Usponi napravljeni, gorivo problem!
19. 10. 2018. u 07:14
Većina auto-škola u Srbiji će do 25. oktobra otkloniti sve nedostatke na poligonima za obuku vozača. Zanemarljiv broj škola podigao cenu časa vožnje sa 1.000 na 1.200 dinara

VELIKA većina od oko 450 auto-škola u Srbiji će do 25. oktobra, kada ističe rok za otklanjanje svih nedostataka na poligonima za obuku, uspeti da ispuni sve zahteve po Pravilniku o radu AŠ.
Najveći problem za ogroman broj auto-škola, prema anketi koju je početkom leta sprovela Privredna komora auto-škola Srbije, bio je kosi uspon namenjen za obuku vozača na poligonu (kretanje pod ručnom).
PROČITAJTE JOŠ - SLUČAJ "AUTO-ŠKOLE": Licence ipak neophodne
Tada je više od trećine anketiranih škola izjavilo da "nema uslove ili mogućnost" da na izgradi "uspon na poligonu". Ipak, prema podacima koje su "Novosti" nezvanično dobile iz MUP Srbije, sada je situacija daleko bolja i skoro da nema auto-škole koja taj problem nije rešila. Sigurno je i da produženja roka neće biti.
- Nije to neko veliko ulaganje. Više je bio problem naći lokaciju i kako dobiti potrebne dozvole. Pogotovo na površinama koje imaju više vlasnika - kaže vlasnik jedne beogradske auto-škole. - Uspon mora da bude najmanje dug šest metara, sa visinskom razlikom od 50 cm.
Iako još nemaju precizne podatke u Privrednoj komori auto-škola Srbije smatraju da će i po Srbiji najveći broj auto-škola rešiti problem, mada ima naznaka da u nekim sredinama taj problem ne mogu da reše iz raznoraznih razloga pa se očekuje pomoć nadležnih struktura u tim mestima.
- Preciznije podatke imaćemo tek posle 25. oktobra, jer naši ljudi uvek za sve čekaju poslednji trenutak - kaže Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije. - Do 25. oktobra je rok za podnošenje zahteva MUP da primi poligon. Jasno je da će donošenje rešenja, baš zbog prijavljivanja u poslednji čas, potrajati.
Najbitnije je, smatraju u auto-školama, da ne bude nikakvog poremećaja u izvođenju obuke.
CENE JOŠ NA KLACKALICI
NAJNIŽU cenu obuke za vozače propisala je Vlada Srbije još 2. novembra 2012. Tada je određena cena teorijske obuke od 12.000 dinara i cena časa vožnje od 1.000 dinara (obavezno je 40 časova).
- Svi kukaju zbog novih cena goriva koje u ukupnoj ceni učestvuje sa jednom petinom, ali se retko ko usuđuje da podigne cenu obuke - kaže Mladen Rašeta. - Svi se nadamo da će gorivo prestati da poskupljuje jer sada od tih 1.000 dinara ostaje jedva 200 dinara za instruktora.
Više cene bi smanjile broj kandidata pa bi efekat povećanja, kažu u AŠ, bio zanemarljiv.
Prema saznanjima "Novosti", samo nekoliko AŠ je podiglo cenu časa praktične obuke na 1.200 dinara.
bager
19.10.2018. 08:50
Avioni kamioni poligoni ,,totalno nepotrebni poligoni,,pocinje da uci na ulici ,cim sedne za volan,,pa zasta sluzi dupla komanda u automobilu ,nego da instruktor " pomaze " i uci novajliju,,20 sati voznje je sasvim dovoljno za ogromnu vecinu polaznika
Alavi vlasnici auto-škola bi od svakog instruktora da zarade još po jednu platu za sebe..Godinama sam vodio auto-školu i tvrdim da je potrošnja goriva u proseku pola litra po času, iako se svi pokazuju normative od pre 50 godina od 1,5 litara. Za prosečnu zaradu instruktora potrebno je po času 500 dinara, za benzin 130, amortizacija vozila 100 dinara i pdv 120 dinara ( 50 dinara se vrati kroz prethodno plaćeni porez.) Uz manipulativne troškove, vlasniku ostaje 100 dinara po času.
Koliko su se napunili obaranjem kandidata ( svako polaganje 50e) - mogli bi oni i autoputeve da grade
Nastavak Uz uštede kroz vožnju na dizel ili gas, korišćenje vozila u 2 smene (2 instruktrora po vozilu) zarada se može podići i na 200 dinara po času. Polaganje ispita, teorijska nastava, naplata raznoraznih potvrda i sl. donose dodatnu zaradu, tako da auto-škola sa 10 instruktora i 500 kandidata godišnje uz zapošljavanje dva administrativna radnika donosi vlasniku realnu zaradu od 2 do 4 miliona RSD godišnje.
Koj bre kretanje pod rucnu? Pa ovi aftovi za debili to sami radu...sami koču...sami vrću...sami daju gas...nema vise soferi,sad ima "putnik za volanom"!!!
Komentari (8)