Zorana tuži Mrkonjića zbog gline u asfaltu; Bivši ministar: Autoput Ub - Lajkovac je izmišljen problem
06. 11. 2017. u 06:30
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem

Nekvalitetan rad na Koridoru 11
DEONICA Ub - Lajkovac na Koridoru 11, tri godine nakon izgradnje, naći će se na sudu umesto na mapi vozača koji putuju ka Jadranu. Ova trasa, koju su prozvali "auto-put iz njive u njivu", nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra. Uočena su brojna oštećenja, a utvrđeno je da su majstori ugradili glinu u osnovu auto-puta!
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na čijem je čelu Zorana Mihajlović, podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem, kao i protiv direktora građevinskih preduzeća - PzP "Beograd" Bore Jelića, AS "Putevi Užice" Milana Bojovića i Ratomira Todorovića direktora AD "Planum". Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, "Koridora Srbije" i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.
Kako "Novosti" nezvanično saznaju, u resornom ministarstvu su, posle izveštaja Saobraćajnog instituta CIP i "Puteva Srbije" o stanju ove saobraćajnice, odlučili da nadležni pravosudni organi utvrde da li postoji odgovornost ljudi koji su radili na ovom projektu, i kolika je, jer će sanacija već urađenog auto-puta morati da se plati iz budžeta. Postoje i aktivne su garancije koje su dali "Putevi Užice" i "Planum" u iznosu od 331 milion dinara, a ostatak od 680 miliona za ovu sanaciju moraće da se uzme iz republičke kase.
Izgradnja ove deonice započeta je 2010. a završena je 2014. godine. Naručilac posla bilo je tadašnje Ministarstvo saobraćaja, korisnik "Koridori Srbije", a izvođači "Planum", "Putevi Užice" i PzP "Beograd". U krivičnoj prijavi u koju su "Novosti" imale uvid piše da su radovi sa oko 75 miliona evra plaćeni iz republičkog budžeta, što znači da je direktnu kontrolu nad plaćanjem imalo resorno ministarstvo čiji je tadašnji ministar bio Milutin Mrkonjić.
TRASA Ub - Lajkovac nikada nije puštena u saobraćaj, iako je prva započeta i završena na Koridoru 11. Razlog je što nije povezana ni s jednom drugom deonicom i predaleko je od Ibarske magistrale, da bi se vozila u tom delu mogla preusmeriti na nju. Nalazi se između dve deonice, Obrenovac - Ub i Lajkovac - Preljina, na kojima rade kineske kompanije i posle čijeg završetka će se kompletirati potez od Obrenovca do Ljiga i nadovezati na postojeći auto-put do Preljine.
"Putevi Srbije" su u aprilu ove godine u izveštaju utvrdili brojna oštećenja na površini kolovoza, konstatovane su pukotine na asfaltu od po tri centimetra, ulegnuća ispred i iza mostova, kao i bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima. Zbog toga je ovo preduzeće tražilo od "Koridora" da izrade projekat sanacije ove deonice, a "Koridori" su za to u junu angažovali Saobraćajni institut CIP.
Inženjeri iz CIP-a su utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva auto-puta. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara! To znači da će zbog gline morati da se skine sloj ove debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i "slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost materijala".
U elaboratu CIP konstatuje se da su svi materijali koji su ugrađeni u osnovu auto-puta neodgovorajućeg kvaliteta! Samo posle pregleda deonica auto-puta na koje su ukazali "Putevi Srbije" predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara. CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara!

- Sanacijom je predviđeno skidanje elemenata kolovoza u debljini od jedan do tri metra, na pojedinim mestima kod stubova mostova i do 11 metara, i to ukupno na najmanje 4,5 kilometara auto-
-puta - navodi se u analizi CIP. - Na deonicama gde su niski nasipi i useci trenutno nema oštećenja, ali se sigurno očekuje da bi posle puštanja u saobraćaj i ovde došlo do istih problema zbog korišćenja neodgovorajućeg materijala.
Ova deonica je u garanciji izvođača do 14. decembra, odnosno još mesec i po dana, a deonica je 2015. godine predata "Putevima Srbije".
POTPISALI 11 ANEKSA
PRVOBITNI rok za završetak deonice dužine 12,5 kilometara je bio decembar 2012. godine. Od početka radova 2010. do 2014. godine, kada je okončana, potpisano je ukupno 11 aneksa na osnovni ugovor, kao i tri aneksa na Ugovor o dodatnim radovima, čime je povećana cena radova, uz produžavanje rokova za obavljanje posla. Izvođači su i od novog ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tražili dodatne anekse, ali su odbijeni.
