SIGNAL DA FIJAT OSTAJE U SRBIJI: Novi šumadinac stiže godine
15. 09. 2018. u 08:32
Signal iz Torina - "Fijat" definitivno ostaje u Kragujevcu. Počela serijska proizvodnja modela "500L" sa hibridnim pogonom
.jpg)
KOMPANIJA "Fijat-Krajsler automobili", saznaju "Novosti", definitivno nastavlja rad u Kragujevcu - i posle isteka desetogodišnjeg ugovora, 29. septembra, a u pogonima ove fabrike već je počela serijska proizvodnja modela "500L" sa hibridnim pogonom. Uskoro u centru Šumadije počinje i montaža ovog modela sa elektromotorom. Potpuno novi model automobila bi sa proizvodnih traka mogao da siđe već u drugoj polovini naredne godine.
Novi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između FKA i države Srbije suštinski se neće menjati u odnosu na prethodnu deceniju, "signalizirali" su zvaničnici kompanije iz Torina poslovodstvu "Fijat Srbija". Neće biti otpuštanja radnika, a trenutni tržišni adut Fabrike automobila u Kragujevcu je model "500L" sa hibridnim pogonom, čija proizvodnja je uhodavana posle kolektivnog godišnjeg odmora, u avgustu. Serijska proizvodnja je počela ove nedelje, a uskoro počinje i montaža ovog automobila sa ugrađenim elektromotorom.
Poslovodstvu torinsko-srpske fabrike biće prezentovani, kako je najavljeno, svi bitni detalji novog ugovora 18. ili 19.septembra. To će učiniti lično Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje fabrika u Evropi, i Silvija Verneti, čelnica kompanije u Kragujevcu.
Pročitajte još - Još postoji ruska nada za "fijat 500 L"
Za razliku od prethodnog ugovora, kako "Novosti" saznaju, kompanija iz Torina će izgubiti povlastice koje je uživala u prethodnih deset godina. Ova firma će, kako saznajemo, posle potpisivanja novog ugovora, plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika zaposlenih u FKA i kod kooperanata te firme, koji posluju u Industrijskoj zoni "Grošnica". Izmirivaće se i obaveze na dobit, imovinu i PDV. Novi ugovor će značajno ojačati i kasu Gradske uprave Kragujevca, s obzirom na to da se FKA prostire na više od 140 hektara, a da komponentaši proizvode rezervne delove na oko 30 hektara u industrijskoj zoni. Stručnjaci tvrde, konačno ozbiljna dobit - za sve.
.jpg)
DOBRA VEST
ČELNICI sindikata i dalje su zabrinuti zbog neizvesnosti oko potpisivanja novog ugovora, te angažovanja uposlenih u narednom periodu. Nezvaničnu, ali pouzdanu, informaciju o nastavku redovne proizvodnje u fabrici dočekali su sa olakšanjem, ali dodaju da će biti u nevrici dok ne dobiju čvrste garancije o potpisavanju ugovora.
PROJEKCIJE I NOVI MODEL
FABRIKA FKA je projektovana za proizvodnju oko 300.000 automobila godišnje. Sa trake je, bez većih problema, u početku serijske proizvodnje modela "500L", silazilo i do 120.000 automobila. U određenim fazama montažne linije su testirane i za proizvodnju 180.000 vozila godišnje. Sve provere su uspešno završene.
U toku ove godine tržištu je plasirano oko 50.000 automobila. Proizvodnja se "štimuje" prema zahtevima kupaca. Očekuje se da novi adut na hibridni pogon "pogura" potražnju u naredna tri meseca, a model na elektro-pogon proces prodaje unapredi početkom naredne godine. Nakon toga bi, kako saznajemo, usledila i proizvodnja novog modela.
Sm
15.09.2018. 08:39
Ružan auto do bola.Da je 7000 eura cena sa ful opremom svi bi ga vozili pa makar i ružan bio.
Investicije, ukidanje Zakona o smanjenju penzija, povećanje plata, RTB Bor... "Šumadinac"... Kinezi... Dobra je to stvar, ali šta se iza brda valja - možda je sve to pokriće za sve izvjesniju predaju Kosova (bez sjevera) Albancima...
@PG-CG - “ Da me rani neko drugi prelezo bi rane sporo, kako ovo da prebolim shta uchini Crna Goro !? ”
Nema novog modela, nema ni hibrida u fabrici. Odakle vam ove informacije. Radnik sam Fiata, u fabrici nije stigao hibridni motor. Ako ga i bude to nije nov model, vec stari sa hibridnim motorom. Ako i bude hibridnog motora za 1 do 2 godine, prodavace se u malom broju komada. Koliko hibridnih automobila se proda u Evropi. Odgovor jako malo. Od cega ce ziveti fabrika sa tako malom prodajom.
Дакле, због овог је уговор био тајна. Ништа нису плаћали ни Граду ни држави.
Komentari (11)