Nema obuke vozača bez 62.000 dinara

P. Ž.

14. 03. 2018. u 22:02

Izmene zakona o bezbednosti saobraćaja mogu doneti i poskupljenja

Нема обуке возача без 62.000 динара

CENA obuke za vozače, bar kada je B kategorija u pitanju, ne bi trebalo previše da se izmeni posle usvajanja zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se trenutno nalazi pred poslanicima Skupštine Srbije.

Naime, kako je "Novostima" potvrđeno u udruženjima auto-škola Srbije, predlagač zakona je odustao od određivanja samo maksimalne cene vozačke obuke (dosad je određivana najniža cena) usvojivši primedbe na tu odluku auto-škola.

- Imali smo sastanak u MUP Srbije i rečeno nam je da je novi predlog kompromisan pa će Vlada Srbije ubuduće određivati i minimalnu i maksimalnu cenu vozačke obuke - kaže Milan Todorović predsednik Udruženja auto-škola Srbije.

To praktično znači da se minimalna cena obuke neće značajnije menjati. Moguća su usklađivanja jer je od 2012, kada je određena minimalna cena obuke, do danas gorivo nešto skuplje a i auto-škole su, uvođenjem audio i video-sistema umreženih sa informacionim sistemom MUP imale dodatne troškove. U svakom slučaju, slaže se veliki broj vlasnika auto-škola sa kojima su "Novosti" razgovarale, cena sasvim sigurno neće biti niža.

MOGLO BI JEFTINIJE IMA i nekih instruktora i ispitivača koji smatraju da bi cena obuke vrlo lako mogla da bude niža. To bi se postiglo, na primer, uvođenjem obavezne nastave saobraćaja u svim razredima osnovne i srednje škole. Tako bi u startu kandidati "uštedeli" najmanje 12.000 dinara, koliko košta teorijska obuka. Auto-škole bi mogle i zajedničkim korišćenjem poligona da snize troškove, a mogla bi da pomogne i država kada bi vozila za obuku tretirala kao sredstva za rad AŠ i kada bi AŠ gorivo i rezervne delove mogle da nabavljaju bez PDV.

- Ovakvo rešenje je bolje nego da se ostalo pri određivanju maksimalne cene obuke - objašnjava Todorović. - Tada bi pretila opasnost da se ponovi period pre 2012, kada su nesavesni vlasnici auto-škola nerealno niskim cenama privukli hiljade kandidata koji su platili najveći danak tom javašluku.

Da podsetimo, tada je retko ko od kandidata imao bilo kakvu teoretsku obuku, umesto 40 časova vožnje za upravljačem nisu proveli ni deseti deo propisanog vremena, a sa skromnim znanjem na drumu su postali nebezbedni i po sebe i po druge.

U sadašnjoj minimalnoj ceni obuke za vozače od 62.000 dinara (za B kategoriju) je cena teorijskog i praktičnog dela, kao i polaganje teorije i vozačkog ispita.

- Cena teorijskog časa je 300 dinara i kandidat mora da prisustvuje na svih 40 časova - kaže Todorović. - Cena praktičnog časa je minimalno 1.000 i kandidat mora da odveze svih 40 časova.

Za polaganje teorijskog i praktičnog ispita kandidat mora da plati još po 5.000.

Da bi dobio dozvolu budući vozač mora da završi i kurs prve pomoći i da obavi lekarski pregled. Cena obuke prve pomoći sa kreće od 4.500 do 6.500 dinara, a lekarsko uverenje od 800 do 1.200 dinara.

Iako je najveći broj auto-škola zbog konkurentnosti poslovao sa minimalnom cenom obuke, ima i onih koje su skuplje, ali one kandidatima nude i vozila više klase i još neke pogodnosti.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

рашинац св

14.03.2018. 22:20

ако се у свему огледате према америки ,угледајте се и у томе,а не у пљачки будућих возача!овде се радио само о бахатости појдинаца са "добрим"колима,а не о необучености. у тој америки много хваљеној можеш сам обучавати свог члана породице у практичној вожњи.или факултет да се отвори за возаче трактора,можда?добра би то прилика била за зараду!