MRKONjIĆ: AUTOPUT UB - LAJKOVAC IZMIŠLjEN PROBLEM
Bivši ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić je izjavio danas da nije obavešten o tome da je protiv njega podneta krivična prijava zbog izgradnje deonice Koridora 11 od Uba do Lajkovca, niti da zna šta u njoj piše, ali je rekao da je to "izmišljen problem".
Mrkonjić je, reagujući na to, održao konferenciju za novinare u Skupštini Srbije na kojoj je rekao da je za navodne prijave saznao iz medija, te da stručnjaci treba da utvrde šta se desilo na tom autoputu, ali da može da kaže da je u njegovom mandatu sve rađeno po zakonu.
"Ministarka Zorana Mihajlović je pretpostavljam podnela prijavu, u stvari, ni ne znam ko je podneo prijavu, ali onaj ko je pisao očigleno ništa ne zna", rekao je Mrkonjić.
Ipak, bivši ministar dodaje da je spreman da odgovara ako se bilo šta dokaže da ima veze sa njim, odnosno da će dati ostavku u parlamentu "pošto ionako nije neki poslanik".
"Pisac ove prijave mogao je da se pozabavi drugim problemima - da se završi Koridor 10, tako da je ovo izmišljen problem", naveo je Mrkonjić.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je krivične prijave Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem zbog korišćenja nekvalitetnog materijala u izgradnji autoputa na Koridoru 11, od Uba do Lajkovca.
Krivična prijava je podneta zbog ugradnje gline u osnovu autoputa, zbog čega je došlo do pucanja gornjeg sloja i sleganja autoputa koji, inače, nikada nije ni pušten u saobraćaj, objavile su "Večernje novosti".
Mrkonjić je naglasio da se ministarstvo ne bavi izgradnjom, već upravnim nadzorom i organizacijom posla, dok posao izgradnje obavljaju izvođači.
Takođe, Mrkonjić je rekao da je tzv. Koridor 11, koji nije priznati evropski putni koridor, počeo da se gradi na delu Ub - Lajkovac zato što je ta deonica bila najspremnija za gradnju i da je domaći konzorcijum bio izabran na tenderu u skladu sa zakonom.
"Da je ta deonica puštena u saobraćaj 2014. , kada je i bila završenena 2014, ovog problema ne bi ni bilo. Silaznica ka putu Valjevo je završena još u mom mandatu, za Ub je trebalo napraviti vezu, silaznicu dole i pustiti je u saobraćaj i videti te probleme, koji se sada javljaju, na vreme".
Naglasio je da je u realizaciji tog projekta učestvovalo pet ministarstava - građevine, finansija, prvirede, NIP-a...
"Sve je bilo na tenderima i svi zakoni su poštovali. U komisijama su bili stručni ljudi", naglasio je Mrkonjić.
On je kazao da su Koridori Srbije bili investitor tog projekta, a projektant Saobraćajni institut CIP.
Mrkonjić je poručio da će učestvovati u svim detaljima oko tog slučaja, uz opasku da je "možda i sam video glinu kada je prolazio tom deonicom, a nije rekao".
Upitao je: "Je l'' mislite da je to bio moj posao?"
On je dodao da odaje priznanje predsedniku Aleksandru Vučiću što je izgradnja koridora i njegov životni san.
dzordz
06.11.2017. 07:05
zar nije azerbejdzanska firma izvodjac na toj deonici? Ondasnji ministar spoljnih poslova Srbije Vuk Jeremić je u februaru 2011.potpisao u Bakuu Sporazum o zajmu te zemlje za izgradnju deonice Koridora 11.
@dzordz - I da jeste, nije Vuk Jeremić kontrolisao mešalicu i radnike. Nadzorni organ je za to nadležan... a ko je nadležan - verujem da nećemo ni otkriti jer za sve ove decenije, do dana današnjeg - nikad nijedna krupna štetočina nije zaglavila ćorku.
@dzordz - Azerbejdzanska kompanija je radila na deonici Ljig- Preljina koja je pustena prosle godine u saobracaj i radi ... Ako pogledate malo kartu, videcete da izmedju njihove deonice i pomenute deonice postoji citava jedna deonica koja se sada radi Lajkovac - Ljig.
@dzordz - Deonicu su radile domaće firme iz budžeta. Azerbejdžanci rade od te deonice do Prijeljine iz azerbejdžanskog kredita, a deo od Ljiga do Prijeljine se već koristi.
Kakva drzava takvi putevi. Bolje i ne zasluzujemo
Komentari (19)