Ministarstvo ekologije za pooštravanje uvoza vozila sa evro 3 motorima

E. V. N.

03. 03. 2018. u 22:02

Srbija neće nespremno dočekati mogući "cunami dizelaša" iz Nemačke. Pokretanje inicijative da se uvedu ograničenja za zagađivače

Министарство екологије за пооштравање увоза возила са евро 3 моторима

Shutterstock

DRŽAVA Srbija sigurno neće mirno posmatrati uvoz starih dizel automobila koji će, po svemu sudeći, vrlo brzio biti zabranjeni u gradovima Nemačke.

Iako je, po sadašnjim važećim propisima, u Srbiju dozvoljen uvoz vozila sa "evro 3" motorima, uskoro bi trebalo, kako je za "Novosti" potvrđeno, da se pokrene inicijativa za pooštravanje uvoza.

Naime, Ministarstvo zaštite životne sredine, u skladu sa svojim nadležnostima i ciljevima, pozdravilo je odluku nemačkog suda u vezi s mogućom zabranom da starija dizel vozila saobraćaju u centru grada.

- Imajući u vidu specifičnost naše zemlje kada je starost vozila u pitanju, odnosno da je vozni park na teritoriji Srbije u proseku veoma star, bilo bi svrsishodno, u cilju drastičnog smanjenja zagađenja vazduha, kao i buke, kada bi i lokalne samouprave na teritoriji Srbije primenile istu ili sličnu meru - kaže se u saopštenju Ministarstva dostavljenom "Novostima".

U planu je da Ministarstvo zaštite životne sredine pokrene inicijativu prema nadležnim organima i organizacijama za pooštravanje uslova uvoza polovnih automobila, kako bi se doprinelo rešavanju evidentnog problema zagađenja vazduha. Planirana incijativa odnosiće se ne samo na uvoz, već i na strogu kontrolu izduvnih gasova iz automobila prilikom tehničkog pregleda, kao uslov za registraciju vozila.

ČEKA SE AGENCIJA Ministarstvo trgovine Srbije će pratiti celu situaciju oko uvoza "polovnjaka", ali u njegovoj nadležnosti, kako je rečeno za "Novosti" u ovom ministarstvu, nije određivanje uslova uvoza. - To je u nadležnosti Ministarstva saobraćaja i građevine, ali i Agencije za bezbednost saobraćaja. Oni određuju pod kojim uslovima se polovna vozila uvoze u Srbiju - kažu u Ministarstvu trgovine.

Stavljanje u promet vozila, njihovo puštanje u saobraćaj ukoliko su homologovana, mora se utvrditi i na osnovu propisanih uslova iz Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je u nadležnosti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, s tim da uverenje o ispunjenosti uslova navedenih u zakonu izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Vozila koja ne ispunjavaju prethodno, ne mogu se stavljati u saobraćaj, odnosno u promet.

Da podsetimo, nemački savezni sud u Lajpcigu doneo je odluku kojom se dozvoljava nemačkim gradovima, koji to budu hteli, da zabrane upotrebu vozila sa dizel motorima (zasada su izuzeti samo motori "evro 6" i "evro 6+" eko-standarda), u cilju zaštite javnog zdravlja od štetnih emisija gasova. Kako u Nemačkoj ima oko 12 miliona takvih automobila, procene su da bi veliki broj njih mogao da završi i u Srbiji - čak oko 300.000, što je realna brojka kada se zna da je prošle godine uvezeno više od 150.000 "polovnjaka", od kojih je 110.000 bilo starije od 13 godina.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

milovan

03.03.2018. 22:29

Gluposti. Kao dace svabe reci od sutra.!!?? Pa toce biti,ali kada bude.Za 5 ili 6 godina. Tosu ozbiljne drzave a ne Srbija. Srbija zabranila uvoz desnjaka samo zato stosu bili jeftiniji od levaka. I auto kucama pravili konkurenciju.I sta se promenilo. Isto udesa,isto poginulih.A desnjaka nema.

