DAME PIŠU ISTORIJU: Prvi put kompletno ženska posada u avionu Er Srbije

Z. RADOVIĆ

10. 05. 2017. u 18:42

Avionom "Er Srbije", na letu za Pariz, danas prvi put upravljale samo dame - Vesna Aleksić i Mirjana Stojilković. Uz kapetana i kopilota o putnicima na letu brinule i četiri stjuardese

ДАМЕ ПИШУ ИСТОРИЈУ: Први пут комплетно женска посада у авиону Ер Србије

Foto P.Milošević


PUTNICI koji su danas u 17.05 odleteli za Pariz imali su posebnu čast da ih do Grada svetlosti odvedu dve dame! "Er Srbija" je danas prvi put u istoriji oformila potpuno žensku posadu na čelu sa kapetanom Vesnom Aleksić, koja je upravljala "erbasom A320". Kao kopilot u kabini je bila njena koleginica Mirjana Stojilković, dok su goste dočekale i poslužile stjuardese Mirjana Popović, Silvija Madić, Tanja Stanković i Elena Ljubojević.

Vesna i Mirjana kažu da je pilotska kabina kancelarija sa najlepšim pogledom, a onaj na Ajfelovu kulu je ipak poseban. Pred ovim timomom juče je bila velika odgovornost, ali dame nisu imale tremu. Iza njih je na hiljade sati letenja, pa nije bilo razloga za brigu.

- Letim kao kapetan od 2014. godine, ali ovo mi je prvi put u potpuno ženskom kokpitu - rekla je Vesna Aleksić. - Izuzetno mi je drago što letim sa mojom koleginicom Mirjanom i što na neki način danas ovde u "Er Srbiji" pišemo istoriju.

O ženama u saobraćaju ima mnogo predrasuda, pa i sumnji u to da li dama može jednako uspešno da pilotira avionom. Vesna, međutim, smatra da tu nema dileme i da su žene jednako dobri vozači i piloti kao i kolege suprotnog pola. A, kako kaže, ni putnici nemaju zamerke.

PRVA ŽENA KAPETAN PILOTSKU karijeru Vesna Aleksić (36) je započela 2007. godine kao instruktor letenja i stažista u Jatovoj pilotskoj akademiji u Vršcu. Iste godine dobila je posao kopilota u "Montenegro erlajnsu", a početkom 2012. godine se pridružila "Viz eru", gde je postala kapetan na A320. U timu "Er Srbije" je od novembra prošle godine, a u istoriju nacionalne avio-kompanije će biti upisana kao prva žena kapetan.

- U početku je bilo reakcija kada im se iz kokpita obrati ženski glas, ali mislim da su se polako navikli - rekla je Aleksićeva. - Uglavnom su komentari uvek bili pozitivni, iako je za neke to neobična pojava. Od kako radim mogu da kažem da su sve moje kolege profesionalci i ne bih pravila razliku među polovima. Svi se jako dobro slažemo i ne očekujem da nešto bude posebno drugačije, jer svi pratimo procedure.

Pre leta proveravaju plan, tehnički status aviona, vremenske prilike na ruti i destinaciji, kategoriju leta i da li ima nekih specifičnosti vezanih za aerodrom sletanja. Veoma je važna i dobra komunikacija između svih članova letačke i kabinske posade, a ove žene se, uverili smo se, odlično razumeju. Po povratku iz Francuske, leteće ponovo zajedno. Program koji određuje članove posade već im je odredio sledeću zajedničku vožnju za 25. maj.



Foto P.Milošević





PILOTIRA ŠEST DAMA

U "Er Srbiji" do pre četiri godine nije pilotirala nijedna žena, a danas ih ima šest.

