancarevo dužine 9,4 kilometra, sa deset mostova i 16 kosina.
Rista Glista
10.09.2019. 19:17
Zašto su na celom delu autoputa Niš - Bugarska granica i obratno , paneli protiv buke i zaštita od vetra u bojama Bugarske zastave?
@Rista Glista - … brate, da ih "navlacimo" da ih sto vise prodje tuda ! (…" a treba ti lovaaa " ! )
Nemam pojma koja je ova firma integral al od sad njima sav posao!!!!
@Nindza - Приватна фирма из Лакташа, у Републици Српској, родног места Милорада Додика. Често се по медијима спекулише да јој је он сувласник или стварни власник "из сенке". Ја сам за њу први пут чуо пре 3 године, кад сам возио до Херцег Новог, преко Босне и Херцеговине, па сам се изненадио какав тунел је изграђен испод превоја Чемерно (дуг преко два километра, са савршеном сигнализацијом, вентилацијом, осветљењем и проширењима за евакуацију). Ту сам видео натпис са именом фирме и на виадукту иза тунела.
Е земљо Србијо! Био скоро до Румуније,они штанцују аутопутеве као луди.
Komentari (6)