KINEZIMA DAT POSAO: Popravka puta Ub-Lajkovac bez tendera!

S. BULATOVIĆ

18. 12. 2018. u 12:02

"Planum" i "Putevi Užice" upozoravaju da je sanacija deonice Ub-Lajkovac dodeljena bez javnog poziva. Kinezima dat posao, kroz međudržavni sporazum, jer rade susedne delove Koridora 11

КИНЕЗИМА ДАТ ПОСАО: Поправка пута Уб-Лајковац без тендера!

Foto promo

NOVI izvođač na sanaciji deonice Ub -Lajkovac uveden je u avgustu ove godine. Bez objašnjenja kako je izabran, ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović tada je obavestila javnost da će ovaj deo Koridora 11 popravljati konzorcijum kineske "Šandong haj spid grupe" i azerbejdžanski "Azvirt". Domaći putari "Planum" i "Putevi Užice", koji su započeli sanaciju, ali su posle 40 dana udaljeni sa gradilišta i aktivirane su im garancije, upozoravaju da su nadležni posao dodelili - bez raspisanog tendera.

Sporna deonica je završena još 2015, ali su tokom 2017. otkrivena oštećenja. Izvođači radova "Planum" i "Putevi Užice" pristali su da saniraju put i zamene sve što je nekvalitetno. Projekat sanacije CIP-a, međutim, po njihovoj oceni je predvideo preveliki obim radova. Domaće firme su verovale da je popravka mogla da se izvede jeftinije.

- Kada su nas najurili sa gradilišta, posao su dali Kinezima. Glavni izvođač je "Šandong", a podizvođač "Energoprojekt", a oni imaju svoje podizvođače - objašnjava Ratomir Todorović, direktor "Planuma". - Kinezi rade susedne deonice, pre i posle Ub-Lajkovac, i one se finansiraju iz kredita. Samim tim su deo međudržavnog sporazuma sa Kinom. Sanacija se, međutim ne finansira iz kredita. Nju finansiraju od naših naplaćenih garancija, oko 342 miliona dinara, i iz budžeta. Posao je morao da bude dodeljen na tenderu. Da smo mi sanirali deonicu, radovi bi već bili gotovi i ne bi prešli iznos garancija.

Popravka 2,5 kilometara puta koštaće 9,7 miliona dolara, bez obračunatog poreza na dodatu vrednost. Ministarstvo saobraćaja objašnjava da je posao dodeljen na osnovu međudržavnog sporazuma između Kine i Srbije. Smatraju da je deonica Ub-Lajkovac, koja je prva rađena na Koridoru 11, sredstvima iz budžeta, zapravo sastavni deo auto-puta Obrenovac-Ljig, koji danas gradi kineska kompanija "Šandong". Dodeljivanje posla njima, Ministarstvo smatra najbržim i najcelishodnijim rešenjem.

- Međudržavni sporazum između Kine i Srbije, osim izgradnje omogućava i rekonstrukciju infrastrukturnih objekata - objašnjavaju u Ministarstvu saobraćaja. - Budući da se radovi na istom lokalitetu za izgradnju 52 kilometra auto-puta Obrenovac-Ljig privode kraju, po zaključku Vlade i prethodno pribavljenom mišljenju svih nadležnih organa, aneksom ugovora, naknadno je obuhvaćena i sanacija 2,5 kilometara deonice Obrenovac-Ub, kao i izgradnja nedostajućih spojeva ovih deonica. Izgradnja auto-puta Obrenovac-Ljig, osim sredstava kineskog zajma, finansira se delom i iz budžeta Srbije, tako da je deo sanacije već plaćen iz ovih budžetskih sredstava. Uvođenje kineskog izvođača usledilo je nakon što su firme izvođači, "Putevi Užice" i "Planum", odbili da postupe po projektu za izvođenje radova. Raskinut je ugovor i naplaćena bankarska garancija od izvođača u iznosu od 342 miliona dinara. Država će, osim sredstava naplaćenih iz bankarskih garancija, potraživati od svih odgovornih naknadu do pune cene sanacije.

Ratomir Todorović

SKUPA POPRAVKA

SANACIJU 2,5 kilometara puta Srbija će platiti nepunih deset miliona dolara.

- Kineska cena nije mala. Ona obično podrazumeva i cenu kredita - objašnjava Ratomir Todorović. - Onaj ko daje novac određuje i uslove, ali se sanacija ne finansira iz kredita. Da smo je mi radili, troškovi bi bili u vrednosti naših garancija. Mi smatramo da nema potrebe za toliko obimnom sanacijom. I dosad bismo bili već gotovi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Sasa

18.12.2018. 19:54

Sto kukate sada? Umesto da uputite izvinjenje svima u Srbiji jer ste pokusali da nam uvalite los put i da se pokrijete usima, vi jos imate obraza da izadjete u javnost i da saopstite kako ste put koji ste vi radili i koji se raspao, sada mogli da sanirate za manje para!? Zao mi je sto vise nemamo goli otok!

tomkarlo

20.12.2018. 23:45

A što nam ne kažete što se taj put ponovo radi. Posle vašeg odgovora ili biste opet radili tu deonicu ili ne biste više ništa radili u Srbiji.

Centarfora

25.12.2018. 14:49

@tomkarlo - Zato i ne ulazu u nase firme vec ih puštaju da se grče i rade loše da oni onda imaju izgovor da posao daju strancima da oni rade i da polako privatizuju i saobracajnice. Srbi ne vole da vladaju, pa rado drugima prepuštaju i posao i imovinu i djedovinu. Oce da planduju. Ali jok more, jer kad se sukobe razni interesi raznih novih vlasnika, ima da se i nama i strancima puši iza ušiju. A narod se svakako pati pa mu svejedno odakle riba smrdi.