NIJEDAN NAŠ PROIZVOD NIJE ZAŠTIĆEN: Srpska vina ne zaostaju za evropskim

J. Su.

18. 12. 2018. u 19:02

Naša država nema nijedan proizvod u EU koji je zaštićen oznakom geografskog porekla. Davide Liberati: Nacionalnu geografsku naznaku dosad imaju 44 brenda

НИЈЕДАН НАШ ПРОИЗВОД НИЈЕ ЗАШТИЋЕН: Српска вина не заостају за европским

Foto Darko Dozet

MEĐU 3.000 proizvoda sa zaštićenom oznakom geografskog porekla u Evropskoj uniji još nema nijednog iz Srbije. To bi, kako smatra Davide Liberati, vođa projekta EU za organsku proizvodnju i zaštitu geografskog porekla, moglo da se promeni. Čvrsto veruje, da Srbija ima veliki potencijal da postigne EU kategorizaciju, jer ima veliki potencijal u razvoju, jer već ima 44 proizvoda sa geografskom naznakom registrovanih na nacionalnom nivou.

- Tržište EU predstavlja veliku poslovnu priliku za proivođače, ali treba uskladiti sistem i pravila sigurnosti hrane - smatra Liberati, koji je bio gost i govornik na seminaru "Teritorija, kvalitet, hrana, zdravlje", povodom nedavno održane Nedelje italijanske kuhinje u Srbiji.

Pročitajte još - Kinezi vole srpska vina

- Do kraja projekta očekujemo da se za registraciju na nivou EU pripreme najmanje tri srpske geografske oznake proizvoda. Razvijanjem organske proizvodnje i kvalitetnih proizvoda u Srbiji, poljoprivrednici mogu da prodaju nacionalne proizvode u Evropskoj uniji, ali i širom sveta, najatraktivnijim tržištima na kojima mogu da ostvare visoke cene za svoje proizvode.

Kako objašnjava Liberati, Srbija ima izvrsne prehrambene proizvode, a vina imaju takav potencijal da mogu da se takmiče sa onima na tržištu EU. Srpski ajvar je jedan od najoriginalnijih ukusa u Srbiji, a sve je više proizvođača koji su spremni da sarađuju sa njima i da uče.

- Za zaštitu proizvoda jedne zemlje, ceo sistem mora da radi ispravno, od nivoa zakonodavstva, do sistema kontrole - ističe naš sagovornik. - Da bi se poboljšala konkurentnost poljoprivrednih proizvoda bitno je ulaganje u kvalitet. Proizvodi sa geografskim poreklom predstavljaju teritoriju na kojoj se proizvode, a da bi roba bila plasirana izvan zemlje, treba poštovati tehničku specifikaciju koju odobrava EU. Takvi proizvodi, sa geografskim poreklom, na tržištu imaju daleko bolju cenu.

Davide Liberati

PREPOZNAVANjE

ZNAČAJ proizvoda sa geografskim poreklom je u činjenici da se automatski proizvod priznaje po pitanju njegovog porekla i imena, a ti proizvodi predstavljaju vezu između teritorije, tradicije i nacionalnog identiteta, kojim se jedna zemlja priznaje u svetu, govori Liberati.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Србин

18.12.2018. 20:46

Слушам већ годинама ове глупости, па шта је више ? Треба ли докторат да неко схвати о чему се ради ?

vladimir

18.12.2018. 21:43

I treba poreklo zaštititi ali se bojati evropskih standarda - deplasirano je! Setite se "čuvenih" italijanskih vina, izveznih u Austriju, svih "zatrovanih" /hiljade hektolitara/, a ima i obrnuto ..... i da nije ZAŠTIĆENO, bolje je od njihovih! Nismo još dostigli taj nivo ŠPEKULACIJE da im KORUPCIONAŠKI, prodajemo "rog za sveću"!

Zaštićen ili nezaštićen

19.12.2018. 07:46

ako je proizvod dobar, ljudi će to kupovati... Doduše, vina nam nisu baš za hvalu, ali dobro, ima vremena...

Vinopija

19.12.2018. 08:08

Sta to znaci "vina imaju takav potencijal da mogu da se takmiče sa onima na tržištu EU"? Ima vina i vina, jeftinih po samoposlugama, skupih po specijalnim radnjama. Kvalitetnih, nekvalitetnih itd. Nije sve u EU "super". Osim toga pozicije su zauzela i vina iz Argentine, Cilea, Amerike, Australije. Zasticeno poreklo ne znaci nista ako ga ne prati kvalitet a to kod nas nije uvek tako

Arsenije

01.01.2019. 12:11

Srbija ima dobrih sorti grozdja a ima i dobrih vinarija. Naravno ima i kvalitetnih vina ali nisu dostupna svima jer ih nema u maloprodaji. Na primer u Nemackoj, box od 3l vina kosta 4€ i kazu "pa nije lose". Na drugom mestu u specijalizovanim prodavnicama kvalitetno vino kosta i po35 - 40€ flasa. Pa ko voli nek izvoli. Mislim da moramo promeniti ustaljeno misljenje da sve sto je strano dobro je,dok nase nista nije dobro. Nacionalizam postoji i umarketingu. Ali do nas nije stigao.