Studenti na radovima u Grdeličkoj klisuri, asfaltirano 10 km (FOTO)
11. 11. 2017. u 15:49
Studenti Građevinskog fakulteta u Beogradu ''obišli'' su zajedno sa predstavnicima Koridora Srbije radove na izgradnji Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru

Foto Tanjug, S.Radovanović
Studenti Građevinskog fakulteta u Beogradu ''obišli'' su danas zajedno sa predstavnicima Koridora Srbije radove na izgradnji Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru, gde je do sada asfaltirano više od 10 km budućeg autoputa.
U Grdeličkoj klisuri u toku su intenzivni radovi, a grupa od oko 150 studenata je sa inženjerima Koridora Srbije pešice prošla kroz prvu deonicu u klisuri, od Grdelice prema Predejanima, u dužini od 7,5 km.
Studenti kažu da su prvi put imali priliku da vide kako se grade veliki infrastrukturni projekti, a pogotovo kako se gradi autoput na jednoj od trenutno najtežih deonica u Evropi.
Direktor Sektora za upravljanje izgradnjom u Koridorima Srbije Aleksandar Senić, koji je i asistent na Građevinskom fakultetu u Beogradu, rekao je Tanjugu da su u Grdeličkoj klisuri u punom jeku građevinski radovi i da je na prvoj deonici u blizini mesta Grdelica asfaltirano 1,4 km, u obe trake autoputa.
PROČITAJTE JOŠ: Do Levosoja u šest traka - 2018.
Asfaltiran je deo autoputa završno sa mostom 3 odnosno do kosine 2.

"Danas smo organizovali stručnu ekskurziju studenata Građevinskog fakulteta pod nazivom Grdelička klisura 2017. i doveli 150 studenata da se na licu mesta uvere koliko je ovo zaista teška deonica i koliko su zahtevni radovi", naveo je Senić.
On je naglasio da je Grdelična klisura trenutno jedna od najtežih deonica u izgradnji u Evropi, jer tu mogu da se vide sve vrste radova koji mogu da se sretnu u putarskoj izgradnji, što je veoma korisno za studente.
"Urađena su dva sloja asfalta do kosine dva odnosno do kraja mosta tri, to je ukupno 1,4 km. Došli smo do kosine dva koja je najteža kosina na prvom lotu klisuri i ta kosina je duga 720 metara. Trenutno se rade novi nivoi ankera i izvode se novi šipovi na stabilizaciji te kosine. Imamo nepredviđene geološke uslove koji su uticali da se produži rok za radove, ali sve uspešno prevazilazimo i nadamo se da ćemo najskorije ovu deonicu pustiti u saobraćaj".

Senić podseća da je ukupna dužina doenice kroz Grdeličku klisuru 26 km i ističe da se radovi izvode na svim lotovima, s obzirom da su dobre vremenske prilike.
Rekao je da će na primer lot 5 Caričina dolina - tunel Manajle biti završen do kraja godine osim na delu koji obuhvata kosinu Momin kamen od 350 metara.
"Tu nećemo imati sva tri sloja asfalta, ali ostatak tog lota u dužini od preko šest kilometara biće potpuno završen i spreman za saobraćaj. Na puštanje u saobraćaj ćemo morati da sačekamo, kako bi pustili svih 26 kilometara", naveo je on.
Podsetio je da se u Grdeličkoj klisuri grade dva velika tunela - Predajane i Manajle, ukupne dužine 2,8 km.
Takođe, biće izgrađene četiri petlje od kojih je jedna već završena - petlja Grdelica, kao i ukupno više od 40 mostova koji će biti deo autoputa kroz klisuru.

Senić je kazao da se na toj deonici nalazi i pet kosina i da su na četiri klizišta, koja će biti stabilizovana u što skorijem roku "Radovi koje izvodimo su jedinstveni u Srbiji i na celom Balkanu", naglasio je.
Zamenik šefa projekta Jug na Koridoru 10 u Koridorima Srbije Leonid Vuković je rekao Tanjugu da njemu kao mladom iženjeru je velika privilegija biti deo tog projekta koji je izuzetno značajan za našu državu.
"Ovde je moguće učestvovati na velikom broju izuzetno složenih građevinskih pozicija , na jednom gradilištu. Za moju karijeru će ovo puno značiti, jer odavde čovek može da ponese velika znanja i iskustva".
Student Abel Duran, koji je na master studijama građevine, rekao je Tanjugu da je ponovo danas imao priliku da poseti gradilište, pošto je već bio u maju.
"Danas ponovo mogu da vidim i oduševljen sam koliko su radovi napredovali od tada. Zaista za mladog inženjera je užitak da vidi kako sve mašine rade i nadam se da ćemo uskoro autoputem stizati do Grčke u rekordnom roku".
Veslin Ðoković student druge godine na Građevinskom fakultetu je rekao da do sada nije imao priliku da vidi ovako nešto i da je to veoma značajno za studente, pošto su mogli od vrhunskih iženjera da čuju sa kojim problemima se susreću i kako ih rešavaju.

Studentkinja Petra Pavlović je rekla da je prvi put na Koridoru u izgradnji i da je jako srećna što je mogla da vidi kako sve to u praksi izgleda.
"Učimo teoriju, to je jedno, a praksa nešto drugo, svi smo uzbuđeni zbog ovog", dodala je.
Ivan Ackov, student druge godine, kaže da se uglavnom uči teorija i da je veoma važno da vide i tehnologiju izvođenja radova i kako sve to funkcioniše, kao i da znaju šta ih sutra čeka kao inženjere.
Koridori Srbije u saradnji sa Građevinskim fakultetom organizuju više puta tokom godine obilazak radova sa studentima.
koja d ing
11.11.2017. 21:47
Ovo je za svaku pohvalu , jer buduci inzinjeri treba da se upoznaju sa poslom koji ih ocekuje u buducem radu... Treba se setiti da je to nekad bila obaveza i da se moralo provesti mesec dana preko raspusta na praksi ...
ne znam zasto je ovaj teks stavljen u 'ekonomiju'?mogli su da ga stave u rubrike : obrazovanje, nauka ili tehnologija....
NACKOV BRATEEEE
Komentari (3)