Južni krak Koridora 10 do kraja godine
26. 09. 2018. u 16:02
Rušenje zaštitne kosine na novom auto-putu ka makedonskoj granici u Grdeličkoj klisuri neće produžiti rokove. Do sada uklonjeno 120.000 od procenjenih 350.000 kubika zemlje. Putari rade i noću. Brdo sele na deponije

NA mestu gde je pre više od mesec dana došlo do rušenja dela zaštitne konstrukcije, na trasi budućeg auto-puta u Grdeličkoj klisuri u okolini Predejana, radovi se izvode neprekidno, pa nadležni ističu da to neće odložiti planirano otvaranje auto-puta za kraj godine. Sa ove lokacije, radi stabilizacije terena do sada je uklonjeno 120.000 od oko 350.000 kubnih metara zemlje.
U dnevnoj smeni nestabilni materijal se gura i obara sa kosine i obavlja se dalji iskop, kako bi se ona stabilizovala, a u noćnoj smeni se odvozi zemlja i postavljaju šipovi buduće galerije.
PROČITAJTE JOŠ: Koridor 10: Čeka se završetak dva mosta kod Levosoja
- Na gradilištu imamo dve mašine za bušenje. U ovom trenutku je izvedeno 20 armiranobetonskih šipova za duboko fundiranje buduće galerije, a spremna su i dva seta oplate za izradu montažnih armiranobetonskih nosača. Naš cilj je da sve radove završimo do kraja ove godine, kao i na celoj deonici auto-puta kroz Grdeličku klisuru - kaže Leonid Vuković, šef projekta "Jug" u "Koridorima Srbije", i naglašava da je pri izvođenju ovih radova prioritet poštovanje mera za bezbednost i zdravlje na radu.
Delovi brda koji su zbog klizišta ugrozili radove na izgradnji auto-puta odlažu se na deponije u okolini gradilišta, a procena je da će biti odloženo oko 35.000 kamiona zemlje i drugog materijala. Vuković ne očekuje da se slična situacija ponovi na nekoj drugoj lokaciji, jer stalna praćenja stabilnosti i pomeranja svih objekata u izgradnji, uključujući i zaštitne kosine, ukazuju na to da su sve konstrukcije stabilne.
- Ta merenja su nam za ovaj deo gradilišta ukazivala da je konstrukcija preopterećena, pa njeno rušenje nije bilo iznenađenje. Baš zbog toga smo, nekoliko meseci ranije, pripremili projekat galerije i otpočeli pripremne radove, ali je konstrukcija u međuvremenu popustila - objašnjava Vuković.
Leonid Vuković, šef projekta

Obrušilo se oko 100 metara zaštitne kosine čija je ukupna dužina 725 metara. Ona se sada, na osnovu merenja stabilnosti, ojačava dodatnim geotehničkim ankerima i sa tri sloja prskanog betona i armaturne mreže, čime će se "osigurati njena dugoročna stabilnost".
RADOVI PRI KRAJU
OD 26 kilometara auto-puta kroz Grdelički klisuru, pod asfaltom su 23,5, a završeno je čak 96 odsto svih neophodnih radova. Svakodnevno je na izgradnji auto-puta angažovano 490 radnika i više od 230 građevinskih mašina, kamiona i drugih transportnih sredstava.
Рашо
26.09.2018. 18:15
Лажу нас пет година и сад треба да им верујемо. Ови исти људи су обећали завршетак радова 2015. године а крај се још ни 2018. не види. Зашто веровати некоме ко те лаже тако дуго и безочно?
@Рашо - Rašo molim Vas pogledajte koliko negativnih komentara.Pa ovo je strašno, sve do reči je tačno 100 %.Uostalom za par minuta može se proveriti ko je i kakva obećanja davao u poslednjih par godina.
....da ubrzamo proizvodnju letećih automobila , (ogromne milijarde evra da zaradimo)- obustaviti izgradnju tih nepotrebnih puteva- bićemo zemlja blagostanja. Treba poštovati umne ljude....
Ни досада нису ниста лагали. Стално су говорили: ДО КРАЈА ГОДИНЕ, само нису рекли које!
Komentari (4)