Nema obuke vozača bez 62.000 dinara
14. 03. 2018. u 22:02
Izmene zakona o bezbednosti saobraćaja mogu doneti i poskupljenja

CENA obuke za vozače, bar kada je B kategorija u pitanju, ne bi trebalo previše da se izmeni posle usvajanja zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se trenutno nalazi pred poslanicima Skupštine Srbije.
Naime, kako je "Novostima" potvrđeno u udruženjima auto-škola Srbije, predlagač zakona je odustao od određivanja samo maksimalne cene vozačke obuke (dosad je određivana najniža cena) usvojivši primedbe na tu odluku auto-škola.
- Imali smo sastanak u MUP Srbije i rečeno nam je da je novi predlog kompromisan pa će Vlada Srbije ubuduće određivati i minimalnu i maksimalnu cenu vozačke obuke - kaže Milan Todorović predsednik Udruženja auto-škola Srbije.
To praktično znači da se minimalna cena obuke neće značajnije menjati. Moguća su usklađivanja jer je od 2012, kada je određena minimalna cena obuke, do danas gorivo nešto skuplje a i auto-škole su, uvođenjem audio i video-sistema umreženih sa informacionim sistemom MUP imale dodatne troškove. U svakom slučaju, slaže se veliki broj vlasnika auto-škola sa kojima su "Novosti" razgovarale, cena sasvim sigurno neće biti niža.
- Ovakvo rešenje je bolje nego da se ostalo pri određivanju maksimalne cene obuke - objašnjava Todorović. - Tada bi pretila opasnost da se ponovi period pre 2012, kada su nesavesni vlasnici auto-škola nerealno niskim cenama privukli hiljade kandidata koji su platili najveći danak tom javašluku.
PROČITAJTE I:Nemački div, ipak, dolazi iz Kine?
Da podsetimo, tada je retko ko od kandidata imao bilo kakvu teoretsku obuku, umesto 40 časova vožnje za upravljačem nisu proveli ni deseti deo propisanog vremena, a sa skromnim znanjem na drumu su postali nebezbedni i po sebe i po druge.
U sadašnjoj minimalnoj ceni obuke za vozače od 62.000 dinara (za B kategoriju) je cena teorijskog i praktičnog dela, kao i polaganje teorije i vozačkog ispita.
- Cena teorijskog časa je 300 dinara i kandidat mora da prisustvuje na svih 40 časova - kaže Todorović. - Cena praktičnog časa je minimalno 1.000 i kandidat mora da odveze svih 40 časova.
Za polaganje teorijskog i praktičnog ispita kandidat mora da plati još po 5.000.
Da bi dobio dozvolu budući vozač mora da završi i kurs prve pomoći i da obavi lekarski pregled. Cena obuke prve pomoći sa kreće od 4.500 do 6.500 dinara, a lekarsko uverenje od 800 do 1.200 dinara.
Iako je najveći broj auto-škola zbog konkurentnosti poslovao sa minimalnom cenom obuke, ima i onih koje su skuplje, ali one kandidatima nude i vozila više klase i još neke pogodnosti.
рашинац св
14.03.2018. 22:20
ако се у свему огледате према америки ,угледајте се и у томе,а не у пљачки будућих возача!овде се радио само о бахатости појдинаца са "добрим"колима,а не о необучености. у тој америки много хваљеној можеш сам обучавати свог члана породице у практичној вожњи.или факултет да се отвори за возаче трактора,можда?добра би то прилика била за зараду!
Zasto mi imamo auto skole, EU ih nema u tom svetlu i imaju manje nesreca od nas
Auto skole derikozhe,legalna mafia...Gledaju da zarade na sve nedozvoljene fore...
Za te pare možete da se obučite za rad sa ili na računaru i platite taksi. :-)
moze li bar nesto biti uradjeno kako treba. ko hoce da polaze bez ikakvih casova - moze.ako zna da vozi i ako polozi , nek dobije dozvolu. sve neke legalizacije monopolskog ponasanja. polaganje traje 45 minuta i ako neko zna da vozi , mozda mu je talenat pao sneba.
Komentari (16)