Ministarstvo ekologije za pooštravanje uvoza vozila sa evro 3 motorima
03. 03. 2018. u 22:02
Srbija neće nespremno dočekati mogući "cunami dizelaša" iz Nemačke. Pokretanje inicijative da se uvedu ograničenja za zagađivače

Shutterstock
DRŽAVA Srbija sigurno neće mirno posmatrati uvoz starih dizel automobila koji će, po svemu sudeći, vrlo brzio biti zabranjeni u gradovima Nemačke.
Iako je, po sadašnjim važećim propisima, u Srbiju dozvoljen uvoz vozila sa "evro 3" motorima, uskoro bi trebalo, kako je za "Novosti" potvrđeno, da se pokrene inicijativa za pooštravanje uvoza.
Naime, Ministarstvo zaštite životne sredine, u skladu sa svojim nadležnostima i ciljevima, pozdravilo je odluku nemačkog suda u vezi s mogućom zabranom da starija dizel vozila saobraćaju u centru grada.
- Imajući u vidu specifičnost naše zemlje kada je starost vozila u pitanju, odnosno da je vozni park na teritoriji Srbije u proseku veoma star, bilo bi svrsishodno, u cilju drastičnog smanjenja zagađenja vazduha, kao i buke, kada bi i lokalne samouprave na teritoriji Srbije primenile istu ili sličnu meru - kaže se u saopštenju Ministarstva dostavljenom "Novostima".
U planu je da Ministarstvo zaštite životne sredine pokrene inicijativu prema nadležnim organima i organizacijama za pooštravanje uslova uvoza polovnih automobila, kako bi se doprinelo rešavanju evidentnog problema zagađenja vazduha. Planirana incijativa odnosiće se ne samo na uvoz, već i na strogu kontrolu izduvnih gasova iz automobila prilikom tehničkog pregleda, kao uslov za registraciju vozila.
PROČITAJTE I:Srbija mora da pooštri uslove uvoza iz Nemačke
Stavljanje u promet vozila, njihovo puštanje u saobraćaj ukoliko su homologovana, mora se utvrditi i na osnovu propisanih uslova iz Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je u nadležnosti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, s tim da uverenje o ispunjenosti uslova navedenih u zakonu izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Vozila koja ne ispunjavaju prethodno, ne mogu se stavljati u saobraćaj, odnosno u promet.
Da podsetimo, nemački savezni sud u Lajpcigu doneo je odluku kojom se dozvoljava nemačkim gradovima, koji to budu hteli, da zabrane upotrebu vozila sa dizel motorima (zasada su izuzeti samo motori "evro 6" i "evro 6+" eko-standarda), u cilju zaštite javnog zdravlja od štetnih emisija gasova. Kako u Nemačkoj ima oko 12 miliona takvih automobila, procene su da bi veliki broj njih mogao da završi i u Srbiji - čak oko 300.000, što je realna brojka kada se zna da je prošle godine uvezeno više od 150.000 "polovnjaka", od kojih je 110.000 bilo starije od 13 godina.
gagac
03.03.2018. 22:28
Ja sam za Euro5 što pre....
Gluposti. Kao dace svabe reci od sutra.!!?? Pa toce biti,ali kada bude.Za 5 ili 6 godina. Tosu ozbiljne drzave a ne Srbija. Srbija zabranila uvoz desnjaka samo zato stosu bili jeftiniji od levaka. I auto kucama pravili konkurenciju.I sta se promenilo. Isto udesa,isto poginulih.A desnjaka nema.
podrzavam iako i sam vozim star auto trebalo bi cak i da se odmah razmatra uvoz samo euro 5
Ne, nego ćemo na svake tri godine da menjamo vozila i to sa platom od 200 evra.O čemu to pričate i na čemu ste?Jedva kupimo polovnjaka pa jedva registraciju platimo pa jedva gorivo plaćamo a vas to ne brine?Nije vas brinulo kada ste Nemcima prodavati co2 kvote .Pa u Beču jedan izlazak u restoran na piće i kafu košta 200 evra.Hoće li iko da se otrezni?
Zdravlje vaznije od udobnosti.Predlazem uvodjenje visokih uvoznih taksi i troskova registracije na vrlo stara dizel vozila i poreske olaksice za kupovinu novih automobila
Komentari (10)