Генерал Суворов

14.03.2018. 22:39

Auto skole derikozhe,legalna mafia...Gledaju da zarade na sve nedozvoljene fore...

sasa

14.03.2018. 23:07

moze li bar nesto biti uradjeno kako treba. ko hoce da polaze bez ikakvih casova - moze.ako zna da vozi i ako polozi , nek dobije dozvolu. sve neke legalizacije monopolskog ponasanja. polaganje traje 45 minuta i ako neko zna da vozi , mozda mu je talenat pao sneba.

Zombi Zubanobic

15.03.2018. 00:34

5$ testovi plus 5$ polaganje a časovi dobrovoljno. Nije zakonom obavezno... Amerika.Ovo kod nas su neviđene budalaštine. Zanima njih bezbednost onoliko... Prave profit tamo gde ne bi smeli... 62.000 din .Alo...

Milivoje Ristic

15.03.2018. 04:30

Kako se tretiraju vozila za obuku vozaca koja su vlasnistvo auto skola? U normalnim zemljama i zakonima, ta vozila su sredstva rada privrednog subjekta. Nabavka tih sredstava rada, investiciono odrzavanje i gorivo, subvencionira drzava. U zemljama koje ne spadaju u ovu kategoriju, situacije je kao sto je kod nas. 62.000 dina nije mali novac. Saobracajno-tehnicka kultura nam je ispod minimuma a posledice se vide svakodnevno. Drzava mora i moze da resi taj goruci problem i to hitno.

sale

15.03.2018. 07:58

Polaganje za b kategoriju u USA kosta manje od 50 dolara pa vi vidite ovi gladnovi kod nas njima nikad dovoljno , prvu pomoc je moj sin polagao nedavno tako sto smo platili 5 hiljada dinara i resavao je test koji je na zadnjoj strani imao sve odgovore na pitanja hahahaha sve u svemu deru narod za nista.

fica

15.03.2018. 08:02

Sram vas bilo...cena jos malo pa ko u Nemackoj...otimate na sve strane...dahije su za vas bile mala deca

kritik analitik

15.03.2018. 14:21

@fica - Ceo zakon je napravljen da otima pare. Pitam se: da li nam stvarno tako dobro ide kao što on tvrdi, kad mora da policiju prevede u derikože?

g

15.03.2018. 10:28

malo je 40 casova voznje, trebalo bi da bude najmanje 40.000 casova pre nego sto se dobije dozvola, mozda cak i 400.000 casova

Sasa

15.03.2018. 13:49

1994 sam dosao u Kanadu i uz pomoc prevodioca sam polozio testove. Posjedovao sam vec vozacku dozvolu. Na prakticnom testu bila je samo jedna zena koja mi jerukom pokazivala kuda da krenem uz malo francuskog kojeg sam naucio za 6 mjeseci. Nije bilo problema da polozim ispit. Deset godina kasnije moja starija kcerka je otisla i polozila testove 50 $ i ta uplata je vazila i za polaganje prakticnog dijela ispita. Ja sam je obucio i polozila je bez problema i nisam dodatno platio ni centa.

md

16.03.2018. 09:23

Немогу да вјерујем сви сте око цијене обуке а невидите оно шта је на слици. Код нас у Бечеју табла ауто школе је исписана српским писмом ћирилицом а код вас са десне обале Саве латиницом. Не верујем да вас може спсити ни бесплатана обука за возаче.

ja mislim

27.09.2018. 14:56

da bi cena trebalo da bude minimum 200 000 dinara, a i to nije bas mnogo, ali ajde da se ne buni raja. A onda nakon dobijanja dozvole jos 10 godina da se vozi u prisustvu druge osobe. Tehnicki pregled treba da kosta oko 100 evra i da se radi na svaka tri meseca i da se uvede kao zakonska obaveza da se ne voze automobili stariji od 2 godine.Sta cudite se... pa bezbednost nema cenu.