KOMENTAR: Krševi

P. Živković

18. 12. 2017. u 12:28

Na drumovima Srbije putnike prevozi oko 9.000 autobusa koji su "punoletni". Situacija sa putničkim vozilima je još gora

КОМЕНТАР: Кршеви

NA drumovima Srbije putnike prevozi oko 9.000 autobusa koji su "punoletni". Situacija sa putničkim vozilima je još gora. Prosečni vozni park nam je star oko 15 godina, a podatak da je u 2016. godini od 2.312.941 registrovanog vozila čak 571.448 bilo starije od 20 godina sve govori.

Nedavno je objavljeno i da smo samo u prvih deset meseci ove godine za kupovinu polovnih vozila potrošili više od 400 miliona evra, a da je od 124.000 polovnjaka pristiglih sa auto-placeva zemalja zapadne Evrope, više od 80.000 staro između 12 i 17 godina. Istovremeno se u Srbiji godišnje kupi tek nešto više od 20.000 novih automobila (Slovenija sa gotovo četiri puta manje stanovnika pazari više od 60.000), pa računice pokazuju da nam je potrebno oko 125 godina da ovim tempom obnovimo vozni park.

Crna statistika pokazuje da je na našim drumovima od 2012. do 2016. poginulo 3.024, povređeno je 94.000 ljudi, a više od 4.000 njih ostali su trajni invalidi! Ni ove godine podaci nisu nimalo ohrabrujući jer je do sredine novembra poginulo više od 500 ljudi.

Veliki procenat nesreća je rezultat neispravnosti vozila, a stradanjima treba pridodati i veliki broj umrlih od posledica zagađenja vazduha. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (SZO), godišnje u Srbiji prerano umre više od 5.400 ljudi zbog zagađenja vazduha, a stari automobili su krivac broj jedan.

Država najavljuje, kao jednu od mera, uvođenje obaveznog tehničkog pregleda dva puta godišnje za vozila starija od 15 godina. Ekolozi traže da se poreskom politikom stimuliše kupovina novih ("čistijih") vozila, pre svega hibridnih i električnih.

Jedino što niko ne kaže - kako naći novac...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Janko

18.12.2017. 12:45

Postovani, vas komentar uopste nije na mestu! Slazem se da je delimicno tacno da su godine proizvidnje automobila u Srbiji problematicne, ali veci je problem bahatost i nemoc da se kazne bahati i mocni vozaci! Za pojedine ljude zakon ne vazi! Retko kada jugo ili golf zbog neispravnosti izazovu udes! Razmislite o tome pa ponovo dajte neki komentar na temu krsevi! pozdrav

Hisar 008

18.12.2017. 18:58

@Janko - Janko,u pravu si 100%,a mže se dodati: besni vozači u skupim limuzinama i džipovima pretiču na punim i duplim punim linijama, pretiču gde god mogu i nemogu,parkiraju i staju gde god se ne sme(nema tu krševa) već skupih četvorotočkaša.

Утеривач

18.12.2017. 19:34

@Janko - Јанко у праву сте! "Кршеви" су најпре у глави а тек онда возила.

SASA

18.12.2017. 23:04

Citam u novinama, udes, uglavnom nova vozila. Krenem na more, srecem sleperke nose dlupana, nova vozila. Uzgred, ja vozim pasata starog 34g. Osim korozije sve ostalo mora biti u top stanju. Nisam cuo da je uzrok udesa trula sajtna.

SASA

18.12.2017. 23:07

U vreme SFRJ na tv-u neki (kazu da je inzenjer),ubedjuje narod da je bolji novi kec od polovne vektre. Tragedija je u tome ako i sam veruje u to.

СТАЊЕ ПУТЕВА!

19.12.2017. 13:34

Шупља је прича да су криви искључиво старост возила,алкохол и непримерена брзина! Неће да признају да је највећи кривац стање путева,зато што је власт одговорна за то! Прво ми пада на памет пут Крњешевци-Војка... Па то нису рупе,него уздужне УВАЛЕ од по метар ширине са сваке стране пута! И када је суво,туда идем 50 на сат - камионом! А путничка возила?Шта ће бити када заледи?! Па избацује те у јарак моментално!