- Nas dve smo na "erbasu", koleginica Ivana Milojević je na avionu tipa ATR - ispričala nam je Vesna Aleksić. - Još jedna koleginica je angažovana na "boingu 737", a na istom avionu su nam se pridružile još dve devojke.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Dusko

10.05.2017. 19:06

Ovaj kapetan vise da jede, da bi imala snage da obavlja ovaj posao da joj se ne slosi u kljucnom trenutku, a kopilot da probusi kasiku, onda bi bile taman, drugih primedbi nemam, kad vec voze kola mogu i avione.

Dejan

10.05.2017. 19:18

Sad kad posada više uopšte i nije potrebna ( autopilot, poletno-sletni automati i računari, bespilotne letelice), sad možemo da se igramo i tako .

Parizanin

10.05.2017. 19:26

Najskuplje karte u evropi su Beograd Pariz Beograd sad znam zbog cega,hahaha srecno i dugovecno lepe dame.

Nn

10.05.2017. 20:06

Srecno!!!!! Pre desetak godina, British Airways, javlja se kapetan Leta, kad ono zensko, neki takoreci decji glas. Ja Sam se zaledila, ceo let preko okeana do Londona Nisam jednu rec progovorila. Moram da priznam, sletela Je takoreci neosetno, mnogo bolje nego neki iskusni Piloti.

Tanja

08.05.2018. 20:05

@Nn - Isto kao naša Aleksić. Neverovatno je nas je provozala iz Pariza do Beograda...

Emilija

10.05.2017. 21:12

Moja cerka je stjuaredesa Ais Srbije.Ponosna sam na njen posao,i na nju jer je veoma stresan,zahtevan i opasan.Zavrsila je tezak fakultet koji nema dodirnih tacaka sa njenim sadasnjim poslom,pa se nadam da ce jedmom u Srbiji moci da pronace posao u svojoj struci.Nadam se i da ce uslovi rada stjuardea a i drugog osoblja na aerodromu biti bolje placen,bez lizig agencija koje ih zaposljavaju na par meseci (3-4),...Sve je to dodatni stres na ionako opasan posao.Treba biti hrabar i raditi ovo.SRETNO.

Željko

10.05.2017. 22:44

Svaka čast, istorija se piše ! Samo naziv "kokpit" ( COCKpit) nije baš i najprikladniji za dame, naime riječ cock ima dvojako značenje.

mm

10.05.2017. 23:04

da nesto krene po zlu , tesk oda bi one mogle sta da ucine. Air Serbia se igra sa ljudima koji se voze , ne bi mi palo mapamet da se sanjima vozim , uz postovanje . Od zena se sklanjam i kad voze tolu a avion, strasno

ilija

11.05.2017. 08:41

@ mm - Tacno tako, tesko da bih ja usao u taj avion gde su one, hvala lepo ni pod razno...Leteo sam svojevremeno kada je u avionu bila i ona Biljana, sletanje je bilo za horor, nikada vise. Svaki put kada sam se vracao za Nemacku, nazvao sam i pitao ko upravlja avionom ako je u kokpitu je bila Biljana odustajao sam.

Marijana

11.05.2017. 10:44

@ mm - A zašto? Da neće možda da guraju avion uzbrdo pa im treba pomoć neke kršne osobe muškog pola?

Populizam

11.05.2017. 00:44

Ovakve propagandne perfomanse prave zarad sakrivanja suštinskih tema u kompaniji - poslovnih rezultata.

lala

11.05.2017. 05:25

a kakva je razlika ko vozi,ta i onako računari odrade sve.samo što je ovo malko lepše.

Komšija Žika

11.05.2017. 07:21

Žene su definitivno odlični piloti, a znate li zašto? Zato što avion me mora da se parkira u rikverc!

Tanja

08.05.2018. 18:28

Cpt Aleksic me je dovezla iz Pariza pre neki dan. Nikad lepšu vožnju i nežnije baratanje komandama aviona nisam doživela, naročito kod neke evropske avio-kompanije. Ni kod poletanja, niti kod sletanja, nije se osetio nikakv neželjen pokret, propadanje... Svaka čast majstorici!!!