Dragan

03.03.2018. 22:34

podrzavam iako i sam vozim star auto trebalo bi cak i da se odmah razmatra uvoz samo euro 5

Rale

03.03.2018. 22:40

Ne, nego ćemo na svake tri godine da menjamo vozila i to sa platom od 200 evra.O čemu to pričate i na čemu ste?Jedva kupimo polovnjaka pa jedva registraciju platimo pa jedva gorivo plaćamo a vas to ne brine?Nije vas brinulo kada ste Nemcima prodavati co2 kvote .Pa u Beču jedan izlazak u restoran na piće i kafu košta 200 evra.Hoće li iko da se otrezni?

Stevke

03.03.2018. 22:51

Zdravlje vaznije od udobnosti.Predlazem uvodjenje visokih uvoznih taksi i troskova registracije na vrlo stara dizel vozila i poreske olaksice za kupovinu novih automobila

Novi

03.03.2018. 22:53

Srbija ce spremno stati na put mogucem izbacivanju novih dizelasa iz nemacke. A ove stare cemo zadrzati i naravno nastaviti sa starudijom jer ce Srbija spremno docekati i da nam stane na put kad god to moze. Ako se donese zakonu u Nemackoj oni izbacuju NOVE automobile za male pare. Sta tu Srbija odnosno vlada manipulise. Novi automobili ce nas ugusiti pa nastavite sa starim. E jesmo ovce ma ni sa decom se ne radi na tom nivou. Bas se lepo drustvo u skupstini skupilo i pozicija i opozicija!

smb018

03.03.2018. 22:59

Kakvo pooštravanje normi, ovde se radi o “Fake” autima. Postojece EU norme nisu ispunjene. Prema tome rampa za sva auta koja ne ispunjavaju date norme, nema potrebe da se same norme poostravaju. A prodavce koji ih uvoze, prodaju tj. stavljaju u promet krivično goniti kao i sve ostale koji prodaju plagijat robu ili robu koja ne odgovara deklaraciji.

Раша

03.03.2018. 23:50

Нама је стандард као у Немачкој па ћемо и ми увести њихове законе.

Smanjiti Trovanje

04.03.2018. 00:02

Bravo. Treba uvesti i obavezne kontrole izduvnih gasova na tehničkim pregledima

Milos

04.03.2018. 00:52

A inače je kod nas vazduh tako čist da smog po gradovima može zimi nožem da se seče... Nemački gradovi imaju 2-3 puta čistiji vazduh od naših gradova (zvanična merenja) pa su zabrinuti, kod nas niko i ne pominje zagađenje vazduha.

Simon

04.03.2018. 05:43

Dok se kod nas silna ministarstva dogovore ,uvoz potrebnih auotomobila već će voziti cestama Srbije.

Inženjer iz Štutgarta

04.03.2018. 08:19

Uvoz i što pre korišćenje dizel automobila klase E 3 bi trebalo zabraniti u korist uvoza auta E 4. Naše "siromašno" tržište polovnim automobilima ne može da prihvati još uvek skupe dizelaše E 5 (u E 5 dizele se za oko 1500 do 3000 € mogu ugraditi uređaji za doziranje aditiva "ed blu" i posebni filteri za smanjenje do 90% azotnih oksida u izd. gasovima) i E 6, ali može motore E 4 koji emituju 50% manje štetn. materija od E 3. Time bi se odmah za 50% smanjilo sadašnje zagađenje okoline!

Miomir

04.03.2018. 08:51

Koji euro 3, pa mi nemamo ni slovo e od toga jer niko nije stao na put mafiji koja zbog 100 EURa za katalizator skinut sa polovnjaka upropaste cela kola i otrovase celu srbiju jer su vecinu polovnjaka ojadili a da i neznaju.

goran.s

04.03.2018. 13:10

Mnogo buke ni oko cega. Sta ce sad nemci ,da bace 12 miliona automobila za dve godine ?! Pa nisu nemci srbi da rade u korist sopstvene stete. Austrijanci predvidjaju pad cena za oko 7-10 posto, a sami nece da uvode nikakve zabrane .Sta mi imamo od toga ,nista. Znaci pre ce kola u austriju nego kod nas. Sto je neko ovde napisao , dajte da se postuje zakon ovakav kakav je umesto sto balavimo sanjajuci kosku od svinje koja jos trci po dvoristu.