U Srbiji za luksuz nema krize
10. 01. 2018. u 15:00
Za 11 meseci prošle godine prodato 20.107 novih automobila, što je 16 odsto više nego godinu dana pre. Svako sedmo kupljeno vozilo iz grupe premijum brendova
.jpg)
Foto Ž. Knežević
PRODAJA putničkih automobila u Srbiji u stalnom je usponu, što potvrđuje podatak da je u prvih 11 meseci prošle godine dostigla brojku od 20.107, čak za 16 odsto više u odnosu na prethodnu, 2016. godinu. Ipak, još je daleko od sada već davne 2008. kada je prodato skoro 60.000 novih automobila.
Čak 70,73 odsto novih vozila je dobilo kupce u Beogradu, a od ostatka čak dve trećine su pazarili žitelji Vojvodine...
Najzanimljivija činjenica za sve analitičare srpskog automobilskog tržišta je podatak o prodaji luksuznih brendova. Od početka 2017. kupljena su čak 2.893 nova automobila koja se ubrajaju u kategoriju takozvanih premijum brendova. Pri tome u ovu cifru ne ulaze skupoceni modeli pojedinih brendova poput "Nisana", "Renoa", "Tojote", koji takođe imaju i veoma skupa vozila.
To je procentualno gledano 14,4 odsto od ukupnog broja prodatih, što je vrlo blizu proseka u bogatim evropskim zemljama (oko 15,5 odsto). Poređenja radi, "Audi" u Srbiji sa 733 prodata automobila u prvih 11 meseci zauzima oko 3,64 odsto a u zemljama EU 5,30 odsto takozvanog market šera (tržišnog učešća).
- Podaci pokazuju da kod nas skoro da nema sredine. Kupuju se ili najjeftiniji automobili ili najskuplji - kaže Dragan Simić, nekadašnji osvajač "Dijamantske kacige", a sada test vozač više specijalizovanih automobilskih redakcija.
On za "Novosti" kaže i da je visok procenat luksuznih automobila u ukupnom broju prodatih vozila posledica i veoma malog tržišta jer, na primer, Slovenci, sa tri puta manje stanovnika - kupuju tri puta više novih vozila od nas.
.jpg)
- Ne zaboravite da su u Beogradu i sedišta mnogih velikih svetskih kompanija. Ima dosta i stranaca, a oni i kupuju vozila koja su za većinu naših vozača samo san.
U ukupnom broju vozila iz premijum segmenta koji su obradovali kupce u Srbiji prednjači "Audi" sa 733 prodata vozila, sledi "Mercedes" sa 676, "BMV" sa 526. Prodat je i jedan "rols-rojs", četiri "bentlija", pet "maseratija", 24 "jaguara", čak 71 "porše"...
Uostalom, poznato je da na našem Sajmu automobila prvo "planu" najskupoceniji automobili, pa je tako i "rols-rojs" koji je učestvovao na Sajmu prvi put posle mnogo godina, i to sa jednom od specijalnih edicija, prodat u rekordnom roku, iako je koštao više od 300.000 evra!
Kolika je nesrazmera u prodaji na našem tržištu govori i činjenica da je "Mercedes" prodao više putničkih vozila od "Kije", "Sitroena", "Lade", "Pežoa", "Mazde", "Nisana", "Opela".
Iako prodavci ne žele da javno govore o kupcima, nezvanično se saznaje da je više od 40 odsto luksuznih vozila kupljeno za keš.
ASTRONOMSKI TROŠKOVI ODRŽAVANjA
KUPCI skupocenih automobila moraju da računaju i na velike troškove registracije i održavanja vozila. Tako na primer za BMV 5, vredan 65.000 evra, sa zapreminom od 3.0 litra i sa 258 KS, vlasnik prilikom registracije mora da izdvoji 137.928 dinara, a za zimske gume, na primer, i više od 200.000 dinara.
Никола
10.01.2018. 15:18
Погледајте само каква се кола возе на нашим улицама ?! И то у задњих 2-3 године. Ренџ Ровера је више у Београду него у Лондону.
Све сам некако прочитао, али овај последњи део,у ком описују финансијске муке мученика који је купио БМВ, трошкови за гуме и регистрацију, и ту ја пустих сузу,муку најтежу... Надам се да човек није на бироу,или прималац социјалне помоћи, не знам како ће све горе наведено исфинансирати? Дајте неки жиро рачун да му се помогне, није доброта умрла у Србији, не, не није, док је Срба и Србије.
Mnogo smesno, Hrvatska sa duplo manje stanovnika pradala 40 hiljada auta, ocenite onda na kojoj je Srbija razini
@Jovo Caruga - Zabole me kakoje u hrvatskoj
@-U Srbiji za luksuz nema krize !!! Ma kava bre lriza, eno ih penzioneri navalili na luksuzne automobile ,pa je doslo i do tuce,ko ce pre da kupi!!!!
Komentari (11)